Virus op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Orola

Virus op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 11:04

Ik zat gister samen met mijn moeder ff op bokt... Op haar naam (van de gebruikersaccounts op de pc) en daarna ging ik op mijn gebruikersaccount maar toen mijn moeder weer ging deed die het niet meer, heel der account pleite, en er zat dus een enorme virus op de pc. Lips are sealed

Mijn vader zegt dat het door bokt komt, en dat heeft hij waarschijnlijk van een programmaatje waarmee je dat kan zien, maar nu is daar alles weg...

Ik geloof niet dat het door bokt komt, bokt is toch gewoon een forum? Geen virussite o.i.d.?
Ik zou waarschijnlijk niet meer op bokt mogen zitten, maar ik doe het toch nog want ik geloof er gewoon niks van.

Ik vind het zelf erg vervelend, mijn vader was gisteren hartstikke boos omdat ik er zogenaamd troep op had gegooid ofzo. Verward

Ntlie_

Re: Virus op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:11

Hmm geen idee, maar ik krijg als ik 's ochtends thuis achter de computer zit ook telkens een soort foutmelding als ik op bokt kom en dan sluit internet telkens af.. Maar geen idee of het hier mee te maken heeft.
Heb je niets geopend van een andere popup o.i.d?

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:12

ik nog nooit gehad... Haha!
ik hoop het niet :S

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:39

Bokt is geheel virusvrij, je kunt op geen enkele manier een virus oplopen door op het forum te surfen, je vader heeft het dus niet bij het rechte eind.

Wel vervelend dat er een virus op de PC zit, hebben jullie het eraf kunnen krijgen?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:42

nee, volgens mij kan dat niet, het kan alleen bij youtube enzo, omdat de site een filmpje naar jullie computer stuurt zodat je hem kunt zien. Dan is het wél mogelijk een virus te krijgen van een site.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:21

Vanuit een forum kun je idd niks binnenkrijgen, dan moet je al echt iets met de mail meegekregen hebben, een filmpje hebben bekeken, dat soort dingen. Dat virus kan ook best al langer op jullie pc hebben rondgespookt en dat het nu pas actief, zichtbaar werd...

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:25

Mijn ouders waren er ook altijd van overtuigd dat de computer virussen kreeg van bokt, msn en hotmail. Gelukkig zijn ze ondertussen tot het inzicht gekomen dat dat dus niet zo is.

Ik hoop dat jullie de problemen met de computer snel weer opgelost hebben! Succes Ach gut

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:27

Van MSN en Hotmail kan best een virus afkomen, als jij bestanden binnenhaalt via je chats of mail...

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:32

Hier nog zo'n vader. Gek wordt ik ervan, deze pc spoort gewoon niet. Als je de printer aan zet, print hij allemaal pagina's van bokt uit, ongevraagd... Komt gewoon door deze pc, want op mn eigen heb ik geen problemen.

Edit: Msn is ook al zo'n probleem, mag ik hier niet meer op, en op bokt eigenlijk ook niet geloof ik Tong uitsteken

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:36

Sylvia schreef:
Van MSN en Hotmail kan best een virus afkomen, als jij bestanden binnenhaalt via je chats of mail...

Mijn ouders dachten dus al dat wanneer ik msn of hotmail open, zonder ook maar iets aan te klikken ik al een virus had Clown

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:37

Oregon schreef:
Mijn ouders waren er ook altijd van overtuigd dat de computer virussen kreeg van bokt, msn en hotmail. Gelukkig zijn ze ondertussen tot het inzicht gekomen dat dat dus niet zo is.

Ik hoop dat jullie de problemen met de computer snel weer opgelost hebben! Succes Ach gut

Mijne ook. Helaas voor hun weten zij dat ik het beter weet Clown

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:59

Ntlie_ schreef:
Hmm geen idee, maar ik krijg als ik 's ochtends thuis achter de computer zit ook telkens een soort foutmelding als ik op bokt kom en dan sluit internet telkens af.. Maar geen idee of het hier mee te maken heeft.
Heb je niets geopend van een andere popup o.i.d?

Dat heb ik dus ook zeer regelmatig!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:19

Als bokt problemen oplevert, komt dat vaak omdat er spyware/adware op je computer staat wat je hele 'browsen' negatief beïnvloed. Een gratis programma om dat te controleren en er vanaf te komen is Adaware, dat kan je hier downloaden.

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 13:36

Mijn vader is dus de hele nacht bezig geweest, hij is er nu af alleen mag ik nu niet meer op die pc... Boos!

Ik had alleen maar ff op Overig Nieuws gekeken, dat was het enigste op bokt wat ik toen deed.

Zelf gebruik ik geen MSN, ook geen hotmail ofzo.

@Ellende: Mijn vader was juist zo boos op me omdat ik ook dingen download enzo, dus tja...

Maar wij hebben 2 pc's, 1tje is mijn eigen en de ander, met die virus derop. En mag dus nu alleen op mijn eigen.

Ik heb wel laatst een paardenfilmpje op Youtube gekeken, waarschijnlijk zal het dan daar door komen. Scheve mond

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:39

Wat voor dingen download je Orola?

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 13:41

@Ellende: Uhm... Lettertypes van http://www.dafont.com vooral, soms ook wel diertjes voor Petz 5 (computerspel) en Photofiltre.

mistralmies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:42

Orola schreef:
Mijn vader is dus de hele nacht bezig geweest, hij is er nu af alleen mag ik nu niet meer op die pc... Boos!

Ik had alleen maar ff op Overig Nieuws gekeken, dat was het enigste op bokt wat ik toen deed.

@Ellende: Mijn vader was juist zo boos op me omdat ik ook dingen download enzo, dus tja...

Maar wij hebben 2 pc's, 1tje is mijn eigen en de ander, met die virus derop. En mag dus nu alleen op mijn eigen.

Ik heb wel laatst een paardenfilmpje op Youtube gekeken, waarschijnlijk zal het dan daar door komen. Scheve mond

nOu denkk ik niee want ik kyk zovaak paardenfilmpjes op youtube en er isz nog noOiit wa gebeurd

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:43

downloaden is het grootste probleem vaak.

en vooral het downloaden van muziek en dergelijke

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:44

MistralMies: Zie PB
Orola: de dingen die je noemt zijn ook niet echt 'standaard' dingen om virussen mee binnen te krijgen. Maar je kunt altijd pech hebben.

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 13:49

Alleen heeft mijn vader dus zo'n programma om te zien wat ik heb gedaan, wanneer er iets op kwam enzo, want mijn vader moest werken en 's avonds wist ie dat ik er toen op zat, zonder dat hij dat had gezien, en ook de tijd enzo... Maar daar staat dus bij dat het door bokt kwam, of dat ding had het fout...
Maar ik weet zeker dat het niet door bokt kwam, en een virus komt zeker niet als ik alleen ff bij een forum kijk.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:39

mistralmies schreef:
Orola schreef:

nOu denkk ik niee want ik kyk zovaak paardenfilmpjes op youtube en er isz nog noOiit wa gebeurd

Je moet hier gewoon normaal ABN typen Knipoog
Maar ontopic, het kan dus niet door bokt komen, nu er nog achter komen waardoor wel! Clown *LOL*
Maar is het virus nu al van jullie computer af, of nog niet?

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 21:48

Ja, het virus is er vanaf, check mijn eerste zin in je quote. Knipoog

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 21:57

Komt mijn vader aan: "Wees je voorzichtig met dat bokt gedoe?" Ik: "Kijk ik ging alleen maar zo'n forum opzoeken." "Oh maar je mag niks aanklikken wat op bokt staat hoor naar een andere site!"

Pff... Lips are sealed

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:18

Als je een eigen computer hebt, is daarop bokken dan niet gewoon veel makkelijker?

Sowieso wordt ik laatste tijd best regelmatig van bokt áfgegooid´ zeg maar. Maar aangezien ik als gebruiker een acount heb kan ik geen nieuwe dingen installeren zoals dat adaware. Cokkies/ geschiedenis en alles is ook leeg. Ik snap er weinig van in ieder geval Knipoog

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 13:00

Bienotje schreef:
Als je een eigen computer hebt, is daarop bokken dan niet gewoon veel makkelijker?

Sowieso wordt ik laatste tijd best regelmatig van bokt áfgegooid´ zeg maar. Maar aangezien ik als gebruiker een acount heb kan ik geen nieuwe dingen installeren zoals dat adaware. Cokkies/ geschiedenis en alles is ook leeg. Ik snap er weinig van in ieder geval Knipoog

Mijn moeder zat op die pc te computeren, ik liet der alleen wat zien op bokt, verder doe ik alles op mijn eigen pc. Knipoog