Reacties zonder inhoud? (UK/CB)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

Reacties zonder inhoud? (UK/CB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 22:19

Steeds vaker kom ik op Uit De Kunst en Crea Bea reacties tegen van; 'Ik weet er niets van maar leuke foto's' of 'Ik ken niets van foto's maar leuke honden' etc... Ik begin mij hier toch behoorlijk aan te irriteren. Als TS verwacht je toch liefst reacties en commentaren waar je iets mee bent en niet zo'n IMO nutteloze reactie. Zijn hier meer mensen dat zich hier aan irriteren of ben ik de enigste? Haha!
Laatst bijgewerkt door Mireille op 12-10-06 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bij gezet dat het om UK/CB gaat in de titel

Siets

Re: Reacties zonder inhoud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:24

Nou van mij is van de week een reactie weggehaald, omdat ik me irriteerde aan mensen die zo vaak reageren met 'abbo'. In principe lees ik dan al: 'Zo, weer een post'. Ik kan me daar vreselijk aan ergeren.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:27

Soprano schreef:
enigste

Nee, je bent niet de enige maar is het niet zo dat werkelijk geen bal verstand hoeft te hebben van paarden, pony's honden of cavia's om een oordeel wel of niet mooi te geven. Bloos

Groetjes Noetanchamon

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:29

Je bedoeld van: "Ja prima!"

Daar erger ik me dus ook dood aan Haha!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:40

OOh, Bas, die link Bloos (sorry, off-topic maar wel zonder inhoud Knipoog )

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:54

Noetanchamon schreef:
OOh, Bas, die link Bloos (sorry, off-topic maar wel zonder inhoud Knipoog )

Sorry, ik kan er niets aan doen....weer zo'n zinloze post Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:16

Het is inderdaad ook vervelend. Op UK en CB hebben we graag posts die een echte waarde hebben voor de TS. Waar de TS van kan leren, en waar de overige users die het topic zien ook iets van kunnen leren.

Aan reacties als 'Mooie hond, maar ik weet niks van fotografie' heeft niemand eigenlijk wat. Ja, ok, de hond is mooi... Lachen maar dat bericht past niet binnen de context van UK of CB.

Als je dit soort berichten tegen komt kun je een TEM sturen, dan word er een moderatoropmerking geplaatst om dit soort berichten hopelijk te minderen.

Bas232

Re: Reacties zonder inhoud? (UK/CB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:47

Helaas wordt daar vaak niets aan gedaan.....
Iemand die een handje heeft van dat soort posts op de meest onmogelijke momenten te posten is jullie al oude vriendin Ms X...... Clown

Die post vrijwel overal zonder enige inhoud Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-10-06 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd, onrelevant modder gaan gooien is niet bepaald de bedoeling.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 08:22

Dat lees ik op het paarden fora's , even een aboo nemenm zodat ik het terug kan vinden.
Dan denk ik al bij mij zelf schrijf iets zinnigs en niet dit soort onzin

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:40

Siets schreef:
Nou van mij is van de week een reactie weggehaald, omdat ik me irriteerde aan mensen die zo vaak reageren met 'abbo'. In principe lees ik dan al: 'Zo, weer een post'. Ik kan me daar vreselijk aan ergeren.

Same here...
Een abbo nemen kun je ook zonder dat te vermelden.
En wat doet berichtenaantal er nou eenmaal toe ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:32

Als je niet onderbouwde reacties ziet op UK/CB kan je die gewoon TEM'en die worden idd verwijderd + een opmerking in het topic geplaatst.

Reacties á la : even een stipje, of abbo, of even een reactie om topic terug te vinden mag je ook TEM'en, die verwijderen we ook...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:03

Nou, ik was laatst op TV, daar was iemand op een topic wat over een probleem met een computer ging die reageerde met 'je suis niet zo'n copmuter-expert' waarop ik heb geTEM'd, kreeg mailtje terug maar er is verder niets mee gedaan voorzover ik weet.

Edit: viewtopic.php?p=19143692#p19143692
Edit2: Het gaat dan niet over UK/CB maar ik vond dit toch een zwaar nutteloze post. En idd, ik erger me ook dood op UK als een paar 12-jarigen gaan postcountomhoogkrikken met 'mooie foto's hoor'.
Laatst bijgewerkt door Noeps op 13-10-06 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:11

ik erger me er werkelijk helemaal dood aan!

Laatst ook een topic van iemand anders: geen verstand van foto's, maar wel leuke honden. Nou dat soort reacties, zeg het dan niet! Ik zeg er dan maar niks van dat moet de TS dan maar doen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:09

qua gedichten op CB en UK wordt steeds betere reactie gegeven. Ik krijg steeds meer berichten met inhoud, en niet alleen mooi gedichtje.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:22

Nou, als ik een tekening heb geplaatst op UK en ik krijg reacties dat ze het mooi vinden (ook al hebben ze er soms geen verstand van) dan vind ik dat toch hartstikke leuk, hoor!

Als er alleen maar kritiek en inhoudelijke reacties geleverd mocht worden door mensen die er ook verstand van hebben en mij tips willen geven krijg ik denk ik niet veel reacties meer
Ook vragen over techniek zijn op een gegeven moment langs gekomen, moet ik dan maar niets meer plaatsen?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:26

Ik post regelmatig foto's en vind het ook zwáár irritant.
Natuurlijk is het leuk om van die egostrelende berichtjes te krijgen, maar daar heb ik niks aan. Ik hecht ook vaak meer waarde aan de bokkers waarvan ik weet dat ze er zelf ook actief mee bezig zijn, en dat zijn ook altijd de bokkers die met commentaar komen waar je wat aan hebt. Helaas denk ik niet dat er echt wat aa nte doen valt. Het blijft een paardenforum, daarom ben ik ook zeer regelmatig op een fotografie forum te vinden, waar ze vrijwel allemaal nuttige reacties geven.

Denk trouwens ook dat het aan de reactie ligt.
Een reactie als: "Zo, heel sterke foto dit!" komt bij mij beter aan dan: "Mooooi!". 't Is maar net welke draai je eraan geeft..

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:32

Natasja91 schreef:
Denk trouwens ook dat het aan de reactie ligt.
Een reactie als: "Zo, heel sterke foto dit!" komt bij mij beter aan dan: "Mooooi!". 't Is maar net welke draai je eraan geeft..

Dat vind ik ook, het is best makkelijk om een goede reactie te geven. als je zegt waarom je iets mooi vind, heeft de TS er al veel meer aan. En zo moeilijk is dat toch niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:29

Ik vind dat 'Zo dit is een mooie foto, maar je kan beter!' net zo weinig inhoud heeft als 'Mooie foto' - en van beide 'soorten' opmerkingen zie je ze genoeg terugkomen op UK / CB. (Zo ook met 'mooi gedicht' of 'mooi gedicht maar je hebt betere!' bijv).
Alsof je alleen maar 'slecht / lelijk' moet onderbouwen, maar 'mooi!' niet? Je kan ook uitleggen waarom je iets mooi vindt, zoals Manou al zegt.

Van mij zouden ze al die berichten mogen verwijderen en een waarschuwing in het topic mogen geven oid, en bij mensen die maar door blijven gaan minstens eens een UN pb'en oid.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:08

WildWings schreef:
Alsof je alleen maar 'slecht / lelijk' moet onderbouwen, maar 'mooi!' niet? Je kan ook uitleggen waarom je iets mooi vindt, zoals Manou al zegt.

Waar zie je dat dan weer staan?!

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:56

Je kan toch makkelijk een enorm antwoord geven zonder dat het iets voorsteld?

Ik bedoel maar, mij lukt dat prima hoor.
Een heel epistel zonder ook maar 1 woord zinnigs te zeggen.
En jullie deze onzin maar lezen Clown

Moet je eens in Den Haag of Brussel kijken, die lieden (Politiekers genaamd in Belgie en Politici in Nederland) kunnen dit tot in de perfectie.

Zo, nu heb ik een half boek geschreven zonder ook maar enig fatsoenlijk antwoord te geven.
Maar in elk geval heb ik moeite gedaan, en dat kan je niet van de "mooi zo" schrijvers zeggen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:25

Natasja91 schreef:
WildWings schreef:

Waar zie je dat dan weer staan?!

Voel je je soms aangevallen? Clown

Ik zie nergens staan dat je alleen maar negatief commentaar moet onderbouwen, maar dat zeg ik toch ook niet? Haha! Ik doel hiermee alleen erop dat veel mensen dit kennelijk denken, gezien er als iemand 'lelijk' roept meteen half creabea/uitdekunstig-bokt eroverheen valt en roept 'Leuk dat je dat ook nog onderbouwt' of 'Jeetje je kan ook zeggen waarom je dat vindt' etc, maar als iemand zegt 'wauw wat een mooi gedicht' wordt er maar weinig naar de TeM-knop gegrepen en zie ik haast nooit mensen reageren met 'Kan je dat ook nog onderbouwen?'. Vandaar Knipoog

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:35

Ja idd. Gruwelijk irritant. op UK en CB zie je het el het meest, maar het is zowiezo op heel bokt.
Las net ook weer in een topic over "wat te doen met kinderfeestje" en reactie van "ja ik weet niets van kinderen, sorry".. Grrr zeg dan gewoon niets?

Of de HAW topics, mensen die hun topic steeds omhoog schoppen en berichtjes willen. Na 2 minuten het topic geplaatst te hebben zeggen "niemand Verdrietig? " of elke 15 minuten zeggen "iemand nog commetaar op mijn foto's?" En dan 5 minuten later weer "niemand?" en dan reageert er iemand, en dan is het "dankje voor je reactie" en dan beginnen ze weer van voren af aan. Zo irritant..

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:56

Precies, daar zou iets aan gedaan moeten worden.
Aan one-liners die niet ter zake doende zijn.
Precies alsof sommige hun ego moeten oppoetsen om weer gepost te hebben.
Ik gruwel van dat soort posts.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:10

WildWings schreef:

Voel je je soms aangevallen? Clown

Ik zie nergens staan dat je alleen maar negatief commentaar moet onderbouwen, maar dat zeg ik toch ook niet? Haha! Ik doel hiermee alleen erop dat veel mensen dit kennelijk denken, gezien er als iemand 'lelijk' roept meteen half creabea/uitdekunstig-bokt eroverheen valt en roept 'Leuk dat je dat ook nog onderbouwt' of 'Jeetje je kan ook zeggen waarom je dat vindt' etc, maar als iemand zegt 'wauw wat een mooi gedicht' wordt er maar weinig naar de TeM-knop gegrepen en zie ik haast nooit mensen reageren met 'Kan je dat ook nog onderbouwen?'. Vandaar Knipoog

Ik zie niet in waarom ik me aangevallen moet voelen eigenlijk.
Maar ik snap je opmerking nu wel en geef je er ook gelijk in. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:40

Ik zie ook niet in waarom je je aangevallen moet voelen Haha!
Maar 'Waar zie je dat dan weer staan?!' is toch niet bepaald een rustige reactie die je geeft als je je iets gewóón afvraagt Clown(voor mij dan, maar voor jou misschien wel? Kan hoor (: )