fungeren van moddies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

fungeren van moddies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 00:34

ik hoor links en rechts nogal wat klachten over bepaalde moddies en dat met name woord gebruik, inhoud van de mededelingen ed. (waarom ik dat hoor doet niet ter zake)
Kan natuurlijk wennen zijn maar ook aan de aard van het beestje ...
Nu kan ik me ook voorstellen dat het vinden van(geschikte) mensen die hun vrije tijd willen (ms) (ge) bruiken om kermit te spelen op bokt ook heel moeilijk kan zijn...

maar mischien toch een idee om een bepaalde proeftijd in te stellen voor (nieuwe) mods zodat ze mischien ook wat sneller kunnen wennen aan het een en ander bokt om zo (extra) wrijving te voorkomen en bokt nog wat gebruiks vriendelijker te maken. Zodat de gebruikers die er mee te maken hebben ook hun zegje kunnen doen

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 00:39

Een proeftijd lijkt mij geen gek idee.
Maar volgens mij hebben de nieuwe moddies die toch ook?
Er staat me iets van bij dat dit een keer genoemd is in het FZ topic waarin de nieuwe mods gezocht werden.

#Ymke#

Re: fungeren van moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 00:40

Wrijving onder de moddie's en de gebruikers hou je toch, vooral als regels onduidelijk zijn (toen met het veranderen van de regels van E.A. heb ik nogal wat boze berichtjes gestuurd )

Proeftijd vind ik in sommige gevallen best goed, ik loop al vanaf het begin mee op bokt, maar soms zie ik bij de moddie's namen verschijnen waarvan ik denk " hoe komen ze aan die persoon" , ben nog steeds erg benieuwd hoe de Moddie-selectie-procedure gaat

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 00:41

Ik bespeur wat vijandigheid
Persoonlijke vetes aub ook persoonlijk houden, graag..

Ik heb geen enkele klacht over de moddies, over geen enkele mod.
De nieuwe mods doen het heel goed!
Ze zijn met reden gekozen, ze zijn met reden gebleven.

Nee, ik heb niks met jouw idee.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 00:43

Nou, het lijkt mij voor een moddie sowieso prettig als hij/zij er nog onderuit kan als het toch teveel tijd kost en niet te combineren valt met bijvoorbeeld werk of school.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 00:44

Dat gaat toch altijd wel?
Je kunt altijd zeggen dat je d'r mee stopt, geloof ik, 't is geen huwelijk..

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 00:45

Dat niet nee, maar het lijkt mij voor bokt toch prettig als je niet iedere zoveel maanden allemaal nieuwe moddies krijgt.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 00:46

Hihi, ik geloof dat de nieuwe moddies zodanig gesorteerd en in pakketjes geduwd zijn, dat er wel een goede keuze gemaakt is.
(zo ene die niet eens in de zoveel maand opstapt )

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 01:16

Die proeftijd hoeft ook niet gelijk te betekenen dat een moddie dan maar gelijk weer moddie-af is of ja knikkers te maken, maar dat bijv. de manier van reageren in topics aangepast wordt.
Ik vond het bijv, giga irri dat [naam] aan het eind van haar pb's (toen ze nog mod was) zo'n zwaaiende smiley plaatste ik vond dat zo neerbuigend...
edat soort dingen bedoel ik dus, of de manier van formuleren, leesteken gebruik of zo.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 05-03-06 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 01:34

Een proeftijd met soort van stemmingsperiode achteraf lijkt me wel wat.
Er gaat nu toch ook een stemmingsperiode aan vooraf, waarom niet na een x aantal weken/maanden stemmen of de betreffende nieuwe mod het wel of niet goed doet.
Een soort van verkiezingsgedoe, in de politiek heb je leiders en de burgers, de burgers verkiezen de leiders maar hebben achteraf toch wel vaak spijt omdat het geen beloofd is niet is uitgekomen.
Bokt is net zoiets als politiek, je hebt moddies 'leiders' en de users : 'burgers'
Eigenlijk zou zoiets op bokt misschien ook geen slecht idee zijn, na een poosje een soort opiniepeiling onder de users of de mod in kwestie echt zodanig bevalt als er op gestemt is.
Natuurlijk hou je altijd mensen die elkaar niet kunnen uitstaan, ruzie hebben gehad o.i.d en die zullen dan tegenargumenten gaan aanbrengen, maar dat heb je met de stemmingsperiode vooraf ook.

Ik deel trouwens de mening van Ymke als het gaat om nieuwe mod's, soms vraag ik me ook af waar die vandaan komen, heb sommige nog nooit gezien.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 03:50

Ik heb geen klachten tegenover de mods.
Ze doen naar mijn idee wat ze moeten doen

_Dunja_

Re: fungeren van moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:21

Ik heb niks te klagen over het mod team

Ik hoorde al van je dat er een aantal wrijvingen zijn tussen jou en de mod's maar probeer het niet via topic's en dergelijke te uiten.
Hier schiet niemand denk iets mee op.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 11:44

Wat ik met wie heb staat geheel los van alles en daar hoef ik geen topic voor te openen maar kan me wel verschrikkelijk ergeren aan moddies die woorden als "flikkeren" denken te moeten gebruiken in topics.
en ben van mening dat daar best wat over gezegd mag worden. En nogmaals dit is gewoon zonder bijbedoelingen en ontstaan door het taalgebruik in een topic en het lezen van een onderschrift waar mij de nekharen van overeind gingen staan.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:26

Mijn nekharen gaan overeind staan bij de lezen dat de TS gewoon de naam van een bepaalde moderator neerzet.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:47

Sja... Ik weet het niet, je mag niet vergeten dat de modjes naast moderator ook nog gewone users zijn die ook mogen meediscussiëren (met hun eigen woordenschat)... Hier vind ik dat ze soms wel wat voorzichtiger mogen zijn in hun commentaar...
Ik ben eigenlijk wel tevreden over de meeste modjes, bij enkele anderen heb ik soms mijn bedenkingen, maar ik denk dat je nooit iedereen tevreden kan stellen...

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:11

Alane schreef:
Wat ik met wie heb staat geheel los van alles en daar hoef ik geen topic voor te openen maar kan me wel verschrikkelijk ergeren aan moddies die woorden als "flikkeren" denken te moeten gebruiken in topics.
en ben van mening dat daar best wat over gezegd mag worden. En nogmaals dit is gewoon zonder bijbedoelingen en ontstaan door het taalgebruik in een topic en het lezen van een onderschrift waar mij de nekharen van overeind gingen staan.

wat is er mis met 'flikkeren'
het enige wat ik van moderators verwacht is dat zij het geheel in goede banen leiden, wat mijns insziens ook gebeurd.
het is mij wel duidelijk dat jij een bepaald iemand niet zo mag, ik vraag me alleen af wat jij met dit topic hoopt te bereiken?

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 14:24

MoonChloe schreef:
Mijn nekharen gaan overeind staan bij de lezen dat de TS gewoon de naam van een bepaalde moderator neerzet.

Die al een hele poos geen mod meer is en waar ik nooit geen problemen mee heb gehad en zonderr enige bijbedoeling die naam erbij heb gezet...
Zie ook niet in wat daar mis mee is of was, naar mijn weten was dat ook de enige die dat gebruikte in pb's als modzijnde richting de users?

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:47

Ik ben goed tevreden over de mods.
Alleen soms gaan topics echt té snel op slot, of zoals wat ik laatst op Links had, dat een topic op slot gaat zonder dat er een berichtje van de desbetreffende mod onder staat, terwijl ik altijd wel graag wil weten waarom hij op slot is gezet etc.

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:46

Plien91 schreef:
Ik ben goed tevreden over de mods.
Alleen soms gaan topics echt té snel op slot, of zoals wat ik laatst op Links had, dat een topic op slot gaat zonder dat er een berichtje van de desbetreffende mod onder staat, terwijl ik altijd wel graag wil weten waarom hij op slot is gezet etc.

Hier ben ik het wel mee eens.
Voor de rest klaag ik niet over de modjes.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:02

Alane schreef:
Die al een hele poos geen mod meer is en waar ik nooit geen problemen mee heb gehad en zonderr enige bijbedoeling die naam erbij heb gezet...
Zie ook niet in wat daar mis mee is of was, naar mijn weten was dat ook de enige die dat gebruikte in pb's als modzijnde richting de users?

Met bijbedoeling of niet; het komt niet echt duidelijk over bij mij

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:16

Ilzjuh schreef:
Voor de rest klaag ik niet over de modjes.

ik zie niet goed in waarom je zowieso zou moeten klagen over een taak die mensen vrijwillig op zich nemen zodat deze site waar we met zijn allen plezier van hebben in goede banen geleidt wordt.
ik las laatst iets over 25.000 berichten per dag, ga d'r maar aan staan.
natuurlijk zal niet iedereen het altijd met de ondernomen actie's eens zijn, maar dat spreekt toch voor zich?
zodra wij ervoor gaan betalen en deze mensen er voor betaald worden zou je iets te zeuren kunnen hebben, zo niet is alleen 'dank je wel' op zijn plaats vind ik.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:41

Ik ben tevreden over de moderators en vind het nogal zinloos om moderators te veroordelen omdat ze bijv. het woord "flikkeren" gebruiken. Een mod is ook gewoon een mens.
Als je je daar aan ergert is dat imo spijtig, maar als je zo gaat beginnen heeft iedere mod wel iets. Nobody's perfect.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 18:48

MoonChloe schreef:

dan had je ook anders kunnen reageren en om uitleg kunnen vragen

Ik vind het not-done dat een mod, die toch een voorbeeldfunctie heeft, in haar onderschrift heeft inmiddels had staan:
"wat is het gewicht van je schoonmoder, 700 gram excl. urn" in die strekking.
Of dat een mod het bij regelmaat heeft over wegflikkeren ipv weggooien.

Nu zegt dat helemaal niets over hoe een mod verder functioneerd maar kunnen toch net die kleine dingen zijn waardoor mensen anders tegen zo'n mod aankijken.

snappie?

@Sander: dat heeft niets met pefectie te maken, ik vind woorden als flikkeren (bedoelt als gooien) not done, als het 1 keer voorkomt oke, maar niet dit soort verbasteringen in iedere zin die geschreven wordt.
Daarbij denk ik dan ook nog eens aan bijv. sponsoren staat niet erg proffesioneel als je moddies hebt die niet op een normaal nivo kunnen/willen schrijven.
En dat zou je dus met zo'n tussentijdse balans kunnen veranderen.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:53

Als een mod geregeld dergelijke woorden gebruikt kun je daar idd wel je bedenkingen over hebben. In het achterhoofd hebbende dat een mod toch een voorbeeldfunctie heeft snap ik je punt wel, maar imo zijn er in de moderatorgroep op dit moment geen dergelijke mods. Ik heb er in ieder geval geen last van.

edit: je moet ook niet vergeten dat Bokt een internetsite is, geen kindercreche. Als een mod de hele tijd het woord "flikkeren" gebruikt is dat zijn/haar zaak. Ik ga er niet vanuit dat het halve ledenbestand die mod dan na gaat doen omdat hij/zij dus een voorbeeldfunctie heeft.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:01

Alane schreef:
MoonChloe schreef:

dan had je ook anders kunnen reageren en om uitleg kunnen vragen

Ik vind het not-done dat een mod, die toch een voorbeeldfunctie heeft, in haar onderschrift heeft inmiddels had staan:
"wat is het gewicht van je schoonmoder, 700 gram excl. urn" in die strekking.
Of dat een mod het bij regelmaat heeft over wegflikkeren ipv weggooien.

Nu zegt dat helemaal niets over hoe een mod verder functioneerd maar kunnen toch net die kleine dingen zijn waardoor mensen anders tegen zo'n mod aankijken.

snappie?

Ik snap het maar ben niet echt met je eens
Btw, dat van urn, is geen mod maar een bemiddelaar