Ergelijk gedrag op bokt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marije86

Ergelijk gedrag op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 15:14

Hallo iedereen
Ik moet dit even van me afschrijven maar ik word der soms echt gestoord van hoe mensen tegen elkaar doen op bokt.
De een na de ander zeikt elkaar af met woorden als:ziet der niet uit,je bent te dik/groot en vind je paard echt niks aan.

Kan dit nou niet anders,hebben mensen nou niet door dat je met sommige woorden een ander echt pijn doet en onzeker maakt?
Soms is het met andere woorden brengen als een stuk beter,je kan je mening geven maar denk je dan wel even in als je iets zegt hoe jij het zou vinden als iemand op die manier tegen jou praat!

Laten we het leuk en gezellig houden want ik geloof dat bokt ook zo bedoelt is als een gezellig paarden forum!

meer mensen die zich aan dit gedrag ergeren?

marije

BounceBabe

Re: Ergelijk gedrag op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:19

Ik erger me er ook wezeloos aan, ik denk dat dat ook de reden van bokt is geweest, om die enquete te houden over bokt en de gebruikers ervan. Ik denk dat als ze dat eenmaal verwerkt hebben, met goede maatregelen zullen komen.

Zelf heb ik er wel eens mee te maken gehad, en ik heb er ook van geleerd.
Wat in de grondwet staat, geldt ook op het internet wat mij betreft. Laat iedereen in zijn waarde. Probeer zaken beter de formuleren en als je dat niet kan, dan slik je je mening in.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 15:31

helemaal mee eens,mensen moeten elkaar hun waarde laten en anders gewoon niks zeggen als je het niet netje's kan brengen!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:46

Zoals veel mensen het al wel zouden weten heb ik een paar dagen geleden foto's in HAW gezet. ik ben wat zwaarder als de gemiddelde van bokt, maar er kwamen veel grove en harde opmerkingen. een sub mod heeft 2 keer gewaarschuwd, en uiteindelijk na 11 pagina's is het topic gesloten. Niet omdat ik dat graag wilde. Ik vond het fijn, want zo konden anderen mensen mijn tips geven, hoe ik het beste met mijn gewicht mijn pony het minst in de weg zat. hier heb ik al veel van geleerd. Maar omdat er een aantal penny's waren, die zich alleen maar grof waren en niet over na dachten wat ze zeiden is die dus gesloten en bedankt Boos!

Mij hebben ze niet beledigt maar andere wel. Ik geef niet om zulke mensen die alleen maar grof kunnen zijn. die negeer ik.

Waar gaat bokt heen? wij krijgen steeds meer regeltjes, steeds worden de mensen die zich overal netjes aan houden gestraft voor mensen die gewoon grof zijn. Wat word er mee gedaan? niks die gene die grove en beledigende woorden hadden, hebben geen eens een ow gehad, maar mijn topic zit op slot.....

Bokt zakt af naar penny nivo? mag ik dat zeggen?

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 19:06

Ik denk niet eens dat het een kwestie is van penny nivo,alleen in topic waren aardig wat mensen die wel naar het penny toe gingen.

Het is natuurlijk ook een stukje opvoeding,krijg je van huis uit respect mee voor anderen dan uit je dat ook naar buiten toe en denk je goed na voordat je wat zegt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:47

HK --> FZ.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:55

Ik word gek van het gezeik over het gezeik op bokt.
Dit is zo ongeveer het tachtigste topic dat hierover geopend wordt..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:10

In de grondwet staat niets over iemand in zijn waarde laten, enkel dat je niet mag discrimineren. Anders zijn er toch verdomd veel mensen in NL die de grondwet overtreden.

Ik ben het ergens wel met Natasja eens... Blijkbaar hoor ik bij het beperkte groepje dat zich er niet aan stoort of die het niet opvalt. Ik geef zelf ook commentaar, meestal probeer ik het een beetje in watjes te verpakken, soms - afhankelijk van de instelling van TS - zet ik gewoon neer wat ik vind. Ik krijg van andere mensen, ook op Bokt, ook te horen waar het op staat. Ik haal eruit wat ik zinvol acht en ga daarmee aan de slag. Zeggen ze iets wat niet terecht is (bv dat ik af moet vallen, terwijl ik op zich niet slecht eet en sport) zal ik daar ook op reageren.

JoyMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:25

Veel bokkers, reageren naar mijn idee, op zijn zachtst gezegd, verbazingwekkend! Het is een laagdrempelige manier van communiceren maar hou je svp aan de normale fatsoensnormen. Simpel kritiek op iemand hebben, kan iedereen. Maar opbouwende positieve kritiek leveren, kan niet iedereen. Bedenk je dat positieve kritiek leveren ook getuigt van respect en intelligentie. Helaas beschikt niet iedereen in dezelfde mate over bepaalde eigenschappen. Daarom: lees mijn onderschrift, denk daar aan als je je bericht op bokt intypt en dan kom je al een heel eind in de goeie richting. Rijze allemaal!
Laatst bijgewerkt door JoyMarit op 03-10-06 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:26

Helaas zijn sommige mensen nogal snel op hun tenen getrapt en boor je hen de grond in, maak je hen helemaal af, etc etc als je een onderbouwd (!) argument geeft waarom iets beter zou kunnen...

Jouw onderschrift is één van mijn motto's waar ik ook echt naar handel. Ook op internet. En ik durf rustig te zeggen dat er ongetwijfeld een hoop mensen zijn die me heeeeelemaal niet aardig vinden Vork Waar ik overigens niet wakker van kan liggen, aangezien het op internet eigenlijk altijd anders overkomt en ik het belangrijker vind wat mensen die me wél kennen van me vinden...
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 03-10-06 21:28, in het totaal 2 keer bewerkt

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:27

Natasja91 schreef:

Ja en dat komt misschien omdat het maar niet stopt???!!!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:28

JoyMarit schreef:
Simpel kritiek op iemand hebben, kan iedereen. Maar opbouwende positieve kritiek leveren, kan niet iedereen.

Daar ben ik het mee eens! Ja Verder vind ik dat er soms nogal bot gereageerd kan worden, maar als daar dan wat van gezegd word, bieden er ook wel mensen hun excuses aan! Lachen Het is heel verschillend, maar ik vind het nu niet erger dan eerst Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:31

Natasja91 schreef:

Moet zeggen dat ik het met Natasja eens ben.
Ik vind vrij vaak dat het niveau afzakt.
Tja, sommige mensen houden enkel rekening met zichzelf.
Wat ik ook vaak jammer vind is dat 1 bokker een rot opmerking maakt en daarna volgt de rest en iedereen maakt het steeds even ietsjes erger, uiteindelijk komt er een slotje op omdat mensen geen respect voor elkander tonen. Zonde als je het mij vraagt.
Probeer het je niet aan te trekken.
Zoek gewoon de gezellige topics op! Knipoog

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:42

Ik erger me er ook wel een beetje aan het gezeik ,maar tog is het soms wel waar wat er gezegt word....bedoel zie je een vet groot meisje op zo kleine shet nou dat ziet er gewoon niet uit!!!!
ik vind dat 2a 3 mensen er dan wel wat van mogen zeggen,maar meestal gaat dan het helle topic van:Jezus man koop een groter paard...
dat vind ik dan wel weer dom want als het 2a 3 x is gezegt is dat wel genoeg en dan hoeft de rest dat niet de helle tijd ter herhalen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:02

Het is zwak, super zwak. Om mensen zo te beoordelen via internet,

Niemand is perfect toch? de een is te dun, de ander te dik en de ander heeft iets waar die niet blij mee is. Maar waarom moeten zoveel bokkers zo keihard zijn via Bokt. In het echt zullen ze het namelijk nooit zeggen. Bokkers, als jullie niks leuks te melden hebben. Zeg dan niks, Nuttige tips voor bokkers zijn fijn, Maar kwetsende opmerkingen. ik word er niet goed van!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:09

Maar waarom zijn "wij" altijd schuld? Waarom mogen wij alleen maar zeggen dat een paard geweldig mooi is, dat iemand geweldig kan rijden, dat een hond er supergoed uit ziet? Waarom kan de "ontvanger" niet eens NIET op zijn of haar tenen getrapt zijn als er een gefundeerd antwoord gegeven wordt? Twee vechten, twee schuld denk ik dan altijd maar. Je kunt reageren door er iets mee te doen of door een onderbouwd antwoord te geven waarom de ander het bij het verkeerde eind heeft, of je kunt jezelf kl*te gaan zitten voelen achter je pc. Maar jouw reactie blijft andere Bokkers gegarandeerd bij...

Als je niet tegen kritiek kunt moet je geen foto's plaatsen op Bokt, maar dan zul je het irl ook niet redden. Daar wordt net als hier op Bokt een oordeel over je geveld op basis van de bekende informatie en jouw overkomen.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:11

Karoliefje_ schreef:
Het is zwak, super zwak. Om mensen zo te beoordelen via internet,

Niemand is perfect toch? de een is te dun, de ander te dik en de ander heeft iets waar die niet blij mee is. Maar waarom moeten zoveel bokkers zo keihard zijn via Bokt. In het echt zullen ze het namelijk nooit zeggen. Bokkers, als jullie niks leuks te melden hebben. Zeg dan niks, Nuttige tips voor bokkers zijn fijn, Maar kwetsende opmerkingen. ik word er niet goed van!

Ben het hier helemaal mee eens

Groetjes

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:21

Ik erger mij aan beide. Aan het gezeik op Bokt, én aan het gezeik over het gezeik op Bokt.
Misschien moet iedereen maar eens gaan vermelden dat ze anders alleen lieve reacties willen, omdat ze het topic leuk wil houden ofzo ???
(En dan krijgen we dan natuurlijk heel snel dáár weer gezeik over.. Rolleyes)

Iedereen zeikt maar op iedereen. Als we nou met zijn alle kappen. Zeikt er niemand meer.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:25

Ik wou net zeggen, in topics waar ik een dergelijke opmerking langs zie komen reageer ik juist...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:35

ik heb heel lang geleden een ander account gehad, maar omdat ik mijn pony niet de baas kon is er iemand anders op gaan rijden. Natuurlijk probeert de pony uit, en dus stond er veel spanning op de teugels, en daar kreeg ik veel commentaar op, t ziet er niet vriendelijk uit, Tuurlijk ziet dat er niet vriendelijk uit. Als iemand jou de hele tijd afzeikt, ga je ook een keer iets terug zeggen. Zo ging dit ook met de pony. Maargoed. Ik heb op HAW een toppic gezien, waar iemand heel erg werd afgezeken. Omdat ze te zwaar en dik zou zijn voor de haf. Nou ten eerste vind ik persoonlijk, dat niemand te dik of zwaar is. Ten tweede lief de haf erg vrolijk . En ten derde. wat maakt het uit of je dik of dun bent, zolang je maar plezier hebt. Ik vind zelf ook niet dat ik de dunste ben, maar dik ben ik ook niet. En al was ik het wel, nou en. Dat is mijn mening, en wanneer je dat op Bokt zegt word je direct aangevallen.

Ook zie je op bokt dat er veel mensen zonder cap rijden. Er staat dan ook bij Cap= eigen keus, en nog gaan mensen zeggen waar de cap is. Dat die mensen het risico lopen om een hersenschudding of erger op te lopen is toch hun eigen keus? zolang ze dan naderhand hunzelf maar de schuld geven vind ik het goed, maar het gezeur dat er is, is gewoon weg vervelen..
zo dis mijn verhaal

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:51

Er zullen Bokkers zijn die te fel reageren, maar er zijn ook zeker Bokkers die veel te snel op hun teentjes getrapt zijn! Soms is de waarheid nu eenmaal hard...

Edit: soms vraag ik me ook af waarom Bokkers bepaalde foto's plaatsen, er staat dan een hele rij excuses bij, voorbeeld: ik had er niet op gerekend dat ik ging rijden dus vandaar een spijkerbroek waardoor ik slordig zit, of, paard had vandaag z'n dag niet, normaal gaat het veel beter etc. Waarom dan per se die foto's plaatsen? Maak dan een keer foto's als het wel goed gaat en plaats die.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 23:08

daar heb je wel weer gelijk in. Maar mensen om dan kwetsende opmerkingen naar mensen te maken vind ik ook wat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 00:07

Juultj schreef:
Wat ik ook vaak jammer vind is dat 1 bokker een rot opmerking maakt en daarna volgt de rest ...

Dat zie ik anders. Ik zie teveel mensen gewoon meelopen en meepraten dat het allemaal zo lief/schattig/goed/mooi gaat, en op het moment dat er een goed onderbouwde kritische opmerking komt, ineens wel kritisch gekeken kan worden en men ineens wel voor zijn of haar mening durft uit te komen. Hoezo kuddegedrag? Waarom wordt dan alleen maar de kritische kanttekening beoordeeld en niet die hele zooi aan andere, zognaamde positieve reacties (wel of niet gefundeerd, en wel of niet gemeend)?

mieky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 00:14

het is wel een beetje de waarheid wat hier allemaal geschreven wordt..als ik commentaar op iets geef of ik schrijf een berichje probeer ik juist zo goed mogelijk dingen te formuleren in de hoop dat ik er zelf ook wel iets mee kan...

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 00:20

Dan neemt Bokt iets mee in het reglement, waar je iemand dan ook op kunt wijzen en zelfs voor korte tijd van het forum kunt verwijderen/bannen na eventuele officiele waarschuwingen.
Want bij aanmelden stem je namelijk in met de regels van een forum.

Enkele onderdelen van ons reglement
Citaat:
In uw berichten laat u zich niet discriminerend of beledigend uit op welke grond dan ook. U plaatst geen berichten die onwaar en/of lasterlijk, inaccuraat, vulgair, obsceen, seksueel georienteerd, profaan, kwetsend, bedreigend, haatdragend, privacy- of anderszins wetoverschrijdend van aard zijn.
Provocaties, stemmingmakerij of berichten van opruiende aard zijn niet toegestaan.

Voor wie er een stukje opvoeding ontbreekt, niet heeft meegekregen dat je iemand in zijn waarde hoort te laten en je meer bereikt met vriendelijke positieve reacties of adviezen.
Want afzeiken is makelijker dan een reactie te geven waar je iemand mee verder helpt.
Ook weer, je kent de persoon verder meestal niet en weet niet hoeveel inpact kwetsende woorden kunnen hebben of wat de gevolgen daarvan zullen zijn.