Virus in mijn mobiele telefoon??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Virus in mijn mobiele telefoon??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 19:58

Met oud&nieuw kreeg ik geen smsjes, gister ontving ik er in een half uur bijna 20 die allemaal vanaf zaterdag waren gestuurd. Telfort een beetje overbelast denk ik.
Maargoed denk niet dat dit er iets mee te maken heeft.
Ik bekeek dus alle berichtjes en zag er ook 1 staan met ipv de naam of tel.nr. stond er "Bericht" nou krijg ik soms ook wel eens wat van Telfort dus ik open em.. Staat en in het midden een plaatje wat op vuurwerk ofzo leek, de datum en tijd is heel raar.
Datum: 165/165/2165
tijd: 21:165:165
Er is geen tel.nr. bij en geen media te vinden.
Toen ik later weer even ging kijken was hij weg..
Nu vanmiddag kreeg ik telkens meldingen van een smsje (geluid) en als ik keek (heb zo'n klap telefoontje ) stond er het icoontje van een smsje maar normaal staat er nog bij hoeveel dus (1), hier niet.
Als ik mijn telefoon dan open klapte dan ging hij naar mijn inbox maar was er niks nieuws.
Nouja na paar keer mijn telefoon maar op stil gezet en toen ik weer keek stond er dat mijn SIM kaart vol was
Toen heb ik alle berichtjes maar gewist en toen kreeg ik even later wel een smsje.
Weer geen tel.nr. maar "Maaike" (zo heet ik) en het smsje was dus "van mezelf" er stond in: Hoi Maaike hier een smsje van je zelf, ik vind me wel een beetje lui vind je ook niet?
Nou goed dat zal wel via zo'n grapsms site zijn want anders had er wel ipv Maaike "eigen" gestaan (zo staat mijn nummer in mijn telefoon).
Kijk ik weer staat er nog een smsje in mijn inbox, weer als titel dus "Bericht"
Datum en tijd was hetzelfde als vorige keer maar deze keer geen "vuurwerk".
Dit bericht kan ik niet wissen en er is dus ook geen tel.nr. of media van te vinden...

HELP? Wat is dit?

Ik ga morgen met mijn moeder winkelen dus zal zowiezo wel ff naar een telefoonzaak gaan, mischien dat die iets weten.. Heb voor de zekerheid maar alsvast mijn tel.boek gekopieert...

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:03

wat voor telefoon heb je? misschien heb je blue tooth aan laten staan .. dan kunnen mensen in je mobiel komen..

kamaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:04

heb je bluetooth op je foontje?

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 20:05

Nee er zit geen bluetooth op, het is een Samsung SGH-A800

_Romana_

Re: Virus in mijn mobiele telefoon??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:06

ik had ook zoiets raars paar dagen geleden, een bericht van katie, met naam bij telnr terwijl dat alleen gebeurd bij iemand die ik in mijn tel heb staan dus waarom die naam er in komt,..? Heb geen bluetooth, loop met 3310 rond omdat mijn tel stuk is..

Yessy

Re: Virus in mijn mobiele telefoon??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:53

_Romana_ schreef:
ik had ook zoiets raars paar dagen geleden, een bericht van katie, met naam bij telnr terwijl dat alleen gebeurd bij iemand die ik in mijn tel heb staan dus waarom die naam er in komt,..? Heb geen bluetooth, loop met 3310 rond omdat mijn tel stuk is..

Heb ik ook eens gehad, ook met 3310, dat is dan via een sms-site gedaan geloof ik of gewoon reclame, soms heb je dat ineens..

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:56

Dat heb ik ook een paar keer gehad. Je hoort dan de hele tijd dat geluidje en op je telefoon staat ook een envelopje, maar er is nergens in je hele telefoon een smsje te vinden! Bij mij gebeurde het geloof ik 3 of 4 keer op een avond en daarna hield het op.

Heb absoluut GEEN idee wat t nou was, maar dat is bij mij nu al 3 keer gebeurd! Ik heb geloof ik wel Bluetooth (siemens sl65) maar ik was gewoon thuis dus hoe dat dan kan?

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:57

Ik denk trouwens niet dat t een virus is, want daar heb ik nog nooit van gehoord: telefoonvirussen.

alhoewel: eens moet de eerste keer zijn

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 20:59

Er zijn toch wel meer virussen? Volgens mij kun je makkelijk een virus krijgen als je smsjes via zo'n sms-site krijgt.. Er schijnen ook programma's te zijn waarmee je in een ander zn telefoon kunt komen.. maarja.. ik weet het ook niet

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:05

ja, ik weet niet. ikzelf heb nog nooit zo'n "virus" gehad. K zou ook niet weten hoe ze in vredes naam in je telefoon willen komen met zo'n programma!

Ik denk trouwens dat de telefoonwinkels er ook weinig van weten, want het komt bij verschillende telefoons/maatschappijen voor (ik zit namelijk bij Orange en mijn vriend had t zelfde en die zit bij T-Mobile) dus ik denk dat t weinig zin heeft, maar je kan t altijd proberen

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:06

maar nou schiet me ineens te binnen dat ik toen volgens mij een ringtone ofzoiets had "gedownload" Ik weet niet of dat uitmaakt, maar misschien dat dat ermee te maken heeft...

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:06

t is in ieder geval raar

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:11

Ik heb wel eens gelezen dat je op een mobiele tel. wel een virus kan krijgen als je bijvoorbeeld een "vreemd" sms-je heb geopend, oppassen dus...

Wat betreft Bluetooth, iemand kan niet zomaar via Bluetooth in jouw telefoon komen. Je moet namelijk via je telefoon bevestigen dat je de verbinding met een ander apparaat (mobiel van iemand anders, computer, etc.) toestaat. Dus ook al staat jouw Bluetooth verbinding open.
Maar aangezien Anna-Jelly geen bluetooth op haar toestel heeft, zit ik een beetje off topic...

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:22

Ik denk dat iemand die geintjes uithoud.

en idd Hahaatje dat zou ik ook zeggen

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 21:24

Ik heb ook geen ringtone gedownload... Ik verwacht zelf ook niet echt wat van zo'n winkel maargoed kan het wel proberen

Hahaatje de smsjes heb ik al geopent helaas...

Rakkertje, dat smsje van "mezëlf" wel ja maar dat andere lijkt mij geen geintje...

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:56

Kun je m egt niet wissen? Als dat zo is zou ik toch even langs een winkel gaan

kamaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:59

xxZanniejxx schreef:
Ik denk trouwens niet dat t een virus is, want daar heb ik nog nooit van gehoord: telefoonvirussen.

alhoewel: eens moet de eerste keer zijn

er zijn wel degelijk gsmvirussen...
je moer er mee oppassen als je bv een sms krijgt van een onbekend nr en dat dan openen.....het kan dan nl dat iemand van jouw tegoed of abo gaat bellen....
schijn 't
en meer google maar es ff op virus en gsm bv

Nadir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:23

kamaron schreef:
je moer er mee oppassen als je bv een sms krijgt van een onbekend nr en dat dan openen.....het kan dan nl dat iemand van jouw tegoed of abo gaat bellen....schijn 't

Dat is dus echt niet mogelijk, dat zijn allemaal fabeltjes.

Anna-Jelly, als ze je bij de telefoonzaak niet kunnen helpen moet je gewoon je provider bellen! Dit zijn wel hele vreemde dingen, die zou je niet mogen krijgen...

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 23:33

Ik kan hem echt niet verwijderen.. hij doet wel net alsof ie em wist maar hij blijft staan

Daar had ik nog niet aangedacht xtwister, kan indd Telfort ook wel ff bellen!

ArabianAngel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 01:01

Nou mn moeder had eens een leuke kennis (not, is ook al;ang geen kennis meer) en die "brak" zegmaar ook bij telefoons in en flikte deze dingen.

kamaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:05

xtwisterx schreef:
kamaron schreef:
je moer er mee oppassen als je bv een sms krijgt van een onbekend nr en dat dan openen.....het kan dan nl dat iemand van jouw tegoed of abo gaat bellen....schijn 't

Dat is dus echt niet mogelijk, dat zijn allemaal fabeltjes.

Anna-Jelly, als ze je bij de telefoonzaak niet kunnen helpen moet je gewoon je provider bellen! Dit zijn wel hele vreemde dingen, die zou je niet mogen krijgen...

O he nee?
En dit dan ? :
http://www.lobika.be/Virus/2005/04/SymbOS.Mabir.html
http://www.zdnet.nl/mobile.cfm?id=37997
http://www.volkskrant.nl/economie/1135663447080.html
etc etc etc en nog etc
maar het vreemde van de foon van de ts is dat ze geen bluetooth heeft...maar idd naar je provider bellen misschien weten hun meer ja.

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:51

AM-FZ

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:10

foutje in het netwerk misschien?

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 14:13

nou het is geen nieuw millenium geworden dus dat zal wel meevallen, mocht niemand bij een telefoonzaak mij kunnen helpen dan bel ik telfort eventjes op

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:18

Ik heb ook de A-800, en heb dit ook vaker. Alleen kan ik alle berichten gewoon wissen. Maar de melding van een sms, waarbij dan niet 1 of 2 staat, waarna er dan helemaal geen sms is binnengekomen. Dan is idd mijn simkaart wel vol, en krijg ik ook die melding even later. Al is dat wel gek, soms krijg ik die melding al bij 60 smsjes...