Rotgevoel n.a.v Topic * Gastenboek geopend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Rotgevoel n.a.v Topic * Gastenboek geopend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 17:06

Waarschijnlijk zal dit topic wel weer gesloten worden dus hierbij mijn excuses maar ik moet het toch even kwijt.

Een aantal dagen geleden was er op Algemeen een topic waarin een meisje met een schaduwaccount haar verhaal deed. Het klonk allemaal erg onwaarschijnlijk en de meesten hebben hun vraagtekens erbij gezet en dit laten merken. Ik was daar ook 1 van.

Tegenwoordig en dan vooral na het verhaal van Miep is iedereen natuurlijk heel erg voorzichtig geworden met wat ze geloven en wat erg vreemd klinkt. Ook in dit verhaal waren dingen die gewoon niet logisch klonken.

Nu lees ik net in het inmiddels gesloten topic dat TS inmiddels in het ziekenhuis ligt en dat het toch grotendeels op de waarheid berust, ook al is het hier en daar misschien aangedikt.

Nu voel ik me dus ontzettend rot over het feit dat ik (en met mij ook flink aantal anderen) toch vrij kortaf zijn geweest en het in eerste instantie ook niet geloofde. Het klonk ook niet geloofwaardig. Maar op dit moment zit ik wel met een flink schuldgevoel. Hopelijk komt het allemaal goed met haar.

Desondanks mocht ze dit op de een of andere manier lezen wil ik haar alsnog heel veel sterkte wensen. Dit topic zal voor de rest ook wel weinig nut hebben, maar het lucht in ieder geval wel heel erg op. Over het internet is het al moeilijk om sommige verhalen te geloven, en hier zaten we dus fout. Ik ben hier in ieder geval heel erg van geschrokken.

Mijn excuses tegenover alle betrokkenen
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 10-03-06 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:09

Kan me voorstellen dat je je kl*te voelt nu. Ik ga het topic even zoeken, wil het nu wel eens lezen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je het (gedeeltelijk misschien) niet geloofde. Er wordt idd veel verteld op Bokt wat niet waar is of tenminste aangedikt. Dus je weet dan idd niet meer wat je kan geloven en wat niet...

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:32

Ik heb die topics ook gelezen, en mijn reactie was ook ongeloof. Haar verhaal klonk zo onwaarschijnlijk dat het bijna niet waar kon zijn.

Hopelijk komt weer goed met die persoon, ze krijgt nu in ieder geval de hulp die ze hard nodig heeft.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:40

Godnondeju.
Ik zit hier echt met tranen in mijn ogen te lezen.

Bokt, waar gaat het heen.
Okee, met het verhaal van Miep kan het zijn dat je het niet gelooft, okee.
Maar jézus, wat moet dat arme meisje een rotgevoel hebben.
Half Bokt over je heen krijgen.

Ik zou graag willen weten hoe het met haar gaat, eventueel een adres waar ik een kaartje heen kan sturen.

Vind het trouwens wel goed van je dat je dit topic opent
Ik heb het topic wat je bedoelt wel gelezen maar niet gereageerd..

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:44

als het over het topic gaat waar ik denk dat het over gaat... dan is dat inderdaad vrij banketstaaf. Heb dat toen ook in dat topic gezegd, dat ze niet zo banketstaaf moeten doen, maar daar luisteren ze weer niet naar. Dat *meisje* heeft me toen gepb en toen moest ik echt bijna huilen...

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:45

ik vind het echt fijn dat we op de hoogte worden gehouden via bokt (dat topic dat op slot staat) en ach weet je, diegenen die rottig hadden gereageerd, jullie konden toch ook niet weten dat het écht was.. ?
je kan alleen zorgen dat je de volgende keer minder snel (of helemaal niet) iemands verhaal wantrouwd..
met andere woorden je kan de tijd niet terugdraaien maar wel leren van wat fout was.
is toch zo!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:04

Ik heb het topic opgezocht en doorgelezen, ik snap ieders reactie, en vind het ook heel rot voor de TS van dat topic.. omdat het nu dus waar blijkt te zijn..Maar ik snap ook heel goed dat bijna niemand het geloofde.. 1,70 en dan 30 kilo.. ik zou ook zeggen: denk je nou echt dat ik dit geloof? en zoals je ziet zeiden de meesten dat ook, dus als ik jou was zal ik je niet schuldig voelen, jij kon ook niet weten dat het echt waar is..

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 18:07

Maar door verhalen die niet achteraf niet waar blijken te zijn, krijgen we dus dit soort situaties. Deze keer bleek het dus wel waar te zijn, ook al bracht ze het niet helemaal geloofwaardig. Het was al eerder gezegd: ooit komt er iemand die wel de waarheid verteld en die wordt dan niet als leugenaar bestempeld dankzij andere mensen die wel gelogen hebben.
Dat is nu inderdaad gebeurd en daar is zij dus de dupe van geworden..

Ik zou ook heel graag een adres of iets willen hebben waarnaar we een kaartje kunnen sturen

Equidea

Re: Rotgevoel n.a.v Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:10

Over welk topic gaat het? dan kan ik ook kijken hoe het zit, ben wel nieuwschierig.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:11

Ik zal pogen een adres te achterhalen. Mocht dat lukken, dan vermeld ik dat feit in het topic op AM dat op slot staat, plus een oproep om een kaartje te sturen. Het adres zal ik alleen per PB geven - als ik het krijg.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:12

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 18:14

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:17

Het is prima dat de links hier staan. We hebben de oorspronkelijke topics niet heropend, omdat dan 10 tegen 1 toch weer mensen op de eerste post gaan reageren - en dat zou dubbel zo sneu zijn.

Zolang het hier niet uit de hand loopt mag dit topic zonder meer open blijven.

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:24

Ohh jeetje.. Hier krijg je inderdaad een rotgevoel van.. Arm kind

Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat er veel bokkers dit soort verhalen niet zo snel meer geloven na miep e.d. Nou ja, dit is weer een goede les voor de volgende keer..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:32

Jezus wat erg :|
Ik wil haar ook een kaartje sturen!

En trouwens,,, ik had het ook niet zomaar gelooft misschien is dit een lesje voor iedereen om niet zo snel meer een conclusie te trekken.

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:36

Kan iemand mij vertellen welk topic dit was en wat er zo erg was dan?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:37

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:47

ik vind hetw el keigoed dat je een topic hebt geopent om je excuses aan te bieden, mocht ze het lezen als ze uit het ziekenhuiis komt zal het toch wel een beetje een goed gevoel geven, en dat er toch nog aan haar gedacht word! Het is vrselijk om zoiets mee te maken!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:49

Citaat:
De TS ligt momenteel in het ziekenhuis en wordt voorlopig onder narcose gehouden wegens een zeer slechte lichamelijke conditie.

onder narcose?

Ik wens ikke_10 ook het allerbeste! Ik heb het topic gelezen zonder te reageren.

xxx hannanas

joke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:04

Ik wens haar ook veel sterkte, heb de topic ook gelezen.

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:13

Nu zie je pas wat een persoon als Miep aan kan richten. Zeer onwaarschijnlijk klinkende verhalen worden nu nòg sneller afgedaan als leugen. Ik vind dat heel erg, mede omdat ik mijzelf ook "mee heb laten slepen" met de reacties van Bokkers dat haar verhaal een leugen zou zijn. Nu dat niet zo blijkt te zijn heb ik er veel spijt van dat ik in haar tweede topic zo bot heb gereageerd.
Ik, en met mij meerdere Bokkers, had(den) er meer bij stil moeten staan hoe erg haar ziektebeeld is en hoe je, door ziekte, 'wanhopig' kunt reageren (ik doel op haar laatste zin in haar tweede topic). Feiten aandikken maakt dit natuurlijk erger en haar verhaal op het eerste gezicht dus veel minder geloofwaardig.

Ik vind het heel erg, mede omdat ik heel veel waarde hecht aan eerlijkheid en wil hierbij ook mijn excuses aanbieden aan ik__10. Heel veel beterschap en ik hoop dat je de kracht hebt om hier bovenop te komen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:15

ikz ie een anatal potst over miep gaan, wie is dat en wat had zij veteld dan?

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:17

Ik heb (beide) topic's gelezen, en dacht ook dat het 'nep' was, vooral het eerste topic was (op ze zachtst gezegd) nogal vreemd.
Tuurlijk het is vreseljk dat de TS nu in het ziekenhuis ligt, maar ze is nu in goede handen . Vind ook niet dat je, je schuldig hoeft te voelen, het was een inschattingsfout.

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:19

eh ik zal ff zoekn voor je
ik heb de topics wel gelzen.
eh ze verzon dat ze ziek was

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:24

Cinnepin schreef:
ikz ie een anatal potst over miep gaan, wie is dat en wat had zij veteld dan?

Miep is een persoon geweest die een poos terug een ziekte verzonnen had. Ze vertelde heel erg gedetailleerd verhalen, en liet zelfs geloven dat haar moeder ons via haar account op de hoogte hield terwijl zij in het ziekhuis lag(achteraf bleek ze het gewoon zelf te zijn). Heel veel bokkers hadden enorm met haar te doen, maar toen sommige bokkers achterdochtig begonnen te worden en puntje bij paaltje kwam, heeft ze opgebiecht dat ze alle verhalen gewoonweg al die tijd gelogen had. Het heeft die in die tijd heel wat wantrouwen opgewekt bij de bokkers, vandaar dat bij nieuwe extreme verhalen vaak wordt teruggedacht aan het miep-geval, toen hebben heel veel bokkers zich maanden zorgen gemaakt om iemand die helemaal gezond was, en dat willen vele geen tweede keer meer meemaken.