Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JewelFamke schreef:Heb sinds een tijdje een probleem met mijn pc. Eerst wisten we niet waar het aan lag, maar nu is wel duidelijk dat als ik mijn (ex) virusscanner (antiVir) gebruikt heb, mijn internetverbinding spoorloos is.
Ellende schreef:Heb je hem verwijderd (map verwijderd) of 'netjes' gedeïnstalleerd?
juno1 schreef:Je hebt het over Windows XP opnieuw geinstalleerd en nu lees ik dan over 'misschien harde schijf schoonvegen'
Harde schijf schoonvegen is dus formatteren, je begint gewoon met schoon schip.
Geen virussen die je meebrengt of fouten in het systeem.
Windows XP opnieuw installeren kan ook betekenen de setup eroverheen, dan herstel je wel een register op fouten, maar geen herstel van je Internetverbinding.
Zelfde als met systeemherstel, je gaat terug naar een situatie dat alles nog werkte ( maar het is geen formatteren )
Het is maar de vraag wat de hulp gedaan heeft, daar is geen duidelijkheid over.
Ik denk dat er een foute instelling is bij je Internetverbinding en mogelijk je beveiliging.
De Windows Firewall uitzetten ( dat vergeten veel mensen ) en in je andere softwarematige Firewall de andere computer wel toevoegen.
Dat moet op beide computers zijn ingevuld. ( securityzone )
En een hijacklog onder deskundige begeleiding is geen risico, men verteld je precies wat je moet doen.
Vandaar de link naar dat forum wat er speciaal voor is ontstaan om mensen met de kwaardaardige spyware/virussen enz te helpen.
Die je nu nog steeds de hulp kunnen bieden mocht er iets aanwezig zijn op je computer.