PLaatsnaam verplichten voor eenmaal, andermaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

PLaatsnaam verplichten voor eenmaal, andermaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:53

Is het geen idee om dat op te nemen in de regels om op die fora te posten? Bij de verzorgers gebeurt dat al en ik vind dat veel fijner lezen. Ik ben niet zo van de internetkoop dus koop ik alleen bij mensen uit de buurt!

Idee?

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:56

Dat lijkt mij ook erg handig!!

_Dunja_

Re: PLaatsnaam verplichten voor eenmaal, andermaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:02

Wedden dat een hoop mensen dan een andere plaats opgeven die in de buurt ligt van hun eigen woonplaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:04

vlasta schreef:
Wedden dat een hoop mensen dan een andere plaats opgeven die in de buurt ligt van hun eigen woonplaats.

Wat zouden ze daar mee opschieten? Ze willen toch verkopen! Misschien werkt het juist enigzins preventief (wbt de slechterikken ) omdát ze de plaatsnaam in moeten vullen

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:06

Vind ik ook een goed idee!

Ik zou het zelf ook erg prettig vinden om te weten waar iemand woont als ik iets wil kopen.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:07

ik vind het nogal overbodig...

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:08

Nou, ik zou het op zich best handig vinden, als je dan iets zoekt met spoed of je wilt geen verzendkosten kwijt dan kun je in je omgeving zoeken, helemaal geen slecht idee....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:09

LiSSy schreef:
ik vind het nogal overbodig...

Waarom? Ik koop niet om het te laten verzenden. Als ik het koop haal ik het zelf op dus vind ik het heel erg makkelijk om te zien waar iemand woont. Ik ga namelijk voor bv een dekje niet naar Sneek of Drachten rijden!

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:11

dan kun je alles wel in de titel laten vermelden... open gewoon het topic en je ziet vanzelf waar de persoon vandaan komt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:12

LiSSy schreef:
dan kun je alles wel in de titel laten vermelden... open gewoon het topic en je ziet vanzelf waar de persoon vandaan komt.

Daar is de titel ook voor!

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:16

ik vind het nu al lastig genoeg om alles in de titel te proppen, je moet vaak genoeg al dingen afkorten om ze kwijt te kunnen.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:23

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:48

Ik vind het ook wel een fijn idee.
Zelf ben ik ook niet zo, om maar van het internet te kopen en ook ik haal het liever op

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:51

LiSSy schreef:

Niet iedereen heeft een woonplaats ingevuld bij Locatie, en niet iedereen zet een woonplaats neer in zijn/haar bericht.

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:51

Nerwen schreef:
LiSSy schreef:

Niet iedereen heeft een woonplaats ingevuld bij Locatie, en niet iedereen zet een woonplaats neer in zijn/haar bericht.

hoeft toch ook niet als iets verstuurd word maakt het niks uit waar het vandaan komt.

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:52

Ik vind het een goed idee, je ziet gelijk of het mogelijk is om het te kopen als je het op moet halen en het scheelt veel tijd

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:56

vlasta schreef:
Nerwen schreef:

hoeft toch ook niet als iets verstuurd word maakt het niks uit waar het vandaan komt.

Maar daar gaat het nou juist niet om! Zoals de TS al zegt, niet iedereen wil iets kopen via internet dat opgestuurd moet worden. Sommigen halen het liever op, en dan is een woonplaats vermelden erg handig.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:58

Ik vind het ook wel erg handig, al willen sommige liever niet hun woonplaats vermelden ...
Toch ben ik voor

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:08

Ik vind het ook een goed idee.
Soms dan zie ik wel iets leuks staan en denk, als het hier in de buurt was had ik het gekocht.
Vervolgens kijk ik in het topic, staat er geen woonplaats bij.
Dan reageer ik niet eens..

Voor dus!!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:27

Ik vind het een goed idee, zal het ook zeker in de groep gooien, voor zover dat al nie is gebeurd . Maar, omdat er ook mensen zijn die hun woonplaats idd niet willen vermelden, en om ruimte in de titel te besparen, stel ik voor om (net als bij contactadvertenties) het kengetal te vermelden. Dus bv [030] betekent dan (omgeving) Utrecht.

Zien jullie daar zwaarwegende bezwaren aan kleven?

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:28

Ik niet in ieder geval.
Maar ik spreek voor mijzelf.

Dat is wel een goed idee, dat van het kengetal.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:30

Ibbel schreef:
Ik vind het een goed idee, zal het ook zeker in de groep gooien, voor zover dat al nie is gebeurd . Maar, omdat er ook mensen zijn die hun woonplaats idd niet willen vermelden, en om ruimte in de titel te besparen, stel ik voor om (net als bij contactadvertenties) het kengetal te vermelden. Dus bv [030]
betekent dan (omgeving) Utrecht.

Zien jullie daar zwaarwegende bezwaren aan kleven?

Ik kan zo niks bedenken, maar misschien is het dan wel handig om een lijst met elk kerngetal te maken ( en dan plaasten bij bijv. de regels ), zodat je zelf even gauw kan kijken in welke omgevind het is en zodat je niet iedere keer krijgt : Waar ligt [dat kerngetal] ?

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:34

Liedje schreef:

Ik kan zo niks bedenken, maar misschien is het dan wel handig om een lijst met elk kerngetal te maken ( en dan plaasten bij bijv. de regels ), zodat je zelf even gauw kan kijken in welke omgevind het is en zodat je niet iedere keer krijgt : Waar ligt [dat kerngetal]
?

Dat is indd wel een idee. Niet iedereen weet waar je een kerngetal op kan zoeken.
Wat ook kan is bijv. een site vermelden waar je dat snel en handig op kan zoeken.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:32

Als je in je eigen omgeving zoekt, weet je meestal wel welk kengetal bij welke (grote) plaats in de buurt ligt. Maar zo'n lijstje is gauw gemaakt, dus dat lijkt me geen probleem. En als je slim bent zet je niet in je topic [0577] als je iets verder dan je eigen dorpsgrenzen weg wilt kijken tenminste.

PS: 0577 is Garderen

Of er een site is waar dat makkelijk te vinden is weet ik trouwens niet. Zal eens even kijken of de PTT die service verleent.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:35

Zou wel een stuk makkelijker zijn Nu zit je er telkens mee, als je wat op wilt halen dat je het eerst moet vragen enz. Ik zou het iig héél erg fijn vinden Voor als je bijv. durdere dingen overkoopt, lijkt het mij altijd fijn om het eerst even te bekijken.