Veel ongezellige toppics!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Veel ongezellige toppics!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 12:22

Het valt mij steeds meer op dat toppics ogezelliger worden..
Bijv iemand zet een foto van een paard op haar toppic, dan zegt die gene erbij van klopt ik heb de slof er teveel aan, maar het was een moment opname... (dan zou je denken oke ze weet het zelf al niet meer over zeuren)
Maar dan komt het, er gaan toch mensen over zeuren, eerst 1 persoon en steeds meer. zo krijg je dus een ruzie toppic!
Kunnen jullie je daar soms ook zo aan ergeren?

Petrichor

Re: Veel ongezellige toppics!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 12:25

oeps verkeerd neer gezet:P

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 12:55

Ik lees het gewoon niet (meer). Knipoog
Maarja, ik denk dat je er moeilijk iets aan kunt veranderen op een forum met zoveel leden.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:01

Tsjah, ik denk dat iedereen dit dan in zijn eigen woorden uit gaat leggen en zo gebeurt het wel eens dat er 7 pagina's ruzie ontstaan.
Ik kan me er zelf ook stierlijk aan ergeren en zeker als mensen elkaar helemaal zwart maken!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 16:12

ja vresselijk he

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:31

[SK] > [FZ]

_Browny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:48

ik weet het,
ik lees er gewoon over heen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:26

Momentopnames zijn nu eenmaal funest. Negatief commentaar geven blijft nu eenmaal makkelijker dan positief. Ondanks dat dingen soms ook als opbouwend worden gezien.

Als, zoals er als voorbeeld wordt genoemd, een slof op de foto te strak zit mag daar toch best melding van gemaakt worden?

Plaatsen van foto´s is vragen om reacties. Als iemand graag foto´s wil plaatsen en om reacties vraagt, waarom mag dan alleen gereageerd wordt op het feit dat het een leuk paar dis. Dat op een foto zichtbaar is dat iets niet goed is, mag dan ook gemeld worden vind ik dan..

Alhoewel er wel snel doorgedramd kan worden over dit soort dingen. Foto´s plaatsen brengt nu eenmaal kritiek met zich mee..

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:29

ik erger me er ook zo erg aan , iemand opent een topic om gewoon leuke reacties te krijgen of gewoon gezellig te kletsen , dan komt er een of ander mens die het hele topic verknalt door alleen maar te zeuren en commentaar te geven. maar als er dan gezegt word dat we erover ophouden, zie je een paar bladzijdes erna weer iemand erover beginnen en zo houd het nooit op

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:31

Als er dingen écht niet goed zijn (zoals een slof die te strak zit idd) dan moet dat gezegd kunnen worden. Maarja, als de TS het niet met deze kritiek eens is kan je nog wel eens een ruzie-topic krijgen. Maar dat is niet het enige, ook soms uit het niets komt een gemene opmerking, maar vaak word dat ook gewoon weer goed opgelost Lachen

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:00

Je kan alleen beoordelen wat je ziet.

Dus als iemand op een paard zit met strakke slof, totaal gestrekte armen en pianohanden, het paard uit elkaar loopt, ze naar beneden kijkt en ook nog eens scheef op het paard zit dan is daar gewoon niets positief over te vermelden.

Bovendien vind ik die vermelding van het is een momentopname grote onzin.

Ja als een fotograaf van een plaatselijk krantje even een foto komt maken van het concour en jij beland dus op de voorpagina net op dat ene moment terwijl je paard zijn hoofd in de lucht gooide terwijl je verder een nette proef reed dan is dat een momentopname. Je hebt dan ook helemaal geen invloed op wat er geplaatst werd.

Maar als een bokker foto's laat maken dan wordt er meer dan 1 foto gemaakt en als er dan 10 foto's zijn die niet geweldig zijn dan is er geen sprake van momentopnames meer. Dan moet je misschien accepteren dat dit het niveau is waarop je rijd.

Bovendien als het echt net de 10 slechtste momenten vd proef of les zijn en je weet van jezelf dat je stukken beter kan dan plaats je die foto's toch gewoon niet. Dan maak je eerst nieuwe.

Ik zou tenminste nooit mijn allerslechtste foto's op internet plaatsen als ik weet dat ik beter kan.
Daarom denk ik ook altijd momenopnames ammehoelah jij kan gewoon niet beter.

Denk gewoon dat er veel mensen zijn die in hun hoofd denken beter te rijden dan foto's laten zien. Ik schrik tenminste zelf elke keer als ik een foto zie van mijn kapstokvoeten en dat ik iets te veel voorover zit. Dat zijn geen momentopnamen dat is confrontatie met de werkelijkheid.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:19

Idd.
Ik erger me eigenlijk meer aan het kudde-gedrag. Als er ééntje begint te roepen volgt de rest. Maar ja zolang ik daar zelf niet aan mee doe denk ik maar dat het prima is. Schijnheilig

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:39

Dat kuddegradrag is inderdaad heel erg storend, dat is waar. Na enkele pagina´s ´kritiek´ weet iemand het eigenlijk alwel. Maar dat alle posts alleen maar positief mogen zijn omdat het anders ongezellig wordt daar zie ik geen heil in..

Meesten kunnen zelf wel inschatten dat sommige foto´s kritiek/ commentaar opleveren. Die foto´s hou ik eerlijk gezegd liever voor mezelf Haha! (sneaky hé, dat wel.. Knipoog )

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:11

Ik heb nog geen ruzie topic's gezien hoor

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:14

Bienotje schreef:
Meesten kunnen zelf wel inschatten dat sommige foto´s kritiek/ commentaar opleveren. Die foto´s hou ik eerlijk gezegd liever voor mezelf Haha! (sneaky hé, dat wel.. Knipoog )
Idd, dat heb ik nou ook. Haha!
Hoewel als er een foto is waar ik zelf de lol wel van inzie dan durf ik em er nog wel eens bij zetten. *LOL*

Van mij moet het niet enkel positieve commentaar zijn, maar enkel negatief is natuurlijk erg makkelijk te geven. Als ik iets aan te merken heb, dan probeer ik nadien toch nog wat positiefs te zetten. Heeft ook een beter effect op mensen en ze schieten niet gelijk zo in de verdediging.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:11

Ik vind dat de TS zulke reacties moet kunnen accepteren.
Maar als er meerdere dezelfde reacties zijn dan is het irritand... Het is inderdaad het kuddegedrag waar ik me ook aan irriteer Clown.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:25

Het is wel iritant, maar wel vanzelf sprekend. Mensen vinden het dan raar dat jij zo rijd. Ik zou dan die foto niet plaatsen. Dat verkomt meteen dat gezeur. En anders zou ik het NOG een keer herhalen dat het het vekeerde moment was etc..

En als het een ruzie word zou ik TeM'en. Het is toch jou topic? Niet zon topic waar ruzie word gemaakt? Ik heb er eerlijk gezegd niet zoveel last van. Ik maak zelf ook niet zo vaak topics Knipoog

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:04

Mensen die hier melden dat ze kuddegedrag zo irritant vinden...

Nemen zelf wel kuddegedrag aan. Er wordt namelijk al een paar keer herhaald dat kuddegedrag zo irritant is. Duidelijk voorbeeld van kuddegedrag dus. Ze zeggen dus eigenlijk dat ze zichzelf irritant vinden. irritant. Haha! Haha!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:07

MSQuincyTE schreef:
Ik heb nog geen ruzie topic's gezien hoor
Er is natuurlijk wel een verschil tussen ruzie en heftige discussie's. Knipoog

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:09

Ik heb ook een paar topics gezien waarbij ts alleen maar de grond in geboord word

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:27

Maar daar vragen ze soms zelf om.

Ze weten dan altijd wel een excuus te verzinnen waaorm het gegeven commentaar niet zou kloppen. Helaas is het dan een excuus van niets en voelen anderen zich daarom geroepen om nogmaals commentaar te geven.

Het is gewoon heel irritant als een ts niet wil inzien dat ze gewoon niet goed bezig is.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 00:04

Ik ben het met Lindsey eens. Plaats die foto's dan niet, maak op een goede dag foto's en plaats die.
Kijk als je hard aan het trainen bent en het gaat nog niet super, dan mag je die foto's natuurlijk best plaatsen. Maar als je erbij zet 'normaal gaat het veeeel beter' of 'normaal rij ik zonder slof', waarom wil je die foto's dan per se op Bokt hebben?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:13

lindsey schreef:
Mensen die hier melden dat ze kuddegedrag zo irritant vinden...

Nemen zelf wel kuddegedrag aan. Er wordt namelijk al een paar keer herhaald dat kuddegedrag zo irritant is. Duidelijk voorbeeld van kuddegedrag dus. Ze zeggen dus eigenlijk dat ze zichzelf irritant vinden. irritant. Haha! Haha!

Dus als meerdere mensen dezelfde mening hebben is dat direct al kuddegedrag.. Op die manier wordt het een rustig forum en mogen mensen maar beperkt hun commentaar, onderbouwing, tips e.d. neerzetten. Soms is het wel eens goed om te lezen dat er meer zijn die bv dezelfde uitleg opschrijven.

Het is alleen jammer, dat opgegeven moment met kuddegedrag weinig onderbouwing wordt opgeschreven maar iedereen nog even een duit in het zakje wil doen met bv oneliners of veroordelingen..

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:24

ik vind idd, zodra er 1 iemand iets heeft gezegt gaan er een hoop mee... Soms zou ik daar wel eens wat aan willen veranderen. Ik bedoel, die berichten verwijderen, de ruzie sussen zegmaar...

Geef meestal een opmerking zoals wees een aardig voor elkaar ofzo...

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:20

Het is gewoon dat, de meeste hun mening niet durven te geven, en berichten verwijderen helpt daar niet bij hoor Knipoog