bokt te hard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

bokt te hard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 19:05

Beetje vage titel misschien, maar ik wist niet hoe ik het moest zeggen. Bloos
Ik erger me de laatste tijd vaak op de manier waarop er hier op bokt, door sommige mensen, wordt gereageerd op erge gebeurtenissen. Bijvoorbeeld mishandeling, moord of diefstal. Vaak krijg je als reactie: We moeten hetzelfde bij die man/vrouw doen! Laat ze zelf maar 's de pijn voelen.
Mensen.. kom op! Je wilt 'de mishandelde' de pijn niet laten voelen, maar wel degene die het gedaan heeft! Wil je je zo verlagen tot dat niveau?
Voordat je zoiets zegt, denk dan goed aan dit gezegde: Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet.
Groetjes,

ps. ik hoop dat dit een beetje een normale discussie kan worden.. En dat dit topic hier goed staat.

_Buddha

Re: bokt te hard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:06

Ik erger me aan zoveel reacties! Kijk bijvoorbeeld maar eens in het topic: Snij mezelf.. Waarom nemen mensen zo'n meisje in godsnaam niet serieus.. nee.. wat het niveau betreft is het zo omlaag gegaan, maargoed dat is niet alleen met bokt.nl..
*Wil niet zeggen dat ik perfect ben*

loveluuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:10

moet eerlijk zeggen dat ik ook geen eerlijk boontje ben
vind dat bijvoorbeeld ook af en toe wel te gemeen gereageerd wordt op bijvoorbeeld foto's of tekeningen in het Crea Bea gedeelte. Probeer opbouwende kritiek te geven, in plaats van iemands werk meteen compleet af te kraken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:10

Het is en blijft een openbaar forum waar iedereen kan/mag zeggen wat hij/zij wilt.

Als ik lees dat iemand een hond achter een auto heeft meegesleurd krijg ik ook de neiging om te zeggen " hang die dader maar eens een paar rondjes achter de auto" .

Gelukkig is er een groot verschil tussen wat mensen zeggen en wat er in praktijk gebeurd.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:14

Nou, ik ben het ermee eens dat je iemand het beste straft door hetgene te doen wat degene gedaan heeft bij die ander. ( Bloos juist ja, is het nog te volgen?)
Maar ik kan me wel ergeren aan mensen die klakkeloos een mening de lucht ingooien, terwijl ze vaak weten dat het erg kwetsend voor een ander is. En ik heb het idee dat dit steeds vaker gebeurd op bokt maar ook op andere forums. Mensen kunnen gewoon niks meer van elkaar verdragen en daar maak ik me wel eens grote zorgen om!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 19:20

dus jij bent voor de doodstraf?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:21

luuntje schreef:
Het is en blijft een openbaar forum waar iedereen kan/mag zeggen wat hij/zij wilt.

Als ik lees dat iemand een hond achter een auto heeft meegesleurd krijg ik ook de neiging om te zeggen " hang die dader maar eens een paar rondjes achter de auto" .

Gelukkig is er een groot verschil tussen wat mensen zeggen en wat er in praktijk gebeurd.

Ben ik het inderdaad mee eens, ik vind het overigens nog wel mee vallen. Nagelbijten / Gniffelen Eerder de reacties/kwetsende woorden naar elkaar toe.

loveluuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:25

Chrisje92 schreef:

jij niet dan?
ik geloof zeker dat als iemand een ander persoon vermoord, deze de doodstraf mag krijgen! Wat mij betreft zelfs een verkrachter of iemand die kinderen misbruikt al!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 19:34

Ik ben zeker niet voor de doodstraf. Jij vind het heel erg als iemand een ander persoon dood, maar degene die vermoord, wordt dan ook vermoord. En dan is het niet erg meer, ookal heeft diegene iets heel ergs gedaan.
Misschien heeft de moordenaar wel een ziekte ofzo, of het is perongeluk gedaan(klinkt raar, maar het kan..), maarja, hij heeft iemand vermoord, dus hoppa, de doodstraf!

loveluuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:37

zo zie ik het zeker niet! als een persoon een ander persoon in koele bloede vermoord dan mogen ze hem van mij ook doden. tuurlijk moet er rekening worden gehouden met ziektes en ongelukken.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:37

loveluuk schreef:
Chrisje92 schreef:

jij niet dan?
ik geloof zeker dat als iemand een ander persoon vermoord, deze de doodstraf mag krijgen! Wat mij betreft zelfs een verkrachter of iemand die kinderen misbruikt al!

Een verkrachter hoeft nou weer niet de doodstraf, maar levenslang dan bedoel ik ook tot z'n dood in de gevangenis, lijkt me stukken beter als het beleid wat er nu is.
Ook vind ik, dat als iemand iets heeft geflikt, er goed gestraft voor moet worden, en niet gewoon op vrije voet rond laten hobbelen!

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:38

ik moet zeggen dat er soms best wel hard op idd bijvoorbeeld rijfotos wordt gereageerd, na mijn idee kan hier nog heel wat verbetering plaats vinden maarja dat is ieder voor zich. Ik moet zeggen dat het vaak ook heel anders over komt dat wordt bedoeld. Het nadeel dus van internet.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:38

Interessante discussie... Want aan de ene kant ben ik het ermee eens dat je een dader moet kunnen laten voelen wat ie aangericht is door hem hetzelfde aan te doen. Maar dan krijg je echt een gebed zonder end, want dan vind de familie van het slachtoffer (de vroegere dader) dat degene die hem dat aangedaan heeft, dat ook moet voelen. Dan krijg je dus echt vergeldingsacties en daar schiet je niets mee op... Doe dan gewoon levenslang in de gevangenis, laat hem maar nadenken over wat ie heeft gedaan...

Wel ben ik het ermee eens dat mensen vaak heel makkelijk & snel met hun mening klaarstaan terwijl ze maar 1 kant van het verhaal weten en vaak ook nog over internet terwijl dat heel anders over kan komen dan bedoeld. Moet ik zeggen dat ik me er ook wel eens schuldig aan maak Clown Maar wat hierboven ook al gezegd wordt, iets zeggen en het ook daadwerkelijk doen zijn 2 verschillende dingen Lachen Maar ben het ermee eens dat mensen soms wel even beter na kunnen denken & hun post na kunnen lezen om te bedenken hoe dat over zou komen. Je mening geven is prima, maar je hebt opbouwende kritiek en iemand genadeloos de grond in boren en daar zit een groot verschil tussen...

Lachen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 19:40

Tuurlijk laat je hem niet vrij rond hobbelen!
Maar je verlaagt je tot ook niet tot het niveau van de dader?
Laten we het iets dichter bij huis halen. Stel nou, een hele goede vriend van jou vermoord iemand. Die persoon die vermoord is, is een onwijze eikel geweest, en jij hebt hem nooit aardig gevonden. Jij vind het dan normaal als jou vriend ook vermoord wordt..?

memo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:44

Dat soms mensen hier te hard zijn, ja soms wel alhoewel dat je er altijd rekening mee moet houden dat een geschreven woord niet hetzelfde is als gesproken woord, iets dat kwetsend overkomt op papier kan anders over komen wanneer je het zegt. Maar wil mij niet echt in de discussie mengen maar wil wel zeggen dat er ook soms echt HARTVERWARMENDE berichten worden nagelaten en we zouden onze aandacht misschien beter bij die mensen houden???

amshad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:46

hOi

het is wel hard wat sommige mensen zeggen mr je moet je er niet te veel van aantrekken kijk gewoon bij leuke mensen die geven om andere mensen en hun dieren

miloutjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:47

de doodstraf..

nee..
wat nou als er iemand onschuldig vastzit.. Zij zijn groot en ik is klein!
dan word die vermoord om he zo maar te zeggen..gebeurt vaak zat hoor Nagelbijten / Gniffelen
bah..
ene..wat ik vind..degenie die iemand vermoord moet de doodstraf krijge dan..maar degene die de moordenaar vermoord moet dat dan ook want die vermoord iemand..en zo blijft er niemand meer over op de wereld.. Rolleyes

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:48

ik ben ook niet voor de doodstraf maar vind het rechtsysteem hier in NL wel veels te soft... iemand die meerdere jongens heeft mnisbruikt die na 2 jaar alweer vriuj rondloopt etc...

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:49

Chrisje92 schreef:
Laten we het iets dichter bij huis halen. Stel nou, een hele goede vriend van jou vermoord iemand. Die persoon die vermoord is, is een onwijze eikel geweest, en jij hebt hem nooit aardig gevonden. Jij vind het dan normaal als jou vriend ook vermoord wordt..?

Ik zeg: een leven nemen is een leven geven....... Laat hem maar levenslang in de nor zitten met een emmer om in te ....... en een betonnenbankje waar hij/zij op kan gaan liggen......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:50

rudi schreef:
Ik erger me aan zoveel reacties! Kijk bijvoorbeeld maar eens in het topic: Snij mezelf.. Waarom nemen mensen zo'n meisje in godsnaam niet serieus.. nee.. wat het niveau betreft is het zo omlaag gegaan, maargoed dat is niet alleen met bokt.nl..
*Wil niet zeggen dat ik perfect ben*

zoooo en dat weet jij in die 10 maanden Haha! Haha!

verder zeg ik altijd gewoon wat ik vind........ take it or leave it : D

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 19:54

dan gaat het wel erg snel Schijnheilig
Nee, maar weer ff ontopic:
Wat geeft de mensen het recht om elkaar maar lekker te vermoorden?

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:56

Chrisje92 schreef:

Als mijn moeder vermoord zou worden of iemand anders e het is 300% zeker wie de dader is, ja dan ben ik ervoor. wat geeft degene het recht om mijn moeder of iemand anders te vermoorden en zelf nog lekker door te leven? In een cel met tv, fitnessruimte enz enz???

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:57

ik ben ook niet voor de doodstraf,, zat moordenaars etc.. die zichzelf al van het leven beroven en dus zo een uitweg zoeken.
en zoals er al eerder gezegd is,er kunnen mensen ook onschuldig vast zitten en dus onschuldig van het leven beroofd worden.

ik vind ook dat je je niet mag verlagen tot het niveau van de dader en dus mag straffen met hetgeen wat de dader gedaan heeft. moord dus.

wel vind ik dat voor elke daad een goede straf moet zijn,, en in nederland vindt ik ze nogal soft.
amerika daarintegen vindt ik te hard..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:57

Chrisje92 schreef:

Nee, dat vind ik niet normaal, maar is het wel normaal dan, dat mijn vriend dan die onwijze eikel zou vermoorden?
Is er zowiezo wel is een goede reden voor een moord? Scheve mond

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:58

Ik denk niet dat alleen bokt hard is, maar de hele maatschappij.