Met laptop op draadloos internet (van buren????)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Met laptop op draadloos internet (van buren????)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 23:31

Kan dat kwaad?????

Als ik dus op mijn kamer zit, kan ik op internet komen dmv het draadloze netwerk van iemand uit de buurt...

Maar kunnen zij dan bij mij in de computer kijken? Ben werkelijk blont met computers; is het 'gevaarlijk'?

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:36

Volgens mij kunnen die dan sowieso in folders kijken die jij 'geshared' hebt. Het is in elk geval behoorlijk link, ik zou er goed mee uitkijken! Het is een van de redenen dat ik nooit aan wireless internet zou beginnen...

Anoniem

Re: Met laptop op draadloos internet (van buren????)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:41

Het lijkt mij niet zo heel gevaarlijk hoor.
Als mensen hun eigen netwerk al niet kunnen beveiligen lijkt het mij vrijwel uitgesloten dat ze de kennis hebben om in jou computer rond te kijken

Maar zit er een handige tiener ook (illegaal) op datzelfde draadloos netwerk dan kan die misschien komen gluren? Ligt ook aan jou beveiliging.
Persoonlijk zou ik het alleen doen als ik zeker ben van de beveiliging van mijn computer en zelfs dan kies ik liever mijn eigen internetverbinding. Ben nogal netjes opgevoed

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:46

Ik heb me daartegen beveiligd (nou ja m;n papa)
De buren hebben dat niet en ik kan in de computer gaan kijken bij hen ja. Zij niet bij mij...
Ik zou het voor de zekerheid beveiligen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:57

Als je folders gedeeld hebt dan kunnen ze daarin kijken.
Gevaarlijk is het niet. Ronduit onbeschoft wel. Zoiets doe je gewoon niet.

Er zijn helaas veel mensen die niet weten hoe ze hun draadloze verbinding moeten beveiligen en er zijn helaas VEEL te veel mensen die daar misbruik van maken.

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:49

Als ik thuis kijk in mijn overzicht "Beschikbare draadloze netwerken" zie ik er ook 2 staan, 1 open en 1 beveiligd.

Mijn netwerk is onzichtbaar, dit kun je instellen door "SSID Broadcast" uit te zetten.
Daarnaast is mijn netwerk uiteraard beveiligd met een WPA-PSK wachtwoord en gebruik ik vaste ip-adressen die gekoppeld zijn aan het mac-adres van de laptops.
Ook krijg ik direct een email, wanneer iemand het netwerk op probeert te komen, die niet in mijn overzicht "Geaccepteerde gebruikers" staat, en kan ik mijn router indien nodig ook van de andere kant van Nederland nog beheren.

Knappe jongen die nog bij mij op mijn netwerk komt
(en dan nog, ik heb niets te verbergen. Alle vertrouwelijke documenten staan op een locatie waar je niet over dit netwerk bij kunt komen)

Hier op het industrieterrein was een bedrijf die zijn netwerk open had staan, dit bedrijf heb ik maar netjes gebeld. Het leek mij niet de bedoeling dat buitenstaanders al hun bestanden konden lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:52

Mijn netwerk is op een soort gelijke manier beveiligd. Bij mij kom je er ook niet zomaar op. En probeer het nou ook niet, want dan ben je mij

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:54

Bij mijn vriend zitten ze met de laptop ook op het draadloos internet van de overburen.
Ze hebben er nooit iets over gezegd, dus waarscheinlijk is het ze niet eens opgevallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:11

Sorry maar ik vind het onbeschoft. Naar mijn mening ben je dan flink fout bezig!

Stel dat die mensen een datalimiet hebben?! Dan kun je ze flink op kosten jagen.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:13

dat is strafbaar wat je nu doet! ik zou er maar gelijk mee ophouden hoor voordat je een boete krijgt als ze het merken

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:19

je krijgt er geen boete voor hoor, ze zullen hooguit zeggen dat ze het liever niet hebben (ligt ook aan de buren die je hebt ) en het is gewoon stom van hun dat ze hun netwerk niet goed beveiligen!!

Als je windows XP hebt moet je naar netwerkverbindingen gaan en dan op de wirelessverbinding klikken. Dan naar eigenschappen. Daar zie je in het eerste tabblad een venster met 4 onderdelen van het internet die je uit en aan kan zetten met een vinkje ervoor. Als je bestands- en printerdeling voor windowsnetwerken UIT zet kunnen ze niet meer in je bestanden kijken (zonder dat je beveiligd bent door de wet althans, met een virus kan er ook nog veel maar dat terzijde). Dat is uberhaupt altijd veiliger om te doen, tip voor iedereen dus!

Pops

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:26

Silviabol,dat heb ik nu direct gedaan Dank je wel
Wij hebben ook draadloos internet
en volgens mij niet beveiligd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:27

Dan nog kan ik op je verbinding komen.
De beveiligingen in XP zijn echt voor dummies.

Ik heb mijn netwerk beveiligd en alle mappen op mijn PC's staan gedeeld en toch kan niemand erbij.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:40

Sorane schreef:
Mijn netwerk is op een soort gelijke manier beveiligd. Bij mij kom je er ook niet zomaar op. En probeer het nou ook niet, want dan ben je mij

Wat wil je gaan doen dan?

Ik heb een linuxbak erstaan die als wifi router dient. Niemand komt erop. Hele klas heeft het al geprobeerd (En daar zitten slimme jongens tussen) en kwamen er niet op. Ik registreer dan de macadressen van de laptops of pc's die voer ik dan in. Die krijgen alleen recht. Dus dubbele beveiliging

Luvda, gewoon niets open zetten op je pc. Dan kan er niet veel gebeuren. En zorg dat je poort 23 dicht houd. Want via Telnet kunnen ze nog makkelijker erin komen

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:45

Cow_horse schreef:
Bij mijn vriend zitten ze met de laptop ook op het draadloos internet van de overburen.
Ze hebben er nooit iets over gezegd, dus waarscheinlijk is het ze niet eens opgevallen

Lekker voordelig hoor maar ff draadloos internet is meestal onbeperkt internet dus de buren zullen geen kosten extra hebben, ik ga eerst eens kijken of dat van ons wel veilig is

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:58

mayday schreef:
draadloos internet is meestal onbeperkt internet

Hoe kom je daarbij?

Draadloos internet staat los van het internetabonnement en zou je als je wilt zelfs nog op een 56k modem aan kunnen sluiten.
Of het zin heeft is een tweede, maar draadloos internet staat in ieder geval niet gelijk aan onbeperkt internet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:33

Draadloos internet is onbeperkt?
Dat slaat echt als een tang op een varken.
Bij een draadloze verbinding zit je nog ALTIJD op een gewone internetverbinding. Of dat nu ADLS, kabel of ouderwets inbellen is maakt niet uit.

Je kan bij een ADSL abonnement ook een datalimiet hebben. En als jij een verbinding hebt maar niet genoeg verstand hebt om het af te sluiten dan ben je helemaal niet blij als er onbeschoft tuig misbruik maakt van jouw verbinding. Dat kan goed in de papieren lopen.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:42

Sorane schreef:
Bij een draadloze verbinding zit je nog ALTIJD op een gewone internetverbinding. Of dat nu ADLS, kabel of ouderwets inbellen is maakt niet uit.

Altijd....denk eens na, altijd bedoel je?

Hier in drenthe zijn al tijden huishoudens wat draadloos internet. Dat krijgen ze van een antenne. Dat is dus geen normale internetverbinding. Want elk krijgen ze weer een eigen account.

Dus, Antenne--->Wireless ontvanger, en die zend het weer door naar een laptop of pc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:09

Hoe dan ook zit je op een internetverbinding. Dat zou jij toch ook moeten weten.

Sundancer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:32

Ja maar jij zei hierboven op een gewone internetverbinding. Daarmee bedoel je bekabelde verbinding. Want dat is normaal. Je begrijpt mij niet blijkbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:39

Een bekabelde verbinding is normaal? Waar haal je die wijsheid vandaan.

Ik heb het over een internetverbinding. Hoe je het went of keert als jij via een draadloze verbindin op het net zit MOET je een internetverbinding hebben.

Ik denk dat jij mij niet helemaal begrijpt.

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:42

Bij ons in de buurt zijn wel 6 netwerken, allemaal onbeveiligt, dom hoor. Die van ons komt echt niemand in, laat staan.. Hij is niet eens zichtbaar .

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:54

Als ik in het hotel in eindhoven zit voor een week,voor school,dan tap ik meestal daar ook sneaky wel eens even wat internet af. Van de overste woonachtigen!
Het mag niet,ik weet het!

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:51

Wij zijn ook beveiligd. We hadden het eerst getest bij de overburen, en we waren dus zo lek als een mandje. Toen is er iemand langsgekomen van zo'n computerbedrijf, en nu zijn we goed beveiligd

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:03

Sorane schreef:
Een bekabelde verbinding is normaal? Waar haal je die wijsheid vandaan.

Ik heb het over een internetverbinding. Hoe je het went of keert als jij via een draadloze verbindin op het net zit MOET je een internetverbinding hebben.

Ik denk dat jij mij niet helemaal begrijpt.

Jij begrijpt mij niet. Anders had je het wel gesnapt. Ik ga niet meer verder reageren, want dat verpest het topic toch maar. En komt Luvda ook niet mee verder