Idee voor Bart/Heike/Ime

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caritas

Idee voor Bart/Heike/Ime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:59

Is het niet een idee om alle users die langer dan een bepaalde tijd niet online zijn geweest/hebben gepost, of zelfs maar 0 berichten hebben, uit de ledenlijst te verwijderen? Zeker nu je zo eenvoudig je naam kunt wijzigen, lees ik van diverse personen dat ze de gewenste username niet konden krijgen omdat die user al bestaat (sommigen zelfs vanaf het begin van Bokt). Heb net even gekeken en er zijn 13977 users met 0 berichten waarvan er zeker 7500 al meer dan een jaar een username bezetten en nog geen enkele post hebben.

Weet trouwens niet of mijn redenering klopt maar er zijn 43850 geregistreerde gebruikers, de ledenlijst bestaat uit 954 pagina's. Na pagina 878 zijn alle pagina's leeg en krijg je de melding "geen leden gevonden die aan criteria voldoen (of iets van die strekking). Dat zijn 75 pagina's a 50 gebruikers dus met nog 3750 users erbij zit Bokt 'vol'. Toch, of maak ik een denkfout.

Anyway, ik heb er geen enkel verstand van maar kan me voorstellen dat al die loze users nutteloos ruimte innemen op jullie servers.

En dat zijn alleen nog maar de users met 0 posts. Kun je nagaan hoeveel users je krijgt als je kijkt naar 1 of 2 of enkele berichten.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:31

Helemaal met je eens Roosmarijn!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:55

Maar voor reclame is het wel goed.
Dan staat 40.000 beter dan 25.000

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:55

Eraf gooien.
Helemaal mee eens.

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:59

hier is al eerder een topic over geweest...

Dat topic kwam hier op neer:
er zijn genoeg personen met 0 berichten die wel vaak meelezen en/of pb-tjes sturen en/of posten in forums waar je berichten niet optellen (weet even niet welke forums dat zijn, maar die waren er wel geloof ik)

En al die gebruikers met 0 berichten nakijken + verwijderen kost volgens mij meer tijd dan je denkt...

bovendien: die extra gebruikers die 0 berichten hebben storen mij niet hoor! Is juist goede reclame zoals nielsd ook al zei!

Nadir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:40

Lijkt mij geen goed idee Roos. Dan kunnen gebande bokkers geen SA's meer behouden.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:42

Nadir schreef:
Lijkt mij geen goed idee Roos. Dan kunnen gebande bokkers geen SA's meer behouden.

moeten de moddies daar ook al rekening mee houden dan?

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:44

Als je een naam wilt hebben die al heel lang niet meer op bokt is geweest dan kun je volgens mij bij Heike vragen of je die naam mag..... Het is maar een idee !

Tinuss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 23:42

Wat een 'slim' idee zeg

Heike
Mede-oprichtster

Re: Idee voor Bart/Heike/Ime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 02:30

Het is niet voor de teller dat we zoveel mensen laten staan. maar er zijn veel mensen die geen berichten hebben, maar wel trouw meelezen en ook pb's sturen en ontvangen. Verder tellen niet alle berichten. Bij bepaalde fora kun je zoveel posten als je wilt, maar blijft je teller op nul staan.

Kortom, meer nadelen als voordelen.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 08:17

Maar jullie kunnen dus niet zien of wanneer iemand daadwerkelijk online komt/is geweest?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:19

dat kan je in iemands profiel zien

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:25

Tis wel een goed idee ja!
Maar Heike heeft ook een punt in die zin; maar er zijn ook users die ik heb gezien die hun laatste bezoek wel een paar jaar geleden brachten. Daarvoor zou het dan wel kunnen gelden toch? Maar het is natuurlijk wel een gedoe..

mamamika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:33

Ik denk dat je moet kijken dat alle mensen die bv voor 2004 lid zijn geworden en nog steeds niks gepost hebben misschien toch maar is verwijderd moeten worden.
Op die manier schoon je het forum ook weer op en geef je andere mensen ook de kans om eigen naam te kiezen.
Ik zit zelf namelijk ook nog bij een heel groot creaforum en daar doen ze dat iedere 2 jaar op die manier opschonen en dat werkt gewoon perfect

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:32

mamamika, juist als hioerboven wordt gezegd is dat niet zo makklijk..

Denk aan zij die wel pb´s sturen of posten in fora waar het berichtenaantal niet van omhoog gaat..

Om nu alle profielen na te gaan of de leden het laatste jaar wel ingelogd zijn gaat ook weer wat ver natuurlijk. Behoorlijk intensief en die ´loze´ leden heeft toch niemand last van volgens mij..

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:14

Hetzelfde topic heb ik een maandje geleden ofzo gestart, en het is toen ook opgenomen in het BBB van april of maart.

Maar bokt heeft toch geen limiet van het aantal leden?

Blackje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:20

Ik kan me wel herinneren dat er ooit een boel gebruikers gewist zijn die 0 berichten hadden..
En je moet toch 50 posts hebben om in de HK enzo te kunnen posten, waar je posts niet meetellen?

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:21

Blackje schreef:
Ik kan me wel herinneren dat er ooit een boel gebruikers gewist zijn die 0 berichten hadden..
En je moet toch 50 posts hebben om in de HK enzo te kunnen posten, waar je posts niet meetellen?

Dat is niet meer......

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:22

slimmerik schreef:
Blackje schreef:

Dat is niet meer......

Jawel.
Voordat je in de HK kunt posten, moet je er 50 hebben.
Meelezen in de HK kan al na registratie.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:52

Er zullen idd ook leden zonder posts zijn die in fora posten waar berichten niet worden geteld. Dat vind ik een goede reden om het zo te laten zoals het nu is, ja.

Maar van de andere kant vind ik dat leden die al van 2003 of zo lid zijn en nog geen enkel bericht hebben geplaatst (ook niet in niet-tellende fora) best verwijderd kunnen worden. Dan ben je dus in feite slechts een meelezer, en dat kan ook als je niet geregistreerd bent! Ik denk niet dat zulke gebruikers nu plotseling de neiging zouden krijgen om ineens wél te gaan posten, dus van mij mogen die wel verwijderd worden.

Maaike_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:22

Ik zou vooral voor zijn om bokkers die al meer dan 3 maanden o.i.d. niet online zijn geweest, te verwijderen. Net als bij hotmail toch? Als je je meer dan een bepaalde tijd niet aanmeld, verloopt je account...
Maar ik heb werkelijk geen idee hoeveel meer werk dat zou zijn, dus als je er geen last van hebt, lekker laten staan die users! Mocht het makkelijk op te lossen zijn, dan zou ik zeker voor zijn.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:56

Sander_ schreef:
Maar van de andere kant vind ik dat leden die al van 2003 of zo lid zijn en nog geen enkel bericht hebben geplaatst (ook niet in niet-tellende fora) best verwijderd kunnen worden. Dan ben je dus in feite slechts een meelezer, en dat kan ook als je niet geregistreerd bent!

Ten eerste kun je niet op alle fora meelezen als je niet ingelogd bent, ten tweede sturen die mensen soms wel pb'tjes maar willen ze gewoon niets openbaar op internet plaatsen.

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:11

Maar als mensen bijvoorbeeld een jaar geleden voor het laatst op bokt zijn geweest, is dat toch te zien in hun profiel? Die kunnen dan toch wél verwijderd worden? Dat zijn dan blijkbaar ook geen 'meelezers'...

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:13

Denk dat dat laatste een heleboel werk gaat opleveren.

Netje

Re: Idee voor Bart/Heike/Ime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:21

Ik vind het ook wel een goed plan. Het is niet zo lastig hoor om dit soort zaken uit te filteren. Kwestie van een goede query maken en je haalt ze er zo uit.

En mensen die verwijderd zijn en toch graag willen blijven, melden zich gewoon weer opnieuw aan. Kunnen er maar een paar zijn denk ik, want als je al een hele tijd niet online bent geweest én nog nooit heb gepost én nog nooit een pb hebt gestuurd dan mag je er toch vanuit gaan dat iemand niet aktief is op een forum....