Laten we beginnen bij onszelf...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Laten we beginnen bij onszelf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 13:24

Je ziet het meer en meer op Bokt: ruzies, uit de hand lopende discussies, agressiviteit,...
Er is kritiek op alles en iedereen en in plaats van Bokt een leuke plek te maken, zitten sommigen het te verzieken en kunnen ze niets anders dan anderen bekritiseren.

Bij deze wil ik dan een oproep doen aan elke Bokker:

Laat Bokt een verdraagzame plaats waar iedereen z'n zegje kan doen zonder belachelijk gemaakt te worden of afgekraakt te worden.

Iedereen kan klagen, ik doe het nu ook, maar met reden. De moderators worden elke week wel in een topic door het slijk gehaald waardoor ik denk dat sommigen gewoon jaloers zijn dat hun naam niet in het groen vermeld wordt op dit forum.

Je kan klagen, maar er zijn grenzen. Als iedereen z'n woorden wat leert wikken en wegen, zijn we al een stap verder.

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:25

Helemaal mee eens!

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:27

ik doe mn best, echt, maar begin bokt wel meer en meer zat te worden..
als je het een keer mis hebt dan doen ze daar gelijk echt stom over, terwijl je ook kan zeggen van nee, het is echt zo en zo, dan kan je er iets van leren ja toch?
en verder merk ik echt vaak dat text verkeerd geinterpreteerd wordt..
niet leuk.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 13:29

De meesten zijn het stilaan zat, hoe het nu gaat. Velen reageren ook echt stom, maar we moeten leren om dan ons erbij neer te leggen dat niet iedereen even intelligent is en dat sommigen gewoon WILLEN treiteren.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 13:31

Ik ben ook niet altijd braaf geweest in mijn doen en denken, zeker niet. Maar nu geef ik toe dat ik mezelf zou ergeren in sommige TS'ers hun plaats, moest ik sommige reacties van mezelf lezen.

Je kan commentaar geven, maar hou het gewoon leuk en gezellig.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:47

Sja, Bokt wordt groter.
Steeds meer mensen melden zich aan, en ja, 'we hebben veel te vaak een kort lontje.'
Steeds meer communicatieprobleempjes,
steeds meer steken onder water als in 'Doe je zeker om moddie te worden he' ..
Het wordt er allemaal niet leuker op.
Ik moet zeggen dat ik ook geen heilige ben..

Maar tóch zijn er ook goede kanten.
Kijk maar eens naar het topic van Jaimie.
Heel bokt verenigt zich.

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:50

Ik ben het eens met wat MissHaffie zegt.
Tuurlijk zijn er ook minder leuke kanten, maar als er iets naars/vervelends gebeurt word er wel meteen een goede actie op losgelaten, waar heel bokt zich vol opstort.
Dat is wel weer de andere kant van het verhaal.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 15:57

Tuurlijk, er zijn ook goede dingen op Bokt, waarin iedereen samenwerkt. Alleen lijkt het er meer en meer op dat die topics op de achtergrond gesteld worden omdat er zoveel negativiteit bij een heel deel Bokkers is.
Er zijn positief-ingestelde mensen op Bokt, maar het zou veeeeel leuker zijn, moesten er daar nog een pak bijkomen.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:01

Dat klopt wel, daar heb je ook gelijk in.
Maar toch. De laatste tijd hoor ik alleen maar negativiteit over en op Bokt.
Laatst nog, ik had het tegen een meisje over een meeting. 'Zit jij ook op die ***site?
Daar word je toch alleen maar afgezeken. ***-site.'
En dan hebben ze het gewoon niet over de positieve dingen, terwijl die er ook zijn.

Goed, Bokt is niet meer wat 't vroeger was.
Maar 't zijn juist een bepaald aantal personen die altijd de relletjes stookt.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 16:03

Het is gewoon een feit dat sommige personen zodanig negatief kunnen zijn dat ze dadelijk bekend raken op heel Bokt en dat die hun reacties daarom vaker gaan botsen en dus meer gaan opvallen en de positieve kanten van Bokt gaan verdringen/onzichtbaarder maken. Bokt is een appel met een paar rotte plekjes, maar ook nog met een mooie sappige glanzende kant

Cowboy55

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:04

Tieneke schreef:
De meesten zijn het stilaan zat, hoe het nu gaat. Velen reageren ook echt stom, maar we moeten leren om dan ons erbij neer te leggen dat niet iedereen even intelligent is en dat sommigen gewoon WILLEN treiteren.

Ja, net als in RL wordt de tolerantie met de dag minder...

Anoniem

Re: Laten we beginnen bij onszelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:10

Ik vind het nog al meevallen hoor, zoveel topic lopen er, als er eentje je niet bevalt, open je een andere. Sommigen zijn snel op hun teentjes getrapt en sommigen zeggen de dingen zo ongenuanceerd dat ze idd reakties daarop krijgen, leerzaam voor ze. Kunnen ze de discussie leren aangaan achter de pc en hoeven ze irl niet zo te reageren omdat hun dan wel duidelijk is hoe mensen daarmee omgaan.

Ik denk dat vnl de jongeren er problemen mee hebben, maar hierdoor leren ze wel hun mening op een goede manier te formuleren. Als het uit de hand loopt zijn er genoeg die die persoon op de vingers tikken.

Maar er zijn er ook die heel goed weten wat ze zeggen, een kooltje verder op het vuur leggen en er verder helemaal niet mee zitten. Houden de discussie daardoor wel gaande.

Er zijn genoeg huiskamertopics waar wel gekletst wordt en er geen ruzies zijn...

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:15

ik probeer altijd (op bokt, maar ook in RL) een positive wending te geven aan iets, en niet mee te gaan in geroddel, en praatjes/ sfeertjes.
ik neem mensen serieus, en probeer geen vooroordelen te hebben.
dus niet bijvoorbeeld "wat doe je stom dat je op die shet rijd", maar "weet je wel dat het schadelijk is".

zo zit ik nou eenmaal in elkaar denk ik.
ik houd er ook rekening mee dat ieder mens weer een individu is, dus 'bokt', wat is dat.
iedereen zit toch op zichzelf weer achter een pc.

maar bij het paardengedeelte hier op bokt dus, lijkt het wel alsof men me soms niet snapt ofzo, dan reageer ik en krijg ik er reacties achteraan die ik gewoon apart vind.
terwijl ik altijd probeer om een zinvolle reactie te geven.
soms met humor, maar ja dat word dan soms niet begrepen ofzo.
meestal zeg ik dan nog maar even hoe ik het bedoelde, of zeg ik oke dan heb ik het fout, weer iets geleerd.
maar soms (ik ben ook een mens..) voel ik me persoonlijk aangesproken en denk ik wel eens dat ik niet gewenst ben op bokt ofzo snap je, dus dat ik er maar beter mee kan stoppen.
terwijl ik bokt een hele leuke site vind, ik bedoel zo'n groot forum over paarden en pony's, dat verveelt mij niet snel!

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:47

Tuurlijk is de sfeer niet altijd top, maar het ligt aan jou om je er iets van aan te trekken of niet. Ene oor in en het andere weer uit

Maar ach, dat blijf je toch op zo'n forum houden. Vaak genoeg zal het goed bedoeld zijn maar komt het wat minder 'positief' over. Dat blijf je houden als je elkaars gezicht niet kunt zien

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:57

Eerlijk gezegd ben ik echt een ramptoerist als het om reltopics gaat op bokt. Ik rel nooit mee maar vind het wel leuk om te lezen Er komen vaak wel leerzame dingen aan bod als het niet alleen om "oh mooi paardje" gaat maar mensen echt hun best doen om een standpunt te verdedigen .

Soms zijn de reacties zijn inderdaad gewoon stom, maar daar wordt vaak dan ook op gereageerd, ieder op zijn manier (wat russel zegt ). Dat gaat ook gewoon zo in de echte wereld. Als je anders bent /denkt dan het moraal of normaalbeeld wordt je daarop aangesproken. Is een alledaags sociaal proces.

Helaas lezen veel mensen niet (reacties als "ja sorry heb niet alle pagina;s gelezen hoor" zijn echt zooo frustrerend) en anderen verzieken inderdaad expres een topic. Gelukkig hebben we daar modjes voor

Maar bedenk je ook dat sommigen die jij als "verzieker" ziet echt meent wat hij zegt. Luister eens naar elkaars mening en LEES voordat je reageerd. Dat lijkt mij een vruchtbaardere opmerking dan "wees verdraagzaam".

Van mij mag de waarheid best gezegd worden in een discussie.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:58

ja_nee schreef:
Tuurlijk is de sfeer niet altijd top, maar het ligt aan jou om je er iets van aan te trekken of niet. Ene oor in en het andere weer uit

Maar ach, dat blijf je toch op zo'n forum houden. Vaak genoeg zal het goed bedoeld zijn maar komt het wat minder 'positief' over. Dat blijf je houden als je elkaars gezicht niet kunt zien

ja klopt.
maar éne oor in andere weer uit is best wel iets waar je door internet aan moet gaan wennen terwijl dat tegen de natuur ingaat (vind ik)..
ik bedoel moeten we dan allemaal maar een hart van steen krijgen (ofzo weet ff niet hoe je het anders verwoord).
dat vind ik wel het gevaar van internet (of raak ik nu offtopic)

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:06

loveblacky schreef:
ja_nee schreef:

ja klopt.
maar éne oor in andere weer uit is best wel iets waar je door internet aan moet gaan wennen terwijl dat tegen de natuur ingaat (vind ik)..
ik bedoel moeten we dan allemaal maar een hart van steen krijgen (ofzo weet ff niet hoe je het anders verwoord).
dat vind ik wel het gevaar van internet (of raak ik nu offtopic)

Ging er meer over dat als er een opmerking naar jou toe komt die je niet kunt waarderen of waar je jezelf gelijk door begint op te vreten dat je je daar niet dik om moet laten maken. Het is zoooo makkelijk om mensen op de kast te jagen haha.....

Maar oke, daardoor moet je gewoon lekker in real life gaan socializen, dan spreekt het gezicht boekdelen.

Scheelt ook als je weet wie zo'n opmerking maakt, haha...

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:07

Soms begint het al bij een smiley die verkeerd wordt opgevat, of een misplaatst leesteken.
Ik denk dat sommigen zich niet zo snel aangevallen moeten voelen.
(waaronder ik soms.)

HannaBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:10

nou idd.. er zijn bepaalde mensen die overal wat achter zoeken en over vanalles en nog wat door zeuren of dingen heel anders opvatten dan anderen ze bedoeld hebben..

DreE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:17

mee eens

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:19

Ik ben het met je eens, maar ik moet zeggen dat de mensen in het algemeen (dus ook buiten bokt) een korter lontje krijgen.

Dus weet niet of je die oproep aan bokt moet richten of aan de wereld

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:57

Helemaal met jullie eens. Sommige verzieken het express. Niet leuk. Petje af voor de moddie's.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 18:21

De hele wereld krijgen we niet goed, maar Bokt een beetje bijschaven kan iedereen, door zelf je steentje bij te dragen.
Je kan natuurlijk verderlezen en doen alsof het je niet raakt, maar daar wordt sfeer niet beter van. Ook niet slechter, maar ook niet beter.
En het gaat mij niet alleen over topic waarin 'iemand aangevallen wordt', maar ook over topics waarin vb. een methode aangevallen wordt. Hoeveel topics zijn er al gesloten over 'de leeftijd waarop je je paard zadelmak maakt' of 'jij bent te groot voor die pony-topics' of wat nog allemaal...

Dingen die dubbelzinnig zijn, dan kan je nogaltijd vragen aan degene die de opmerking maakt wat hij/zij bedoelde, via pm bijvoorbeeld.

Ook zie je vaak verschillende Bokkers die ruzie hebben in een topic, gevolg: topic op slot, gevolg: conflict wordt nog erger...

Mensen zoeken gewoon problemen hier en dat mag eens gedaan zijn vind ik

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:02

Ach, ik heb net nog een, imo, onvriendelijk commentaar gelezen op een geintje. Die bewuste bokker vindt dus dat ze zelf heel respectvol en verdraagzaam is, maar een geintje kan er niet meer af. Ik vind dat die Bokker zanikt en te overgevoelig reageert (hoewel ik dat niet post) en die Bokker vindt de reacties negatief. Dingen hebben altijd twee kanten.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:22

Ik ben het wel met je eens ja.
Maar goed, bokt heeft ook zn leuke kanten en er zijn genoeg mensen die wél normaal kunnen reageren enz.