slotjes??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HoofBeat

slotjes??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 23:09

omdat ik nergens anders een plek kon vinden om dit neer te zetten:
waarom worden er soms zomaar slotjes ergens opgezet!!?? Boos! misschien vindt jij een topic niet leuk, of verkeerd, of vindt je dat hij ergens anders moet staan, maar je hebt niet altijd gelijk!!! nu kan niemand meer iets zien terwijl iemand anders er misschien echt wat aan heeft!! Boos!
om maar wat aandacht op te vragen van degene onder ons die alles schijnen te weten: denk eerst even na voordat je een slotje op iets zet! het mag best, maar niet zomaar!!

Anoniem

Re: slotjes??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:11

Denk je dat de mods dat zomaar doen?

En denk ff 2 seconde langer na waar je een bericht post...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:12

Er is echt wel een goede reden als ergens een slotje op gezet word Lachen

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:12

whaha ja inderdaad !!
en als je iets wil weten maak je togh een topic

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:14

je zit dus nu wel te zieken op de moderators.... Zij moeten zorgen dat bokt netjes blijft en als ergens een slotje op gaat heeft dat een reden.
Er kan bv al een topic zijn met hetzelfde onderwerp, het topic kan veroudert zijn en dus niet meer aan de orde. Het probleem wat genoemd wordt is al verholpen of mensen gedragen zich niet bij het discussieren en dus gaat er een slotje op...

Karl66

In de plaats van de slotje te zetten, zal ik hem maar naar het goede forum verplaatsen Haha!

[RT-D] > [FZ]

Apple

Vragen over het hoe en waarom van slotjes kun je stellen op Forumzaken (FZ).

Een slotje wordt meestal gezet als er een vraag gesteld wordt die heel makkelijk te vinden is (in reglementen bijvoorbeeld of in de handleiding van Bokt), als een topic dubbel staat of tegen de regels is of als een discussie heel erg uit de hand loopt Lachen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:19

Volgens mij denkt de TS dat iedereen gewoon slotjes kan zetten....Clown Zo komt het tenminste op mij over als ik haar bericht lees...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:22

Wat Shalimar zegt denk ik ook, aangezien ze iedereen lijkt aan te spreken met "je".
Maar dat zijn toch echt alleen de mods, en redenen daarvoor heeft Apple al duidelijk uitgelegd Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:25

Ik ben het met de TS eens dat sommige slotjes echt ondoordacht zijn. Neem nu dit topic:

www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136& ... 740&hilit=

daar was een ontzettend interessante discussie bezig waar ik heel veel van opstak. Het ging over minder libido en hoe daar mee om te gaan.
Komt er een mod aanvliegen die zegt: Er is al een topic dat over seks gaat, dus hup, slotje er op.

Ja hallo. Als je een topic over problemen met een kreupel paard opent, dan zeggen ze toch ook niet: er is al een topic over paarden, dus hup, slotje er op? De discussie in dat topic is gewoon afgestorven, dat andere topic had al meer dan 160 bladzijdes, je gaat zo'n discussie echt niet voortzetten in een huiskamer vol met 'vreemden' die al tijden loopt.

Van mij mogen er wel wat strengere regels komen voor het sluiten van een topic. Bijvoorbeeld dat minstens 2 (liever 3) mods het er over eens zijn dat het topic dicht gaat.
Laatst bijgewerkt door arno8 op 27-02-07 23:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:26

Toevallig is bokt een paarden site geen sex site
Dus dat niet paarden dingen in een centraal topic gaan is heel normaal

En hoe weet jij nou of iets achter de schermen is besproken of niet?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:28

Dus heel LZP kan in 1 topic gegooid worden?

Of het besproken is, weet ik niet. Daarom zou het volgens mij ook slimmer zijn om er bij te zetten of een beslissing door 1 mod is genomen of door een heel team. Een beetje transparantie kan echt geen kwaad.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:29

Hoe zou je die strengere regels dan willen zien?
Er kan redelijk wat tijd over gaan voor twee of drie mods in conclaaf zijn gegaan over een bepaald topic, waardoor een topic compleet uit de hand kan lopen. Ook zijn er zóveel topics die dagelijks op slot gaan, niet alleen topics die uit de hand lopen, maar ook dubbeltopics, topics waarin het onderwerp/de vraag al te vinden is in de FAQ o.i.d., moeten die dan ook volgens jou allemaal geevalueerd worden?
bokt is nog altijd een paardenforum, dus een topic over een kreupel paard vind ik hier geen goede vergelijking. Er zijn zoveel soorten kreupelheid, om maar wat te noemen. Kun je noemen dat er ook verschillende onderwerpen zijn die met seks te maken hebben, maar daar is dat (centrale?) topic voor, en bovendien is seks niet het hoofdonderwerp hier op Bokt Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:29

Over het voorbeeld dat Arno aanhaalt is juist een beleidsbepaling geweest. Het beleid is nu dat er ruimte is voor vragen over seks in dat specifieke topic in de Huiskamer. Verder niet op Bokt.

Er zijn heldere regels over het op slot zetten van een topic. Bij twijfelgevallen staat er weleens een "slotje voor overleg" en na het overleg kan inderdaad het topic weer open gaan.

Met modereren wordt er al een ongelooflijke hoeveelheid overleg gepleegd, als er dan ook nog consensus tussen 2/3 mods zou moeten zijn om een slotje te zetten dan zou Bokt echt niet meer te modereren zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:31

ja, overal bij gaan zetten
mod 1, 2 en 3 vonden het oke
Gaat een beetje ver Lachen

Niet heel lZP, maar voor sex topics is dat toen wel besloten.
Imo terecht
Zijn genoeg andere forums voor als je alle standjes enz wilt gaan bespreken
Denk ook eens aan de 12 jarige die hier zijn Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:35

Ik zeg ook niet dat je alle seks topics open moet laten, maar dat deze discussie dicht werd gegooid, was echt jammer. Het was geen 'vieze' of ranzige discussie of zo. Er werd gewoon heel open over een probleem gepraat.

Als mensen standjes gaan bespreken, snap ik ook wel dat het dichtgegooid wordt. Maar dit was echt niet iets dat voor jongeren schokkend zou zijn.

Het slotje voor overleg vind ik al een stuk beter dan een slotje dat uit de lucht komt vallen. Dan weet je tenminste dat er over het slotje nagedacht wordt en dat het geen beslissing van een enkele mod is die het misschien toevallig niet met jou eens is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:36

Waar trek je dan de grens?
Gewoon sex op 1 plek.
Dan heb je tenminste geen willekeur.
Iets waar het anders op gegooid wordt Lachen

Slotjes zijn ook vaak in overleg, ook als het niet gemeld is

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:37

Ik vind ook wel dat er soms topic om niets op slot gegooid worden. En ik vind het ook best vervelend als je een bepaalde vraag hebt en dan open je een topic en die wordt gesloten omdat er al een HK topic is. Nou 9 van de 10 x zijn die erg of topic en wordt gewoon over je heen gelezen. Ook was er pas een topic over carnaval en die werd op slot gedaan omdat de carnaval al voorbij was volgens de MOD terwijl dat niet zo is. Het valt me ook op dat het maar 1 MOD is die om onzinnige redenen een slotje op een topic zet.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:44

runningkawa schreef:
Waar trek je dan de grens?
Gewoon sex op 1 plek.
Dan heb je tenminste geen willekeur.
Iets waar het anders op gegooid wordt Lachen

Slotjes zijn ook vaak in overleg, ook als het niet gemeld is

Geen willekeur, maar overdachte beslissingen.
Kijk, we hebben niet voor niks menselijke mods. Een mens kan nadenken. Als er niet over slotjes nagedacht moet worden, kun je de boel net zo goed automatiseren: alle topics waar het woordje sex in voorkomt gaan dan automatisch op slot.

Maar dit zie je in de hele maatschappij terug: als je de gemiddelde instantie belt, krijg je ook al een mens aan de telefoon waar je net zo veel aan hebt als aan een computer.
Mogen mensen niet meer zelf nadenken? Je kunt niet overal regels voor verzinnen en er dan op vertrouwen dat je altijd de juiste beslissing neemt als je die regels maar heel strak aanhoudt.
Maar nu wijd ik wel heel erg uit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:45

ninja2 schreef:
Ik vind ook wel dat er soms topic om niets op slot gegooid worden. En ik vind het ook best vervelend als je een bepaalde vraag hebt en dan open je een topic en die wordt gesloten omdat er al een HK topic is. Nou 9 van de 10 x zijn die erg of topic en wordt gewoon over je heen gelezen. Ook was er pas een topic over carnaval en die werd op slot gedaan omdat de carnaval al voorbij was volgens de MOD terwijl dat niet zo is. Het valt me ook op dat het maar 1 MOD is die om onzinnige redenen een slotje op een topic zet.

Waarom stuur je die Mod dan geen pbtje? Die is vast niet te beroerd om zijn acties uit te leggen. Mods zetten slotjes omdat het in dat geval nodig is. Wil je de reden weten kan je altijd een vriendelijk pbtje sturen.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:45

Shalimar schreef:
ninja2 schreef:

Waarom stuur je die Mod dan geen pbtje? Die is vast niet te beroerd om zijn acties uit te leggen. Mods zetten slotjes omdat het in dat geval nodig is. Wil je de reden weten kan je altijd een vriendelijk pbtje sturen.

Heb ik gedaan maar daar wordt niet op gereageerd dus dat heeft ook geen nut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:15

Al is zo'n beslissing goed overdacht, dan vind die gene waar het topic van op slot ging het toch willekeur.
Omdat dat topic van klaasje wel open mocht blijven. Ook al werd er in dat topic netter gediscusieerd.

Het sex topics gebeuren is iig niet over 1 nacht ijs gegaan en door 1 mod besloten. Verre van dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:16

Ninja, nogmaals doen Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:49

Het verschil tussen een geautomatiseerd systeem en een mod is dat wij als mods in geval van twijfel overleggen of een topic op slot gaat of niet. En er wordt heel wat overlegd.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:56

volgens mij kan hier nu een slotje op, Knipoog Tong uitsteken