Dacht dat die van mij al bejaard was.. maar dat is nog maar een jonkie met dr (bijna) 26 jarige leeftijd naast die van jou van 34.. Dus ik weet niet of ik er dan nog bij mag?
Heel leuk idee! Blijf dit topic zeker volgen als er nog meer reacties komen. Mijn paard is nu 21. Valt dus nog wel mee. Hij wordt nog zo'n 5x in de week dressuurmatig gereden en 1x gelongeerd en dan standaard een dag vrij. Zijn boventanden zijn al aardig afgesleten, maar dat komt ook door het luchtzuigen. Hoop dat hij de komende jaren nog normaal kan blijven eten.
Maar ben wel benieuwd naar alle situaties die voor kunnen komen bij oudere paarden en tips die gegeven zullen worden. Dan kan ik me alvast voorbereiden voor het moment dat hij lekker echt bejaard mag zijn en van zijn pensioen mag gaan genieten.
Mijn verzorgpony is 24, ook al best aan de oude kant dus We rijden amper nog met haar, eigenlijk alleen in de herfst/winter als het niet zo warm is een beetje. En verder stapritjes met af en toe een drafje of gewoon wandelen
dus ik ben voor
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-07-06 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Mijn oudje zorro staat op de paardenkamp in Soest hij is nu ergens tussen de 31 en 34. Toch vind ik het nog steeds leuk om te lezen over oudjes. Heb hier op Bokt altijd veel vragen gesteld over voeding , gezondheid en beweging. Je loopt als ze ouder worden toch steeds meer tegen dingen aan zoals: invallen, lossen tanden/kiezen, stijfheid etc. Heb veel geleerd over oudjes en die tips wil ik best overdragen. Ben dus voor!
Onze pony is afgelopen winter op 37-jarige leeftijd ingeslapen. Ben gedurende de laatste jaren van zijn leven tegen diverse dingen aangelopen en geef mijn tips graag door.........
ik heb een Ierse hunter merrie van 26 jaar, ex-jachtpaard en een echte hittepetit !! Komt stijf en stram uit d'r stal maar heeft ineens nergens last meer van als ze bv. een vogeltje ziet (die zie je in NL namelijk niet zo vaak... ), dan gaat ze achterstevoren het pad af..
Ze heeft zeker 2 jaar stil gestaan en voordat ik haar kocht gevaarlijk overgewicht gehad. Ben nu met haar met Parelli gestart en hoop ondanks haar 'betonnen bekkie" toch nog te kunnen rijden.
heb geen oudje , heb der wel genoed gekend je loopt idd probleempjes tegen die iemand met een "jonkie" niet tegen komt zal niet actief deelnemen maar ben dus zeker niet tegen (zie het nut er wel van in _ )
Ik ben niet voor. Ik zie het nu van zo veel subfora niet in. Ik denk dat je net zo goed een goed topic kunt starten voor tips, en in de huiskamer voor het gezellige kunt zorgen.
Ik ben ook niet voor. (tegen klinkt ook zo wat..) Het stikt ondertussen van de subfora wat naar mijn idee niet echt nodig is. Inderdaad zoals mereldevogel al zegt kan er in de HK een hoop besproken worden, en w.b.t. de verzorging e.d., daar is ook al een fora voor
dit is trouwens wel een leuk topic ik ga het ook zeker volgen, ik wil ook wel een weten waar overal tegen aan word gelopen. wat doen jullie eigenlijk nog met jullie oudje. ik doe nog wekelijks rijden en ik krijg nog gewoon privelessen met hem ,en veel buitenritten vind hij geweldig
Ik ben tegen. Net wat Tellie zegt, zo kan je overal wel een subforum voor openen. Je kan medische vragen toch gewoon bij medisch zetten, en verdere dingen bv bij verzorging, stalling en weide.