Foto's met mobiel bij crea bea.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Foto's met mobiel bij crea bea.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 15:47

De laatste tijd lijkt het wel weer een rage

Heel veel mensen maken met mobiel een aantal foto's en posten deze bij CB om er commentaar op te krijgen. Terwijl je met een mobiel eigenlijk niet echt iets kan instellen en er weinig aan valt te verbeteren. Deze foto's zijn dan ook niet bepaald CB waardig te noemen.
Ik vind dit zonde, want ik zie steeds meer topics met mobiele telefoonfoto's.

Mango_

Re: Foto's met mobiel bij crea bea.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:49

Inderdaad, ik vind CB echt iets voor mooie foto's, bewerkte foto's tekeningen enz. Maar niet echt voor mobiele telefoonfoto's (vind dat meer voor FF)

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:20

Ik vind dat je groot gelijk hebt! Ik vind het ook niet echt crea.. Een foto maken met je mobiel..

Kunnen de mod's hier niet iets aan doen?

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:42

Mijn mond viel open toen ik zulke topic zag, komopzeg, zoiets plaats je echt niet op CB!!!!

ze zeggen ook vaak nog erbij;

"gemaakt met mobiel, dus niet zo denderd"

Halllllloooo, zet het dan ook op FF.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:45

Goed punt. Gaan we wat mee doen.

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:42

Ja, dit viel mij ook op. Vaak houd ik me maar in, om de TS niet over me heen te krijgen. Maar dit gaat zeker niet ten goede van CB.. Ik zie liever een beginner met digitale camera die goed haar best doet dan iemand met mobiel-foto's die ze 'gewoon even op bokt zet omdat ze er zin in had'.

Bonny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:21

Meer iets voor FF ja, ik vind het ook onzin dat mensen die foto's op CB plaatsen

Mzz_emmatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:25

als die mensen zichzelf crea vinden als zij een foto met hun mobiel maken.. Hmm, maar je hebt wel gelijk. Maar er valt meestal toch niet zoveel aan te doen ? Tenzij jullie een goede oplossing weten?

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:36

Alle mobielfotos VERBANNEN naar FF.

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:39

Ik zag laatst ook weer zo'n topic verschijnen ja... Ik wilde eigenlijk zeggen dat ik de foto's niet érg scherp vond, maar toen kwam ik erachter dat de foto's met een mobieltje gemaakt waren... Toen heb ik maar niet meer gereageerd...

FrontC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 09:51

Onzin. Als iemand met een mobile hele mooie foto's kan maken heb ik meer respect voor diegene dan iemand die hetzelfde doet met een spiegelreflex. Scherpe foto's zijn mooi, maar niet scherpe foto's kunnen ook heel mooi zijn en hetzelfde geld voor formaat en kwaliteit.
Laat het nou net niet het geval zijn dat die foto's niet geweldig zijn, maar om nou gelijk foto's met je mobile op [cb] te verbieden?
Ik zou enkel de mindere verplaatsen naar ff!

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:47

Gearl schreef:
Ik zou enkel de mindere verplaatsen naar ff!

Maar waar trek je die grens van 'de mindere'?

Rainie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:43

Nu is het natuurlijk wel zo dat je (ook met een mobiel) op compositie kan letten. Dus er is wel iets voor te zeggen.
Maar dat is eigenlijk ook meestal niet het geval.

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 14:24

Tsja. Cb is de laatste tijd sowieso "niet echt geweldig".
Mensen plaatsen maar wat dingen.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 14:31

Ik heb soms ook het idee...
Een tijd geleden poste ik er best vaak, nu niet meer zo.

Van die mobiel foto's, tsja er kunnen mooie foto's tussen zitten, maar als je écht het doel hebt mooie, creatieve, ... foto's te maken gebruik je wel een camera. Lijkt mij.

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:57

*meld zich even*
ik heb 1 keer een topic gehad met mobiel foto's....
vond ze zelf scherp en duidelijk genoeg om ze te plaatsen, en heb ook nadrukkelijk gevraagd om commentaar....
de lens van de camera is een 1,3 dus vrij scherp...

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:48

Sorry hoor, maar ik vind zowiezo dat de kwaliteit van CB erg sterk achteruit gaat. Daar erger ik me soms echt aan.. Ik zou het erg fijn vinden als er een aparte CB of iets in die richting kwam voor de serieuze dingen. Échte gedichten uit het hart, Échte tekeningen waar iemand z'n best op heeft gedaan en het serieus bedoelt. Zelfde geld voor foto's, mensen die echt willen leren fotograferen, of die het al kunnen en graag willen horen wat anderen van hun werk vinden.. fotobewerkingen en al die dingen. Zag net weer op CB een FB: Just Wanted..
Dus ik denk, komt een mooie FB aan, en dan blijkt het een "voor de lol gemaakte"[ lelijke, slecht bewerkte en zinloze ] bewerking te zijn, waarbij een paard zijn neus half in de lens duwt, en dan staat erbij: just wanted to say hi... .. Daar kan ik erg slecht tegen. Geld dus ook voor de mobiele-telefoonfoto-topics.

Vind het zonde dat de kwaliteit van CB achteruit gaat..

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:53

RoWyGo schreef:
Sorry hoor, maar ik vind zowiezo dat de kwaliteit van CB erg sterk achteruit gaat. Daar erger ik me soms echt aan.. Ik zou het erg fijn vinden als er een aparte CB of iets in die richting kwam voor de serieuze dingen. Échte gedichten uit het hart, Échte tekeningen waar iemand z'n best op heeft gedaan en het serieus bedoelt. Zelfde geld voor foto's, mensen die echt willen leren fotograferen, of die het al kunnen en graag willen horen wat anderen van hun werk vinden.. fotobewerkingen en al die dingen. Zag net weer op CB een FB: Just Wanted..
Dus ik denk, komt een mooie FB aan, en dan blijkt het een "voor de lol gemaakte"[ lelijke, slecht bewerkte en zinloze ] bewerking te zijn, waarbij een paard zijn neus half in de lens duwt, en dan staat erbij: just wanted to say hi... .. Daar kan ik erg slecht tegen. Geld dus ook voor de mobiele-telefoonfoto-topics.

Vind het zonde dat de kwaliteit van CB achteruit gaat..

Helemaal mee-eens

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:02

maar RoWygo, gaat dat andere dan niet erg lijken op FF?

En zullen er dan niet zat mensen zijn die denken: ik wil ook commentaar op mijn foto? Daarvoor plaatst je je foto's, tekeningen toch op CB. Om sirieus commentaar te krijgen.

Wel vind ik dat sommige foto's gewoon gelijk naar FF moeten worden verplaatst en dat er misschien ergens een centraalachtig iets komt waar alle belangerijke dingen/tips (composities, belichting, enz.) komen te staan.
Dan ook gelijk voor tekeningen enzo. Misschien dat dat kwaliteit omhoog zou halen.

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:07

Fenn schreef:
maar RoWygo, gaat dat andere dan niet erg lijken op FF?

En zullen er dan niet zat mensen zijn die denken: ik wil ook commentaar op mijn foto? Daarvoor plaatst je je foto's, tekeningen toch op CB. Om sirieus commentaar te krijgen.

.

Daar heb je wel een punt, maar misschien kan er dan een apart subforum komen voor de "gevorderden" ofzo, om hun kunsten te laten zien?

Ook had ik nog een puntje, ookal kan daar door de mods denk ik weinig aan gedaan worden: Op ITP zie je soms een topic staan: [Fotoshoot] of [Fotoreportage] en dan zijn het echt lelijke ( wel grappig of schattig of weetikwat , maar geen fotoshoot kwaliteit ) foto's! Of ook met een mobiel gemaakt! Net alsof het woordje Fotoshoot zo popiopie is. Maar ik open dan een topic en dan verwacht ik ECHT mooie foto's, en dan krijg je zoiets.. Is altijd weer een domper.

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:17

Inderdaad..
Van die krastekeningen van (sorry) kids die vers van de basisschool komen vind ik nou ook niet echt CB-waardig..
Kijk, de bedoeling is in de meeste gevallen goed, maar door al die krasrommel zakken de topics met inhoud direct na een uurtje weg naar pagina 3 ofzo..

Misschien is inderdaad een subforum voor de beginners oid wel een idee?
Maar aan de andere kant dan weer; waar trek je de streep tussen beginner/gevorderde..
Heel moeilijk natuurlijk..

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:21

Ja, het is al eerder aan de orde geweest om ook een forum voor beginners te maken, maar waar trek je die grens idd? Ik vind dat ik zelf niet echt gevorderd ben, maar ik ben wel serieus met fotografie bezig en sta open voor commentaar, ik wil niet dat er alleen beginners naar mijn foto's kijken, daar word ik niet beter van. Maar moet ik dan bij de gevorderden plaatsen terwijl ik zélf niet gevorderd ben?

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:23

Jettie schreef:
Ja, het is al eerder aan de orde geweest om ook een forum voor beginners te maken, maar waar trek je die grens idd? Ik vind dat ik zelf niet echt gevorderd ben, maar ik ben wel serieus met fotografie bezig en sta open voor commentaar, ik wil niet dat er alleen beginners naar mijn foto's kijken, daar word ik niet beter van. Maar moet ik dan bij de gevorderden plaatsen terwijl ik zélf niet gevorderd ben?

Das indd. een erg moeilijk punt. Want hoe weet je of je gevorded bent of beginner? Waar is de grens enz.

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:24

Mietje schreef:
Inderdaad..
Van die krastekeningen van (sorry) kids die vers van de basisschool komen vind ik nou ook niet echt CB-waardig..
Kijk, de bedoeling is in de meeste gevallen goed, maar door al die krasrommel zakken de topics met inhoud direct na een uurtje weg naar pagina 3 ofzo..

Misschien is inderdaad een subforum voor de beginners oid wel een idee?

Maar aan de andere kant dan weer; waar trek je de streep tussen beginner/gevorderde..

Heel moeilijk natuurlijk..

Ik denk dat de mensen zelf dat wel weten. Ik weet van mezelf dat als ik foto's plaats, ik dat in het "serieuze/gevorderden" topic kan doen. *Niet arro bedoelt natuurlijk. Maar omdat ik "fotografe" ben en er mijn geld mee verdien, een goede camera heb en wéét hoe die in elkaar zit, en serieus aan het werk ben ermee.

Iemand die met zijn telefoon een rondje door de tuin loopt en wat klikt hier en daar bij bloemetjes en bijtjes, vind ik geen "serieuze/gevorderde"

Zelfde geld voor gedichten: Als ik een gedicht schrijf, schrijf ik dat vanuit mijn hart. Om mijn gevoelens te uiten. Ik drijf geen spot met dingen en gebruin normale zinnen.

Gedichten die kinderlijk gerijmt zijn, of met rare zinnen zodat het maar even rijmt.. Of gedichten die zonder erbij na te denken geschreven zijn, of over dingen gaan dat je denk van noujaa Dat zou dan ook in een ander subforum of iets dergelijk moeten kunnen worden geplaatst.

En jettie, jij kan je dingen wel plaatsen bij "serieuze/gevorderden" omdat jij serieus op weg bent een "fotografe" te worden net als ik,
en omdat jij serieus foto's maakt, en serieus commentaar wilt hebben.
En omdat jij het serieus al best goed kan.

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:30

Hmm.. wat dacht je dan van een Serieus creatief forum en een Overig creatief forum?

Dat vind ik toch duidelijker, omdat iemand voor zichzelf beter kan vaststellen of diegene serieus is bezig geweest of 'gewoon wat wil laten zien'. Dat vind ik beter te beoordelen voor jezelf dan beginner / gevorderde.