Ervaring met kopen via bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ddees

Ervaring met kopen via bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 10:41

ik heb vorige week vrijdag (1 september) van ***** een violet pad gekocht, ik heb vrijdag het geld via internetbankieren overgemaakt.
Nu heb al een paar keer een pm gestuurd en ook al een email. Maar ik krijg geen reactie. Ik zie wel dat ze regelmatig online is. Het is ondertussen meer dan een week geleden en ik heb het pad nog niet.
Wie heeft hier ervaring mee en wat kan je doen dat je of je geld terug krijgt of alsnog de gekochte goederen.
Laatst bijgewerkt door Siempie op 09-09-06 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Moonlightje

Re: Ervaring met kopen via bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:43

Je moet hiervoor even na een moderator toestappen. een pm sturen ofzo, die kunnen je helpen en anders bij de faq van dit topic even kijken

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:00

Zoals je bijvoorbeeld hier kunt lezen: viewtopic.php?f=63&t=564533 kun je daarover contact opnemen met een moderator. Maar aangezien het nog maar een week geleden is, stel ik voor even af te wachten.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:00

inderdaad, anders zou ze gebant kunnen worden. als ze het niet op zou sturen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:02

Degene attent maken op dit topic wil ook nog weleens helpen Knipoog Het is niet zo moeilijk om er achter te komen om wie het gaat via jouw berichten.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:18

En dan vraag ik me af of het niet handig is om een lijst te maken met slecte ervaringen in de verkoop.
Als ik nu een topic zie, weet ik gewoon niet of het vertrouwelijk is,
als je dan een lijst achter de hand hebt, kan je al checken of diegene op de 'blacklist' staat.

@Ddees: Ik zou even handelen via een mod, of haar op dit topic attenderen.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:22

@marrieleen dat is wel een idee, een blacklist

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:39

Zowat alle problemen die er zijn geweest met de verkoop tussen bokkers zijn opgelost. Die bokkers die uiteindelijk de overeenkomst niet nakwamen, (ook niet na tussenkomst van een moderator) zijn uiteindelijk geband. In die zijn is er al dus sprake van een zwarte lijst. Diegene die vaker hun afspraken niet nakomen, worden er door ons op aangesproken en krijgen dan een EA verbod (bijvoorbeeld).

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:41

oww dat is ook wel een goed idee! bedankt voor de informatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:42

Er zijn gebruikers die hebben in hun/haar profiel staan, met wie ze goed, en minder goed zaken hebben gedaan.
Zo had ik ook een keer iets gekocht van iemand die zo'n lijst in haar profiel had, echter duurde het bij haar ook een week of 4 voordat ze het, ruim op tijd betaalde, eens verstuurde... dus dat zegt ook vrij weinig....

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:49

Ik heb er gelukkig nooit problemen mee gehad. Lachen
Denk alleen dat een openbare BlackList op bokt geen goed idee is.
Zo worden die gebruikers er voor altijd op aan gekeken, is niet de bedoeling.
TS; wacht nog even af, een week is vrij kort.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 12:45

Ik wacht nog even af, maar ik vind het gewoon rot dat ik geen contact met haar kan krijgen. Ik zie dat ze mijn pm gelezen heeft, want dan staat het bericht niet meer in sendbox maar in verzonden. Het is dan toch maar een kleine moeite om even een berichtje terug te sturen.
Maar ik wacht nog eventjes af, kijken wat er nog gebeurd.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:52

Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat iets op een plaatje prachtig leek en als ik het uiteindelijk ontving prutspul was.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 13:03

Ddees schreef:
Ik wacht nog even af, maar ik vind het gewoon rot dat ik geen contact met haar kan krijgen. Ik zie dat ze mijn pm gelezen heeft, want dan staat het bericht niet meer in sendbox maar in verzonden. Het is dan toch maar een kleine moeite om even een berichtje terug te sturen.
Maar ik wacht nog eventjes af, kijken wat er nog gebeurd.

oh oh, foutje zie ik staan Slapen . Ik bedoelde: het bericht staat dan niet meer in outbox maar in sendbox.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 12:00

nog steeds niets binnen. ondertussen morgen twee weken gelden het geld gestort. morgen neem ik contact op met de moderator van ea

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:05

Bah, wat vervelend. Scheve mond Heb je haar op dit topic attent gemaakt?

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 12:07

ga ik inderdaad nu ook doen, misschien reageert ze dan ook eens op mijn mailtjes

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:08

Dat is wel vervelend zeg, inderdaad kan je maar beter even contact opnemen met een moderator.
Ik heb zelf gelukkig alleen nog maar goede ervaringen. Ik koop liever via bokt dan bijvoorbeeld marktplaats. Bij bokkers heb ik altijd nog het gevoel dat ik ze een beetje ken.
Veel succes met dit oplossen in ieder geval..

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:10

ik hoop het voor je !!

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:17

Siempie schreef:
Zowat alle problemen die er zijn geweest met de verkoop tussen bokkers zijn opgelost. Die bokkers die uiteindelijk de overeenkomst niet nakwamen, (ook niet na tussenkomst van een moderator) zijn uiteindelijk geband. In die zijn is er al dus sprake van een zwarte lijst. Diegene die vaker hun afspraken niet nakomen, worden er door ons op aangesproken en krijgen dan een EA verbod (bijvoorbeeld).

Een stomme vraag mss, maar wat ben je er mee als die betreffende persoon (gaat nu ff in het algemeen, niet enkel dit geval he), geband wordt ? Je geld ben je toch kwijt nee ? Of hoe zit dat dan ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:21

Kun je die overmaking bij de bank niet ongedaan maken? Mij staat zoiets bij dat dat kan! Informeer eens bij je bank!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:21

Ze kunnen in ieder geval niemand anders meer geld aftroggelen, denk ik. Daar ben je zelf natuurlijk op dat moment niet mee geholpen, maar het is wel een manier om bokt enigszins eerlijk te houden. Maar ja, je hebt gelijk, zelf ben je nog steeds de pineut.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:22

ik had laatst hetzelfde ook,maar dat was dan uiteindelijk wel aangekomen,maar het halster wat ik van die persoon gekocht had was helemaal roestig en het halstertouw was zo verrot dat ik hem niet eens aan het halster kon klikken,omdat ik m niet openkreeg.
ik had ook een PM gestuurd,maar daar reageerde ze niet op,en die persoon heeft nog wel een webshop.

ik adviseer je ook contact met een mod op te nemen,ik hoop voor je dat het goedkomt!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:28

Dani001 schreef:
Siempie schreef:

Een stomme vraag mss, maar wat ben je er mee als die betreffende persoon (gaat nu ff in het algemeen, niet enkel dit geval he), geband wordt ? Je geld ben je toch kwijt nee ? Of hoe zit dat dan ?

Je kan als het goed is binnen 4 weken je geld terughalen via je bank.

Mortischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:30

Narco schreef:
Kun je die overmaking bij de bank niet ongedaan maken? Mij staat zoiets bij dat dat kan! Informeer eens bij je bank!
Dat kan alleen als je een automatische incasso doet.
Niet als je zelf het geld overgemaakt hebt.