Subforumaanvraag voor Overleden Paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Subforumaanvraag voor Overleden Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 18:13

Hierbij een aanvraag voor een subforum voor overleden paarden. Zo willen we proberen 28 medestanders te krijgen voor dit subforum.

We, Olympia en ik, hebben een forumcharter geschreven hiervoor. Daar staat eigenlijk alles in m.b.t. motivatie e.d. Natuurlijk staan we open voor eventuele op- of aanmerkingen en verbeteringen enzo

Forumcharter [IM]
In Memoriam schreef:

Regels en richtlijnen van [IM]
In Memoriam

Moderator:
Submoderators: Olympia en Nerwen

Datum en toelichting op wijzigingen

Deze regels en richtlijnen gelden vanaf DD-MM-2006. Er zal de eerste 2 weken coulant mee omgesprongen worden, door middel van een PB of opmerking in een topic; daarna zullen topics of reacties die niet aan de regels voldoen zonder bericht verwijderd of gesloten worden. Deze overgangsregeling zal ook bij wijziging van deze regels gebeuren.

Motivatie en toelichting op het forum
Leven en dood zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. [IM] In Memoriam is dan ook bedoeld voor zaken die te maken hebben met het overlijden van je paard. Hier kun je je topic kwijt als:
- je paard net overleden is;
- je vragen hebt met betrekking tot het cremeren of begraven van je paard (regelgeving bijvoorbeeld, zie ook de FAQ onderaan dit bericht);
- je wilt weten hoe anderen met het verlies van je dierbare paard om gaan en hoe lang het duurde voor iemand weer een paard had;
- je paard in zijn/haar laatste levensfase is aangekomen (bijv.: hoe lang laat je je paard nog leven als hij/zij een ongeneeslijke ziekte heeft);
- topics met betrekking tot slachten of in laten slapen.

Natuurlijk vind je hier ook een virtuele schouder om op uit te huilen als je je paard mist.

Vaste regels
- De algemene Bokt-regels zijn ook op [IM] van kracht.
- Fototopics mogen niet meer dan 10 foto’s bevatten. Bij meer wordt òf het overschot verwijderd òf het topic wordt verplaatst naar [ITP].
- Een fototopic met alleen foto’s plaatsen is niet toegestaan, probeer een verhaal te tikken over je overleden paard. Wat zijn je mooiste momenten die je met hem/haar hebt beleeft? Of je slechtste? Wat voor karakter had je paard?

Richtlijnen
Probeer andere gebruikers in zijn/haar waarde te laten. Iedereen gaat anders met verdriet om, maakt andere keuzes enzovoort. Probeer daar respect voor te hebben.
Bekijk in de FAQ of er niet al een topic/site is waar je het antwoord op je vraag zou kunnen vinden.

Rol van de submoderators
De submoderators zijn als eersten verantwoordelijk voor het goed reilen en zeilen van dit subforum. Van hen wordt dan ook verwacht dat zij sturend optreden in discussies als dit nodig is en dat zij verder gebruikers wijzen op de regels. Bij onvoldoende effect is het de bedoeling dat de moderators ingeschakeld worden, en dat geldt ook voor het verplaatsen van topics die elders horen.

Verwijzing naar de FAQ en andere nuttige topics/websites
De algemene Bokt-regels

Websites met betrekking tot regelgeving cremeren/begraven van je paard:
*volgt nog*

Laat je horen als je er wat voor voelt !

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:36

Ik ben benieuwd,

hier alvast een voorstanderslijstje

1. Nerwen
2. Olympia
3. Sander_
4. Talisha
5. Sannert
6. Ylana
7. Nielsd
8. Sani
9. maickell0ver
10. Sophiee
11. ReBeL_Valibu
12. Cow_horse
13. Kady_
Laatst bijgewerkt door Olympia op 30-04-06 18:51, in het totaal 8 keer bewerkt

_Nicky

Re: Subforumaanvraag voor Overleden Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:38

Het lijkt mij ook wel iets, ondanks mijn paard gelukkig nog leeft!

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:40

Lijkt mij ook wel iets.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:41

Ik ben voor!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:41

Ik ben voor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:42

Ik denk dat het opzich wel goed is, dus ben voor. Er zijn al zoveel forums dan kan dit er ook nog wel bij

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:43

Ik ben ook voor.
Alleen een vraagje nog.
overleden huisdieren hoort dan gewoon meer bij BB (beestenboel)

Kido

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:43

Voor maar dan wel modjes gekozen door het bestaande bokt mod team!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:44

Kido schreef:

bedoel je de subforummods?

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:46

voor

Kido

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:47

Olympia schreef:
Kido schreef:

bedoel je de subforummods?

Jep
Verder erg goed plan aangezien Whis nu nog geen 6 maand terug is en eigelijk vergeten mensen dat soms en t is wel eens fijn om foto s uit de oude doos te halen

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:47

Voor.

ReBeL_Valibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:48

ik ben voor!

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:48

Voor!

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:49

ik ben er ook voor
lijkt me goed idee

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:51

Kido schreef:
Jep
Verder erg goed plan aangezien Whis nu nog geen 6 maand terug is en eigelijk vergeten mensen dat soms en t is wel eens fijn om foto s uit de oude doos te halen

Nou dit doen de moddies niet, dat kan je van mij aannemen. Vorig jaar op VP was het ook een heel gedoe en daar hebben de moddies zich ook niet mee bemoeit, gebruikers moeten er zelf uitkomen. En daar komt bij, ik heb het vorig jaar ook al geprobeerd en nu samen met Nerwen. Nerwen en ik hebben ook samen de forumcharter geschreven, en vandaar dat wij dan de submoderators zullen zijn, omdat het dan toch ons idee is..

Dus, mag ik dan alsnog je naam gebruiken?
Laatst bijgewerkt door Olympia op 30-04-06 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:52

Voor.

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:53

ach, opzich wel een goed idee, alleen krijg ik het gevoel dat sommige mensen langer in hun verdriet blijven hangen dan goed voor ze is, en hun verdriet uiten op bokt.nl en zo alleen nog maar meer in hun verdriet gestimuleerd worden, inplaats van weer vooruit te kijken.

Natuurlijk is het goed om je verdriet te verwerken!, en kan het af en toe erg fijn zijn om je verhaal kwijt te kunnen, of en virtuele schouder hebben om op te steunen of uithuilen. Maar wat denk ik wel van belang is, is om het reeel te houden, en wanneer zaken te er uit de hand dreigen te lopen, er word ingerepen.

Verdriet na een verlies is heel natuurlijk, maar mensen moeten er niet in wegzakken, ik denk dan ook dat de hoofdmoot moet zijn dat andere bokkers dit persoon stimuleren om weer het normale leven op te pakken, en vooruit te laten kijken, de dingen positief benaderen en gewoon zo goed mogelijk steunen.

Dus opzich wel een goed idee, er moet alleen wel goed toezicht op gehouden worden dat het niet erger word gemaakt dan dat het is bij wijze van spreke. Mischien is dit toch een goede manier om je laatste eer te bewijzen aan je paard/pony of het verlies te verwerken.

Wat mij betreft, laat de tijd het uitwijzen.
In principe vind ik het wel een goed idee MITS er word voldaan aan de bovengenoemde tekst.. maar dat is mijn visie

En waarom jezelf als moderator benoemen, dat kan toch bij wijze van spreke, iedereen wezen die een beetje potentie heeft? Niet aanvallend bedoeld, eerder vragend
Laatst bijgewerkt door ikke17 op 30-04-06 18:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:53

Olympia schreef:
Ik ben benieuwd,

hier alvast een voorstanderslijstje

1. Nerwen
2. Olympia
3. Sander_
4. Talisha
5. Sannert
6. Ylana
7. Nielsd
8. Sani
9. maickell0ver
10. Sophiee
11. ReBeL_Valibu
12. Cow_horse
13. Kady_
14. Ier
15. charily
16. BeppyLotje
17. MoonChloe
Laatst bijgewerkt door Olympia op 30-04-06 19:08, in het totaal 5 keer bewerkt

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:56

Lydian schreef:
ach, opzich wel een goed idee, alleen krijg ik het gevoel dat sommige mensen langer in hun verdriet blijven hangen dan goed voor ze is, hun verdriet uiten bokt.nl en zo alleen nog maar meer in hun verdriet gestimuleerd worden, inplaats van weer vooruit te kijken.

Natuurlijk is het goed om je verdriet te verwerken, en kan het af en toe erg fijn zijn om je verhaal kwijt te kunnen, of en virtuele schouder hebben om op te steunen of uithuilen. Maar wat denk ik wel van belang is, is om het reeel te houden, en wanneer zaken te er uit de hand dreigen te lopen, er word ingerepen.

Verdriet na een verlies is heel natuurlijk, maar mensen moeten er niet in wegzakken, ik denk dan ook dat de hoofdmoot moet zijn dat andere bokkers dit persoon stimuleren om weer het normale leven op te pakken, en vooruit te laten kijken, de dingen positief benaderen en gewoon zo goed mogelijk steunen.

Dus opzich wel een goed idee, er moet alleen wel toezicht op gehouden worden dat het niet erger word gemaakt dan dat het is bij wijze van spreke. Mischien is dit toch een goede manier om je laatste eer te bewijzen aan je paard/pony of het verlies te verwerken.

Wat mij betreft, laat de tijd het uitwijzen.

En waarom jezelf als moderator benoemen, dat kan toch bij wijze van spreke, iedereen wezen die een beetje potentie heeft? Niet aanvallend bedoeld, eerder vragend

Ik ben het niet echt met je eens, dat mensen langer in hun verdriet blijven hangen, ik heb er zelf heel erg veel aan gehad om erover te praten, ook met bokkers.. Maar ik denk dat dat voor iedereen anders is, omdat iedereen zijn/haar verdriet op een andere manier verwerkt.

En de reden over de submoderators heb ik al ergens hierboven aangegeven.

charily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:57

ik ben ook voor
ik heb dan nog geen eigen paard, maar ben bezig er een te kopen.
en ik zou het ook er fijn vinden als mijn paard overlijd, dat ik mn verdriet ergens kan uiten

Kido

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:59

Lydian schreef:

Ben ik mee eens want ik vind niet dat je je zelf als mod kan benoemen!
Dat moet in overleg met t mod team en eventueel met de bokkers zelf!
Je moet namelijk wel in het mod team passen

Olympia schreef:

En de reden over de submoderators heb ik al ergens hierboven aangegeven.

Dan ben ik het er niet mee eens
Laatst bijgewerkt door Kido op 30-04-06 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Simbaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:00

Ik ben ook voor, het blijft zo overzichtelijk en ik zie dat toch veel mensen hun verhaal kwijt willen.
Zelf zou ik dit ook altijd willen...

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:02

Ik ben voor

Ik vind het belangrijk dat de mensen over hun overleden paard kunnen praten.