worden jullie daar nooit doodziek van...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bolletje

worden jullie daar nooit doodziek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 22:27

Van al die beterweters hier op bokt als iemand hier een topic opent,
ze het met de beste bedoelingen doet en vraagt over complimenten en of vragen krijgen ze alleen maar een hoop oude theemutsen over zich heen die het zogenaamd altijd maar beter weten.
Laats had ik een topic geopend kreeg ik weer van die hoogbejaarde tuttebollen van nee dat kan niet levensgevaarlijk bl bla bla
alleen maar omdat je niet traditioneel bent nou amehoela ik doe het op mijn manier en dat gaat goed waarom is iedereen zo bang om iets te verbeteren gewoon omdat ze bang zijn op kritiek of omdat ze gewoon niet beter weten .
H eb gewoon medelijden met sommige paardjes hier op bokt echt waar.
Kan niemand nou is gewoon een serieus antwoordt geven met echte argumenten en feiten? in plaats van gelijk te bleren van nee dat kan niet en verzinnen maar een hoop dingen om geloofwaardig over te komen? Het zijn ook altijd dezelfde

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:30

Sorry, maar ik begrijp je verhaal echt niet.

Maya1990

Re: worden jullie daar nooit doodziek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:33

Ze bedoelt dat er mensen op bokt zijn die over alles zeuren en van elke muis een olifant maken.
Mee eens! Je mag best je mening geven van mij, maar je moet niet van alles een probleem maken!
X

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:34

Je topic op UHZ is nog niet op slot dus kun je daar niet beter verder gaan zeuren dan? (heb ff snel naar berichtengeschiedenis gekeken en vermoed dat het daar over gaat)

Mensen zeggen dingen omdat ze het beste voor jou of je paard willen, wil je geen advies, open dan geen topic. Dat is mijn advies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:37

Misschien hebben die oude theemutsen en hoogbejaarde tuttebollen gewoon het beste met je voor.
Al zou ik niet weten waarom
Van mij mogen eigenwijze betweterige Penny's het gewoon lekker zelf uitzoeken, maar..........dan moeten ze ook niet janken als het mis gaat en daarna de schuld bij anderen leggen.
Helaas zijn het wel vaak hun pony's die achteraf de dupe zijn

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 22:42

ze zullen het ook wel goed met me voor hebben maar de reacties die ik krijg zijn net kinderen van 6 sorry dan ben je voor mijn geen aanspreekpunt en mijn topic is gesloten invb met dat soort kinderachtige reacties. Je mag van mij echt wel je mening geven maar geef dit dan met feiten en niet van het staat in het regelement iedereen doet het zo dus jij maar ook doe je dit niet dan ben je maar ...
Dat vindt ik nou hatelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:50

Kijk eens naar je eigen taalgebruik en vraag je dan eens af wie er als een kind van 6 reageerd

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:52

Ik heb net het aanverwante topic even gelezen en daar staan toch een aantal redelijke argumenten in. Het topic begon best redelijk imo.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 22:58

ik snap je antwoordt nit In het topic heb ik gevraagd om mensen die er zijn en die dit doen mennen bitloos.
Ik heb nooit gevraagd om meningen van andere mensen ik weet na die hele discussie dat het net zo gevaarlijk is als gewoon mennen.
Dat mijn paard niet reageerd op een bit en dit levensgevaarlijk is en zij niet beter weet dant een bitloos hoofdstel ik zou zelfs een kind van 3 op haar weg laten rijden.
Het enigste wat ik kreeg te horen van traditionele bokkkers nee kan niet egvaarlijk je hebt geen rem! waarom heb je meer te zeggen met een bit dan met een halster ik zou ze ook zo uitnodigen voor een ritje hoor ze zullen nog versteld staan. maar ja eigenwijs dat ze zijn willen ze hun gelijk hebben natuurlijk.
Al met al heb ik GELUKKIG heel veel goeie reacties gekregen ook via pb omdat ze bang waren voor de kritiek van sommige tuttebollen, dat er wel degelijk veel bitloos gemend wordt en al is het in nl beperkt in amerika en engeland is dit doodnormaal op de openbare weg.
Maar ja traditionele mensen zit het er nou eenmaalk teveel ingestampt he?
vindt het tog zonde

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:05

tja, ik heb geen klap verstand van mennen, goed en wel twee keer op de bok gezeten dus inhoudelijk wil ik ook nergens op ingaan. Het argument dat het alternatief een hoofdstel was wat meer druk gaf op de neus wat ook niet echt vriendelijk is, komt redelijk overeen met het argument bij rijden: een hackamore is voor gevorderden, een beginner kun je beter met een bustrens laten spelen. Een ander genoemd argument is dat de verzekering niet uitkeert bij een ongeval als er geen bit inhing. En dat herken ik ook vanuit het buitenrijden. Maar het lijkt me toch verstandiger om in het topic zelf in te gaan op die argumenten met andere menners want zoals gezegd: ik als dressuurmuts heb er echt geen kijk op.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 23:13

heb ook jaren met hackemore gereden heb ook met stang en trens gereden heb zeker wel verstand van werkingen van druk bitlooshoofdstel heeft een hele andere werking dan een hackemore echter maar mijn topic is gesloten, er is wel een ander topic van een meisje die had dezelfde soort vraag was een kind van 14 en hier reageerden ze ook al zo fel vindt dat gewoon geen stijl sorry

xDon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:14

jep dat ken ik
mijn verzogpaardje had een playboy haasje op haar kont.
en de antwoorden die ik toen kreeg *bah*
en soms lees ik ook wel is een topic en dan komt er natuurlijk weer in voor: nee je kan beter dit doen of ja en je moet het zo doen.
ja ik ken jou probleem wel

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:27

xx_Chey schreef:
jep dat ken ik
mijn verzogpaardje had een playboy haasje op haar kont.
en de antwoorden die ik toen kreeg *bah*
en soms lees ik ook wel is een topic en dan komt er natuurlijk weer in voor: nee je kan beter dit doen of ja en je moet het zo doen.
ja ik ken jou probleem wel

Je kletst onzin want ik heb je topic met het playboyhaasje destijds gelezen en best veel mensen vonden het leuk. Ik vond het trouwens ook leuk voor een pony maar zou het niet op mijn wedstrijdpaard scheren

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:28

sommige reacties zijn ook echt te erg hoor
breng het dan op een manier waarbij je niemand afkat ofzo...
een mening? ok
maar gezeur is echt wel wat minder...

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:39

het hangt er ook vanaf hoe je zelf reageert op kritiek. ik heb eentopic gehad waarop ik op mijn paard zat, en dat zag er echt niet netjes uit (we zijn niet van die dressuurknallers). natuurlijk kreeg ik kritiek, maar ik was er blij mee. ik heb weer wat punten om aan te werken, en over andere dingen kan ik anderen weer adviseren. zo werkt het. de één weet dit beter, de ander dat. soms loopt het wel de spuigaten uit ja, en als je ouder bent wil dat niet altijd zeggen dat je het beter weet. het gaat om de ervaring die je hebt. er zijn meisjes van 15 die beter dressuur rijden dan ik, maar er zijn ook bokkers van 40 die ik kan helpen met het inrijden van hun paard. ik bedoel maar...
en meestal zijn de adviezen goed bedoeld, en iedereen heeft zo zijn manier van doen. meningsverschillen zullen er altijd zijn, er zijn immers meer goede manieren om iets met een paard te doen. dat hoeft echter geen probleem te zijn, voor het ene paard werkt dit beter, voor het andere paard dat. je HOEFT het niet altijd met elkaar eens te zijn om leuk met elkaar om te kunnen gaan, dat is mijn mening...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:58

VvdD --> FZ.

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 01:09

waar maak je je druk om, is zonde van je energie en woede, laat gaan en doe je ding zoals je het doet, wil je geen kritiek oid dan moet je er niks over plaatsen en je zult het zelf ook niet met iedereen zijn/haar verhaal of manier van doen eens zijn dat is heel normaal.

wees blij dat niet iedereen t zelfde is en denkt, dat zou pas saai zijn en zou bokt ook niet zo'n hit zijn met verschillende ideeën en gedachtes.

Michelle_Don

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 01:11

Ik dacht zelfs dat ik gelezen had dat sommige mensen alleen 'Zucht' bij dit topic hadden geschreven.........
.....nou van die mensen moet ik nou zuchten.

En dan alleen maar omdat ze bang zijn dat je een paard dan niet kan stoppen.. ...nou mijn pony kneep er ook tussen uit...MET BIT!!!

dus t maakt geen zak uit......

Ik vond dat je je vraag goed stelde....en ik men niet...dus kon ook niet reageren op dit topic...maar ik freestyle nu wel met mn pony....en ik vind je niet levensgevaarlijk......dat ben je pas als je je zelf voor de gek houd door te denken dat je met een bit wel kan stoppen.

MrsSoliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:24

ja ik ben het wel met je eens. Het ergste is nog wel die vrouwen van rond de 30 40 die in discussie gaat met meiden van onze leeftijd. Ik lig dan echt krom van het lachen. Dan weet je meteen wat het gemiddelde niveau van die 'betweters' is.

En die meisjes die met van die vreemde ongevraagde opmerkingen komen tsja ik denk dan maar weer, het is bokt. Moet de eerste nog tegenkomen die dat in mijn gezicht durft te zeggen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:31

MrsSoliana schreef:
. Moet de eerste nog tegenkomen die dat in mijn gezicht durft te zeggen.

ken je iedereen op bokt persoonlijk dan?

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:42

ten eerste ben ik het eens met urielle en illindra.

ten tweede zulke mensen zijn er nou eenmaal op bokt, wat jij met je pony wil doen is jou zaak.

ten derde ik zie dat je veel berichten hebt geschreven hier en dan neem ik ook aan hoe jij weet hoe bokt is? Als je niet tegen die kritiek kunt, terwijl die mensen het wel goed met jou voor hebben, en alleen maar tips proberen te geven, dan moet je gewoon geen topic openen.

Je kan ook dingen aan nemen van mensen en het toch een keer proberen. mischien dat het dan inderdaad wel helpt.

Bokt is iets waar commentaar geleverd mag worden, hier zitten ook 100 derden mensen op waar je wel wat van op kunt steken.

en die taal van jou staat mij gewoon niet aan, aangezien je hier nu bepaalde mensen uit maakt voor theemutsen en hoogbejaarde tuttenbollen.

je kan ook zo denken, die hoogbejaarde tuttenbollen zijn al oud, en hebben stukken mer ervaring.

en verder kan ik nog een ding zeggen, doe wat met je commentaar en kritiek of doe het gewoon niet, maar ga dan niet zeuren als je zelf om commentaar vraagt.

Michelle_Don

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:43

Nee daar gaat het niet om....of we mensen pers. kennen. Maar mensen kunnen op een form soms zulke opmerkingen maken, waar 9 van de 10 het nooit zou durven als je tegenover elkaar zit.

Ik vind het niet erg als een ouder persoon een discussie met mij aan gaan ... prima. Maar laten we dan wel redelijk blijven.
Het is toch de bedoeling dat we van elkaar leren??!!

Maar wat ik wel grappig vind is dat jonge mensen minder bang zijn voor vernieuwing........ouderen zijn vaak wat vastgeroest aan hun oude methoden. En dit bedoel ik niet banketstaaf hoor....maar t valt me op.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:46

@TS: iedereen krijgt een reactie op wat hij/zij zelf op Bokt plaatst.
Als dat niet altijd is wat je lezen wilt, so be it.

MrsSoliana schreef:
ja ik ben het wel met je eens. Het ergste is nog wel die vrouwen van rond de 30 40 die in discussie gaat met meiden van onze leeftijd. Ik lig dan echt krom van het lachen. Dan weet je meteen wat het gemiddelde niveau van die 'betweters' is.
Over niveau gesproken, wat heeft leeftijd nu met "betweterigheid" te maken
Ik ben 36, ben ik daardoor in jouw ogen meteen al een betweter als ik een andere mening over iets heb dan jou?

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:56

Hahah an je bent 36 en een ontzettende beterweter *geintje* sorry MrsSoliana Maar vind dat een beetje een mutsen opmerking .

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:03

ik word niet doodziek, maar wel doodmoe van dít soort topics.
het is een forum, en op een forum kun je reactie's verwachten, ook reactie's die jij niet leuk vindt.
als je daar geen zin in hebt kun je er of voor kiezen hier gewoon niets te schrijven, of je neemt een weblog ofzo.
wat een gezeurpieterij zeg!