Welke laptop? en vooral: welke niet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Welke laptop? en vooral: welke niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 16:21

Ben bnieuwd welke laptops jullie aan & afraden
gister belde mn vader op, of ik een nieuwe pc of laptop wilde, ik moest maar wat uitkiezen en dan zou hij tijd vrij maken om met mij mee naar de winkel te gaan

heb nu nml zijn 2 oude pc's en van 1 is de harde schijf vastgelopen en de ander is wat traag, hij vond dat ik die pc's maar weg moest doen en dan krijg ik van hem wat nieuws!

heb al bedacht dat ik een laptop handiger vind dan een pc, omdat we boven nml al de pc van bjorn hbben staan en nu dus 2 van mij beneden, een laptop neemt veel minder plaats in dus is voor beneden een stuk handiger en opgeruimder!

ben ook benieuwd welk beeldscherm jullie het fijnst vinden, ik vind de 15 inch van ons pap zn laptop erg scherp, maar de 17 inch van mn moeder kijkt wat prettiger voor mij, ga deze week ff de 15.4" van mn zus bekijken, ik zie nml niet zo goed(1 oog werkt maar mee) dus een te klein scherm is denk ik niet fijn als ik er langer achter zit
als ik voor een nieuwe pc had gekozen kreeg ik er een 19 inch flatscreen bij, die heeft de pc van ons pap ook en dat kijkt gewoon ideaal zeker als ik wat last van mn ogen heb en dus niet zo goed zie maarja dan staat t hier beneden weer zo vol, dus ik ben benieuwd welk formaat beeldscherm van een laptop jullie het prettigste vinden

verder heb ik weinig eisen, hij moet natuurlijk een brander hebben maar die zit er bijna standaard al op, net als XP en verdere eisen heb ik niet

ben benieuwd naar reacties

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:26

Wij hebben een Dell laptop (Latitude D600)
Boven werk ik altijd op mijn Dell PC (Dimension 4600)
Beiden erg fijne computers. Snel, handig in gebruik en ook niet lelijk.
17 inch monitor is wel erg prettig.

Rochiril

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:30

Ik heb een toshiba en een asus. Toshiba vind ik een echte afrader, zeker als je er problemen mee krijgt en vervangende onderdelen moet hebben. Ik heb 6 weken ruzie gemaakt met toshiba over een kapot toetsenbord, waarna ik hem terugkreeg met een verkeerd toetsen bord, ik laat het maar zo....

Asus ben ik heel tevreden over, heel degelijk en heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ook hoor ik veel positieve verhalen over Dell en Acer.

MisterGi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:40

wij hebben ergens een asus staan, maar dies echt LOODzwaar

ikzelf werk op een acer travelmate 4102WLMi, werkt erg lekker en snel, mooi scherm 17 inch geloof ik, en best licht gewicht
maar ik raad af hm in de trein o.i.d. te gebruiken daar is die niet echt geschikt voor, maar school/werk/thuis is i gewoon erg lekker

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:43

Wij hebben een fujitsu siemens, doet t eigenlijk prima, alleen nu, na 2,5 jaar gaat t beeldscherm een beetje flikkeren. Goeie service gehad op een defecte voeding (via MediaMarkt).

K zit wel te twijfelen over een eventuele Mac, is net even wat makkelijker met zn grafische en muziekproggies...

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:43

heb voor sinter klaas een toshiba gekregen,
ben nog maar 12, dus gebruik hem niet echt voor belangrijke dingen.
hij was 2e hands, maar nu is wel mn usb poort kaduuk,
verder ben ik er wel tevreden over

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:53

Neem vooral géén Fujitsu Siemens Amilo. In het halve jaar dat ik hem heb is hij al 3x teruggestuurd en loop ik om de 3 weken terug in de winkel voor het zoveelste defect.
Het begon met het vastlopen van mijn toetsenbord en muis. Alles op de achtergrond ging gewoon door. Msn gesprekken enzo, maar ik kon er niks meer mee. Dan moest ik hem dus uitzetten. Soms tot 3 keer per uur. Wordt je goed gek van kan ik zeggen, vooral als je een belangrijk document aan het schrijven bent en je hem net even iets te lang geleden hebt opgeslagen!! Bovendien lijkt het me ook niet erg goed voor de compu. Hier is hij een paar keer voor teruggestuurd en na die 3 keer eindelijk resultaat.

Verder stopte hij ineens met het afspelen van mijn dvd's. Zomaar uit het niets. Ook gemaakt ondertussen.

Nu zit mijn beeldscherm 'los'. Er zit aan de bovenzijde een speling op van ongeveer 10 cm. Dit is niet goed en ik ga hem dus weer terug brengen (valt binnen de garantie). Maarja, dan moet ik hem weer 2 weken missen en dit kan ik gewoon niet. Ivm school.

Overigens is dat vastlopen een bekend fenomeen. Mijn broertje heeft dezelfde laptop en die had het ook.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:18

We hebben zelf diverse Toshiba's (satellite) en daar zijn we prima tevreden over. De Fujitsu echter, wat een P ding. Accu is allang en breed stuk, van de meest software pakketen gaat hij finaal over z'n nek tot en met blue screens of death bij het opstarten van de desbetreffende software. Verder maakt hij een takkeherrie, kortom it sucks big time.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:19

Oeh, hebben wij weer mooi mazzel )

Meys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:20

Wij hebben een Acer 1692 MLI met breedbeeld ultrabriljant beeldscherm.

Acer prijskwaliteit is goed..je krijgt veel laptop voor vrijwel weinig geld...

Ik ben er heel erg blij mee...

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:22

wij hebben een acer breedbeeld 17 inch ofzo

welk type weet ik niet meer..
maar ik ben er blij mee en heel tevreden

ikke17

Re: Welke laptop? en vooral: welke niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:24

Heb sindskort een laptop van siemens de fjutsu of hoe je het ook noemt , de accu is nu kapot een nieuwe kost 150 euro! De muziek geluid is erg slecht en hij maakt inderdaad herrie. Heb hem van me vader gekregen, opzich kan ik me huiswerk er wel opmaken, maar geweldig is die niet

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:26

Je kunt uiteraard altijd een los toetsenbord en/of beeldscherm in je woonkamer zetten, waar je de laptop in een handomdraai op aan sluit.

Dat is wel erg makkelijk als je er lang achtereen achter zit!

Sundancer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:28

Goddess schreef:
Ik heb een toshiba en een asus. Toshiba vind ik een echte afrader, zeker als je er problemen mee krijgt en vervangende onderdelen moet hebben. Ik heb 6 weken ruzie gemaakt met toshiba over een kapot toetsenbord, waarna ik hem terugkreeg met een verkeerd toetsen bord, ik laat het maar zo....

Asus ben ik heel tevreden over, heel degelijk en heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ook hoor ik veel positieve verhalen over Dell en Acer.

Ik heb nog nooit problemen met Toshiba gehad! Kreeg direct een andere laptop! Ik zou een Toshiba of een Dell Laptop nemen, deze zijn zeer goed van kwaliteit

Laptop is zeer handig!

Ik zou geen 17 inch laptop nemen, neem dan een 15, of een 15,4, dat is veel mooier!

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:30

Stacey schreef:
Neem vooral géén Fujitsu Siemens Amilo. In het halve jaar dat ik hem heb is hij al 3x teruggestuurd en loop ik om de 3 weken terug in de winkel voor het zoveelste defect.
Het begon met het vastlopen van mijn toetsenbord en muis. Alles op de achtergrond ging gewoon door. Msn gesprekken enzo, maar ik kon er niks meer mee. Dan moest ik hem dus uitzetten. Soms tot 3 keer per uur. Wordt je goed gek van kan ik zeggen, vooral als je een belangrijk document aan het schrijven bent en je hem net even iets te lang geleden hebt opgeslagen!! Bovendien lijkt het me ook niet erg goed voor de compu. Hier is hij een paar keer voor teruggestuurd en na die 3 keer eindelijk resultaat.

Verder stopte hij ineens met het afspelen van mijn dvd's. Zomaar uit het niets. Ook gemaakt ondertussen.

Overigens is dat vastlopen een bekend fenomeen. Mijn broertje heeft dezelfde laptop en die had het ook.

Bekend fenomeen...
(en ik maar denken dat t m aan mij lag, niet dus)
Ik gooi dat ding serieus nog es t raam uit.
Géén Fujitsu Siemens Amilo dus!

ElskedZ

Re: Welke laptop? en vooral: welke niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:35

Ik heb een dell gehad, en daarmee toch wel veel problemen gehad. Gelukkig had ik zo'n 3 jaar garantie pakket, maar heb echt elk jaar bijna nieuwe computer gehad.
Nu heb ik een Hp Compaq nx9030, echt een hele fijne computer, en heel goed beeld.
Geniet er nog elke dag van.....

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:44

Ik heb een toshiba satellite, met 15 inch scherm.
Ideaal zo'n laptop!

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:44

voor mij de grote afrade, siemens
ik ken nu verschillende mensen die een siemens hebben
zolang hij werkt is het leuk
maar zodra er iets aan is ben je de sjaak
service zuigt namelijk onwaarschijnlijk zwaar

toshiba heb ik an sich wel goede ervaring mee kwa service..

dell en packard bell heb ik kwa service ook wel goede ervaring mee
mijn probleem is meer dta ik niets kan en wil met de standaard software paketten dioe erin/bij zitten
lol...maar dat doet niets af aan de laptop zelf

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:50

Heeft iemand ervaring met de Toshiba Satellite Pro A100-511 ?

[Hele mond vol ]

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:16

Ik heb ook een Toshiba Satellite (Mlies: geen idee welke) en ik ben er wel tevreden mee. Enige minpuntje is dat het beeldscherm soms heel kort zwart wordt. Maar daarover moet ik nog even contact zoeken met Toshiba.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:18

Ik heb een fujitsu siemens amilo pro, maar weet niet precies welk type. Erg fijne computer

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:28

Pff als je er niet mee rond wil gaan lopen zou ik een gewone normale computer nemen hoor! ik wil anders wel ruilen. ze zijn veuls te langzaam! terwijl ik toch een best nieuwe heb ik heb een toshiba satellitte!

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:30

Langzaam? De mijne is echt supersnel. Veel sneller dan de gewone pc . Heb er ook eigenlijk nooit problemen mee

Millenium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:56

Ik heb een toshiba satellite a80-115 en bevalt me prima

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:04

Dell INSPIRON 9300 - 17 inch

zeer tevreden, alleen een vrij zware laptop, dus eerder desktop vervanger dan om mee te nemen.