Centraal HELLLUP BEN IK ZWANGER topic?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Centraal HELLLUP BEN IK ZWANGER topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:04

Op Mensenwelzijn staan er behoorlijk wat topics over verontruste bokkers die bang zijn voor zwangerschap.

Is het niet een idee om daar een centraal topic van te maken? Mensenwelzijn begint zo langzamerhand meer te lijken op de Kraamkamer.

Overigens vind ik het wel shockerend dat er zo ontzettend veel meiden aan onveilige sex doen...

Daisies

Re: Centraal HELLLUP BEN IK ZWANGER topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:07

Goed idee Sorane Lachen

En inderdaad, was laatst ook op nieuws dat steeds meer jongeren kiesen voor pil inplaats van het condoom. Zo komen er toch steeds meer Soa's in Nederland? Want niemand laat zich testen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:19

Ik snap dat echt niet hoor. Hoe kun je zo onvoorzichtig hiermee omspringen.
Misschien ook wel omdat het in Nederland relatief simpel is om een abortus te ondergaan.
Zou het een kwestie van opvoeding zijn ofzo?

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:38

Ik vind het wel een goed idee om daar een centraal topic voor op te richten.
@Karoliefje, volgens mij was het zo dat jongeren die een vaste relatie hebben er eerder (na een kortere periode) voor kiezen om alleen de pil te gebruiken ipv de pil en het condoom. Dus niet mensen die veel aan one-night-stands doen. Blijft natuurlijk dat je niks weet over hoe je partner zich in het verleden gedragen heeft. Ik vind ook dat mensen erg snel van veilige sex afstappen. Alhoewel het natuurlijk altijd kan gebeuren dat iemand echt alle voorzorgsmaatregelen neemt en toch onbedoeld zwanger raakt.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:38

Daar is toch het centrale anti-conceptie topic voor ? Kan het daar niet in dan ? Lachen

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:47

Mwah, zwanger zijn heeft eerder te maken met het ontbreken van anti-conceptie Knipoog Haha!

Een centraal topic lijkt ons zo op het eerste gezicht niet heel handig. Dat soort topics wordt toch meestal geopend om wat medeleven te krijgen, en ik denk dat er in een centraal topic snel mensen over het hoofd worden gezien. We zijn wel aan het kijken of we hier een andere oplossing voor kunnen vinden, want het lijkt inderdaad wel epidemische vormen aan te nemen af en toe.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:58

Justy schreef:
Mwah, zwanger zijn heeft eerder te maken met het ontbreken van anti-conceptie Knipoog Haha!

Ik bedoelde dingen als: Kan ik zwanger zijn enzo Knipoog

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:16

Wij van het zwangerschapstopic. hebben als eens aangekaart of wij een subfora mochten worden.
Maar de MOD in spe vertelde ons dat wij niks met paarden te maken hebben.
Wij vertelde ook dat het mischien wel zin vol was. mede omdat er zo veel meiden hier zijn die toch anoniem wat wilde weten.

Je heb hier ook Foras zo als . BEestenboel.
Voedertijd. Dus hij leek ons wel een mooi oplossing.

Maar het werd afgeketst

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:38

Het grote probleem van 'mensenmedische' subfora openen op een paardenforum is dat we als 'leken' niet de verantwoordelijkheid kunnen en willen nemen voor de gegeven informatie. Daar zijn andere plekken op internet gewoon beter in. Er zijn al voldoende slechte sites met verkeerde of verouderde medische informatie en dat draagt gewoon een gezondheidsrisico met zich mee. Daar willen we niet aan meedoen.

Er is ook gewoon maar 1 advies mogelijk voor mensen die bang zijn zwanger te zijn: ga naar je huisarts. Net zoals er trouwens maar 1 advies is voor mensen met een ziek paard - ga naar je dierenarts.

Een forum als voedertijd is geen vergelijking. Daar staan vast ook niet de meest creatieve up-to-date 5 sterren recepten en culi-trends op, die kun je ook beter elders zoeken. Maar je loopt er in principe geen gezondheidsrisico mee, als je een 'oud' of 'verkeerd' recept uitprobeert.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:33

Ibbel schreef:
Net zoals er trouwens maar 1 advies is voor mensen met een ziek paard - ga naar je dierenarts.

Dan moet Paarden-Medisch ook geschrapt Nagelbijten / Gniffelen Clown
Toch zou ik het wel een goed idee vinden, zo'n subforum. In het HK-topic kom ik gewoonweg nooit bijgelezen dus ik heb opgegeven om het proberen bij te houden. Bloos De vragen stranden daar ook in het gezellige geklets van alledag.
Degene die twijfelt of ze zwanger is zal denk ik ook nog niet snel de mentale stap nemen om naar een Moeder en Zwangerschapstopic te gaan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:51

Ik heb ook best problemen met topics op MD die verder gaan dan mok, ontwormen en wanneer en waartegen inenten. In principe vind ik dat iedereen met een paard met koliek of met een kreupel paard op het moment dat het acuut is niets achter de PC te zoeken heeft, maar op stal hoort te zijn en op z'n DA hoort te wachten. Dat-ie daarna, als er een diagnose is gesteld en een behandelplan is opgemaakt, hier z'n hart wil luchten is een ander verhaal. En daarom heeft MD wel bestaansrecht, vanwege dat hart luchten - en vanwege de kleine probleempjes waar je best tips voor kunt vragen.

Op het moment dat je hier gaat vragen: wat moet ik doen, is de situatie kennenlijk dusdanig ernstig dat je eigenlijk gerustgesteld wilt worden, maar in je hart weet dat er wat aan de hand is of zou kunnen zijn. Op dat moment kunnen wij hier niets doen. En of dat nou is omdat je denkt zwanger te zijn, denkt kanker te hebben of denkt dat je paard een slag in de darm heeft, maakt dan verder niet uit. Daar kan niemand vanachter een PC iets zinnigs over zeggen. Geruststellen kan iig levensbedreigend zijn.

Degenen die twijfelen over zwangerschap zijn helemaal nog niet zover dat ze naar het HK-zwankytopic willen. Die zijn nog niet eens zover dat ze een test gaan doen. Er dáár gaat het dus om, dat die test het enige zinnige is dat je kan adviseren.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:52

Ibbel schreef:
Ik heb ook best problemen met topics op MD die verder gaan dan mok, ontwormen en wanneer en waartegen inenten. In principe vind ik dat iedereen met een paard met koliek of met een kreupel paard op het moment dat het acuut is niets achter de PC te zoeken heeft, maar op stal hoort te zijn en op z'n DA hoort te wachten. Dat-ie daarna, als er een diagnose is gesteld en een behandelplan is opgemaakt, hier z'n hart wil luchten is een ander verhaal. En daarom heeft MD wel bestaansrecht, vanwege dat hart luchten - en vanwege de kleine probleempjes waar je best tips voor kunt vragen.

Op het moment dat je hier gaat vragen: wat moet ik doen, is de situatie kennenlijk dusdanig ernstig dat je eigenlijk gerustgesteld wilt worden, maar in je hart weet dat er wat aan de hand is of zou kunnen zijn. Op dat moment kunnen wij hier niets doen. En of dat nou is omdat je denkt zwanger te zijn, denkt kanker te hebben of denkt dat je paard een slag in de darm heeft, maakt dan verder niet uit. Daar kan niemand vanachter een PC iets zinnigs over zeggen. Geruststellen kan iig levensbedreigend zijn.

OK dan!

dat is mooi verwoord Ibbel

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:54

Ga met Ibbel mee...en idd mooi verwoord.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:28

Da's pas mooi verwoord OK dan!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:41

bij veel "zwangerschapstopics" heb ik een gevoel van pure aandachtvragerij, waarbij er dus helemaal niks aan de hand is

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:10

Ik vind niet dat je daar vanachter een pc goed over kunt oordelen.
Als je in paniek een topic opent, met de gedachte dat je zwanger zou kunnen zijn.. Nagelbijten / Gniffelen

't Zou wel aandachttrekkerij kunnen zijn, maar dat is heel slecht te beoordelen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:38

Persoonlijk vind ik heel het subforum een beetje flauwkul Knipoog
Als je wat mankeert, ga je naar je huisarts. Internet bárst van de medische sites, je kunt óveral je informatie beter vandaan halen dan van bokt.
Dus ook voor vermeende zwangerschap geldt: test halen of naar de huisarts (jawel, daar ís ie voor!) en niet op een paardenforum gillen dat je dénkt dat je zwanger bent Rolleyes

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:45

Elles schreef:
Dus ook voor vermeende zwangerschap geldt: test halen of naar de huisarts (jawel, daar ís ie voor!) en niet op een paardenforum gillen dat je dénkt dat je zwanger bent Rolleyes

waarom zou je daar geen info over mogen vragen? er zijn genoeg mensen die het ook meemaken en die er wel degelijk iets over weten, oke een subforum is misschien een beetje teveel van het goede maar goed Vork

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:49

__baron__ schreef:
waarom zou je daar geen info over mogen vragen? er zijn genoeg mensen die het ook meemaken en die er wel degelijk iets over weten, oke een subforum is misschien een beetje teveel van het goede maar goed Vork

Die mensen kunnen toch ook onmogelijk via hun pc zien of jij wel of niet zwanger bent? Haha!
Er is maar een manier om daar achter te komen: een zwangerschapstest kopen of naar de dokter gaan. Daar hoef je volgens mij geen topic voor te openen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:28

Deze topics zullen over medeleven en steun gaan. Ervaringen uitwisselen etc.....

Want als het allemaal nuttig moet zijn zoals ibbel verwoord en iemand er een zinnig antwoord op moet kunnen geven denk ik dat alle liefdes/gevoels topics etc maar kunnen verdwijnen, maw bijna heel bokt!!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:37

orionneke schreef:
Deze topics zullen over medeleven en steun gaan. Ervaringen uitwisselen etc.....

Maar dat is toch pas goed mogelijk als je zeker weet dat iemand zwanger is?
Zolang dat niet zeker is kan je toch maar een tip geven: ga een test halen, dat hoeft echt geen dagen te duren dan ben je van de onzekerheid en eventuele stress af.

Berichtjes als: ik voel dit en dat zou ik dan zwanger kunnen zijn snap ik ook niet helemaal eigenlijk.
Dat kun je toch gewoon testen denk ik dan.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:44

Het was mij ook al opgevallen dat er heel erg veel zwangerschapstopics zijn op dit moment. Een centraal topic is misschien niet de meest ideale oplossing, maar wel een stuk minder rommelig dan al die losse topics.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:49

ThePast03 schreef:
orionneke schreef:

Maar dat is toch pas goed mogelijk als je zeker weet dat iemand zwanger is?
Zolang dat niet zeker is kan je toch maar een tip geven: ga een test halen, dat hoeft echt geen dagen te duren dan ben je van de onzekerheid en eventuele stress af.

Berichtjes als: ik voel dit en dat zou ik dan zwanger kunnen zijn snap ik ook niet helemaal eigenlijk.
Dat kun je toch gewoon testen denk ik dan.

Het feit dat anderen ook die onzekerheid/angst hebben is toch wel een ervaring ????????? Soms hebben mensen een duwtje nodig om hun kop uit het zand te halen......... Vaak zeggen ze ook dat ze niet durven en vragen ze niet zo letterlijk om ben ik echt zwanger. Je moet door de regels heen kunnen lezen.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:51

Wind schreef:
Het was mij ook al opgevallen dat er heel erg veel zwangerschapstopics zijn op dit moment. Een centraal topic is misschien niet de meest ideale oplossing, maar wel een stuk minder rommelig dan al die losse topics.

helemaal mee eens, viel mij ookal op dat er de laatste tijd errug veel losse topics over zijn, of zou dit straks na de vakantie helemaal erg worden????
alle jongelui die feestvierend op vakantie nogal domme dingen uithalen,jeweetmaarnooit

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:52

orionneke schreef:
Het feit dat anderen ook die onzekerheid/angst hebben is toch wel een ervaring ????????? Soms hebben mensen een duwtje nodig om hun kop uit het zand te halen......... Vaak zeggen ze ook dat ze niet durven en vragen ze niet zo letterlijk om ben ik echt zwanger. Je moet door de regels heen kunnen lezen.

Ja dat is zeker een ervaring en dat kan ik heel goed begrijpen. Maar het enige middel om van die onzekerheid/angst af te komen is toch echt zo'n test halen en doen.
Verder zijn er op internet tientallen sites waar je informatie vanaf kunt halen.

Ik begrijp wel wat je bedoeldt, het zal wel komen omdat er de laatste tijd zoveel topics zijn dat het wel besmettelijk lijkt dat ik soms ook denk moet daar nu weer een nieuw topic over opgestart worden?