'leuke pony'; Haw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer

'leuke pony'; Haw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 23:27

Het valt me steeds vaker op dat er mensen (denk eerder jonge mensen) reageren met: leuke pony.

Op zich geen verkeerde reactie natuurlijk, maar wel heel banketstaaf als het een paard is wat je duidelijk ziet en ook in het verhaaltje van de topicstarter staat duidelijk paard.

Nog meer mensen die zich eraan ergeren?
En moet ik hiervoor de tem even indrukken ?

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:31

Als gebruikers alleen reageren met "leuke pony" of "leuk paard", dan valt dit onder de oneliners. Deze zijn niet toegestaan op HAW.
Bedoel je dit, of gaat het om de opmerking dat het om een paard gaat i.p.v. een pony (of omgekeerd)?
De tem-knop mag hier gerust voor indrukken, maar hopelijk verwacht je niet dat ik daar iets aan ga doen
Voel me niet echt geroepen om een mod-actie uit te voeren over zo'n misverstandje. Volgens mij kunnen gebruikers dat prima onderling oplossen

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 09:30

Mmm ik zou me er ook niet echt druk om kunnen maken, als iemand pony ipv paard neerzet, het is iig een 'aardige' reactie, en gewoon goed bedoelt .

Riannetje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:08

Mijn paard van 1.73 (Sleeswijker..) werd omschreven door iemand hier als Welsch..
Maar ik zou me er ook niet al te druk om maken..

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:36

Dan zeg je toch gewoon dat het een paard is? Nee, ik zou me er ook niet zo druk om maken. Of je moet een pony als een belediging zien?

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:11

Ik snap dat het vervelend is, maar ach, die berichten tellen toch al niet meer mee

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:17

Ik zou me er niet druk om maken
mijn paard (KWPN) wordt ook regelmatig "uitgescholden" voor New Forest of pony
Het is idd een goedbedoelde reactie, meestal van onze jeugdige pony-bokkers

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:37

ach een tijd terug zei iemand nog dat ik een leuke haflinger had (heb een fjord : + )

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:06

Ik had laatst ook een topic op HAW, en daarin werd na 10 keer dezelfde reactie gezegd 'hakken uitdrukken is wel genoeg herhaald denk ik.'
Daarop volgde nog een reactie waarin zo'n beetje precies hetzelfde commentaar stond als in de allereerste, dit was ook zo bij mijn nichtje. Het viel mij ook op dat die persoon in heel veel topics dat soort antwoorden geeft, echt herhalingen uit de eerste reacties.
Echt van die 'ik post voor mijn aantal berichten-accounts'.

Abiola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:09

Ik noem bijna alle paarden liefkozend pony. Ik wist niet dat mensen dat als een belediging zouden kunnen opvatten! Zo bedoel ik het in ieder geval nooit.

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:10

ach ik heb er geen problemen mee!

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:30

Ik zou me er niet zo druk om maken eigenlijk Maakt me nooit zoveel uit, of m'n paard nou pony of paard genoemd wordt..

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:59

Plien91 schreef:
Ik had laatst ook een topic op HAW, en daarin werd na 10 keer dezelfde reactie gezegd 'hakken uitdrukken is wel genoeg herhaald denk ik.'
Daarop volgde nog een reactie waarin zo'n beetje precies hetzelfde commentaar stond als in de allereerste, dit was ook zo bij mijn nichtje. Het viel mij ook op dat die persoon in heel veel topics dat soort antwoorden geeft, echt herhalingen uit de eerste reacties.

Goh, dan is die persoon behalve vervelend nog dom ook, je berichten op HAW en ITP tellen niet mee voor je berichtenaantal.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:56

PattyOosten schreef:
Ik noem bijna alle paarden liefkozend pony. Ik wist niet dat mensen dat als een belediging zouden kunnen opvatten! Zo bedoel ik het in ieder geval nooit.

Ik noem mijn stoere friese hengst ook altijd pony. Geen idee waarom. Maar ik zou inderdaad niet weten waarom dit beledigend, of vervelend zou zijn.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:16

Mijn smid schrijft ook altijd op z'n rekeningen: ponies bekapt. Het zijn potdomme volbloed arabieren!

Nee hoor, ik zou er niet mee zitten.

En tegen mijn smid zeg ik altijd: is goed, als je dan ook maar ponytarief rekent

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:21

Waarom is het eigenlijk een belediging als je een paard een pony noemt?

Plien91: als iemand nietszeggende of herhalende reacties plaatst mag je zeker TeM-men, dat is niet de bedoeling.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:24

Mij maakt het niet uit.
Ik zeg trouwens ook wel vaak over een pony "leuk paardjee"
Want de verzamelnaam is toch gewoon "paard"?

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:52

Ik zal even uitleg geven:

Ik heb het idee dat deze mensen het topic niet lezen, maar gewoon om meer posts te krijgen reageren. Er staat dan ook echt alleen maar: leuke pony (of een toevoeging van: loopt leuk). Dus niet echt feedback op de foto's waaruit blijkt dat het topic serieus bekeken en gelezen is.

Zal eens even controleren of deze mensen het vaker doen.

Franciska15

Re: 'leuke pony'; Haw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:54

ik kan me juist rot-ergeren aan mensen die niet eens lezen als er iets staat..vb: poosje terug las ik een topic..goed gelze enz. stond erboven, ik heb mij beugels wat korter omdat ik mijn been nog niet lang kan hoduen ivm een beenoperatie..reageren er eens tuk of 10 mensen..,oh..nou..je beugels meoten wel eens tuk langer hoos..dan heb ik echt zo iets van..HALLO! lezen

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:56

Franciska15 schreef:
ik kan me juist rot-ergeren aan mensen die niet eens lezen als er iets staat..vb: poosje terug las ik een topic..goed gelze enz. stond erboven, ik heb mij beugels wat korter omdat ik mijn been nog niet lang kan hoduen ivm een beenoperatie..reageren er eens tuk of 10 mensen..,oh..nou..je beugels meoten wel eens tuk langer hoos..dan heb ik echt zo iets van..HALLO! lezen

Datzelfde idee heb ik dus met die reactie van 'leuke pony'.
Als je een topic serieus bekijkt en leest, dan zie je en lees je vaak ook dat het een paard is. Dan vind ik het apart dat je pony zegt, maar zal wel aan mij liggen dan

MarrkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:21

Franciska15 schreef:

Ja idd, dat vind ik ook erg stom! Dat mensen niet eens de moeite nemen om het topic te lezen!

Verder vind ik het geen probleem als ze tegen een paard, pony ofzo iets dergelijks zeggen. Zo'n fout kan iedereen perongeluk maken.

Jasper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:23

Ik moet altijd wat lachen over de opmerking "kijk en geniet". Het eerste wat me dan te binnen schiet is: die durft! Vooral wanneer je daarna wat alledaagse foto's ziet van een matig gemiddeld paard

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:11

Ik vind het geen belediging eerlijk gezegt als een paard een pony wordt genoemd...het slaat op hetzelfde alleen is de een wat hoger dan de ander
Maar zulke reacties zijn wel irritant.
Wat ik ook wel eens heb is dat er jonge mensen hele oude topics ineens omhoog schoppen...

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:15

Vind het ook niet zo een ramp, vind het eerder erger als mensen iets zeggen of vragen terwijl het al 10 keer in het toppic verteld word.

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:42

Lieke schreef:
Plien91 schreef:

Goh, dan is die persoon behalve vervelend nog dom ook, je berichten op HAW en ITP tellen niet mee voor je berichtenaantal.

Maar ook in forums als JH reacties als 'Haha ja ik ook ' enzo.
Naam(en) geef ik liever niet, maar het viel me wel op dat die account in een half jaar dik 3000 berichten plaatste.