Verzoek om duidelijke antwoorden van mods/beheer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Verzoek om duidelijke antwoorden van mods/beheer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 12:33

Goedemorgen Lachen

Al een tijdje lopen ik, en diverse bokkers met mij, te peinzen over oplossingen voor diverse 'problemen' op Bokt.
Helaas heb wij, ik in iedere geval, nooit echt een duidelijk antwoord gekregen. Er word ja of nee gezegd, maar niet waarom.. en vooral: wat er dan wel aan gedaan gaat worden.

Hieronder een paar van deze issues en hierbij dus het vriendelijke verzoek om per punt duidelijk te antwoorden met wat er aan gaat gebeuren.

1. Eenmaal Andermaal Ebay/Marktplaats systeem
Aangezien de topics op EA tot in de eeuwigheid blijven staan is het misschien verstandig een systeem á la Ebay/Marktplaats te maken. Daar word een ultimatum gesteld en als je je advertentie niet opnieuw activeerd word deze zonder pardon verwijderd. Ook handig: de opmerkingen van bokkers die niets willen kopen heb je niet meer. Je kan bieden, maar voor vragen zal je de verkoper moeten contacteren.
Wat word er gedaan aan:
- Het feit dat topics op EA de spuigaten uit gaan lopen en nooit verwijderd worden?
- De reacties die bokkers die niets willen kopen plaatsen?

2. De betrouwbaarheid van Eenmaal Andermaal
Je hoort het nog wel eens: iets voor 100 euro verkopen, wat nog geen tientje waard is. De meeste bokkers kennen de waarde van sommige spullen niet en vertrouwen blindelings op wat ze zien. Een Feedback systeem zou handig zijn, ook al is er een onderzoeksteam ingesteld.
Vooralsnog zie ik nog geen veranderingen in het systeem en vraag ik me dus af wat er met de betrouwbaarheid van EA gaat gebeuren.
- Komt er een Feedback systeem?
- Komt er een team/mods/mogelijkheid om de verkopers als betrouwbaar of niet te bestempelen oid?

3. Het taalgebruik
Voor mij nog steeds een doorn in het oog.. het taalgebruik van sommige bokkers. En dan bedoel ik niet de scheldwoorden, maar het schrijven van correct Nederlands. Ik weet ook wel dat een spelfout maken menselijk is en dat BreEz4htaal verboden is.. maar toch kom ik zoveel tegen. Kunnen gebruikers daar niet op aangesproken worden? De meeste weten denk ik niet van zichzelf dat ze op een dergelijke manier typen dat de hele boodschap van hun post onduidelijk word. Op zo'n manier kunnen er dus misverstanden ontstaan die helemaal niet nodig zijn.
- Wat word er gedaan met de onleesbare posts?

4. Eigen berichten/bookmark functie
Een van de meest recente onderwerpen. Ik begreep dat het niet hoog op het 2do lijstje staat, maar als ik het zo lees zijn er wel veel bokkers die deze functie toch graag verbeterd zien.
- Kan er een snelkoppeling komen naar bookmark waar je altijd op kan klikken (dus niet via UCP)?
- Kan er een systeem gemaakt worden waarbij je topics kan verwijdereren of naar beneden plaatsen bij je eigen berichten?

Mochten er nog bokkers zijn die andere vragen niet goed of onduidelijk beantwoord hebben gekregen kunnen deze hier geplaatst worden, mits op een normale manier.

Dit topic is niet bedoeld om het beheer af te zeiken, maar gewoon ter verduidelijking van een aantal zaken.
Sommige zaken zijn imo gewoon niet helder en dat vind ik jammer. Ik ben van mening dat er vele bokker, waaronder ik, toch veel input geven en ideen brengen en dat er weinig mee gedaan word. Het word afgewimpeld (imo) met: 'We hebben overlegd en nee het kan niet.'

Beheer/mods: Graag zo uitgebreid mogelijk antwoorden op bovenstaande punten. Ik wacht liever een week op de antwoorden, dan een half antwoord vandaag!
Andere bokkers: Meer input mag (dus als je meer vragen hebt die niet goed beantwoord zijn), maar probeer geen nutteloze posts te posten... laten we proberen om dit topic overzichtelijk te houden zodat men er altijd op terug kan vallen voor antwoorden.

Nogmaals: dit topic is niet om bokt af te zeiken, maar voor helderheid!

Apple

Re: Verzoek om duidelijke antwoorden van mods/beheer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:36

Elaine, EA zit in een ontwikkelingsfase. We zijn al enige tijd bezig om te bekijken hoe we dat goed vorm kunnen geven. Dit loopt. Hoe lang dit duurt, hoe het er in de toekomst uit gaat zien en welke vorm dat weet ik niet. Wel dat de huidige vorm niet altijd even goed werkt en wij dus ook aan het kijken zijn naar alternatieven.
Een beter, duidelijker of helderder antwoord kan ik je daarin niet geven.

Dit als antwoord op je vraag 1 en 2.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 12:37

Apple schreef:
[***], EA zit in een ontwikkelingsfase. We zijn al enige tijd bezig om te bekijken hoe we dat goed vorm kunnen geven. Dit loopt. Hoe lang dit duurt, hoe het er in de toekomst uit gaat zien en welke vorm dat weet ik niet. Wel dat de huidige vorm niet altijd even goed werkt en wij dus ook aan het kijken zijn naar alternatieven.
Een beter, duidelijker of helderder antwoord kan ik je daarin niet geven.

Dit als antwoord op je vraag 1 en 2.

Oke, bedankt voor deze informatie Lachen Zodra er enig nieuws bekend is horen we dat graag Lachen

In ieder geval bedankt voor deze opheldering.

Is er overigens geen mogelijkheid om een tijdelijke oplossing te bedenken?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:37

Liever een hele oplossing dan een halve oplossing Haha!.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 12:38

Apple schreef:
Liever een hele oplossing dan een halve oplossing Haha!.

Haha ja daar heb je dan ook wel weer gelijk in Clown

Maar kan er tot die tijd bijvoorbeeld geregeld worden dat je niet kan reageren in topics op EA. Dus alleen de beginpost blijft staan en alle communicatie gaat vie pb.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:08

Dat zal de betrouwbaarheid er niet beter op maken Elaine. Het voordeel van dat er nu gepost kan worden is bijvoorbeeld dat mensen elkaars biedingen kunnen zien.

Een tijdelijke oplossing bedenken (behalve de genoemde) zal denk ik ook geen oplossing zijn. Er gaat gewoon een hoop tijd in zitten om aan zo iets te werken, dus waarom zou je 2 keer tijd daar aan besteden als het in 1 keer kan.

Zo als Apple al zegt is EA iets waar ook zeker wel aan gewerkt word, maar waar verder (sowieso nu nog niet) in mijn ogen geen specifieke dingen over gezegt hoeven worden.

Punt 3. Daar is pas geleden een topic over geweest waar je volges mij zelf de TS van was??
Volgens mij zijn we als team redelijk duidelijk geweest in dat topic. Wat je post is ieder zijn verantwoordelijkheid. Taalfouten? Jammer, maar niet iedereen is meester ster in de Nederlandse taal. (voorbeeld #1 typt nu deze post). Gevallen ala msn-taal, typen zonder leestekens etc. worden er écht wel op aangesproken hoor. Het is alleen zo dat jullie als user niet kunnen zien welke users een UN/OW krijgen. Maar wat je niet ziet, wil niet zeggen dat het er niet is.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:08

Volgens mij zijn een aantal van deze vragen al in andere topics beantwoord, zal zo een poging wagen om alles nog een keer heel duidelijk onder elkaar te zetten.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 13:14

Fairie schreef:
Dat zal de betrouwbaarheid er niet beter op maken [***]. Het voordeel van dat er nu gepost kan worden is bijvoorbeeld dat mensen elkaars biedingen kunnen zien.

Een tijdelijke oplossing bedenken (behalve de genoemde) zal denk ik ook geen oplossing zijn. Er gaat gewoon een hoop tijd in zitten om aan zo iets te werken, dus waarom zou je 2 keer tijd daar aan besteden als het in 1 keer kan.

Zo als Apple al zegt is EA iets waar ook zeker wel aan gewerkt word, maar waar verder (sowieso nu nog niet) in mijn ogen geen specifieke dingen over gezegt hoeven worden.

Punt 3. Daar is pas geleden een topic over geweest waar je volges mij zelf de TS van was??
Volgens mij zijn we als team redelijk duidelijk geweest in dat topic. Wat je post is ieder zijn verantwoordelijkheid. Taalfouten? Jammer, maar niet iedereen is meester ster in de Nederlandse taal. (voorbeeld #1 typt nu deze post). Gevallen ala msn-taal, typen zonder leestekens etc. worden er écht wel op aangesproken hoor. Het is alleen zo dat jullie als user niet kunnen zien welke users een UN/OW krijgen. Maar wat je niet ziet, wil niet zeggen dat het er niet is.

Ik was niet de TS hoor. Maar ik was wel een actieve deelnemer

Maar het gaat ook niet om het meester zijn van de Nederlandse taal, want dat zijn maar weinig mensen. Het gaat mij om een duidelijk begin en einde van een zin en geen verhaal wat begint met woord 1 en eindig bij woord 600 zonder een goede punt of komma ertussenin.

Als jij voorbeeld #1 bent dan mag ik god op mijn blote knien danken Haha! Want jij typt altijd leesbaar. Ik kan jouw posts begrijpen. Een spelfout is niet erg, maar die onleesbare lappen tekst wel!

En als er iets mee gebeurd, waarom word dan niet de desbetreffende post gewijzigd?

Ellende schreef:
Volgens mij zijn een aantal van deze vragen al in andere topics beantwoord, zal zo een poging wagen om alles nog een keer heel duidelijk onder elkaar te zetten.

Graag, dan kan dit topic als duidelijk overzicht blijven Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:49

EA

Er zijn al geruime tijd plannen voor een nieuw EA systeem, niet gebaseerd op de forumsoftware maar op een systeem dat inderdaad meer richting een marktplaats of een ebay zal gaan. Hoe dit systeem er in de toekomst uit gaat zien is nog onduidelijk. We hebben nog geen kant en klare (gratis) oplossing gevonden voor Bokt, wat betektent dat er waarschijnlijk zelf een systeem ontwikkeld of aangepast moet worden. Dat is iets wat veel tijd kost en daarom gewoon nog wel even kan duren. In principe staat de vervanging wel nog voor in 2007 gepland. Het is voor ons duidelijk dat de gebruikers de volgende punten in ieder geval belangrijk vinden:
- betrouwbaarheid van de verkopers + aangeboden spullen
- makkelijk zoeken in categorieën
- makkelijk zoeken op plaats
Hoe we dat in een systeem gaan inpassen is alleen nog niet bekend, dat is vooral ook erg software-afhankelijk.

Citaat:
- Het feit dat topics op EA de spuigaten uit gaan lopen en nooit verwijderd worden?

Dit levert geen problemen op voor de database, op welke manier dan ook, hier wordt dus ook niets aan gedaan.
Citaat:
- De reacties die bokkers die niets willen kopen plaatsen?

Off topic reacties op EA worden verwijderd.
Citaat:
- Komt er een Feedback systeem?
- Komt er een team/mods/mogelijkheid om de verkopers als betrouwbaar of niet te bestempelen oid?

Er moet nog onderzocht worden op welke manier dit te realiseren is. Deels softwarematig en deels omdat een feedbacksysteem zeker ook nadelen met zich meebrengt (wat te doen met negatieve feedback, kunnen we uitzoeken of dat terecht is, hoe zorg je ervoor dat mensen geen positieve feedback gaan spammen, et cetera)

Taalgebruik

Het is ons naar aanleiding van de hoeveelheid topics over dit onderwerp de laatste tijd op forumzaken echt glashelder dat er veel gebruikers zijn die zich hieraan ergeren. In de nieuwe versie van de regels is het ook duidelijker naar voren gekomen dat StandaardNederlands op Bokt de norm is. Aan de moderators is ook gevraagd hier (als ze er tijd voor hebben, wat in een voorjaarsvakantie als deze even lastig is Knipoog ) meer op te letten en mensen er op aan te spreken. Er zijn plannen voor een spellingscontrole op Bokt zelf, maar dat kan nog even duren in verband met lastige implementeerbaarheid.
Citaat:
- Wat word er gedaan met de onleesbare posts?

In principe niets. Gebruikers worden er op aangesproken, en als dat niet verbeterd volgt een OW (en eventueel meerdere OW's + een ban). Als de post van de topicstarter is wordt een topic nog wel eens op slot gezet met de vraag het topic nog een keer te openen, maar dan op een wel leesbare manier.

Eigen berichten/bookmark functie

Ook hier is het voor ons al langere tijd duidelijk dat het een functie is die veel bokkers verbeterd willen hebben - en geloof me, ik als mod met tig HK topics waarin ik maar één keer iets gepost heb in m'n lijstje wil dat ook. We hebben aangegeven dat dit in de toekomst gaat gebeuren, maar er zijn een behoorlijk aantral zaken die meer prioriteit hebben (bijvoorbeeld de hoognodige update van PHPBB en alle bugfixes die daarna kwamen waar Bart de afgelopen weken heel veel tijd in heeft moeten steken.

Citaat:
- Kan er een snelkoppeling komen naar bookmark waar je altijd op kan klikken (dus niet via UCP)?
- Kan er een systeem gemaakt worden waarbij je topics kan verwijdereren of naar beneden plaatsen bij je eigen berichten?

Ja, er komt een verbeterd bookmark/eigen berichten systeem waarin de 'best of both worlds' worden verenigd. Het is volgens mij duidelijk hoe het eruit moet zien, alleen een kwestie van geprogrammeerd worden. En dat kost tijd.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 13:50

Ok bedankt voor deze opheldering!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:18

Volgensmij liggen de plannen voor aanpak van EA er al een jaar of 2.. zoniet meer...

Ik wil wel eens antwoord waar de deleteknop gebleven is. eerst kon je een post verwijderen maar tegenwoordig niet meer..

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:28

Machie schreef:
Volgensmij liggen de plannen voor aanpak van EA er al een jaar of 2.. zoniet meer...

Klopt.

Citaat:
Ik wil wel eens antwoord waar de deleteknop gebleven is. eerst kon je een post verwijderen maar tegenwoordig niet meer..

Die is tijdens één van de software-updates verdwenen en niet meer teruggekomen. Het staat op de 2do list om de knop terug te laten komen om berichten/topics te verwijderen waar nog niet op gereageerd is.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:47

tanx voor je antwoord Lachen

Had al eens een topic gestart op FZ maar nooit antwoord gekregen Lachen

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:29

Machie schreef:

En die knop is weer aanwezig, zo te zien? Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:44

Yup, dat heeft Bart vanmiddag even tussendoor terug kunnen zetten Lachen .

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:20

Hè, ik zie hem niet Verward Bloos Of ik ben gewoon zo blind Nou heb ik 'm wel Verward Naja, vaag Clown *LOL*

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:40

joepie Party!!

Heb ik weer eens iets gepost waar ik daarna eigenlijk spijt van heb kan ik het weer verwijderen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:45

Ben ik nu zo scheel of..?

Edit hier staat hij nu wel, ander topic van 3 min geleden was hij foetsie
Gaat het in de gaten houden Lachen

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:46

@RK, dat had ik nou dus ook, erg vaag Knipoog Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:47

Nope, ander topic niet Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:29

Je kunt een post alleen verwijderen als er nog niet op gereageerd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:32

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:48

Was in de huiskamer, daar deed het het nog niet (bugje). Zou nu ook daar moeten kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:49

Aha oke, daar dus het verschil Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:10

Klopt het dat het nu wel werkt?