TeMs op eigen topic behandelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

TeMs op eigen topic behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 15:06

Er is in het verleden meer dan eens geroepen dat we vooral niet moeten schromen om op het uitroeptekentje te klikken; ook als dit een mod betreft. Moddies zouden net zo goed gewone users zijn die fouten kunnen maken.

Prima, dacht Sylvia gisteravond. Laat ik dan eens even TeMmen op een topic van een mod dat imo niet goed geplaatst was - met toelichting. Die discussie start ik later nog wel

Tot mijn grote verbazing kreeg ik koud tien minuten later - werden al mijn TeMs maar zo snel behandeld! - antwoord. Van de mod die het topic gestart had... Persoonlijk vind ik dit niet kunnen. Het antwoord op mijn TeM ligt dus ook voor de hand.

Bij deze even de discussie: mag een moddie een TeM op een topic dat door hem of haar gestart is zelf behandelen? Waarom wel? Waarom niet?

Anoniem

Re: TeMs op eigen topic behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:12

Nee
Het is dan niet objectief.
Maar of het anders wel is...

..ik heb een keer getemd, waar ik vind dat een mod toch buiten het boekje ging.
Daar vlogen direct 5 mods op dat het niet waar was..
Maar na enkele jaartjes bokt, had ik toch het idee dat een gewone gebruiker het niet had hoeven flikken zonder Un of OW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:17

Ach ja, laatst ook getemd, nooit meer wat van gehoord.

En het is wel triest dat je blijkbaar als mod je niet aan de regeltjes hoeft te houden, maar zijn jullie daar nou echt verbaasd over ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:18

Mag jij 3x raden

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:54

Nooit over nagedacht. Maar vind eigenlijk niet dat een mod een TeM op een topic dat door hem of haar gestart is zelf mag behandelen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 16:27

Sylvia, kan je mij PB-en om welk topic het gaat?

Zover ik weet zijn er geen 'keiharde' regels voor.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 16:46

Ik vind dat als het om een topic van een mod gaat, dat diegene dat zelf niet mag behandelen,
dat moet de "plaatselijke mod" doen ipv de desbetreffende mod.

ik heb trouwens het idee dat ik heel erg vaak tem maar krijg echt maar een paar pb'tjes terug over dat ze zijn behandeld,
terwijl ik toch altijd ja aankruis.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:32

Sylvia schreef:
Bij deze even de discussie: mag een moddie een TeM op een topic dat door hem of haar gestart is zelf behandelen? Waarom wel? Waarom niet?

Waarom zou dat niet mogen?
Ik neem aan dat een moderator zelf heel goed weet wie er gelijk heeft. En waar heb je het nou over, de plaats van een topic?? Wat dat betreft kan een moderator zich ook vergissen, daar hoef je toch niet over in discussie te gaan?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:36

Een Mod zou toch van tevoren ook nadenken waarom iets op een bepaald forum hoort? Als een 'gewone' Bokker het daar niet mee eens is, of zelfs meerdere Bokkers, zal dat niks veranderen aan het feit dat die Mod bewust voor dat forum gekozen heeft. Ik ben dus van mening dat het dan niet objectief is, en het dus door een andere Mod behandeld moet worden.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 21:53

Twister, daar ging het idd over. Maar het antwoord ligt dan ook voor de hand: het topic staat goed, want. Buiten het feit dat er gruwelijk snel op die specifieke TeM gereageerd werd, vraag ik mij af of een andere mod er ook zo over denkt.

Laat ik het anders formuleren: ik vraag me serieus af waar het topic zou komen te staan als jij dat specifieke topic daar had geopend.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 22:03

Sylvia schreef:
Laat ik het anders formuleren: ik vraag me serieus af waar het topic zou komen te staan als jij dat specifieke topic daar had geopend.

Ik zou niet weten waarom een Moderator een voorkeursbehandeling zou krijgen of die überhaupt zou willen hebben.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 22:22

Juist, dat is mijn punt nou net. Daarom vind ik niet dat een mod op een eigen topic de TeMs af moet handelen!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 22:27

Goede vraag, Sylvia.
Als je het goed vindt dan ga ik het met de andere mods bespreken.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 23:09

Sure... Daar staat 't topic voor.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 23:15

Jeetje.
Nee ik vind inderdaad dat de TeM dan behandeld moet worden door een andere mod.
Onafhankelijk en geen vooroordeel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:36

Ilkkah schreef:
Ik vind dat als het om een topic van een mod gaat, dat diegene dat zelf niet mag behandelen,

ik heb trouwens het idee dat ik heel erg vaak tem maar krijg echt maar een paar pb'tjes terug over dat ze zijn behandeld,

alleen kan de plaatselijke mod wel eens dezelfcde zijn als de betreffende mod

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 09:01

Dat is hier iig niet het geval... De mod in kwestie is op een heel ander forum mod. Daarbij: veel fora hebben toch 2 mods? En dan hebben we altijd nog een paar vliegende keeps...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:02

Helaas hebben lang niet alle fora twee mods, dat zou op zich heel prettig zijn. We zijn het inmiddels aan het bespreken, we komen erop terug.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:38

En dat was ik.. je had me even een PB kunnen sturen natuurlijk.

Voor wat betreft de snelle behandeling (sympatieke insenuatie trouwens): ik was gewoon aan het kijken in mijn topic en zag een uitroepteken staan. Even kijken dacht ik.. Jouw vraag (want het was een vraag) was of het topic hier wel hoorde. Ik heb je geantwoord dat het topic hier wel degelijk hoorde omdat:

1. ik ben niet aan het wandelen met mijn paard (dat was een door jou aangehaald argument waarom het naar ITP zou moeten).
2. ik ben niet bezig met vrijheidsdressuur, maar met onderdelen van trail en een beetje halteren, dat zijn beide westernonderdelen. Bij trail is het de bedoeling dat je paard willingly guided een aantal gepresenteerde hindernissen overwint. Het zeiltje is een standaard westernwedstrijdonderdeel, net zoals een brug of een waterbak. Ook moet je bij trail bijvoorbeeld dingen van je afgooien o.i.d. en objecten verplaatsen. Vandaar o.a. de bal.

Het was een logische vraag met een logisch antwoord. Niet iedere dressuurruiter is op de hoogte van de westernonderdelen. Het betrof geen rel o.i.d.

Als je het daar niet mee eens was, had je natuurlijk een PB kunnen sturen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 11:03

Het gaat me er niet om om een rel te beginnen, het gaat me er ook niet om dat dit een persoonlijke vete is of wat dan ook... Het gaat mij er om dat ik van mening ben dat een mod geen TeMs op een eigen topic moet behandelen en dat is wat nu wel gebeurd is. Tuurlijk vind jij dat het daar moet staan. Maar vind iemand anders dat ook?

De reden voor een topic - imo heb ik ook helemaal niks verkeerd gedaan; ik heb geen namen genoemd, geen topic genoemd... Helemaal niks - is dat ik een discussie wil hebben, geen gesteggel via pb.

Ik haalde overigens niet het wandelen aan, maar buitenritten. Die horen bij ITP omdat een paard niet aan het werk zou zijn.

Nogmaals: het gaat me er niet om dat het antwoord niet is "tuurlijk Sylvia, ik verplaats het wel even want je hebt helemaal gelijk."Het gaat mij erom dat je als mod zijnde op je eigen topic reageerd en dus ook een voor de hand liggend antwoord zult geven; nl precies de reden dat jij het daar neer hebt gezet. Anders gezegt: als ik een reden bedenk waarom een buitenrit bij HAW moet, er komt een TeM dat 't naar ITP moet en ik reageer erop... Wat denk je dan dat het antwoord is? Túúrlijk hoort het op HAW, want ....

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:09

Sylvia, zoals beloofd hebben we gesproken over het afhandelen van TeM's door mods die zelf een topic gestart hebben.
In principe gaan we er vanuit dat mods de regels kennen en daarom prima in staat zijn om op een objectieve manier een tem (ook over een eigen topic) af te handelen.
Maar we begrijpen ook dat het wellicht 'krom' over kan komen.
Om dit soort misverstanden in de toekomst te voorkomen, hebben we besloten dat tem's over topics die door een mod gestart zijn, niet meer door dezelfde mod afgehandeld worden.
Een kleine uitzondering hierop zijn 'onbenullige details' zoals bijv. een schrijffoutje corrigeren, maar als het om de inhoud / plaats van een topic gaat dan zal de mod van het desbetreffende forum hier antwoord op geven en niet de mod die het topic gestart is.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 11:13

Okay, merci...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:19

Ja snap ik.. achteraf had ik die TEM niet moeten doen, maar ik heb het echt als vraag opgevat en voor mij als westernruiter is het zo logisch dat ik daar aan het werk ben met mijn paard en niet aan het wandelen/buitenrit maken of iets dergelijks (rijden mag nog niet hij is pas twee). Zo heb ik het ook opgevat, als iets dat kennelijk (ondanks dat ik in de titel het betreffende wedstrijdonderdeel trail) had gezet, uitleg behoefte. Maar goed.. het was haastig geantwoord, niet handig achteraf.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:24

Lielle schreef:
Ilkkah schreef:

alleen kan de plaatselijke mod wel eens dezelfcde zijn als de betreffende mod

Ik wist dat iemand dit zou gaan zeggen
maar ik denk dat de plaatselijke mod wel weet wat er niet of wel kan op het forum waar hij of zij over "waakt"

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 17:29

Mooi helderheid, mochten we ooit nog eens Mods worden

Ik heb dat probleempje ook wel eens gehad!

Komt het in het lijstje met moddieregels?