Virusscanner gooit internetverbinding eruit..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Virusscanner gooit internetverbinding eruit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 15:16

Heb sinds een tijdje een probleem met mijn pc. Eerst wisten we niet waar het aan lag, maar nu is wel duidelijk dat als ik mijn (ex) virusscanner (antiVir) gebruikt heb, mijn internetverbinding spoorloos is.

Alles al geprobeerd, drivers opnieuw geinstalleerd, modem nagekeken, helpdesk gebeld, internet instellingen veranderd en geconfigureerd als ik het goed zeg. M'n vader is er úren mee bezig geweest, en nu ligt ie er weer uit. Stomme ik draaide weer dezelfde virusscanner, dus nu is de verbinding weer pleite. (zit nu achter de pc van mijn vader die het wel goed doet, zit aangesloten op dezelfde router).

Er staat rechtsonderin een tekentje met een pc-schermpje, een geel driekhoekje met uitroepteken en als informatie geeft ie: beperkte of geen internetverbinding beschikbaar.

Iemand enig idee hoe dit kan en tips wat ik er aan kan doen?

Eline

Re: Virusscanner gooit internetverbinding eruit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:38

Gebruik je de virusscanner nog? Anders zou ik zeggen dat je de virusscanner zou moeten deïnstalleren.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 17:35

JewelFamke schreef:
Heb sinds een tijdje een probleem met mijn pc. Eerst wisten we niet waar het aan lag, maar nu is wel duidelijk dat als ik mijn (ex) virusscanner (antiVir) gebruikt heb, mijn internetverbinding spoorloos is.

Heb 'm idd direct verwijderd nadat we erachter kwamen dat het daaraan lag.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:44

Ik had afgelopen precies hetzelfde met AntiVir (die met de paraplu toch?). En bij mij was het dus al te laat. Allemaal virussen erin, die dus ook de internetverbinding tegenhielden. De vriend van mijn nicht is gister geweest, en heeft hem nu virusvrij gemaakt, met een heel nieuw systeem erop. Dus je bent niet de enige .

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 20:28

Klopt idd, dat stomme paraplu-ding

Begrijp ik goed dat het enige wat hij gedaan heeft pc virusvrij maken is?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 23:35

Heb je hem verwijderd (map verwijderd) of 'netjes' gedeïnstalleerd?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 11:30

Ik heb bij software via configuratiescherm antivir eraf gegooid. Dat moet toch goed zijn?

Ik heb gister via de memorystick een virrusscanner van mijn vaders computer gehaald en die van mij gescand. Ik heb er 20 virussen afgehaald, voornamelijk met iets van Webgator o.i.d.(iets met web iig), kan er even niet meer opkomen.
Helaas doet mijn verbinding het nog steeds niet, nog steeds een schermpje met uitroepteken rechtsonderin. Ik denk dat ik maar weer met de helpdesk ga bellen, kan wel blijven klooien

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:15

Op dit moment kan ik ook absoluut niet bedenken wat het wel zou kunnen zijn.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 14:09

Sommige virusscannners herkennen bepaalde virussen niet, vandaar dat je naast een eigen virusscanner altijd een onlinescan moet doen, bijvoorbeeld
http://housecall.trendmicro.com/

Een virus zal ook wijzigingen aanbrengen in je register, zorgen dat je niet meer naar windows update kunt, geen virusdefinitief kunt ophalen enz.
Met het resultaat van 20 verwacht ik dat er vele wijzigingen zijn aangebracht waardoor je deze problemen hebt.
Wil je het met hulp van ervaren mensen oplossen, maak een hijacklog en plaats die hier op het forum
Je krijgt een volledig schone computer, de handleidingen staan er voor je klaar.

Heb je ook geen onkosten door hem weg te brengen en het werkt weer in de korste tijd.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 16:22

Ok, bedankt. Maar wat is een hijacklog?
Ik zal eens kijken op dat forum

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:41

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 16:57

Gewoon ad-aware scannen bedoel je?

Ik ben geen leek, maar ook zeker geen pc expert.

Ad-aware is er al meerdere keren overheen geweest. M'n vader is nu een nieuwe harde schijf aan het halen, waarom weet ik niet..als ie het maar weer doet!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:17

Nieuwe HD?

Gewoon opnieuw windows erop zetten is genoeg

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 17:08

De LAN-verbinding is hersteld, maar ik kan nog steeds niet op internet of msn, waar dat nou weer aan ligt

Windows opnieuw installeren zeiden ze bij de helpdesk ook al, maar we zijn de code kwijt
Eerst nog effe goed zoeken dus..t gaat lekker hier

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:35

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 21:26

Ok, dankjewel! Zoek je dan gewoon onder windows xp- keys? Ik ga het eens proberen.

M'n vader heeft de pc aan het defragmenteren gezet, miss dat dat ook nog wat helpt.

Bedankt voor jullie tips iig!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 23:44

Geen dank, mensen uit zuidlaren help ik maar al te graag

Defragmenteren? Nee, helpt niet..gewoon alles opslaan...en alles eropnieuw op

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 17:20

Haha, leg dat 'ns uit?

Overigens, ik ben nog geen stap verder. Windows XP is opnieuw geinstalleerd, er is gedefragmenteerd (hielp idd niet) en NOG doet ie het niet. M'n pa had het erover om alles wat van belang is op cd (s) te zetten en dan m'n harde schijf schoon te vegen. Weet het anders ook niet meer hoor..pfffff...
Pc van mijn vader (op het zelfde netwerk) doet het prima!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:39

Ellende schreef:
Heb je hem verwijderd (map verwijderd) of 'netjes' gedeïnstalleerd?

Beetje late reactie, maar had je het tegen mij ? Ik weet absoluut niet welke van de twee hij heeft gedaan. Die jongen is zo verschrikkelijk snel, dat ik bijgod niet wist wat hij allemaal aan het doen was. Was veel te veel om op een rijtje te zetten voor mijn ogen .

Dat Hijack heb ik idd ook langs zien komen! haha, sommige dingen heb ik wel onthouden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:57

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 19:14

Dankje, het klinkt aannemelijk! Heb het even doorgelezen, maar het zegt mij niet zo veel. Zal het even doorlinken naar mijn vader

Trouwens, gister heb ik ontelbare keren virusscans gedraaid omdat er steeds virussen in bleven zitten. Webgator (als ik het goed schrijf) G.1 of iets dergelijks kwam eruit.
Als het goed is, is ie nu virusvrij en de laatste virussen zijn handmatig verwijderd, die wilden er niet af.
Maar dat web huppeldepup virus, kan dat er wat mee te maken hebben?

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:29

Je hebt het over Windows XP opnieuw geinstalleerd en nu lees ik dan over 'misschien harde schijf schoonvegen'

Harde schijf schoonvegen is dus formatteren, je begint gewoon met schoon schip.
Geen virussen die je meebrengt of fouten in het systeem.
Windows XP opnieuw installeren kan ook betekenen de setup eroverheen, dan herstel je wel een register op fouten, maar geen herstel van je Internetverbinding.
Zelfde als met systeemherstel, je gaat terug naar een situatie dat alles nog werkte ( maar het is geen formatteren )

Het is maar de vraag wat de hulp gedaan heeft, daar is geen duidelijkheid over.
Ik denk dat er een foute instelling is bij je Internetverbinding en mogelijk je beveiliging.
De Windows Firewall uitzetten ( dat vergeten veel mensen ) en in je andere softwarematige Firewall de andere computer wel toevoegen.
Dat moet op beide computers zijn ingevuld. ( securityzone )

En een hijacklog onder deskundige begeleiding is geen risico, men verteld je precies wat je moet doen.
Vandaar de link naar dat forum wat er speciaal voor is ontstaan om mensen met de kwaardaardige spyware/virussen enz te helpen.
Die je nu nog steeds de hulp kunnen bieden mocht er iets aanwezig zijn op je computer.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 19:44

juno1 schreef:
Je hebt het over Windows XP opnieuw geinstalleerd en nu lees ik dan over 'misschien harde schijf schoonvegen'

Harde schijf schoonvegen is dus formatteren, je begint gewoon met schoon schip.
Geen virussen die je meebrengt of fouten in het systeem.
Windows XP opnieuw installeren kan ook betekenen de setup eroverheen, dan herstel je wel een register op fouten, maar geen herstel van je Internetverbinding.
Zelfde als met systeemherstel, je gaat terug naar een situatie dat alles nog werkte ( maar het is geen formatteren )

Het is maar de vraag wat de hulp gedaan heeft, daar is geen duidelijkheid over.
Ik denk dat er een foute instelling is bij je Internetverbinding en mogelijk je beveiliging.
De Windows Firewall uitzetten ( dat vergeten veel mensen ) en in je andere softwarematige Firewall de andere computer wel toevoegen.
Dat moet op beide computers zijn ingevuld. ( securityzone )

En een hijacklog onder deskundige begeleiding is geen risico, men verteld je precies wat je moet doen.
Vandaar de link naar dat forum wat er speciaal voor is ontstaan om mensen met de kwaardaardige spyware/virussen enz te helpen.
Die je nu nog steeds de hulp kunnen bieden mocht er iets aanwezig zijn op je computer.

Ok, dankje voor je uitleg

Ik moet misschien even wat duidelijker zijn..(snap er zelf ook niet teveel van, vandaar dat het allemaal miss een beetje warrig klinkt..)

Ik heb contact gehad met de helpdesk, die hebben bepaalde "getallen " doorgegeven die ik moest invullen bij eigenschappen voor LAN verbindingen. Bedoel je dat misschien met instellingen? Ze hebben verder alles doorgenomen wat met instellingen te maken zou kunnen hebben, dus ik denk niet dat het probleem daar zit. Ook de firewall is uitgeschakeld, dus lijkt me ook geen optie.
Systeemherstel heb ik ook geprobeerd, maar ik kan geen datum aanklikken, dat pakt ie gewoon niet.

Ik denk dat ik er iemand bij ga halen die er verstand van heeft, mijn pa klooit, overigens met alle liefde ( ) ook maar wat aan.
Hulp van buitenaf wordt toch wat te ingewikkeld..denk ik, aangezien het nu nog steeds niet werkt.
Ik ben wel af aan het kicken, dat scheelt

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:05

Ze hebben dus je Internetverbinding nagekeken, Firewall uit laten zetten om te zien of die het probleem waren.

Maar ik las dus dat je wel ontelbare virussen had, wat betekend dat er wijzigingen in je register zijn aangebracht.
Die zorgen er namelijk voor dat je geen verbinding meer kunt maken ofwel beschadigd zijn.
Een virus verwijderen is altijd wel makkelijk, alleen hersteld het nooit wijzigingen aan het register.
Dus belangrijke systeemnamen worden hernoemd.

( ik ben ondertussen toch wel erg nieuwsgierig waar dat probleem nou zit en dan zou een hijacklog ( is een tekst/overzicht van je register ) uitsluitsel kunnen geven of daar een beschadiging zit )

Kun je niet via de computer van je vader naar dat genoemde forum, daar dat tekstbestand plaatsen en een kijken of zij dus iets zien.
Misschien dat het snel opgelost is en anders kom je voor een volledige Windows XP installatie te staan.
Vergeet ook niet dat je virussen ook in je systeemherstel zitten, dus kun je die niet terugzetten omdat je dan jezelf blijft infecteren.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 20:50

Ok, ik kan wel op dat forum komen via de pc van mijn vader. Waar haal ik dat register vandaan?

Moet ik me eerst ook aanmelden??

Ik zal morgen kijken (heb ik er ff uitgebreid de tijd voor) of ik het daar kan plaatsten.