fysieke geheugendump door bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

fysieke geheugendump door bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 14:23

Mijn computer is een paar weken geleden gemaakt. Ik had vaak last van een fysieke geheugendump waardoor ik de computer dus steeds opnieuw op kon starten. Ik heb hem nu pas weer een paar weken thuis staan. Sinds ik weer op bokt zit heb ik die foutmeldingen weer. Als ik nu in m'n profiel wil kijken om b.v foto's eruit te halen om ergens anders te plaatsen dan krijg ik gelijk een fysieke geheugendump Boos!. Bij m'n moeder op de computer zat ik ook wel eens op bokt. Sinds ik dat gedaan heb, heeft die computer ook de hele tijd last van een fysieke geheugendump. Zijn er nog meer mensen die dit hebben? hoe komt dit, en hoe kom ik er vanaf? ik krijg die foutmelding vooral als ik een profiel van iemand bekijk of in een bewerkingtopic foto's ofzo bekijk. Krijg dit soms ook bij HAW.
Denk dus dat het vooral door de foto's komt. Als ik alleen topic's met tekst bekijk gebeurd er niks.

Mickey

Re: fysieke geheugendump door bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:07

Ik denk dat het toch echt aan je computer ligt en wellicht is die niet zo goed gemaakt als jij denkt dat die is gemaakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:16

lijkt mij inderdaad dat het geheugen van je pc het aantal foto's gewoon niet aan kan

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 21:24

Maar waarom heeft die andere computer het dan ook? is een veel betere computer dan die van mij.

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:57

Ik heb nergens last van .
Het ligt denk ik echt aan jouw computer.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:58

Ik zou ff teruggaan naar het bedrijf dat 'm gemaakt heeft... hij is overduidelijk niet goed gerepareerd

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:28

Hier nog 1.
Onze pc's hebben er ook last van als ik op bokt zit.
Alleen als ik op bokt zit. Bij andere forums heb ik dat niet.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 21:01

Deze computer is echt wel goed gemaakt (nou ja niet gemaakt maar heel windows xp is gewoon opnieuw geinstalleerd dus er zit GEEN foutje meer in) de computer van m'n moeder is een veel betere computer. Die heeft er ineens ook last van sinds ik er 2x op gezeten heb Clown

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:52

Babeth schreef:
Hier nog 1.
Onze pc's hebben er ook last van als ik op bokt zit.
Alleen als ik op bokt zit. Bij andere forums heb ik dat niet.

Idem!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 05:06

Wat doen jullie er aan? of is het niet te voorkomen dat ie dat doet? wordt er echt gek van. Heb een programma aan die m'n verloren foto's terug haalt en dat duurt dus echt lang. Had hem bijna 5 dagen aan. Een keer even internetten (bokt Tong uitsteken ) computer kreeg weer die foutmelding en nu kan ik dus weer helemaal opnieuw beginnen Clown
Dus ben wel benieuwd of je het uit kan schakellen. Zat er zelf aan te denken om wat geheugen erbij te kopen (intern en voor foto's nog een beetje erbij). M'n computer heeft 256MB RAM en 60GB. Computer beneden 512MB en het andere weet ik zo niet (wel meer geheugen dan mij). Dat moet dan toch wel goed genoeg zijn om een paar foto's te bekijken? Bij me zusje heb ik er weer geen last van, maar die heeft ook een van de nieuwste computers hier in huis (nog niet eens een jaar oud)

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:21

Ik denk ook niet dat het aan windows zelf ligt, als ik dat zo hoor. Misschien is het je geheugen oid?
Ik zou 'm hoe dan ook nog een keer na laten kijken, want ook ik heb nergens last van.
Niet thuis (2 computers), niet op mijn werk (ook 2 computers) en op mijn stage (oude en aftandse computer) Clown

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:25

Misschien ben je op dat moment met teveel programma's tegelijk bezig. Probeer MSN eens af te sluiten en andere programma's en ga dan nog eens op bokt en kijk wat er gebeurd. Mijn 2 pc's hier hebben in ieder geval nergens last van en 1 daarvan is bijna antiek Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:40

Ik heb nooit andere programma's aanstaan.
En aan het geheugen ligt het niet, want we hebben behoorlijk wat geheugen en de pc is bijna helemaal leeg.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:47

dan moet je toch eens een keer in je taskbar kijken wat voor programma's er op de achtergrond lopen, en een scan doen, want het heet niet voor niets geheugendump Knipoog

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:57

Cayenne schreef:
dan moet je toch eens een keer in je taskbar kijken wat voor programma's er op de achtergrond lopen, en een scan doen, want het heet niet voor niets geheugendump Knipoog

Maar waarom hebben bijna alle computers het waar ik op zit?
De een kan meer aan dan de andere computer.
Op school had ik er ook al last van. En dat zijn echt goede computers waar al helemaal niks op staat.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:14

Hier nog iemand die er last van heeft. Ik dacht dat het aan mijn pc lag, maar het is wel toevallig dat er zoveel mensen hier op bokt last van hebben Verward

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 14:52

Ben blij om te horen dat ik niet de enige ben Haha! krijg namelijk vrij snel de op m'n kop als de computers hier foutmeldingen krijgen. Maar als er meer mensen er last van hebben ligt het teminste niet aan mij Tong uitsteken. Ga binnekort een nieuwe computer kopen (over een half jaar) ben erg benieuwd of ik daar ook nog die foutmeldingen krijg. Kan op google niet echt iets vinden dat het probleem oplost. Verdrietig. M'n computer geeft wel vaak aan "te weinig intern geheugen" als ik op bokt zit heb ik weinig andere programma's aan, misschien een andere internet explorer om m'n mail te bekijken ofzo. Msn gebruik ik erg weinig.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:57

Ik krijg geen foutmeldingen. Bij ons valt de pc patsboem uit.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 16:09

Clown

Ik krijg gelijk een blauw scherm. Met fysieke geheugendump....en dan staat er dat de computer uitgeschakeld word ofzo. Dan moet ik hem uitdrukken en weer opnieuw opstarten. Hij valt bij mij dus niet in een keer uit, krijg er wel steeds een foutmelding voor. Als ik dan weer opgestart heb, staat er "het systeem is hersteld van een ernstige fout"

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:11

Hier ook een blauw scherm + "Het systeem is hersteld van een ernstige fout", waarna de pc zelf opnieuw opstart.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 16:20

de mijne moet ik zelf opnieuw opstarten, hij geeft een blauw scherm en dan moet ik hem uit doen en dan weer aan Clown

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 16:36

ik gok op een overflow ergens in javascript oid?
html of php kan het sowieso niet zijn. (geen uitleg, geen zin in: feit).
daarnaast is hier volgens mij nergens flash/java dus dat kan het ook niet zijn.

Lijkt mij áls het aan bokt ligt (wat mij onwaarschijnlijk lijkt, ookal kan het wel medeoorzaak zijn) dat het de javascript zal zijn.

beheerders die dit misschien kunnen onderbouwen oid?

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:55

Zolang ik maar niet te veel wil, heb ik nergens last van. En als ik wel te veel wil krijg ik de melding dat ie 't fysieke geheugen vergroot heeft.

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:03

Cathelijne schreef:
Zolang ik maar niet te veel wil, heb ik nergens last van. En als ik wel te veel wil krijg ik de melding dat ie 't fysieke geheugen vergroot heeft.

je moet eens een wisselbestand instellen denk ik!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 17:27

Edding3000 schreef:
ik gok op een overflow ergens in javascript oid?
html of php kan het sowieso niet zijn. (geen uitleg, geen zin in: feit).
daarnaast is hier volgens mij nergens flash/java dus dat kan het ook niet zijn.

Lijkt mij áls het aan bokt ligt (wat mij onwaarschijnlijk lijkt, ookal kan het wel medeoorzaak zijn) dat het de javascript zal zijn.

beheerders die dit misschien kunnen onderbouwen oid?

Clown het ligt echt aan bokt. Ik keek net bij een bewerkingstopic, klik het aan....en weg..... Boos!. Als ik in m'n eigen profiel kijk (waar veel foto's in staan) krijg ik het ook. In een profiel met weinig foto's heb ik nergens last van. Dit topic kan ik ook gewoon zonder problemen volgen.

Iemand een idee hoe ik dit uit kan schakellen?? Frank (nieuwe man v. m'n moeder) denkt dat ik meer intern geheugen moet kopen. Ik heb nu 256mb en misschien dat het met 1GB opgelost is? Ik heb nu helemaal niks erbij aan, alleen bokt....
Nieuwe computer koop ik volgend jaar, zijn nu eerst andere dingen die belangrijker zijn.