Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amondi schreef:Wat moet dit dan op verslag van de dag? Als je zoiets leest kun je toch in het topic reageren, gewoon vragen waarom men b.v. niet is overgegaan tot opereren?
Ivonka schreef:Bedoel je dat ze zegt dt ze er veel aan gedaan heeft maar dat in het echt niet zo is???
Merilyn schreef:Tsja tuurlijk kunnen er in de ogen van een ander nog meer dingen worden gedaan om een paard op de been te houden.
De mensen die hun paard in hebben laten slapen doen dat echter niet voor niks er zit een hele lange story aan vast. Ook staat vaak niet echt alles in dat topic van wat er is geprobeerd.
Wat voor de één een oplossing is hoeft dat voor de ander niet te zijn. Het feit blijft dat de paarden in 99% van de gevallen vreselijke pijn hebben geleden en dat er een zeer moeilijke beslissing is gemaakt ten GUNSTE van het paard en dat is een pijnvrij leven. In deze gevallen dus de dood. Wat is daar oneerlijk aan.
Tuurlijk had een persoon weer een half jaar kunnen rijden op de manier van ADB (paard een half jaar langer pijn) en MISSCHIEN ja lees goed MISSCHIEN had het dier dan pijnvrij TIJDELIJk (het blijft slijtage) nog langer door kunnen leven. Wellicht andere mogelijkheden.
Ik vind Dolfijns, dat je best een mening mag geven zoals je in dit topic hebt gedaan, maar ik vind ook dat je respect op kan brengen voor de mensen die hun paard hebben verlost van het leven hier op aarde. Verlost van de pijn. De beslissing is al moeilijk genoeg.
Ik heb echter op bokt nog geen topic gevonden van iemand die zijn paard zomaar zonder iets geprobeerd te hebben heeft in laten slapen. daar kun je je vraagtekens bijzetten.
Mijn idee is dan ook dat je niet altijd alles hoeft te proberen om een paard op de been te houden. Ook na vele pogingen en probeersels wat soms al jaren bezig is kan voldoende zijn.
Het houdt een keer op........