Mod sluit eigen tems af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mod sluit eigen tems af

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:56

Ff ter verduidelijking

Als ik tem op een actie van een mod, vind ik het zeer onjuist dat de betreffende mod zelf deze tem sluit.
Onder het mom van, ik stuur je toch een pb dan is het opgelost.

Nee, dan had ik die mod weleen pb gestuurd en niet getemd.
Ik tem omdat ik vind dat die mod geen juiste actie heeft gedaan en dat er even een paar andere mods naar kijken.

Als ex mod sloot ik nooit tems die op mijn persoon waren.
Dat kan toch niet, dan is het toch nooit een eerlijk oordeel.

Valt me dus erg vies tegen en ga er dan ook vanuit dat deze issue besproken wordt in het modteam
Mag je je eigen tems afhandelen

Ann

Re: Mod sluit eigen tems af

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:58

Hmm, wat een vreemde gang van zaken. Ik vind het ook niet juist dat als er getemd wordt op een (re)actie van een moddie, degene die zelf afhandelt...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:59

RK, ik stuur je een pb.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:00

dat is niet juist nee.
lijkt me juist dat als je temd op een actie van een mod, het de bedoeling is dat er andere moderators naar kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:00

prima Ja

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:01

Ellende, het is fijn dat het aan RK uitgelegd word per pb.. maar ik wil ook wel graag weten waarom een mod zijn/haar eigen tem kan behandelen!

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:01

Dat is inderdaad niet eerlijk, hopelijk doen ze er wat meer

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:02

Ik vind de laatste tijd wel meer krom gaan Scheve mond

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:02

Hier ben ik het ook niet mee eens.. En dan nog iets, wij mogen geen namen van (slechte) handelaren etc op bokt neerzetten..En een mod mocht dat pas wel, ik snap het niet meer hoor! Die mogen het dan weer wel? Verward

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:03

Elaine schreef:
Ellende, het is fijn dat het aan RK uitgelegd word per pb.. maar ik wil ook wel graag weten waarom een mod zijn/haar eigen tem kan behandelen!

Edit: Dat wou ik dus ook net vragen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:03

Ik wil eerst graag van RK weten om welke situatie het precies weet, voor die tijd kan ik geen antwoord geven.

In principe is het niet de bedoeling dat mods tems afhandelen of modden in topics waar ze zelf actief zijn. Maar fouten maken is menselijk.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:04

Milou: ook gebruikers mogen slechte ervaringen uit de eerste hand met handelaren, reisorganisaties en stalhouders op Bokt zetten. Dat gebeurt ook vaak genoeg.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:06

O foutje van mij dan, ik dacht dat het niet mocht, aangezien er toen een topic was over een dierenarts die niet juist had gehandeld en de naam er toen uitgehaald moest worden..
Foutje van mij dan Bloos Verder heb ik niks Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:09

Het ging in dit geval om het sluiten van een topic in overleg met de TS op basis van standaardregels. Weinig bijzonders dus. In dit geval heb ik (het ging dus om mij) heb ik RK een pb-tje gestuurd met de reden waarom het topic gesloten is en dat het in overleg is gegaan.

Het lijkt mij logisch dat je als moderator geen tem over jezelf sluit als het een controversieel punt is. In dit geval was het een vrij simpele "huishoudelijke" situatie:

-Topic gesloten vanwege een duidelijke regel
-Overlegd met TS, die het er mee eens is
-Andere bokker die het vreemd vond een pb gestuurd

Gezien de vakantiedrukte met alle bijbehorende tems (en dat zijn er op dit moment heel veel), leek mij dit geen overleg tussen de moderators waard.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:11

Ik vind zwart/wit genomen dat een moderator in geen geval zo'n Tem zelf hoort af te handelen. Waar leg je dan de grens wat wel of niet toelaatbaar is? Die bepaalt degene immers zelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:12

een tem op jezelf is altijd overleg met mods waard

dat jij vind dat je daar zelf goed handelde, was me duidelijk, anders deed je het zo niet.

Heeft iemand daar een opmerking over omdat die vond dat er wel voldeed aan de regels, kap je dat niet zelf af.
dan overleg je dat.
Simpel...en ja ik weet hoe het werkt
alles op eigen houtje is niet netjes

En net wat Ann zegt, die grens kan een mod zelf niet leggen, ander had hij die actie niet gedaan

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:38

Ging dat toevallig over dit topic ? Want ik vond het n.l. nogal vreemd om die op slot te gooien en wilde er gisteren ook al op Temmen (maar goed dat ik dat niet gedaan heb Nagelbijten / Gniffelen Knipoog ).

En nee, je eigen Tem behandelen vind ik 'not done'. Ook daarin zijn de regeltjes toch duidelijk ? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:41

nee, daar ging het niet over Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:41

Als het over je 'eigen' topic gaat dan vind ik niet dat je hem zelf moet behandelen.
Daar zijn andere modjes voor vind ik Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:48

ik heb ook wel eens een mod geTeMd, dat er een slotje werd geplaatst en dat er geen slotje stond bv... of een UN die als openbaar bericht in een topic stond, heb ik ook even op geTeMd (tijdje terug alweer)... in zo'n situatie vind ik het niet vreemd hoor, als een mod een TeM afhandelt die op zijn/haar eigen persoon gericht is... Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:50

Dat is een hele andere situatie, Banjer. "Vergeten" slotjes zijn wat anders dan een persoonlijke actie of reactie van een mod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:50

Nee, dan ik ook niet Lachen
Maar dat vind ik wat anders.
dat is ff een herrinering geven van, je bent vergeten op het slotjes knopje te drukken Tong uitsteken

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:52

oh okay, dan heb ik het verkeerd begrepen, mijn excuses. Dacht dat je bedoelde dat het "altijd" not done was zeg maar... Lachen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:59

Vind het ook niet kunnen.

Maar de laatste tijd word er een hoop afgezeikt ten aanzien van de regels, mods etc. Fouten maken is menselijk en daar mag je iemand ook op aanspreken, maar ga dan niet om elk dingetje een heel topic openen van die doet dit,die doet dat.. waarom zijn wel en ik niet..

Opvallend is ook dat in dergelijke topics altijd dezelfde namen weer naar voren komen en hun mening sterk ventileren. Nou ben ik het wel met RK ééns, daar niet van, maar waarom moet daar weer een apart topic over geopend worden vraag ik me dan af, benader de andere mods en laat deze het afhandelen.

Want elke keer die topics met klaagzangen over de ander word ook vervelend, en het gebeurt de laatste tijd steeds vaker...

Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:02

Ik ben zelf net mod af, dus weet heel goed wat het is.
Dit is dan ook geen klaagzang, maar iets wat ik gewoon niet vind kunnen.
Na een pb wisseling met betreffende mod die lomp afgebroken werd, mag er imo wel iets van gezegd worden.

Niet om af te kraken, maar wel dat er in het modteam ff overleg over komt.
Want zo gaat dat met die dingen, ff gezamelijk erover hebben wat er nu wel en niet mag betreffende de tems.