Bokt opschonen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Bokt opschonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 23:21

In een ander topic werd geopperd dat bokt opgeschoond zou moeten worden, alle topics van voor 2005 (of noem eens een datum) weggegooid zouden kunnen worden, omdat het toch niet meer bekeken wordt en alleen maar meer ballast zou vormen. Bokt zou zo sneller kunnen worden.

Ik ben er niet voor als dat zou gebeuren, ik kijk wel degelijk nog terug in oude topics, en haal ze regelmatig aan.

Wat is jullie mening? Hoort Bokt opgeschoond, of moet alles zo blijven als het is?

Daiwa

Re: Bokt opschonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:25

nou ja er zijn zat dingen wat een beetje onzin is of topics die oud zijn en waar een slotje opzit ja die kunnen wel weg maar topics die nog actief zijn of waar veel info instaat die mogen best blijven

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:28

ik ben met phallie eens

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:28

Ik ben voor, behalve wellicht de topics uit de stickies, maar HK EA ITP HAW etc kan allemaal prima weg Ja

Bokt heeft toch al zoveel problemen met overbelasting enz dus wat mij betreft mag de gerbuikerslijst ook opgeschoond worden echter hier zijn al ellenlange discussies over geweeest en nbleek niet mogelijk Knipoog

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:29

Alles vanaf 2002 weggooien ofzo, en dan alle topics met een slotje of nutteloze info/verhalen....

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:30

Ik denk dat het er inderdaad vanaf hangt wát voor topic het is, zoals phallie al zei. Topics in in the picture bijvoorbeeld hebben toch geen nut meer vermits je de foto's ook vaak al niet meer kan zien.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 23:30

Niet alle zinnige topics staan in de sticky's. En wie gaat er beslissen dat iets weg kan en wat er blijven kan? Wil je echt iemand door alle topics laten gaan?
Bovendien, als we op gaan schonen, is Bokt meteen van plaats 23 af van de Bulletin Boards (zie onderaan de pagina).

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:33

Ik lees regelmatig terug over allerlei onderwerpen. Ik zou me bij de niet paardgerelateerde onderwerpen hier wel iets bij voor kunnen stellen, maar zeker bij RT en FA is oude informatie vaak heel interessant.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:33

Ik ben tegen!!

Ik zoek nog regelmatig wat op!

Onzinnige topics zoals misschien oude HK en JHK leven zonder paarden van 3 jaar oud, heb ik niet zoveel op tegen, maar paard gerelateerd wel!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:04

Ik vind teruglezen nog wel fijn, maar ben zeer selectief in de keuze van topics. Heel veel kan weg, maar dat is inderdaad persoonlijk. Ook kan ik me voorstellen dat het juist voor Bokkers van jaren terug het juist leuk kan zijn 'onzin' terug te lezen. Te moeilijk om te kiezen --> alles bewaren.
Behalve als de servers het echt niet meer trekken. Dan mag de huiskamer als eerste weg... Heel gezellig maar minder van waarde qua info.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:05

het lijkt mij nogal zonde om alles weg te gooien. ik kijk er niet regelmatig maar als ik de zoekmachine gebruik is het wel leuk als ik alles kan vinden wat er is en als niet de helft weggegooid is.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:05

Ik vind dat ze moeten blijven. Ik vind het af en toe best grappig om hele oude topics terug te zoeken.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:39

Wij ruimen ook op, wordt een forum alleen maar sneller door ( komt tenslotte allen maar ten goede aan de bereikbaarheid van Bokt, minder belasting voor een server/onkosten/dataverkeer enz )
Alleen zetten we het eerst weg als een backup, mocht iemand dan nog iets terug willen zien of een bepaald topic missen wat belangrijk was dan kan die worden teruggezet.
Nu begrijp ik dat het voor zoveel postings als hier en in zoveel verscheidenheid aan topics/onderwerpen ( zinnig of onzinnig ) niet haalbaar is.
Want bij een vraag ' ik krijg mijn paard niet voorwaarts' topic, en het voorstellen dat die terug moet komen is niet logisch of haalbaar.

De sticky's moet je wel even een reply onder zetten ( als ze ouder zijn dan hetgeen je voor ogen hebt als 'jaar van opschonen' want die zijn dan verdwenen Knipoog
Mogen ook wel eens worden nagekeken op relevantie of nog van toepassing zijnde.

Opschonen heeft zijn nadelen, maar meer voordelen ook.
En wees eerlijk, hoe ver ga je nou pagina's terug bladeren om ergens te lezen, bij 5 heb je het meestal al wel gehad.
Juist omdat dit forum anders niet is bij te benen Clown

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:49

Romykiki schreef:
Alles vanaf 2002 weggooien ofzo, en dan alle topics met een slotje of nutteloze info/verhalen....

JUPZ Briljant gewoon Haha! laten we alles vanaf 2002 tot op heden weg gooien Tong uitsteken Extreme duivel

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 01:02

Ik lees nooit oude topics. Van mij mag alles in de prullenbak wat ouder dan 1 jaar is.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 01:09

Alles wat met paarden te maken heeft niet weg gooien maar de rest wel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:56

Nee, ben ik het natuurlijk niet mee eens als die-hard BvT'er.
Ik kijk nog regelmatig terug ook bij topics uit 2001.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:59

iig kunnen topics uit de hk wel weg....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:05

Ik ben niet zo terugkijkend dus gooi maar weg, ik bewaar ook geen telefoongesprekken of msn of pms
En misschien krijgen de mensen die een vraag stellen dan niet meer het antwoord "gebruik de zoekfunctie maar" en kan er voor die mensen ook weer zinnig over paarden zaken gediscussieerd worden in plaats van zo blasé:
oooo daar hebben we het al zo vaak over gehad Gaaaap .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:38

In principe ben ik tegen, maar..

Misschien een optie om alle HAW en ITP-topics van vóór noemmaareendatum weg te gooien?
Ik merk dat veel topics (als er niet luidruchtig op wordt ingeschopt) na twee weken al oud zijn.
Bovendien doen meestal de foto's het ook niet meer.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:04

Maar mijn mening kan er op een aantal plekken best eens opgeruimd worden.
Oude advertenties van EA bijvoorbeeld. En er zijn idd ook een hoop foto topics waar de foto's het niet meer van doen. Maar voor sommige andere fora lijkt het me niet zo handig. Het lijkt me namelijk niet te doen als er per topic gekeken moet worden of het weg mag, dus dan is het een kwestie van of alles weg of alles bewaren.
Sommige andere fora waar ik kom hebben een archief, war interessante topics heen kunnen, maar ik denk dat bokt daar te groot voor is.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:04

IK vind dat het weg mag! Op naar de toekomst toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:08

Nou ik hoop dat 't iig eerst aangekondigd wordt, mocht zoiets gebeuren.. dan gooi ik alles wat nu op CB staat even hier lokaal op de pc, voor 't geval dat ik 't niet meer ergens anders heb staan ook Haha!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:12

Idd, als ze ooit gaan opruimen moet dat wel op tijd aangekondigd worden.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:31

Neon schreef:
Romykiki schreef:

JUPZ Briljant gewoon Haha! laten we alles vanaf 2002 tot op heden weg gooien Tong uitsteken Extreme duivel

Nouuu.. Clown Lekker snugger weer Haha!