Wanneer is het nou eens afgelopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Wanneer is het nou eens afgelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 08:50

Ja, vandaag ben ik degene die eens gaat lopen zeiken en zeuren. Wat al een hobby is geworden van 80% van de bokkers. En ik weet bijna zeker dat de helft daarvan niet eens beseft hoe irritant ze zijn.

Ja, je maakt een topic, dan kun je allerlei commentaar krijgen op het gene waar het topic over gaat. Natuurlijk, maar moet daar zo over door gehamerd worden? Beseft men niet dat de algemene sfeer hieronder lijdt?

Je vraagt je misschien af wat het nut is van dit topic. Dat weet ik zelf niet. Maar ik denk dat als we nou eens ophouden met het continue herhalen van commentaar dat al een paar keer is gezegd, het gezeiver over een ding dat telkens in ieder nieuw topic hierover opnieuw gezegd moet worden, en simpelweg dat stomme mierengeneuk nou eens ophoudt?

Want van die 80%, kan zestig zelfs geeneens kritiek ontvangen, maar het wel steeds uitgeven. Als je toch ziet in een topic dat de kritiek al eens is gegeven, herhaal het dan niet nog eens! Wat heeft dat voor nut? Is dat soms leuk ofzo, zeiken en al? Het is toch te zot voor worden dat sommige zelfs bang zijn om een topic te openen vanwege dit soort gedoe?

Ik nam aan dat bokt een leuk forum was, en niet de tweede peuterschool voor sommige? Hoe oud zijn we nou? 4 en 5? Of toch wat ouder?

En als je een mening hebt, of iets wil corrigeren, nou dan zeg dat der ook bij hoe en waarom. En niet alleen maar van 'Dat is gevaarlijk!' 'Of nee, dat zou ik mijn hond nooit aandoen.' Onderbouw dan ook waarom. En als iemand een geldige reden heeft voor iets, waarom dan steeds maar weer herhalen dat het niet goed is? En waarom steeds posten in een topic als je er niks aan vindt? Waarom post je dan? Zodat zestig mensen kunnen zeggen dat ze daar niks aan vinden? Ja, dat is heel informatief voor de TS. Koe

Hoe moeilijk is het nou, om twee keer na te denken, en twee keer te lezen voordat men iets post.

Hoe ver moet het niveau van Bokt zinken voordat niemand er niks meer aan vindt?

P.S. Ik vind Bokt een geweldig forum, maar ik wou dit graag even zeggen. En graag horen wat andere hun mengingen hier over zijn? Dus, a.u.b geen posts met alleen maar, 'Als het zo erg is ga je toch weg.'

Botervlieg

Re: Wanneer is het nou eens afgelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 09:05

Veel bokkers lezen niet verder dan de eerste post en geven
daar hun commentaar op. Weinig aan te doen, denk ik?

Jouw topictitel zegt niets over de inhoud van je topic.
Dat vind ik nou weer jammer. Knipoog

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 09:56

Botervlieg schreef:
Veel bokkers lezen niet verder dan de eerste post en geven
daar hun commentaar op. Weinig aan te doen, denk ik?
Jouw topictitel zegt niets over de inhoud van je topic.
Dat vind ik nou weer jammer. Knipoog

Misschien moeten mensen dan maar verder lezen he? Zo moeilijk is dat niet.

Ja, ik kon niet echt iets beters verzinnen op dat moment.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 10:20

Sja, zo heeft iedereen zijn reden om iets niet te doen:

de een leest niet verder omdat die daar geen behoefte aan heeft,
de ander neemt niet de moeite om een heldere topictitel te verzinnen.

Met beide moeten we met elkaar zien te leven, niet?

(Dat er verder nog niemand gereageerd heeft in dit topic
zou jou toch ook iets moeten zeggen? Knipoog )

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 10:26

wat ik vervelend vind als een verhaal een vehaal heeft wordt het soms een beetje off-topic en dan gaan mensen gelijk zeiken dat het off-topic is.

Wat ook jammer is dat bokt voor 70% uit jongeren bestaat.
Waar zijn de ouder vanaf 25 tot een jaar of 60

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 10:37

tita schreef:
wat ik vervelend vind als een verhaal een vehaal heeft wordt het soms een beetje off-topic en dan gaan mensen gelijk zeiken dat het off-topic is.

Hier!!! Clown

Het is een leuk streven wat je wilt ts,maar niet reeel.
Zegt het je niets dat 80% zich zo gedraagt?
Ik heb maar 1 advies voor je:
Of je went eraan of je zoekt je heil elders.
Wat niet eens zo verkeerd bedoeld is zoals het er staat.
Maar sommige dingen kun je simpelweg niet veranderen;)

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 10:41

hoi,dat voorkom je toch niet helemaal,maar ik ben er mee eens dat ze soms iets anders kunnen reageren,groetjes pascale

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 10:46

Inderdaad is het heel erg irritant, maar zoals anderen hier al zeggen: veel veranderen we er niet aan...

Kan je eigenlijk voor de soort dingen 'temmen'? Anders zou ik zeggen Gebruik die knop. Lachen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 10:54

Oei oei, blijkbaar is miin bericht bij sommige het verkeerde keelgat ingeschoten, laat ook weer zien dat sommige gauw op de teentjes zijn getrapt. Wat waarschijnlijk ook vaak tot gezeur leidt.

Ik snap dat het nooit over zal gaan, maar dat betekent niet dat er helemaal niks aan te doen is. En daar wou ik sommige op wijzen. Met een beetje samenwerking kan er wel iets verandert aan worden, maar het blijkt uit een paar reacties dat men daar gewoon te lui voor is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 10:55

xx_Horsiex schreef:
Je vraagt je misschien af wat het nut is van dit topic. Dat weet ik zelf niet. Maar ik denk dat als we nou eens ophouden met het continue herhalen van commentaar dat al een paar keer is gezegd, het gezeiver over een ding dat telkens in ieder nieuw topic hierover opnieuw gezegd moet worden, en simpelweg dat stomme mierengeneuk nou eens ophoudt?

Bokt bestaat al een aantal jaren, en ik die jaren dat ik al meedraai, heb ik zoveel thema's meer dan een keer langs zien komen omdat men de moeite niet neemt de zoekfunctie te gebruiken (die het een hele tijd overigens niet naar behoren heeft gedaan) en een nieuw topic start, of omdat idd niet iedereen het hele topic doorleest.

Maar als ik topic nummer zoveel lees over bijv. het leren steigeren van een paard, dan kan ik heftig worden, en dan ga ik dingen herhalen. Herhalen, herhalen, en nog eens herhalen (wat jij gezever noemt). Voor mij wordt het herhalen, en in die herhalingen kan ik ook weleens uit mijn slof schieten. Omdat meer dan 80% van de topics op bokt toch al eens eerder langs is geweest en al eerder beantwoord is (met variaties op een thema).

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 10:58

Je hebt wel gelijk, maar het is nu eenmaal zo dat op een erg druk bezocht forum ook mensen zijn die het gebruiken om zich af te reageren. Helaas maar het is niet anders en ja die tem-knop zou je dan kunnen gebruiken. Meestal grijpen de mods ook wel in maar omdat het zo druk is zien die natuurlijk ook niet alles. Maar inderdaad, ik pas wel een beetje op met bepaalde reactie en meningen te plaatsen, helaas.....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 10:58

Cassidy schreef:
Bokt bestaat al een aantal jaren, en ik die jaren dat ik al meedraai, heb ik zoveel thema's meer dan een keer langs zien komen omdat men de moeite niet neemt de zoekfunctie te gebruiken (die het een hele tijd overigens niet naar behoren heeft gedaan) en een nieuw topic start, of omdat idd niet iedereen het hele topic doorleest.

Maar als ik topic nummer zoveel lees over bijv. het leren steigeren van een paard, dan kan ik heftig worden, en dan ga ik dingen herhalen. Herhalen, herhalen, en nog eens herhalen (wat jij gezever noemt). Voor mij wordt het herhalen, en in die herhalingen kan ik ook weleens uit mijn slof schieten. Omdat meer dan 80% van de topics op bokt toch al eens eerder langs is geweest en al eerder beantwoord is (met variaties op een thema).

Hmm, ja dat is wel te snappen. Dat ben ik met je eens. Maar ik had het meer over het feit dat kritiek vaak herhaald wordt door verschillende mensen opnieuw in een topic.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:05

Waar ik mij ook aan kan ergeren is de schrijfwijze, zowel van jong als oud. Ja

Verder ben ik het ook eens met vrijwel iedereen hier.
Laatst bijgewerkt door SHALALA op 29-12-06 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:06

ach daar moet je niet opletten.

Ik krijg ook commentaar op mijn schrijfwijze en dan notabene van 13-14 jarige

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:08

Ik vind dat vervelend lezen. Ik lees liever gewoon duidelijke taal, wat goed overzichtelijk getypt is. Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:09

niet iedereen is even hoog opgeleid.
Sommige hebben moeite met zins-opbouw.

Wat ik ook vervelend vind als je commentaar heb en de TS vindt het niet terecht, krijg je gelijk al haar vriendinnen over je heen (o lekker)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:12

xx_Horsiex schreef:
Hmm, ja dat is wel te snappen. Dat ben ik met je eens. Maar ik had het meer over het feit dat kritiek vaak herhaald wordt door verschillende mensen opnieuw in een topic.

Maar als er in een topic om meningen gevraagd wordt, dan mag iedereen zijn mening en zijn kritiek toch uiten? En het is heel normaal dat gedurende een discussie de richting van die discussie weleens een andere draai krijgt, daarom is het nog niet meteen offtopic.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:13

Ik word ook niet hoog opgeleid, zit op 3 vmbo. Knipoog Maar dan kun je ook letten op zinsbouw ed. Ja Oké, als je dyslexie hebt dan gaat het wat minder, maar dat staat bij de meeste in het onderschrift en dan houd je daar rekening mee.

Idd, dat is ook erg vervelend. Ja

Volgens mij word dit echt zo'n klaag&discussietopic. Haha!
Laatst bijgewerkt door SHALALA op 29-12-06 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:14

tita schreef:
Ik krijg ook commentaar op mijn schrijfwijze en dan notabene van 13-14 jarige

Commentaar op schrijfwijze heb ik niet (of het moet echt MSN taal zijn of niet te volgen zijn omdat men de moeite niet neemt om interpuncties en hoofdletters te gebruiken). Waar ik me wel aan erger is dat de jeugdige bokkers volwassen mee willen discussieren (want ze zijn al 14) en als ze volwassen tegengas krijgen met hun leeftijd beginnen te schermen ( want zij zijn pas 14).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:15

wat ik zo stom vind is de een zegt wat en dan gelijk 2 pagina's erachteraan met precies hetzelfde Verward

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:15

ki reageer ook wel eens, ik weet dan niet of het al gepost is want vaak lees ik hier en daar ik het topic een paar posts en de post van de TS. Maar ik onderbouw het wel altijd en ik blijf netjes (vind ik zelf Vork )

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 11:17

Cassidy schreef:
xx_Horsiex schreef:

Maar als er in een topic om meningen gevraagd wordt, dan mag iedereen zijn mening en zijn kritiek toch uiten? En het is heel normaal dat gedurende een discussie de richting van die discussie weleens een andere draai krijgt, daarom is het nog niet meteen offtopic.

Tuurlijk mag dat, maar moet dat steeds herhaald worden? Na een paar keer snappen de meeste het wel.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:22

Ben het met je eens ja, kan behoorlijk iritant zijn. maarja, denk niet dat je er veel aan kan doen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:25

xx_Horsiex schreef:
Tuurlijk mag dat, maar moet dat steeds herhaald worden? Na een paar keer snappen de meeste het wel.

Ik denk toch wel dat de kritiek, als hij door meerderen in een topic wordt geuit, wel degelijk het gewicht van die kritiek kan versterken. Als een persoon een opmerking plaatst zou je het als de mening van een persoon kunnen interpreteren en naast je neer kunnen leggen. Komt de kritiek echter van meerderen, hangt daar een heel ander gewicht aan vast. Zo zou je het ook kunnen bekijken.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:59

Botervlieg schreef:

(Dat er verder nog niemand gereageerd heeft in dit topic
zou jou toch ook iets moeten zeggen? Knipoog )

De reden daarvan zal eerder zijn dat er eens in de maand een dergelijk topic geplaatst wordt Haha!.

Citaat:

Er zijn ook genoeg 25+'ers, die ik op een jaar of 15/16 schat, gezien hun typegedrag en manier van reageren. Dus leeftijd zegt echt niet alles...