Bij ITP. Vaak @ Fotoshoot..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Bij ITP. Vaak @ Fotoshoot..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 19:08

..en dan kijk je. Krijg je gewoon huis-tuin-en-keuken foto's.
Jammer vind ik dat altijd. Dat alles tegenwoordig gelijk een fotoshoot is.

Zie je staan bijv. Die en die @ Fotoshoot. Denk je; gaaf. Professionele foto's!
Krijg je van die gewone foto's.

Best teleurstellend. Vind je niet?

Sjoert

Re: Bij ITP. Vaak @ Fotoshoot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:11

Helemaal mee eens, maar aan de andere kant, gaat het zeker wel om een fotoshoot.
men heeft immers de tijd genomen om wat foto's te maken.

(kwaliteit laat ik dan achterwege)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 19:42

Natuurlijk gaat het om een fotoshoot. Maar als je bijv een foto maakt van een kaars. Is het dan; Kaars @ Fotoshoot ?

Fotoshoot is imo foto's met een goede kwaliteit. (en waar het ook nut op heeft om er een Copyright op te zetten Rolleyes)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:46

Het is wel erg irritant, zeker als de foto's echt van prutkwaliteit zijn.

Zo heb ik ooit in het begin van bokt half bokt over me heen gehad.
Vriendin en ik hadden leuke foto's gemaakt en bij FF gezet onder de titel 'maffe fotoshoot' .
Jee, heb nog nooit bokt zó over me heen gehad Nagelbijten / Gniffelen

Goed, eigenlijk zijn alle serie foto's die je schiet in principe een fotoshoot..
Soms staat er ook in de titel; professionele fotoshoot.
Dan ga je toch wat vaker kijken.

Tja, wat kun je eraan doen?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:31

Ik snap je ergenis hélemaal, erger me er zelf ook kapot aan. Of er staat zelfs al in de topic titel; ''mooie foto's'' en dan zijn het ook foto's van kwaliteit ver onder 0.. zó jammer... zo mis je zo gauw de echte mooie kiekjes..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:35

ja vind ik ook, jammer dat de titel doet denken aan supermooie degelijke kwaliteitsfoto's terwijl het eigelijk (sorry dat ik het zo omschrijf) prutkwaliteit is.
Daar is verder niets mis mee, maar zet het dan niet in de topictitel...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:57

Maarrrr als het niet in de titel staat, heb je "misschien" minder kijkers (tenminste.. ik denk dat ze het daarom in de titel zetten)

Ik zet dergelijke info niet meer in de titel. Men moet de gok maar gewoon nemen bij het openen van mijn topics. Tong uitsteken

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 22:56

Sjoert schreef:
Maarrrr als het niet in de titel staat, heb je "misschien" minder kijkers (tenminste.. ik denk dat ze het daarom in de titel zetten)

Ik zet dergelijke info niet meer in de titel. Men moet de gok maar gewoon nemen bij het openen van mijn topics. Tong uitsteken

Maar van jou weten we het Sjoert. Dat je mooie foto's maakt Lachen
Maar ik vind het een beetje vreemd om zo kijkers te trekken.
Ik heb altijd; Open het topic. Bekijk eerste foto. Bagger? Klik ik gelijk op vorige.
Vind het dan niet eens meer leuk om in zo'n topic te kijken, om alleen maar kijkers te trekken Lachen

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 00:15

Heb er net eens rond gekeken, en inderdaad: het valt mij ook op (Bij nader inzien dan, normaliter let ik er niet zo op). Vind het altijd wat arrogant over komen als mensen dat erin zetten terwijl de kwaliteit bagger is. Weet niet hoe dat komt Nagelbijten / Gniffelen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 00:23

En soms vinden mensen hun eigen genomen foto's gewoon wél goed en geweldig en zien helaas andere dat heel anders..
Moet ik er ook maar bijnemen als ik foto's plaats bij uit de kunst. Knipoog

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 07:56

Ik denk dat de mensen die de foto's plaatsen gewoon niet kritisch naar hun eigen werk kijken. Alles is mooi, al is de foto te donker, onscherp, met de staart eraf, het hoofd van de ruiter ontbrekend - het gaat immers om het paard wat erop staat...
Liefde maakt blind en het paard is nu eenmaal de liefste, mooiste, talentvolste knol van heel bokt.

Veel mensen zíjn ook niet gewoon kritisch mbt hun foto's, omdat fotograferen niet hun specifieke hobby is. Men wil het paard laten zien, daar heb je nu eenmaal een fototoestel voor nodig, en dat je met zo'n toestel ook veel creatievere dingen kunt doen is niet belangrijk, het gaat om het paard. Dat je op een slechte foto veel minder goed het paard of de rijkunst kunt beoordelen, dat kwartje valt niet. Bovendien, als ik een oude slechte foto van mijn al 20 jaar geleden overleden Fjord bekijk, waar nog geen manenkam op te herkennen is, dan 'zie' ik dat wel, omdat ik het paard in levende lijve heb gekend.

Kortom, de plaatser heeft meestal gewoon een ander, gekleurd, beeld van de foto's dan de kijker.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 10:18

Ibbel schreef:
Ik denk dat de mensen die de foto's plaatsen gewoon niet kritisch naar hun eigen werk kijken. Alles is mooi, al is de foto te donker, onscherp, met de staart eraf, het hoofd van de ruiter ontbrekend - het gaat immers om het paard wat erop staat...
Liefde maakt blind en het paard is nu eenmaal de liefste, mooiste, talentvolste knol van heel bokt.

Veel mensen zíjn ook niet gewoon kritisch mbt hun foto's, omdat fotograferen niet hun specifieke hobby is. Men wil het paard laten zien, daar heb je nu eenmaal een fototoestel voor nodig, en dat je met zo'n toestel ook veel creatievere dingen kunt doen is niet belangrijk, het gaat om het paard. Dat je op een slechte foto veel minder goed het paard of de rijkunst kunt beoordelen, dat kwartje valt niet. Bovendien, als ik een oude slechte foto van mijn al 20 jaar geleden overleden Fjord bekijk, waar nog geen manenkam op te herkennen is, dan 'zie' ik dat wel, omdat ik het paard in levende lijve heb gekend.

Kortom, de plaatser heeft meestal gewoon een ander, gekleurd, beeld van de foto's dan de kijker.

IMO kan je dan beter neerzetten. Het mooiste paard van Bokt ofzo. IPV Fotoshoot.
Fotoshoot vind ik, foto's van een goeie kwaliteit. En waar het paard goed op staat. Niet dat een paard half sago op een foto staat die van te dicht bij is genomen of als de foto bewogen is.

Vind het geen fotoshoot. Vind het meer. Leuke foto's. Daar zouden ze meer naar moeten kijken, ookal zijn het jongere kinderen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:24

Marjoo ik ben het helemaal met je eens!!! Maar ik sluit mij ook bij Sjoert aan.. Iemand die de tijd heeft genomen om foto's te maken is een shoot! Dat de kwaliteit wat minder is voor die persoon niet van belang.

Zeker ook die ©, want als het er niet op staat betekend het volgens sommige direct dat ze er wat mee mogen!!! Beetje raar gedacht maar goed! Clown

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 10:31

This_is_me schreef:
Marjoo ik ben het helemaal met je eens!!! Maar ik sluit mij ook bij Sjoert aan.. Iemand die de tijd heeft genomen om foto's te maken is een shoot! Dat de kwaliteit wat minder is voor die persoon niet van belang.

Dus jij vind, als ik een foto van mijn Bapao broodje maak. Is het een fotoshoot van mijn bapao broodje?

Ik vind het gewoon; een foto van mijn bapao broodje.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:43

Ja daar heb je gelijk in... Maar als je een hele serie zou schieten zou je kunnen spreken van een shoot!! haha wel een leuk onderwerp trouwens hihi.. Misschien dat je dan zou kunnen spreken over een snapshot. Alhoewel als het voor reclame doeleinden gebruikt gaat worden denk ik toch dat het om een shoot gaat...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 10:45

Haha, Ja maar het is toch wel zo. Als je de tijd voor foto's maken neemt. Bijvoorbeeld. Fotoshoot van het bos ofzo.

Klinkt zo stom.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:07

Misschien dat je dan ipv een shoot zou kunnen zeggen: REPORTAGE.. Klink anders maar betekend het zelfde!!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:02

Ik vind bij een fotoshoot graag een professionele fotoshoot.

Een fotoshoot is voor mij een professional dis (meestal tegen betaling) jouw lieveling op de gevoelige plaat zet.

Miss dat er een tag oid moet komen voor professionele shoots??

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:46

Frozenstar schreef:
Dus jij vind, als ik een foto van mijn Bapao broodje maak. Is het een fotoshoot van mijn bapao broodje?

Ik vind het gewoon; een foto van mijn bapao broodje.

HAHAHAHAHA. *LOL* Sorry. Schijnheilig

Ik ben het er mee eens.
Bij een fotoshoot verwacht ik goede wat meer professionele fotos.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 17:54

Tellie schreef:
HAHAHAHAHA. *LOL* Sorry. Schijnheilig

Ik ben het er mee eens.
Bij een fotoshoot verwacht ik goede wat meer professionele fotos.

Is toch zo Schijnheilig

Ja nou, dat verwacht ik dus ook.
En ben toch altijd teleurgesteld als er slechte foto's in staan.

& Elaine, een Tag helpt niet. Dan zet alsnog iedereen die vind dat het een fotoshoot is de tag van een fotoshoot voor de titel.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:58

Ik dacht al dat ik de enige was die me hier aan ergerde :d. Ik verwacht ook bij het zien van Fotoshoot een professionele fotoshoot. Helaas wordt ik vaak teleurgesteld. Ook neem ik het inmiddels al met een korreltje zout als er in de titel staat: Stoere hengst of Super mooi foto's!.
Maar zoals Ibbel al zei, vaak vind je je eigen foto's geweldig gewoon omdat je eigen paard erop staat Knipoog.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 18:02

Lest schreef:
Ik dacht al dat ik de enige was die me hier aan ergerde :d. Ik verwacht ook bij het zien van Fotoshoot een professionele fotoshoot. Helaas wordt ik vaak teleurgesteld. Ook neem ik het inmiddels al met een korreltje zout als er in de titel staat: Stoere hengst of Super mooi foto's!.
Maar zoals Ibbel al zei, vaak vind je je eigen foto's geweldig gewoon omdat je eigen paard erop staat Knipoog.

Idd. Ik open ook fototopics met dat soort titels al minder.
Ja, je vind je eigen foto's geweldig. Tuurlijk. Maar zet dan neer; Geweldige foto's van mijn paardje ofzo. Niet fotoshoot. Want dat is het gewoon niet. Een fotoshoot wordt door iemand gemaakt. Vaak tegen een betaling. En door iemand met een goeie camera.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:13

En iemand met OOG voor het opject!!! Want dat word ook nog wel eens vergeten!!! Niet alleen betalen en een goede camera is genoeg!!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 18:16

This_is_me schreef:
En iemand met OOG voor het opject!!! Want dat word ook nog wel eens vergeten!!! Niet alleen betalen en een goede camera is genoeg!!

Bedoel je oBject Haha! ?

Tuurlijk moeten de foto's er ook goed uit zien!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:18

Paula schreef:
Ik snap je ergenis hélemaal, erger me er zelf ook kapot aan. Of er staat zelfs al in de topic titel; ''mooie foto's'' en dan zijn het ook foto's van kwaliteit ver onder 0.. zó jammer... zo mis je zo gauw de echte mooie kiekjes..

Jaa echt iritant, daarom kijk ik vaak niet eens meer bij ITP