banketstaaf en poedersuiker maar vloeken mag wel?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanouschka_w

banketstaaf en poedersuiker maar vloeken mag wel?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 20:50

het valt me op dat alle minder nette woorden uit ons Nederlandse taaltje hier gecensureerd worden met banketstaaf, poedersuiker en iets met modder, maar er wordt wel rustig doorgevloekt op deze site...

eigenlijk vind ik dat een beetje raar, omdat we Moslims niet voor geitenne*kers mogen uitschelden en nog wat van die dingen die met hun "cultuur/geloof" te maken hebben, terwijl het blijkbaar heel normaal is om Christenen belachelijk te maken door onze Messias of de naam van onze Heer steeds aan te halen als iets je niet bevalt terwijl dit voor Christenen echt niet kan! Wij geloven dat Mozes de 10 geboden heeft ontvangen van Goddelijke Hand en dat daar instaat dat men de naam van God niet zal misbruiken...

misschien een beetje veel geleuter voor mensen die dit niets zegt, maar ik vind het gewoon raar dat hier alles gecensureerd word, maar blijkbaar het geloof van Moslims wel geldt en dat van Christenen niet....

Nic

Re: banketstaaf en poedersuiker maar vloeken mag wel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:55

Ik vind jouw post een beetje raar
Het heeft niks met moslims te maken, ooit is er door bokt besloten dat n euken en k ut en dat soort woorden niet mochten, heeft niks met geloof te maken

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:56

als je het over g*dverdomme hebt, dat wordt ook gecensureerd: appelflap

en het is mij geheel onbekend dat moslims standaard geiten n**ken trouwens
Laatst bijgewerkt door leentje op 02-03-06 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:56

nee maar iemand die het met me eens is haha,
Goed dat je dit topic opent want ik was het ook bijna van plan!
Ik vind het ronduit scheef, voor k*t of wat dan ook word een schuilnaam gebruikt want bokt moet zo netjes zijn.
Maar jezus en al die oliebol mag wel gebruikt worden.
Want is dat dan normaler dan k*t?
Dat vind ik triest.
Laatst vond ik al topic met als titel al jezus! en bla bla
Ik dacht kan het even normaal.
Als we geen k*t enz mogen zeggen dan vind ik dat er voor jezus enz ook een poedersuikertje mag komen.

edit: zie , zelfs voor sh*t word oliebol gebruikt

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:57

@leentje, maar jezus mag wel, en dat vind ik ook niet kunnen.

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:57

Jouw vergelijking met de Moslims vind ik geheel overbodig, maar wat betreft vloeken heb je een goed punt!

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:59

Tja, je kan zo'n censuurfilter nu eenmaal niet het verschil leren tussen iemand die het over Jezus heeft (moet trouwens met een hoofdletter als jullie dan toch zo correct willen zijn), of iemand die die naam misbruikt in een andere context, jezus is jezus...

zelfde probleem met kanker trouwens...

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:59

Wat heeft dit in godsnaam met moslims te maken?

De reden dat je wel gewoon Jezus! of God! als krachtterm kan gebruiken is omdat je anders niet over die onderwerpen zou kunnen discussieren zonder dat het gecensureerd wordt. Dat zou pas oneerbiedig zijn

Nanouschka_w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 21:04

ja en nee: inderdaad toen ik het bericht definitief zag staan vond ik de vergelijking met Moslims overbodig, hoewel ik erbij blijf dat zij in onze cultuur veel meer met respect behandeld (dienen te) worden.
en ik ben het er ook mee eens dat het voor erge ziektes ook geldt!

ik vind het alleen onzin dat de naam Jezus in een bepaalde context niet gecensureerd kan worden! Ten eerste kunnen mensen er zelf om denken en ten tweede: hoevaak komt de naam nou helemaal voor en als mensen het over de Jezus hebben die ik bedoel dan kunnen ze het ook hebben over onze Heer, onze Messias, de Verlosser, de Rechterhand van God etc.

Gerbenfroh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:05

Heh? Ik snap het niet.

Ik roep eerlijk gezegd ook bij alles jezus. Sorry?

Nanouschka_w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 21:06

oh en bovendien heb ik het niet echt over het gebruik van de naam opzich, maar inderdaad over het gebruik van de naam als krachtterm! Dát is oneerbiedig en lies, je weet toch zelf ook wel dat de namen nogal vaak gebruikt worden in combinaties waarin het scheldwoorden worden! (bekijk je eigen bericht maar eens goed, tip: kijk vooral naar de eerste regel

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:06

Ik stoor met niet aan die woorden....maar iedereen weet wat je bedoeld...raar eigenlijk.... maar vind het prima zo.

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:10

Ik wil jullie wel eens een script zien schrijven dat er voor zorgt dat woorden als Jezus en kanker in een "scheldcontext" gecensureerd worden, en dat ze wel gewoon blijven staan wanneer iemand het gewoon over Jezus of kanker heeft. Een beetje realisme zou wel handig zijn...

Als mensen het uit zichzelf niet zouden doen, zou er geen censuur voor nodig zijn trouwens

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:10

Dus je wilt mensen verbieden het over Jezus (in die benaming te hebben) omdat er mee 'gescholden' wordt? Dat moet je dan in de FAQ opnemen, want daar komen geheid vragen over Niet haalbaar imo.

Wat betreft mijn eerste zin in mijn vorige bericht; dat was natuurlijk expres Ik heb deze discussie vaak met mijn oma gevoerd. Zij vindt "Jeetje" al vloeken, omdat het van Jezus afgeleid zou zijn. Sorry, maar ik stoor me er niet aan. Als iemand scheldt met het woord 'kanker' vind ik dat heel erg, maar ik begrijp waarom het niet gecensureerd kan worden. 't Is niet anders..

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:13

vloeken en dergelijk is nooit goed, ik denk/vind dan ook dat dit een topic is waar beter een slotje op kan...

Hier kun je zo lang over discussieren dat er grote ruzies kunnen ontstaan en dat is nou ook weer niet goed voor de sfeer hier op bokt!!

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:13

p.s. correct me if i am wrong!

Nanouschka_w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 21:15

ik weet niet of het haalbaar is: zeg alleen dat ik het raar vind en als je dingen waar je het gewoon over moet kunnen hebben, niet mag censureren, waarom wordt k*t enz. dan wel gecensureerd?!

Nanouschka_w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 21:16

het is wat mij betreft niet bedoelt om te ruzien of dit uit te lokken, ik was gewoon benieuwd naar wat mensen hiervan vinden, omdat er wel gelovige bokkers zijn...

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:17

leentje schreef:
Ik wil jullie wel eens een script zien schrijven dat er voor zorgt dat woorden als Jezus en kanker in een "scheldcontext" gecensureerd worden, en dat ze wel gewoon blijven staan wanneer iemand het gewoon over Jezus of kanker heeft. Een beetje realisme zou wel handig zijn...

idd. ALs iemand het erover heeft, zou het een beetje raar zijn als het gecensureerd zou worden. Maar bj god als uitdrukkingen stoor ik me niet aan, kanker wel.. Maar dan nog..
Laatst bijgewerkt door Sannert op 02-03-06 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:18

Misschien omdat er voor k*t en n**ken iets fatsoenlijkere synoniemen bestaan zonder moeten gaan uit te weiden (tenzij je het natuurlijk liever hebt over "het huwelijk consumeren" ofzo... )

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:19

ik ben ook christen, en vind dit gewoon niet zo'n goed plan om in een topic te zetten, iedereen heeft zo zn mening, als je er echt wat mee wilt doen stuur dan een pm naar een mod.. die kan er gelijk wat aan doen, of het aankaarten

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:19

wat heeft poedersuiker, banketstaaf en modder met het christenen geloof te maken?

Nanouschka_w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 21:21

als je vind dat het niet kan, laat er dan maar een slotje op zetten maar als mensen een uitgesproken mening hebben die ze met me willen delen, mogen ze me altijd pb'en...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:25

sax89 schreef:
ik ben ook christen, en vind dit gewoon niet zo'n goed plan om in een topic te zetten, iedereen heeft zo zn mening, als je er echt wat mee wilt doen stuur dan een pm naar een mod.. die kan er gelijk wat aan doen, of het aankaarten

mijn idee ook

fourth

Re: banketstaaf en poedersuiker maar vloeken mag wel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:27

Er weleens over nagedacht dat de meeste mensen die Jezus en GodverdÖmme roepen hier verder niets mee bedoelen? Het zijn gewoon loze kreten, ik in ieder geval heb er geen speciale gedachte achter