[DI] Discussie: Meelezen in 'besloten' topics?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

[DI] Discussie: Meelezen in 'besloten' topics?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 11:04

Hallo,

Ik open deze discussie omdat ik de laatste tijd merk dat er veel 'meelezers' zijn op bokt.nl

Ik weet dat dit niet verboden is, maar vind het vreemd.

Als je niets te zoeken hebt in een topic (gaat bijv over Groningen en daar ben je nog nooit geweest), waaorm zou je dan eerst 50 blz meelezen en dan iets reageren.

Heb ook al meerdere malen gemerkt dat topics, en niet alleen topic waar ik bij betrokken was, 'verpest' en/of gesloten werden door negatieve meelezers.

Dus jullie mening: meelezen in een topic (voornamelijk HK/meeting topics) waar je niets mee te maken hebt, is dat ok of niet?

Mijn mening: ik vind meelezen prima, bokt is tenslotte openbaar.. maar als je niet weet wat de achtergrond is van de mensen in het topic.. die elkaar waarschijnlijk al wat langer en beter kennen.. waarom zou je dan iets negatiefs neerzetten?

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:09

ik snap niet dat jullie dat erg vinden dat er mensen meelezen. Het is een openbaar forum.
Als je het erg vind dan kun je toch ook gaan msnen of zo.
Ik lees zelf nooit mee of zo.
Maar pas was er iemand en die opende een raar topic en toen zei die van je je bent betrapt op meelezen. Man wat een gek ik wist amper waar het over ging.
Ik had nog nooit van dat topic gehoord.

Maar goed ik vind dat iedereen alle topics mag bekijken en meelezen maar ze moeten het wel gezellig houden

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:11

Ik vind het ook niet erg dat mensen meelezen..
maar het is idd niet echt nuttig om negatief te gaan posten als ze er niks mee te maken hebben. maar gebeurt dat zo veel dan? ik heb het nog nergens gemerkt..

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:17

Bij sommige mensen vind ik het alleen een beetje triest.

Voor de rest zal het me eigenlijk een worst wezen wat mensen doen.

Zunzuncito

Re: [DI] Discussie: Meelezen in 'besloten' topics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:18

Ik denk dat je iets post als je denkt dat het iets toevoegd aan een topic. Persoonlijk klik ik alles aan waarvan ik denk dat het leuk is, of als de titel me pakt. Soms kom ik dan ook in een huiskamer topic terecht, maar in tegenstelling tot veel bokkers ben ik daar meestal weer snel weg...En besloten topics...het is maar hoe je het wilt noemen...ikzelf vind het veel jammerder dat heel bokt openbaar is en te lezen zonder lid te zijn. Jammer dat iemand negatief wil zijn, maar daar moet je wel boven kunnen staan. Of veel gaan temmen...

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 11:36

Temmen werkt soms ook tegen je

En ja ik bedoel inderdaad dat er soms (negatieve) opmerkingen geplaatst worden die totaal geen meerwaarde hebben voor het desbetreffende topic.
Soms zijn het alleen persoonlijke aanvallen op iemand die 'toevaillig' gezellig meepraat in een HK topic. Dan opeens komt er tussendoor een opmerking van een 'buitenstaander' (let op tussen haakjes) en gaat het topic binnen de korste keren op slot.

Sfeer verpest ..

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:37

Mee lezen in een topic vind ik helemaal niet erg. Ik doe dat wel vaker. Zeker als ik met bepaalde vragen zit. Het word soms al voor mij beantwoord zodat ik zelf geen topic meer hoef te openen.

Wat ik wel vervelend vind is dat er mensen zijn die zich dan idd ergens mee komen bemoeien die in dat topic niets te zoeken hebben. Als ze dan nog wat nuttigs neer zetten of een handige tip ist ok, maar meestal is dat niet het geval met alle discussies van dien.

Erg jammer vind ik ook dat er dan zo af en toe flink gehapt word. Want als dat niet gedaan zou worden heeft de persoon die iets vervelends neer zet ook niets meer te vertellen en verdwijnen ze vanzelf...

En idd de sfeer kan hierdoor flink verpest raken. Niet alleen in het betreffende topic maar over heel bokt. Want je komt elkaar vast nog een keer tegen!

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 11:47

This_is_me schreef:
Mee lezen in een topic vind ik helemaal niet erg. Ik doe dat wel vaker. Zeker als ik met bepaalde vragen zit. Het word soms al voor mij beantwoord zodat ik zelf geen topic meer hoef te openen.

Ja dat doe ik zelf ook, dat is ook niet mijn discussiepunt (miss zeg ik het een beetje scheef). Meelezen vind ik totaal geen probleem, soms kunnen mensen zelfs een nuttige toevoeging geven aan het topic

Wat ik wel vervelend vind is dat er mensen zijn die zich dan idd ergens mee komen bemoeien die in dat topic niets te zoeken hebben. Als ze dan nog wat nuttigs neer zetten of een handige tip ist ok, maar meestal is dat niet het geval met alle discussies van dien.

Precies, ik weet dat ik zelf ook wel eens reageer in topics waar ik misschien niets te zoeken heb, maar voor zover ik weet probeer ik altijd iets toe te voegen en niet de sfeer te verpesten

Erg jammer vind ik ook dat er dan zo af en toe flink gehapt word. Want als dat niet gedaan zou worden heeft de persoon die iets vervelends neer zet ook niets meer te vertellen en verdwijnen ze vanzelf...

Het happen snap ik op zich wel, ik doe het zelf ook wel eens. Weet dat het misschien verstandiger is om het niet te doen, maar soms zijn opmerkingen persoonlijk gericht en dat vind ik niet kunnen op een openbaar forum. Zeker persoonlijke problemen moeten niet zomaar mee rond gesmeten worden als gebruik tegen personen

En idd de sfeer kan hierdoor flink verpest raken. Niet alleen in het betreffende topic maar over heel bokt. Want je komt elkaar vast nog een keer tegen!

Dat is inderdaad waar, bokt is groot, maar je komt bepaalde personen altijd tegen. puur omdat je dezelfde intresses hebt

Thanks voor je bijdrage aan de discussie

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:48

Toevallig hebbe wij het hier in het VP topic ook over gehad.
Het "probleem" ligt vaak bij dat meelezers niet de moeite nemen het hele topic door te lezen en dus vaak de essentie van het verhaal missen.
Ze pakken 1 regel op die ze dan negatief lezen en dan direct een oordeel vellen. Het is een openbaar forum en iedereen mag zijn mening geven. Maar geef hem dan ook en ga niet buiten bokt om onrust zaaien.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 11:50

Tequiro schreef:
Toevallig hebbe wij het hier in het VP topic ook over gehad.
Het "probleem" ligt vaak bij dat meelezers niet de moeite nemen het hele topic door te lezen en dus vaak de essentie van het verhaal missen.
Ze pakken 1 regel op die ze dan negatief lezen en dan direct een oordeel vellen. Het is een openbaar forum en iedereen mag zijn mening geven. Maar geef hem dan ook en ga niet buiten bokt om onrust zaaien.

Lezen is inderdaad 1 van de punten die vergeten worden.

Soms zijn het topics van pak m beet 250 blz en dan leest de 'meelifter' misschien 10 blz waar toevallig iets instaat waar diegene wat over weet. Hups een negatieve reactie zonder iets te lezen.

En achteraf weten ze meestal van niets, en hebben de 'topic-gebruikers' het gedaan.. ze lazen haar/zijn reactie niet goed

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:51

Nou idd dat is wat je zegt: Persoonlijke dingen kunnen natuurlijk wel uitgesproken worden over de PB... (was dat niet ook een regel van Bokt???)

Enne Niet alleen omdat je dezelfde interesses hebt, maar sommige mensen lijken je wel steeds op te zoeken haha....

Ben benieuwd of er nog andere zijn met een compleet andere mening dan dat wij hebben???

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 11:53

This_is_me schreef:
Nou idd dat is wat je zegt: Persoonlijke dingen kunnen natuurlijk wel uitgesproken worden over de PB... (was dat niet ook een regel van Bokt???)

Enne Niet alleen omdat je dezelfde interesses hebt, maar sommige mensen lijken je wel steeds op te zoeken haha....

Ben benieuwd of er nog andere zijn met een compleet andere mening dan dat wij hebben???

Vraag ik me inderdaad ook af, of er mensen zijn die deze negatieve meelezer prettig vind en/of beschermd.

En ja soms achtervolgen mensen je. Weet zelfs een verhaal van een tijdje terug van iemand die de gebruikersnaam intypte en de post van diegene opzcht.

En persoonlijke vetes kunnen idd per pm

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:00

Het VP topic werd een aantal keren genoemd in andere topics over bepaalde uitlatingen...dus wij werden beroemd of berucht...
Het is nu eenmaal zo dat de ene persoon een meer uitgesproken mening heeft dan een ander. Maar het is zo jammer dat een meelezer die onrust verspreid zich niet meld in het topic of ze maken een SA aan...

Als je vind dat iemand zich niet netjes uitlaatover iemand, ipv gelijk een conclusie te trekken vraag dan even hoe iemand dat bedoeld...scheelt ook weer een hoop gezeur...

Waarschijnlijk vind een meelezer dat ie in zijn recht staat....

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:03

Ja natuurlijk vind een meelezer dat.. Anders zou die persoon niets neer zetten int topic.. (tenminste daar ga ik vanuit) Enne wat je zegt is idd wel een goede: Eerst vragen wat die persoon daar mee bedoelt. Komt idd een stuk vriendelijker over.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:08

Misschien heeft het ook zin, om niet over andere mensen te gaan zitten praten in een topic waar ze zelf niet in zitten. Dan ben je nog nat achter de oren. Het komt vanzelf via PB bij diegen terecht waar het over gaat, en ik kan me voorstellen dat diegene daar dan verhaal gaat doen. Niet meer dan logisch.

Bovendien, meelezen is geen misdaad, ik lees op heel bokt mee, anders kan ik ook niet weten of ik het topic daarmate intressant genoeg vind om in te reageren. Maar dat is hierboven al aangegeven.

Ik vind Tequiro haar onderschrift erg mooi :

"Kwaad spreken over iemand, zegt meer over de persoon die dat doet, dan over de persoon waar het over gaat. "

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:10

ShannaY wat jij zegt is geheel waar... Zodra je over iemand anders spreekt komt het vanzelf bij die ander weer uit... Dus eigenlijk zou je dat dan niet moeten doen... maar waarom doen "we" het dan toch??? Om effe je verhaal kwijt te zijn, denk ik. Met weer alle gevolgen van dien...

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:17

Ik heb het topic in de HK niet voor niets op slot gezet. Deze discussie mag best gevoerd worden, maar dan nadat we overlegd hebben, ik heb geen zin in nog een topic dat uit de hand loopt.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:05

En bij deze weer open.

Om ook inhoudelijk op de vraag in te gaan: er bestaan geen besloten topics op bokt.* Iedereen is vrij waar dan ook te reageren. Als ik als Rotterdamer me wil bemoeien met Amsterdamse bokkers mag dat. Als ik geen vos heb maar het wel onzettend mooie paarden vind kan ik meepraten in het vossentopic. Het is aan de Amsterdammers of de Vossenruiters om te beslissen of ze wel of niet met mij willen praten.

De enige uitzondering hierop is dat het moderatorteam af en toe contactverboden uitdeelt. Als blijkt dat sommige mensen elkaar zo slecht liggen dat zelfs een simpel topic over 'welke kleur past bij mijn paard' in een flamewar kan ontaarden kan besloten worden om mensen te verbieden in elkaars topics te reageren.

Als je 'BokkerX' als 'NoordGhanese Bosponyruiters' niet mag en X mengt zich in het topic moet je als NGB de wijste zijn en X gewoon negeren. Op het moment dat X de boktregels overtreed meld je dat bij de moderators, dan krijgt X een OW of ban en is het probleem opgelost.

*behalve de modforums die niet voor iedereen toegankelijk zijn.

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:43

Idd ik vind dat Ellende helemaal gelijk heeft

Ik lees altijd alles op bokt, ook al staat er bijv. (net zoals jullie topic) Besloten ridderkerkse ..... ...

Ik vind wat je op bokt plaatst kan en mag iedereen lezen, wil je het zelf niet hebben, zet het dan niet op internet...

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 13:45

Maar moet er dan zo op gereageerd worden?

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:46

Nee tuurlijk niet, maar dat is toch logisch? (dat er normaal gereageerd MOET worden)
Ik zag dat jullie topic op slot ging, maar vind wel dat jullie allemaal erg happen om wat iemand zegt... in dit vb (ShannaY dus).

Jullie kunnen ook stoppen en dit via PB doen, maar er blijft altijd wel 1 persoon doorgaan, en dat ligt écht niet specifiek altijd aan diezelfde!

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:49

Ja idd er hoeft toch niet altijd zo grof gereageerd te worden??? Ik weet zeker dat bokt niet het enige forum is waar dit soort discussies gehouden worden...

Ik kan mij heel goed indenken dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen. Niet iedereen heeft de tact om zijn boodschap te brengen met een mooie strik er om heen...

@ Nin.. dat wat jij nu zegt haalde ik in het begin ook al aan Daar zijn we het iig over eens haha

Smookey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:52

Ik vind meelezen prime, doe het zelf ook, ben erg nieuwsgierig aangelegd. Vind reageren in andere topics ook prima zodra het een meerwaarde heeft. Heb al bij meerdere topics gemerkt dat mensen persoonlijke dingen over een andere zeggen en die zijn soms vaak echt onder de gordel. Dardoor gaan topics op slot. Zijn er mensen de dupe omdat een paar het elke keer verpesten. Bespreek dingen via PM of ga niet gelijk in de verdediging, maar vraag eens hoe iemand dat bedoelt. En leg uit hoe jij iets ziet. Kan nog intressant zijn ook. Je kan altijd leren van elkaar...

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:54

wat uiteindelijk dus weer een meer waarde aan een bepaald topic geeft!!!

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:55

Ja maar tenslotte heb je alleen maar jezelf ermee!
Want zoals ik las Elaine heb jij ook een ban van een maand...
Ik vind dat jij namelijk ook erg snel hapt op dingen, en dan kan je idd een grove discussie verwachten want je doet zelf ook erg actief mee.. Waarom PB je het dan niet?

Is het stoer dan als andere het lezen?
Ik zou echt verder gaan op PB, heb zelf ook meegemaakt dat iemand mijn topic ging verzieken, dit heb ik meteen via PB gedaan, diegene die het verziekte jammer genoeg niet en bleef maar doorgaan in mn topic. Ja dan zijn de gevolgen toch echt voor haar!