Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Justy schreef:Mwah, zwanger zijn heeft eerder te maken met het ontbreken van anti-conceptie![]()
Ibbel schreef:Net zoals er trouwens maar 1 advies is voor mensen met een ziek paard - ga naar je dierenarts.
Ibbel schreef:Ik heb ook best problemen met topics op MD die verder gaan dan mok, ontwormen en wanneer en waartegen inenten. In principe vind ik dat iedereen met een paard met koliek of met een kreupel paard op het moment dat het acuut is niets achter de PC te zoeken heeft, maar op stal hoort te zijn en op z'n DA hoort te wachten. Dat-ie daarna, als er een diagnose is gesteld en een behandelplan is opgemaakt, hier z'n hart wil luchten is een ander verhaal. En daarom heeft MD wel bestaansrecht, vanwege dat hart luchten - en vanwege de kleine probleempjes waar je best tips voor kunt vragen.
Op het moment dat je hier gaat vragen: wat moet ik doen, is de situatie kennenlijk dusdanig ernstig dat je eigenlijk gerustgesteld wilt worden, maar in je hart weet dat er wat aan de hand is of zou kunnen zijn. Op dat moment kunnen wij hier niets doen. En of dat nou is omdat je denkt zwanger te zijn, denkt kanker te hebben of denkt dat je paard een slag in de darm heeft, maakt dan verder niet uit. Daar kan niemand vanachter een PC iets zinnigs over zeggen. Geruststellen kan iig levensbedreigend zijn.
Elles schreef:Dus ook voor vermeende zwangerschap geldt: test halen of naar de huisarts (jawel, daar ís ie voor!) en niet op een paardenforum gillen dat je dénkt dat je zwanger bent
__baron__ schreef:waarom zou je daar geen info over mogen vragen? er zijn genoeg mensen die het ook meemaken en die er wel degelijk iets over weten, oke een subforum is misschien een beetje teveel van het goede maar goed
orionneke schreef:Deze topics zullen over medeleven en steun gaan. Ervaringen uitwisselen etc.....
ThePast03 schreef:orionneke schreef:Deze topics zullen over medeleven en steun gaan. Ervaringen uitwisselen etc.....
Maar dat is toch pas goed mogelijk als je zeker weet dat iemand zwanger is?
Zolang dat niet zeker is kan je toch maar een tip geven: ga een test halen, dat hoeft echt geen dagen te duren dan ben je van de onzekerheid en eventuele stress af.
Berichtjes als: ik voel dit en dat zou ik dan zwanger kunnen zijn snap ik ook niet helemaal eigenlijk.
Dat kun je toch gewoon testen denk ik dan.
Wind schreef:Het was mij ook al opgevallen dat er heel erg veel zwangerschapstopics zijn op dit moment. Een centraal topic is misschien niet de meest ideale oplossing, maar wel een stuk minder rommelig dan al die losse topics.
orionneke schreef:Het feit dat anderen ook die onzekerheid/angst hebben is toch wel een ervaring ????????? Soms hebben mensen een duwtje nodig om hun kop uit het zand te halen......... Vaak zeggen ze ook dat ze niet durven en vragen ze niet zo letterlijk om ben ik echt zwanger. Je moet door de regels heen kunnen lezen.