Er is een nieuwe regel op HAW

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

Er is een nieuwe regel op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 09:39

Op Horses at Work zien wij helaas steeds vaker topics voorbij komen waarbij de TS duidelijk zegt geen commentaar te willen ontvangen. Dat is niet helemaal de bedoeling van HAW.

Wanneer je geen opbouwend commentaar wilt ontvangen, dan is het niet langer toegestaan om foto's op HAW te plaatsen.

Voor verdere uitleg zie: viewtopic.php?=&f=10&t=464633

masja

Re: Er is een nieuwe regel op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:38

Mickey,

Mag ik hieruit concluderen dat als ik een serie foto's plaats met mijn paard aan een slof dat er dan niet bijgezet mag worden: Ik heb er een slof aan ivm.... dus kijk daar even doorheen?

Ik denk dat een hoop topics op deze manier verziekt gaan worden. Bokkers hebben nou eenmaal graag wat te zeuren. Dat is mens-eigen.

Je plaatst de foto's toch omdat je trots bent op je paard en niet of heel NL/B het er mee eens is of jij met of zonder cap rijdt?

Mogen we nu dan een TeM doen als er eeuwig doorgezaagd wordt op 1 onderwerp?

Masja

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:39

masja schreef:
Mickey,

Mag ik hieruit concluderen dat als ik een serie foto's plaats met mijn paard aan een slof dat er dan niet bijgezet mag worden: Ik heb er een slof aan ivm.... dus kijk daar even doorheen?

Ik denk dat een hoop topics op deze manier verziekt gaan worden. Bokkers hebben nou eenmaal graag wat te zeuren. Dat is mens-eigen.

Je plaatst de foto's toch omdat je trots bent op je paard en niet of heel NL/B het er mee eens is of jij met of zonder cap rijdt?

Mogen we nu dan een TeM doen als er eeuwig doorgezaagd wordt op 1 onderwerp?

Masja

Mee eens

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:43

ook mee eens idd

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:43

ik ook mee eens....

Als je foto's neerzet wil je natuurlijk wel tips ontvangen, en tips kan je geven.. je kan het ook zeggen op een normale manier.. maar sommigen worden helemaal afgezeken en dat is echt niet leuk en denk ik ook niet de bedoeling van de TS...

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 10:49

Wanneer je het topic op HAW verder leest zie je ook staan:

Mickey schreef:
Eindeloos blijven doormekkeren over iets wat al eerder is opgemerkt, is dus ook niet de bedoeling. Ook hierop zal strenger gemodereerd gaan worden.

én
Mickey schreef:
We zouden het erg op prijs stellen als jullie actief willen TeM-men wanneer je ziet dat er in een topic iets niet verloopt zoals het zou moeten.
Dan kunnen wij nog sneller en beter ingrijpen als dat nodig is. Op die manier kunnen we er een gezelliger forum van maken waar het wel degelijk mogelijk is om elkaar te voorzien van kritiek, maar op een normale wijze zonder dat Bokkers elkaar in de haren vliegen.

Natuurlijk is het toegestaan om foto's te plaatsen waar je een slof gebruikt. Wanneer je die op een normale verantwoorde wijze gebruikt zul je daar ook veel minder commentaar op krijgen dan wanneer je de slof gebruikt om de kin op de borst te rukken om het zo maar te zeggen.

Wat wij vooral ook bedoelen zijn de topics waar nadrukkelijk bij staat : Cap is EIGEN keuze. gymschoenen is eigen keuze, al de topics waarvan je aan de wijze van formuleren al ziet dat de TS dondersgoed weet dat hij/zij heel bokt over zich heen zal gaan krijgen of expres plaatst om te schokkeren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:52

Ik vind het wel een goede maatregel eerlijk gezegd, Hoe kan je nou fotos plaatsen waarvan je al weet dat de acties niet goed te praten zijn..........

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:55

Ik ben het wel eens met de regel, het is zo'n beetje gebruikelijk geworden om te zeggen dat je geen negatief commentaar wil, als dat dan wel gebeurd gaat de TS onmiddelijk gillen dat het hele topic maar gesloten moet worden want dat was niet de bedoeling.
Dat vind ik jammer, zo sla je de discussie dood terwijl de TS vaak wel weet dat er een kern van waarheid in zit (anders zou die bewuste regel niet bij de foto's gestaan hebben )

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:40

Jammer...

Ik denk dat er meer dan genoeg mensen zijn die inderdaad niet op het commentaar van bokkers zitten te wachten.
Ik heb nooit mijn foto's geplaatst om tips te krijgen van bokkers, want daar heb ik een hele goede instructrice voor die mij en mijn paard irl zien en kennen in plaats van alleen maar van een computerschermpje.

Nee, ik bedoel dit verder helemaal niet arrogant en weet heel goed dat er ook bij mij nog meer dan genoeg te verbeteren is. Maar als ik naar de grond kijk, pianohandjes (enz. enz) heb zie ik dat zelf ook wel terug op mijn foto's. En het is vrij makkelijk roepen en niet zo gemakkelijk corrigeren.

Waar ik mij gewoon erg aan irriteer (en dan heb ik het niet over mijzelf, want heb al een hele tijd geen rijfoto's geplaatst en zal ook niet 1,2,3 gebeuren, want mijn paard loopt niet goed) is dat het voor veel bokkers een sport is om commentaar te vinden. En geloof me, bij iedere combinatie is er wel iets te vinden...

Bokkers moeten voor ze commentaar geven eerst eens bedenken of het daadwerkelijk iets is waar de TS iets mee kan.
Als ze een opmerking maken, vertel dan ook gelijk wát eraan gedaan kan worden. Want meestal zijn het maar wat loze kreten die geroepen worden.
En op een foto kan iets heel, heel anders over komen dan het irl is.

Verder bedoel ik echt niet te zeggen dat mensen alleen maar mogen zeggen, oh wat mooi, oh wat goed. Nee helemaal niet!
Maar als je geen foto's meer mag plaatsen als je geen commentaar wil, heb ik zoiets; geef dan ook GOED commentaar en/of goede tips. En niet alleen constateren wat er mis is, dat is zo gemakkelijk...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:41

en dat is precies de reden dat deze regel er is gekomen. Er zal inderdaaad ook streng gelet worden op de manier waarop er commentaar geleverd wordt, maar TeMs zijn van harte welkom.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:22

op zich is het een goed idee, maar is dan niet het risico dat ITP vol gaat lopen met topics van rij-foto's waarin de ts zegt geen commentaar te willen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:24

nee, want daar horen geen @work foto's

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:45

Geen problemen mee,
wanneer je geen behoefte hebt aan de gegeven tips dan ga je er toch gewoon niet op in? Dat eeuwige doorzagen ontstaat alleen als de TS de discussie aangaat en daar kies je zelf voor

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:02

Da's de spijker op z'n kop, Sjuimpje
Als topicstarter behoud je natuurlijk de vrijheid om al dan niets met het commentaar te doen. En natuurlijk mag je een weerwoord geven als er commentaar gegeven wordt wat nergens op slaat. Bovendien blijft de mogelijkheid bestaan dat je niet ingaat op het gegeven commentaar, ook dat staat vrij.

Het gaat erom dat we niet meer willen dat een interessante discussie bij voorbaat al uitgesloten wordt omdat een topicstarter geen enkele vorm van discussie aan wil.
Juist die discussies maken HAW tot wat het is, of: wat het zou moeten zijn

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:54

Antoinette schreef:
Ik denk dat er meer dan genoeg mensen zijn die inderdaad niet op het commentaar van bokkers zitten te wachten.
Ik heb nooit mijn foto's geplaatst om tips te krijgen van bokkers, want daar heb ik een hele goede instructrice voor die mij en mijn paard irl zien en kennen in plaats van alleen maar van een computerschermpje.

Inderdaad! (en in de rest van je post kan ik me ook goed vinden )
Al die open deuren....

Mag je dan ook niet meer je eigen foto's onderbouwen?
"Ik probeer hier dit of dat te bereiken, maar aan zus of zo kun je zien dat het nog niet helemaal lukt"
En dat is dan geen "indekken tegen commentaar", maar gewoon uitleg.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 18:56

Margreet schreef:
En dat is dan geen "indekken tegen commentaar", maar gewoon uitleg.

Dat mag ook gewoon.

Uitleg geven waarom je iets doet, is wat anders dan het verbieden om commentaar te geven

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:02

Tja, maar dan zeg je al "het lukt nog niet erg"
En dan is het commentaar vervolgens "Lukt niet zo best he?"

Aaaaarggghhhh
Over open deuren gesproken....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:07

en dan negeer je dat vervolgens fijn en/of je vraagt een mod even mee te kijken. Waar we vooral van af willen zijn de gevallen waarin wordt gezegd: "cap, slof en mexicaanse neusriem eigen keus; en dat commentaar dat het zadel te klein is weet ik ook al". Ik plaats mijn HAW foto's ook niet primair voor advies maar kritiek is altijd welkom al zal het dan soms ook het ene oor in en het andere oor uit gaan En mss zit er wel iets nuttigs bij

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:26

Ikzelf plaats af entoe foto's op HAW en doe ik vaak om commentaar te krijgen op het rijden zelf waar ik ook echt wat aan heb want je kan er wel bijzetten van: Geen commentaar op: Mijn houding, zadel, neusriem, cap, schoenen maar dan krijg je vast 100 keer te horen oh wat een mooi paard en daar zou ik ook niet op zitten wachten Het is natuurlijk leuk om te horen

Ik ben het wel eens met de regel want je kan tegenwoordig niet eens meer foto's neerzetten of je word omgegooid met dezelfde reacties van: Je slof zit te strak en de andere zegt: Volgens mij zit je slof best strak.

Maar mag je er nog wel bijzetten van: Ik weet dat ik tegroot ben maar daar mag je best commentaar opgeven ( dat zet ik meestal zelf ik mijn topics)

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:21

ben 't opzich wel eens met de regel,
alleen heb je dan nóg een grotere kans dat mensen elkaar nóg meer gaan lopen napraten
Maarja.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:20

Dan is het juist de bedoeling dat er geTeMd gaat worden.
We vragen dat dus aan jullie

Dit staat volgens mij ook in het sticky op HAW.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 06:55

Maar Sjoert werdt een 'beetje' gek van mijn tems?
"Ja die heeft een telang onderschrift "

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 11:23

love_sander schreef:
Maar Sjoert werdt een 'beetje' gek van mijn tems?
"Ja die heeft een telang onderschrift "

hij werd misschien gek van de lange-onderschrift-tems.
Maar nuttige tems, over de inhoud om confrontaties met elkaar te vermijden zal hij niet zo erg vinden.
Als hij daar ook zo gek van word vraag ik me af waarom hij mod is geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 11:38

Mee eens, als je slechte foto's plaatst en meteen al met een hele boel excuses aankomt, waarom plaats je dan die foto? Eerst goede foto's maken waar je helemaal achter staat, dan plaatsen op bokt en kijk maar wat er voor commentaar komt. Vind je het gehakketak, doe je er toch niets mee?

Als je foto's plaatst moet je al incasseringsvermogen hebben, goede test voor jezelf. Als er dan gezegd wordt, ligt je zadel niet te ver naar voren, is het gewoon een goede opsteker. Immers je had toch al de beste fotoos uitgezocht? Wat wil je dan nog leren?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 21:42

Ik ben het ook met de regel eens..Want waarom plaats je anders foto's? Als ik foto's zo plaatsen zou ik het juist fijn vinden om commetaar te krijgen inplaats van alleen maar oowww wat loopt ie mooi en dat soort reacties, want daar heb je niet zoveel aan..

En net zoals Cao, gympen enz dat is idd eigen keuze, maar als er wat van gezegd zou worden in mijn topic, zou ik er niet al te veel aandacht aan geven..