Irritatie fototopics Crea Bea

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Irritatie fototopics Crea Bea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 15:39

Ik irriteer me de laatste tijd erg aan de vele fototopics met gewoon niet goeie foto's en ook dan zo'n grote hoeveelheid kan er niet een maximum per topic worden ingesteld? Max. 5 ofzo en max. 1 topic per dag. Dat hebben we op een ander fotoforum en zo blijft alles lekker duidelijk en strak.

En nu als ik zelf een topic plaats en ik vraag om commentaar anders had ik ze ergens anders geplaatst krijg ik enkel mooie foto's, die foto is leuk.

Omdat je bij ITP, HAW en FF geen berichten meer krijgen gaan ze maar bij crea bea posten?

Roosch

Re: Irritatie fototopics Crea Bea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:03

Ik irriteer me mateloos aan mensen die geen commentaar kunnen verdragen.
'Ik vind het gewoon geen goede foto's, uitleg.'
'Maar waaróm niet dan? '
'Té donker, te bewogen, niet verlicht, enzovoorts.'
'oh.'

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:04

Ja commentaar moet je wel kunnen verdragen idd.

En zoals je zelf al zegt:
Omdat je bij ITP, HAW en FF geen berichten meer krijgen gaan ze maar bij crea bea posten?

denk dat dit voorname reden is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:10

Citaat:
Ik irriteer me mateloos aan mensen die geen commentaar kunnen verdragen.

Citaat:
Ik irriteer me de laatste tijd erg aan
Je kan je niet 'irriteren aan'. Iets irriteert je, of je ergert je ergens aan. (Ja, daar erger ik me dan weer aan.)

On-topic; Dat van 5 per topic en 1 per dag vind ik wel een goed idee, eigenlijk.
Maar er zou eigenlijk ook wat aan het commentaar gedaan moeten worden.
Echt, veel mensen zeggen alleen maar 'mooie foto's *kwijlsmilie', en dat dan zo'n beetje bij ieder topic.
Niet dat ze het alleen bij echt góede foto's doen, maar gewoon bij ieder fototopic op CB lijkt wel.
Daar schiet de TS dan ook niets mee op, lijkt me.

@MissHaffie: dat niet tegen commentaar kunnen is ook irritant, maar ik vind het zelf wel meevallen. Meestal.
Alleen het is natuurlijk ook vervelend als je commentaar krijgt als
'Ik weet het niet, ze spreken me niet echt aan.' Of
'Ik vind ze niet mooi, maar kan niet precies uitleggen waarom.'
Dat heb je de laatste tijd ook steeds meer. Tja, daar kan je toch ook weinig mee?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 17:17

Sorry Wildwings

Ik doe echt wat met het commentaar en heb liever commentaar dan al die reacties. Harstikke leuk dat ze het mooi vinden, maar het kan altijd beter.

Vind in ieder geval dat laatste tijd erg nutteloze reacties zijn en nutteloze topics.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:41

Het is een idee om inderdaad het aantal foto's terug te dringen even als het aantal te openen topics per dag, maar of je daar nu goed aan doet is een 2de.

Ik vind dat je, als TS, zelf moet bepalen of je foto's dusdanig creatief en kwalitatief in orde zijn om een plaats te hebben op CB. Ik ben dan ook een voorstander van lomp door schoppen naar Beestenboel of Fotofun.
Dat word nu ook gedaan, maar het zou gewoon makkelijker zijn als postend Bokt zelf even na zou denken voor posten.

Iedereen kan zich fotograaf noemen, zonder ook maar enige opleiding/cursus te hebben gevolgt. En dat lijkt nu ook lukraak overal te gebeuren. Ieder persoon met een simpele camera zonder ook maar enig gevoel voor compositie dumpt CB vol met foto's die mijn oma met een huis tuin en keuken apparaatje ook kan maken.

Als topic starters naar hun eigen foto's toe kritisch kunnen zijn en dat ook toepassen dan ben je ook meteen af van alle 'Hier wat foto's. Wat vinden jullie er van?' en 'Commentaar mag, zo lang het netjes blijft'

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 17:46

Probleem is ze vragen om commentaar, maar vervolgens zijn ze het niet met je eens en passen ze het niet toe

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 20:15

Modjes is hier wat aan te doen ik zou het opzich goed idee vinden?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:18

Ja, niet alleen foto's. Ook verhalen (ook al is het veranderd), gedichten enz. Is een centraal topic of een subfora niet mogelijk?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:44

Faniek schreef:
Modjes is hier wat aan te doen ik zou het opzich goed idee vinden?

Ik ga het in de groep gooien

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:09

Alvast een antwoord van mij: ik sta er absoluut niet positief tegenover.

Er is op dit moment maar één iemand waarvan ik geregeld TEM meldingen zie op CB, en er wordt een hoop verkeerd geplaatst. Dingen waar geen tag op staat, verhalen die niet kloppen, vragen die in een centraal topic horen...

Ik zie weinig voordelen aan deze regels, en een hoop nadelen: dan moeten alle fototopics bekeken worden om te kijken of het wel of geen 'kunst' is. Ik zie ook vaak genoeg dat mensen met een wat mindere camera foto's posten waar ze wel serieus commentaar en tips over hebben. Die zijn dan van wat mindere kwaliteit ja, maar om nou iedereen zonder dure camera van CB te weren vind ik ook zo wat.

Alleen de één topic per persoon per dag, vind ik nog wel wat, dat is vrij makkelijk te moderen en vind het op zich een heel logische regel.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 22:20

Het is ook niet zo dat ik zeg van ze moeten verbannen worden de andere mensen met fototopics, maar ze posten zoveel foto's dat het zo vol word. Ook vaak in topics 20 foto's en vaak dezelfde is erg lastig beoordelen.

Misschien ook op CB instellen dat je geen berichten krijgt dat, dat ook wat oplost andere kant is ook wat serieuser.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:36

Ik heb even de eerste pagina van CB gescand en daar vind ik het meevallen, vrij weinig fototopics, meeste in ieder geval foto's waar over nagedacht is.

Dit soort topics zie ik eigenlijk het liefst:
viewtopic.php?f=68&t=484158
Over de foto's is nagedacht, er zit een beschrijving bij en je kan zien dat het geen snapshots zijn. En dan mogen er wat mij betreft gerust 20 van in een topic staan.

Wat inderdaad wel voorkomt is dat er 20 foto's van dezelfde bloem staan, zonder enige uitleg of "commentaar mag". Tja, en daar 'kan' je zo weinig mee. Op zich is het geen verkeerd idee om eisen te stellen aan de inhoud van een topic, dat gebeurt op 'de echte' fotografieforums ook, maar ik vraag me echt af of het voor CB haalbaar is. De kans dat mensen de nieuwe regel gaan lezen en zich eraan houden is gewoon klein (uit ervaring) en dan levert het een hoop werk op.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 22:50

Daar heb je gelijk Ellende. De eerste pagina valt inderdaad erg mee op dit moment.

Ik zit dan ook echte fotografieforums en volgens mij ben je sinds zeer kort ook op het eos digitaal forum te vinen en die hulp daar is zo fijn. Maar als het zoveel extra werk is, is natuurlijk ook lastig.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:14

Misschien stel je dan ook wel iets te hoge eisen aan de 'gewone' bokkers als je fotografiefora gewend bent Faniek..
Ik ben er van overtuigd dat deze mensen het niet zo slecht bedoelen en dat ze ook wel hun best doen op de foto's

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 23:20

Zo hoog bedoel ik het ook weer niet, maar het gaat me voornamelijk om de hoeveelheid foto's. Soms 20 dezelfde of bijna dezelfde foto's die niet scherp zijn. Als er dan 100 keer leuke foto's komt te staan en ik geef commentaar dan doet diegene er niks mee. De groep leuke foto's komt volgens mij bij ITP weg en dat was eerst niet zo en dat vind ik zo jammer.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:30

Ik ben het met je eens Faniek.
Als je elke keer weer die zelfde foto ziet is ook niet leuk.
Zelf kijk ik niet vaak in het CB forum.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:10

Ik kijk wel vaak op CB.

Er worden inderdaad heel veel foto's in een topic geplaatst terwijl je dan ook wel kunt zien dat de foto's lang niet goed genoeg zijn. Daarom ben ik voor maximaal 5 foto's per topic zodat de TS er de mooiste foto's uit kan halen.

Waar ik me ook aan erger...
Heel veel Bokkers geven GEEN commentaar. Mijn mening is dat iemand iets laat zien om commentaar te krijgen om de tekening/foto de volgende keer beter te maken. Aan alleen reacties zoals: 'Mooi hoor' Terwijl iedereen kan zien dat er nog flink aan gewerkt moet worden(tekeningen zonder schaduwen of enige invulling), heb je denk ik niks. Dat vind ik meer 'zoveel mogelijk berichten plaatsen'. Ik zie veel Bokkers die in elk topic zeggen: 'Mooi hoor', 'super!'. Na een tijdje komt dit niet meer geloofwaardig over...
Dit gebeurt in mijn ogen te vaak.

Tuurlijk zijn er ook wel tekeningen/foto's die bijna geen commentaar nodig hebben omdat ze gewoon 'perfect' zijn. Er zijn een aantal Bokkers die altijd goed werk laten zien waarbij je een kwijlbakje nodig hebt als je er naar kijkt. Maar ook daar probeer ik iets te zien wat nog beter kan.

Dit mis ik bij veel bokkers...... Zo heb je inderdaad het gevoel dat het alleen maar om het berichten posten gaat.

Dit wilde ik even kwijt.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:19

Daar heb je gelijk aan missSissa
Soms reageer ik ook niet omdat ik niet weet wat ik dan moet zeggen.
Dan denk ik bij mij zelf dat ik niet reageer op dat gene waar ik ik niet weet wat ik moet zeggen

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:23

Ja dat heb ik ook.

Ik kijk naar de foto en schrijf op wat ik er dan gelijk van vind, mijn eerste reactie op de foto/tekening. Als ik niet goed weet wat ik neer moet zetten zet ik niks neer. Aan reacties als: 'Ja wel leuk', heb je in mijn ogen niks aan.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:25

Dat is zo

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:47

Als ik een fototopic heb, scroll ik vaak zonder na te denken over de 'mooie foto's, super foto's'-reacties heen, die neem ik niet echt serieus. De reacties met commentaar en tips lees ik soms wel 5 keer over en ik ga dat toepassen in de praktijk. Daarvoor plaats ik mijn foto's tenslotte.

Ik ben er niet voor om de grens hoger te leggen. Ik probeer zelf bij een topic met 'slechte' foto's de TS opbouwend commentaar te geven, en als degene er 20 foto's op heeft gezet, even te zeggen waaróm ik dat vervelend vind.

Brit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:34

Misschien een beter idee dat er word ingestelt dat je geen reacties als Mooie foto's alleen mag plaatsen dus met wat meer inhoud. Zoals Jettie zegt ik scroll dat ook overheen want wat heb ik eraan? Ja leuk dat ze het mooi vinden maar zo kom ik niet verder.

Wat al in dit topic was gezegt over max. 5 foto's vind ik geen goed idee. Stel je heb een shoot van een paard, hond, mens etc. gedaan en je heb wel 200 foto's geschoten en dan mag je er maar 5 plaatsen waarop je commentaar kan krijgen. Ja dan kan je morgen er weer een plaatsen maar dan krijg je dingen van deel: 1,2,3,4,5,6 enz.

En je kan mensen niet verbieden van Ja jij mag je foto's niet plaatsen omdat je het niet goed kan. Ze plaatsen het denk ik juist om commentaar te krijgen van hoe ze het wel goed zouden kunnen.

.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 00:09

@ Marah
Daar ben ik het mee eens. Een shoot heb je natuurlijk meer foto's.

Ik wil ook niemand verbieden geen foto's te plaatsen, maar als je van hetzelfde hoofd 5 bijna dezelfde foto's hebt staan die overbelicht en niet scherp zijn. Je tig keer dus de reactie krijgt mooie foto's. Ik bijv. commentaar lever en vervolgens de TS niet meer naar me wil luisteren. Dat bedoel ik meer met niet mooie foto's.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 00:22

Overbelichte foto's zijn ook niet mooi om te zien daar ga ik ook echt niet bij zetten oo wat een mooie foto's