Al een tijdje lopen ik, en diverse bokkers met mij, te peinzen over oplossingen voor diverse 'problemen' op Bokt.
Helaas heb wij, ik in iedere geval, nooit echt een duidelijk antwoord gekregen. Er word ja of nee gezegd, maar niet waarom.. en vooral: wat er dan wel aan gedaan gaat worden.
Hieronder een paar van deze issues en hierbij dus het vriendelijke verzoek om per punt duidelijk te antwoorden met wat er aan gaat gebeuren.
1. Eenmaal Andermaal Ebay/Marktplaats systeem
Aangezien de topics op EA tot in de eeuwigheid blijven staan is het misschien verstandig een systeem á la Ebay/Marktplaats te maken. Daar word een ultimatum gesteld en als je je advertentie niet opnieuw activeerd word deze zonder pardon verwijderd. Ook handig: de opmerkingen van bokkers die niets willen kopen heb je niet meer. Je kan bieden, maar voor vragen zal je de verkoper moeten contacteren.
Wat word er gedaan aan:
- Het feit dat topics op EA de spuigaten uit gaan lopen en nooit verwijderd worden?
- De reacties die bokkers die niets willen kopen plaatsen?
2. De betrouwbaarheid van Eenmaal Andermaal
Je hoort het nog wel eens: iets voor 100 euro verkopen, wat nog geen tientje waard is. De meeste bokkers kennen de waarde van sommige spullen niet en vertrouwen blindelings op wat ze zien. Een Feedback systeem zou handig zijn, ook al is er een onderzoeksteam ingesteld.
Vooralsnog zie ik nog geen veranderingen in het systeem en vraag ik me dus af wat er met de betrouwbaarheid van EA gaat gebeuren.
- Komt er een Feedback systeem?
- Komt er een team/mods/mogelijkheid om de verkopers als betrouwbaar of niet te bestempelen oid?
3. Het taalgebruik
Voor mij nog steeds een doorn in het oog.. het taalgebruik van sommige bokkers. En dan bedoel ik niet de scheldwoorden, maar het schrijven van correct Nederlands. Ik weet ook wel dat een spelfout maken menselijk is en dat BreEz4htaal verboden is.. maar toch kom ik zoveel tegen. Kunnen gebruikers daar niet op aangesproken worden? De meeste weten denk ik niet van zichzelf dat ze op een dergelijke manier typen dat de hele boodschap van hun post onduidelijk word. Op zo'n manier kunnen er dus misverstanden ontstaan die helemaal niet nodig zijn.
- Wat word er gedaan met de onleesbare posts?
4. Eigen berichten/bookmark functie
Een van de meest recente onderwerpen. Ik begreep dat het niet hoog op het 2do lijstje staat, maar als ik het zo lees zijn er wel veel bokkers die deze functie toch graag verbeterd zien.
- Kan er een snelkoppeling komen naar bookmark waar je altijd op kan klikken (dus niet via UCP)?
- Kan er een systeem gemaakt worden waarbij je topics kan verwijdereren of naar beneden plaatsen bij je eigen berichten?
Mochten er nog bokkers zijn die andere vragen niet goed of onduidelijk beantwoord hebben gekregen kunnen deze hier geplaatst worden, mits op een normale manier.
Dit topic is niet bedoeld om het beheer af te zeiken, maar gewoon ter verduidelijking van een aantal zaken.
Sommige zaken zijn imo gewoon niet helder en dat vind ik jammer. Ik ben van mening dat er vele bokker, waaronder ik, toch veel input geven en ideen brengen en dat er weinig mee gedaan word. Het word afgewimpeld (imo) met: 'We hebben overlegd en nee het kan niet.'
Beheer/mods: Graag zo uitgebreid mogelijk antwoorden op bovenstaande punten. Ik wacht liever een week op de antwoorden, dan een half antwoord vandaag!
Andere bokkers: Meer input mag (dus als je meer vragen hebt die niet goed beantwoord zijn), maar probeer geen nutteloze posts te posten... laten we proberen om dit topic overzichtelijk te houden zodat men er altijd op terug kan vallen voor antwoorden.
Nogmaals: dit topic is niet om bokt af te zeiken, maar voor helderheid!