kan het wat aardiger????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geeek

kan het wat aardiger????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 22:22

eu.. het moet toch even van mijn hart..
maar ik vind dat iedereen hier op bokt niet bepaald aardig tegen elkaar doen, vooral in de horses@work komen er soms reacties dat ik denk van kan het niet minder....
ook mensen die half lezen zoals in dit topic meisje komt op naar val van het paard hoe vaak word daar niet verteld dat het niet in de manege is gebeurd en toch komen elke keer de reacities terug van b.v dat ze de manege slecht vinden
zo vaak valt mij dit op en ik vind het er zo niet gezzeliger op worden, misschien kunnen we wat aardiger tegen elkaar doen er is al genoeg ellende op de wereld en elkaar in de grond trappen is niet bepaald leuk.. natuurlijk mag je je mening geven als dat gevraagd word maar soms komen er reacties waar je bij denkt van ....

valt het jullie nou ook op of ben ik nou echt de enige??

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:35

amen _/-o_

ellepel

Re: kan het wat aardiger????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:41

gelukkig ben ik altijd aardig.
( echt waar)

ik denk ook wel es van hallooo....kan t wat liever??
mij valt t dus ook op.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:44

valt mij ook op hoor.. sommige mensen zijn gewoon l*llig.. :S
zo zijn ze nou eenmaal.. kan je toch neit zo heel veel aan doen denk ik.. da's gewoon hun mening..

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:53

Ik denk dat het vaak jaloezie of afgunst is

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:55

Tsja, een forum brengt nu eenmaal de minder leuke kanten van veel mensen naar boven. Vaak zul je de mensen die hier onaardig reageren niet zo zien reageren in het 'echte' leven.

Maar dit is volgens mij meer iets voor FZ, dus ik tem even

_Aise_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:13

Sja, ik ben het ook volkomen met je eens!
Geef goede tips op een opbouwende manier, en anders maar helemaal niet.
Ik vind ook al eeuwen dat iedereen es wat aardiger mag zijn voor anderen, vandaar mijn onderschrift...
Wel toevallig!
En ik vind het ook wel goed dat je er eens wat van zegt!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 00:28

Je hebt helemaal gelijk!!!
Hoe moeilijk het voor sommige wel niet is om een complimentje uit te delen!!!
Maar zelf willen ze ze wel heel erg graag ontvangen!!!!

Van een lief woord, positief kritiek of een leuk complimentje knapt iedereen op! En word positief gestemd!!!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 09:59

Ik denk dat iedereen zelfs met de beste bedoelingen wel eens kregelig kan worden.
Als je iemand goed bedoeld advies geeft op de vraag die ze zelf stellen, maar hat dan op jouw antwoord zelf toch steeds beter weten.

Dus constant een weerwoord hebben heb ik ook zo iets als je het dan toch weet, stel dan geen vraag.

Als naderhand dan blijkt dat ze van waar jij goedbedoeld advies over hebt gegeven ,inderdaad geen verstand hebben.

Ja dan kun je wel eens ietwat onaardig worden.

Als dat gebeurt is ben je ook netjes als je daarna je excuses hiervoor openlijk aanbied....

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 10:20

stalechwel schreef:
Ik denk dat iedereen zelfs met de beste bedoelingen wel eens kregelig kan worden.
Als je iemand goed bedoeld advies geeft op de vraag die ze zelf stellen, maar hat dan op jouw antwoord zelf toch steeds beter weten.

Dus constant een weerwoord hebben heb ik ook zo iets als je het dan toch weet, stel dan geen vraag.

Als naderhand dan blijkt dat ze van waar jij goedbedoeld advies over hebt gegeven ,inderdaad geen verstand hebben.

Ja dan kun je wel eens ietwat onaardig worden.

Als dat gebeurt is ben je ook netjes als je daarna je excuses hiervoor openlijk aanbied....

Wat jij zegt is zeker waar. Maar wat de TS meer bedoelt is dat er heel veel ongevraagd advies word gegeven met een gemene en afzeikerige ondertoon.
Of iemand afdoen als 1 of andere dierenmishandelaar.

Persoonlijk merk ik heel veel dat als er HAW foto's staan wat er goed uitziet waar bijna niets op aan te merken is dan er weinig reacties komen, maar zodra er iets misgaat of het is een minder mooi beeld dan zijn er binnen een half uur 4 pagina's voel met afzeik kritiek.
Iedereen weet dat niet hoe snel die een ander moet kwetsen of beledigen.
Alles word zomaar gezegd.
Dan kan ik weer begrijpen dat de plaatser/ster ook vuil gaat doen nadat er minstens 20 keer gezegd is wat eraan verkeerd is.

Als er iets aan scheelt en je begint zo:
Mooi paard/pony. T ziet er goed uit ik zou alleen nog beetje werken aan ...... Je kan dit zus en zo oplossen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Suc-6!

Nou dat is niet zo moeilijk uit je strot te krijgen en het klinkt 100 keer vriendelijker. Dan krijg je ook een normale reactie terug.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:15

Het is zo afschuwelijk menselijk om een ander af te zeiken.
Men vergeet dat het voor iedereen een hobby is en dat we niet allemaal Anky zijn.

Dat hoeft inderdaad niet luid en duidelijk verteld te worden.
Is het dan geen idee om HAW alleen als plaats topic te gebruiken zonder dat er reply's kunnen worden geplaatst?

Als je dat dan toch wil han het via pb.

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:24

Tsja, ik negeer mensen met domme opmerkingen gewoon of ik TeM!
En dan met dat meisje; Tenzij je er zelf bij was kan je er niks over zeggen of het de schuld is van de manege, of van wie dan ook. Sommige bokkers denken alles beter te weten. Nou laat ze dan maar, ze komen er snel genoeg achter . Als ik er niks van zeg, doen 20 anderen het wel voor me .
En ik wil wel weten hoeveel mensen er nog overblijven van mensen die schreeuwen dat je je paard in de mond trekt, hem in zn mond zaagt of omtrekt als je IRL gaat kijken hoe ze rijden.
Denk niet veel , iedereen heeft zijn paard wel eens (per ongeluk) in de mond getrokken.
Als het nou op elke foto gebeurd kan je er netjes iets van zeggen, maar als je dan gaat schelden of onzinnige reactie's gaat plaatsen, dan staat er zo'n mooi rood uitroeptekentje links onderin bij je berichtje. Dat wil nog wel eens helpen .

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:29

stalechwel schreef:
Het is zo afschuwelijk menselijk om een ander af te zeiken.
Men vergeet dat het voor iedereen een hobby is en dat we niet allemaal Anky zijn.

Dat hoeft inderdaad niet luid en duidelijk verteld te worden.
Is het dan geen idee om HAW alleen als plaats topic te gebruiken zonder dat er reply's kunnen worden geplaatst?

Als je dat dan toch wil han het via pb.

Wat heeft HAW nog voor nut als je geen reactie's meer kan plaatsen?
Overigens; de topics waarin meestal bot wordt gereageerd zijn vaak van bokkers die willen horen dat ze geweldig rijden, en voor de foto hun paard in de mond gaan zagen omdat hij dan 'aan de teugel' (in werkelijkheid in de krul ) gaat lopen etc. (Ik zeg nou niet dat dat altijd zo is hè!)
Als je gewoon een topic opent om te horen of mensen op/aanmerkingen en eventueel tips om het te verbeteren hebben krijg je dit soort reacties niet tot bijna niet.

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:47

Ben het met je eens Berlinde. Ik had het pas met iemand erover; die is nog wel lid maar post niets meer vanwege de slechte reactie's. Tuurlijk hebben ze wel gelijk maar je hoeft iemand niet verrot te schelden om hem/haar duidelijk te maken dat zn handen hoger zitten dan het hoort.
Opzich snap ik nog wel dat mensen zo'n lang topic niet helemaal door willen lezen, dat zou ik opzich ook niet doen moet ik zeggen.

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:49

ik ben het met je eens!
er zijn geloof ik wel meerdere topics geweest over deze discussie,
maar ik denk dat de meeste hetzelfde vinden!
er blijven waarsschijnlijk altijd mensen die het nodig vinden om vervelend commentaar te geven,
maar vaak is het ook maar gewoon een mening

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:49

Daar ben ik het mee eens, Cadish.
Ik vind ook dat er vaak nogal bot gereageerd wordt, maar als je sommige foto's ziet........
Het is een soort wisselwerking.
Als er acceptabele foto's geplaatst worden dan gebeurt het naar mijn idee niet zo vaak dat iemand onterecht de grond in geboord wordt.
Het gaat meestal 'fout' als er foto's geplaatst worden die nogal discutabel zijn.
Dat wordt al snel gezien als een vrijbrief om er maar eens lekker op los te hakken.
Tel daarbij op dat de topicstarter in veel gevallen totaal niet inziet waar hij/zij mee bezig is en dan van zich af gaat slaan.
Dan slaat de vlam al snel in de pan en het 'reltopic' is geboren.

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:52

Sjaa... er is hier al zoveel over gesproken, dat ik er niet eens meer van opkijk. Ik heb het ook weleens hoor. Dan zie je mensen die gewoon niet willen inzien dat ze fout bezig zijn. Dan krijg je gewoon discussie waarin half bokt zich mengt. Het kan beetje sensatie zijn, het kan ook serieus zijn. Ik heb bokkers in mijn achterhoofd die gewoon geen paard waard zijn...waar ik ellenlange PB-ruzies mee heb gehad... die me gewoon even gingen dreigen... (en dan heb ik het over de 14/15 jarige hier). Volwassen personen zullen dit op een fatsoenlijke, doch vaak "gemene" manier brengen. Heb ik daar moeite mee? Nee. Waarom? Omdat het vaak zo is

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:18

Ik wil het toch eens van een andere kant bekijken:
Ik heb zojuist het hele topic doorgelezen van het meisje wat overleden is door het steigerend paard. 99% van de reacties zijn meelevend en begripvol.
Ook bij andere topics (HAW of noem een andere rubriek) reageren 99% van de Bokkers op een zeer acceptabele manier.
Maar op de een of andere manier, lezen mensen daar over heen?
Ik zie regelmatig topics bij FZ waarin geklaagd wordt over de negatieve posts. Het zijn telkens weer die negatieve berichten die een hoop aandacht trekken en reacties oproepen.
Kunnen we daar niet gewoon eens mee ophouden? Hoe meer aandacht, hoe leuker het is om een rel te starten. Negeer de vervelende opmerkingen en richt je op de mensen die wel opbouwend/positief/leuk etc etc reageren.

lollilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:21

Ik heb ook in een aantal topics mijn mening gegeven maar soms wordt dat niet gewaardeerd en wordt je vriendelijk (niet dus) verzocht niet meer te reageren of je er niet mee te bemoeien. Dat ben ik een beetje zat. Ik vind dat iedereen moet kunnen reageren en als die ander het niet eens is met de mening van die ander moet die er gewoon niet meer op reageren.

beukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:24

Ben het helemaal met je eens Pauline.. ik ben nu ook op cavaletti (www.cavaletti.nl) aangemeld omdat ik vond dat ze hier toch wel begonnen te zeuren.. maar op cavaleti is het heel erg rustig.. weinig reacties enzo (dat vind ik) Maar ik ben het met je eens.. Je mening geven mag maar er is wel een grens!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 09:11

Cadish schreef:
Overigens; de topics waarin meestal bot wordt gereageerd zijn vaak van bokkers die willen horen dat ze geweldig rijden, en voor de foto hun paard in de mond gaan zagen omdat hij dan 'aan de teugel' (in werkelijkheid in de krul ) gaat lopen etc. (Ik zeg nou niet dat dat altijd zo is hè!)
Als je gewoon een topic opent om te horen of mensen op/aanmerkingen en eventueel tips om het te verbeteren hebben krijg je dit soort reacties niet tot bijna niet.

ben ik het gedeeltelijk mee eens... laatst had ik leuke foto's van in de bos gemaakt van mij en mij haf op 1 stond alleen haar hoofd ze had haar mond een heel klein beetje open stond er gelijk "ik hou niet zo van mensen die hun pony in de krul trekken" nou misschien zijn er hier mensen die dat doen maar ik niet!! zoiets kun je toch niet van 1 foto zeggen... en als een paard de mond heel even iets open heeft is daar niks mis mee hij kan ook gewoon kauwen op het bit en dat vind ik zulke kort door de bocht reacties...

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:52

beukiej schreef:
Ben het helemaal met je eens Pauline.. ik ben nu ook op cavaletti (www.cavaletti.nl) aangemeld omdat ik vond dat ze hier toch wel begonnen te zeuren.. maar op cavaleti is het heel erg rustig.. weinig reacties enzo (dat vind ik) Maar ik ben het met je eens.. Je mening geven mag maar er is wel een grens!

waar haal jij de naam van Pauline vandaan?!

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:32

Dat is wel jammer geeek, heb effe in je profiel gespiekt en dat ziet er goed uit. Je kunt natuurlijk niet meteen roepen dat je pony in de krul word getrokken als de mond open is, meestal zijn dit bokkers die denken er verstand van te hebben .
Maar je hoeft je ook niet alles aan te trekken. Ik trek me alleen iets aan van serieuze berichten die ook werkelijk ergens op slaan. Aan de manier waarop zo'n bericht is geschreven merk je vaak al of je het serieus moet nemen of niet .

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 14:00

nou meestal kijk ook even in de profielen van de mensen die iets onaardigs zeggen...
maar ik baseer dit niet alleen op mij.. ook op andere leden en dan denk is soms van ....

niemand is perfect en doet het helemaal goed, en er kan altijd wat beter..

gelukkig zijn er ook leuke reacties van mensen die opbouwend kritiek geven.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:06

geeek schreef:
Cadish schreef:

ben ik het gedeeltelijk mee eens... laatst had ik leuke foto's van in de bos gemaakt van mij en mij haf op 1 stond alleen haar hoofd ze had haar mond een heel klein beetje open stond er gelijk "ik hou niet zo van mensen die hun pony in de krul trekken" nou misschien zijn er hier mensen die dat doen maar ik niet!! zoiets kun je toch niet van 1 foto zeggen... en als een paard de mond heel even iets open heeft is daar niks mis mee hij kan ook gewoon kauwen op het bit en dat vind ik zulke kort door de bocht reacties...

Mensen vergeten vaak dat een foto maar een momentopname is

Maar als een heel topic vol met van die foto's staan, dan snap ik de reacties wel hoor