Meten met twee maten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Meten met twee maten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 21:07

Is dat wel toegestaan op een forum? Of is dat in strijd met de wet die gelijke behandeling vraagt voor mensen?

Ik vind het op z'n minst opmerkelijk dat er een aantal bokkers zijn die bewust beledigend en persoonlijk mogen zijn zonder dat daar wat van gezegd wordt.

Ulissa

Re: Meten met twee maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:22

Gebeurd dat hier dan? Ik kom hier niet zo vaak dus ik merk dat niet.

Alhoewel ik laatst toch ook het idee had dat sommige mensen maar alles kunnen zeggen.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:44

Heb je dan een voorbeeld waar het over gaat en in welk topic ?
Kan een mod tenminste reageren waarom dat dan zo zou zijn. Knipoog

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 23:27

*zucht*

Waarom zijn het toch vaak de mensen die hun zin niet krijgen bij het modteam, die dan het hardst roepen (en het liefst op FZ daar een topic over starten) dat er gemeten wordt met twee maten.

Mag ik de conclusie dus trekken dat als wij als modteam eens niet handelen in het straatje van een bepaalde bokker dat wij met twee maten meten?
Zo ja, vooral door gaan met geloven, dan zul je het telkens bevestigd zien Rolleyes
Want tja, het modteam is er toch immers om gebruikers dwars te zitten?

Verder heeft het dan ook geen zin om een discussie daarover aan te gaan, omdat je dan niet openstaat voor de visie van het modteam.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 01:36

Aqua8horse: ik heb je ook per pb gevraagd wat je bedoeld met twee maten, daar heb ik geen reactie op gehad.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:11

Ik denk dat het meten met 2 maten wel meevalt.
Sommige mensen zijn in hun reacties heel duidelijk en direct. Het is ook maar net hoe de lezer het geschrevene interpreteert.
Ik weet zeker dat, zodra er echt gescholden wordt of ruzie wordt gemaakt in een topic, er echt wel wordt ingegrepen door moddies, ook tegen de personen die jij bedoelt aqua8horse!
Idd zijn er soms pittige discussies, die hard tegen hard gaan, maar zolang het "netjes" blijft heeft mi het merendeel daar geen hinder van.
En wat is er mis met een soms pittige discussie?!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 14:44

Dat bepaalde mensen mogen beledigen tot in den treure. Dat ze dingen mogen verdraaien en zelfs voortdurend off topic mogen gaan.

Ik kan heel goed tegen kritiek en ik zie moeilijke vragen als een uitdaging. Maar mensen die al jaren met dezelfde bewuste gedachte vragen stellen terwijl het antwoord toch al niet klopt dat ze zullen krijgen omdat ik in hun ogen dom ben, niet kan rijden, zwak ben, niets kan uit leggen, achterbekas ben etc.....

En dat staan jullie allemaal toe. Die reacties van de bewuste personen dragen in geen enkel topic iets waardevols nij, ze verpesten alleen de topics. Heel bewust om ze op slot te ktijgen.

Voorbeelden te over.

Kijk op vraag maar raak...een topic van mij over het stemgebruik. Heeft nergens wat mee te maken. Allemaal leuke reacties tot dat zij weer beginnen.....

En wat doet de mod: een dubbel topic dus op slot. Dit slaat kan nog wal. En ik denk erover om het maar een juridisch te laten bekijken.
In Nederland hebben we namelijk recht op gelijke behandeling. En het ljkt erop dat dat hier op bokt nog wel eens mis gaat.

Met een pittige discussie is niets mis, daar leer je het meeste van. Maar is er nog sprake van discussie als je vragen die je stelt of de dingen die je zegt, met een hele andere achtergrond stelt?

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:56

Ik volg nu al een tijdje de discussies en snap niet waar je dit nu vandaan haalt.
Je probeert op allerlei manieren je gelijk te krijgen, zonder ook maar iets te onderbouwen.
Bij dit verhaal (zie reacites mods), maar ook bij de andere topics die je gestart bent.

Als ik zeg dat ik 100 meter hoog kan springen, dan willen mensen ook weten wat mijn techniek is en graag bewijs zien.

Nee, met 2 maten meten in jouw geval.... klopt niet.

Waarom hecht je zoveel waarde aan dit forum. Volgens eigen zeggen wil je een gelijk behandeling.... door aan te geven dit juridisch te laten bekijken jaag je alleen nog maar meer mensen tegen je in het harnas.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:03

Tsjaah... Haha!
Waarschijnlijk heb je het er zelf naar gemaakt Aqua!!

Als ik jou was zou ik geen moeite doen dit juridisch aan te vechten, je hebt geen poot om op te staan.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:23

Als je niet tegen kritiek kan, moet je niet aan een discussie deelnemen. Er zelf een beginnen is dan ook niet slim, want op een openbaar forum heb jij niet te bepalen wie er wel en niet in jouw topic mogen posten. Je weet dat jouw 'methode' omstreden is hier op Bokt, je zou kunnen overwegen dat gewoon te accepteren in plaats van op een nogal onvolwassen manier naar het mod-team te rennen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:26

Zoals Simmie al zegt: het is maar net hoe de lezer het opvat. En als ik zo jouw eerste zin lees (gelijke behandeling, in strijd met rechten...) dan blaas je 't aardig op. Ik wilde voorstellen om een aanklacht in te dienen, maar je zegt zelf al dat je het juridisch wilt gaan bekijken.

succes dan maar. Ik hoop voor je dat je eventuele aanklacht serieus behandeld wordt, maar eerlijk gezegt heb ik daar mijn twijfels over. Rolleyes

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:07

Juridisch kun je met dit topic niets.
Weet niet waar het in andere topics van jou dan wel schofferend aan toe gaat maar neem aan dat er geen beledigingen op ras/sekse/geloof plaatsvind.
( want daar horen mods dan wel op te reageren met een slot/waarschuwing/ban i.g.v. )
Discussies zijn openbaar, door je deelname aan een forum ga je akkoord met regels.
Zoek een regel op welke betrekking heeft op jouw probleem en kaart die dan aan.
Zelfde als dat je openbaar een foto plaatst, op Internet is dat dan vrij om zich te verspreiden.
Staat taalgebruik je niet aan van iemand probeer dan zelf beschaaft te blijven, zo leert de ander dat je daar niet van onder de indruk bent.
Behalve dat de ander zich van een kant laat zien, waar anderen hun gedachten over laten gaan en jij eerder de steun zal krijgen.
Want helaas is taal in woord en vaardigheid bij velen schrijnend te noemen ( maar dat staat daarbuiten en is mijn mening ) Knipoog

En open je zelf een topic om een discussie op gang te brengen, denk dan gewoon 2 x na.
Aktie vraagt om reactie, of het je nou aanstaat of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:26

Met 2 maten meten
Wanneer ga jij betalen voor je commerciele doelen??
Bij andere word dan ook een topic gesloten.

Jij zegt op bokt revolutionair te zijn, bewijs dat dan ook op bokt.
Verder ben jij degene die daarover topics opent, en ja ik de trut Tong uitsteken, iemand die antwoorden wil.
Duidelijke!
En geen laffe pb's met dat ik mijn paard tekort doe om niet naar je te luisteren.

Dus wie draait nu dingen om?
Ik speel alles open op het forum, behalve als ik een pokke pb krijg van je, dan krijg je er ook een terug.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:35

wat ik em af vraag aqua. Ben jij wel hier om jou 'revolutionaire technieken' uit te leggen enzovoort. Of om rel te schoppen?
Als het je niet aanstaat op bokt, genoeg nederlandse paardenforums waar ze jou techniek misschien wel aprecieren. Om het juridisch te gaan doen. Tja, veel succes? Lachen 99% van de gebruikers is tevreden met bokt. de andere 1% is meestal niet meer actief Lachen

Dus als het je echt zo dwars ligt? (sorry, maar word een beetje moe van jouw topics! je hebt overal commentaar op)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:41

Citaat:
Met een pittige discussie is niets mis, daar leer je het meeste van. Maar is er nog sprake van discussie als je vragen die je stelt of de dingen die je zegt, met een hele andere achtergrond stelt?

Dat is jou interpretatie, want mijn gedachten lezen kun je nog altijd niet.

ik wil, van het begin, tot de dag van vandaag, nog steeds duidelijke, eerlijke!, antwoorden.
En daar heb ik bij mijn vragen geen enkele andere gemene gedachte bij.
Dat jij dat denkt, dat kan.
Ik weet dat het anders is.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:42

Aqua8horse schreef:
En wat doet de mod: een dubbel topic dus op slot. Dit slaat kan nog wal.
En ik denk erover om het maar een juridisch te laten bekijken.

In Nederland hebben we namelijk recht op gelijke behandeling. En het ljkt erop dat dat hier op bokt nog wel eens mis gaat.

Rolleyes
Sorry maar gaat dit niet wat ver???
Het is een internet forum....harstikke leuk als tijdverdrijf dat zal ik niet zeggen maar om nu juridisch bijstand te vragen om een topic wat niet naar je zin gaat.

Waar gaat dit over!!!!!

Zal jou toch een worst wezen wat mensen op i-net beweren....als je achter je woorden/daden staat en dit kunt onderbouwen...

Ik heb beide topics gelezen....en het zijn idd dezelfde mensen die kritisch zijn..so what!!!
Als je de discussie niet aan wilt gaan moet je geen topic starten op een openbaar forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:35

Dit is werkelijk compleet buiten alle proporties. Juist diegene die jarenlang mensen bestookt met de meest hatelijke PB's kruipt hier in de slachtoffer rol.

Ik heb jou IRL gezien en ben van mening [en daar sta ik niet alleen in] dat jouw theorie en praktijk niets met elkaar te maken hebben. Op het moment dat ik daar kritische vragen over stel wordt ik door jou hier op het forum genegeert maar krijg ik van diverse Bokkers PB-tjes met het bericht dat je de meest vreselijke verhalen over mij via het het PB-circuit rondstuurt.

Als we het hebben over meten met 2 maten dan denk ik dat er aan alle kanten rekening met jou wordt gehouden. Ik was aanvankelijk van plan om geen enkel verslag van mijn bezoek te plaatsen. Na een lading vervelende en beldigende PB-tjes van jou heb ik toch een verslag geplaatst en ben daar bijzonder mild in gebleven. Iemand afbranden en de grond in trappen is heel simpel maar uiteindelijk is dit gewoon maar een forum en voor mij geen halszaak. Verder denk ik dat jij heilig geloofd in je eigen kennis, kunde en methode, dat mag van mij en dat vind ik prima. Ik heb er wel grote problemen mee dat jij een ander niet in zijn waarde kan laten en kunt respecteren. En dat volgens jou iedereen die er een andere visie op na houd ook per definitie bezig is met het bewust mishandelen van zijn paard.

Ik denk dat menig andere Bokker al diverse keren een berisping zou hebben gehad voor het gedrag dat jij hier in de afgelopen 2 jaar hebt laten zien. [beledigen, mensen niet respecteren/in hun waarde laten, commerciele verhalen verkondigen op niet commerciele forums, off topic gaan, topics openen en vervolgens niet antwoorden, iedereen bekritiseren zonder zelf iets te laten zien, en ga zo maar door...]

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:54

aqua8horse schreef:
ik zie moeilijke vragen als een uitdaging

alleen jammer dat je, als die komen zelf 'het topic als gesloten beschouwd' en er dus geen antwoorden meer op geeft.
vage manier van met uitdagingen omgaan.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:56

pharagirlke schreef:
iet aanstaat op bokt, genoeg nederlandse paardenforums waar ze jou techniek misschien wel aprecieren.

Eigenlijk wilde ik in mijn relaas ook bovenstaande opmerking maken, maar.....

Als je even googled oid, zie je dat de aanbiedingen van Aqua ook bij andere fora niet geheel op prijs worden gesteld.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:39

Aqua8horse; je hebt een bedrijf. Om die redenen zouden commerciële of wervende topics per definitie bij EA-CO thuishoren.

In een aantal gevallen open jij topics of geef je antwoorden waarbij jij aangeeft een unieke methode voor rijden, revalideren van paarden etcetera te hebben. Een methode die je aan vragenstellers wilt toelichten. Dit is niet per definitie commercieel: er zijn verschillende methodieken van rijden/omgaan met paarden. Maar net zoals iedere wetenschapper/onderzoeker/deskundige bereid moet zijn zijn onderzoeksgegevens vrij te geven en diezelfde wetenschapper bereid moet zijn in debat te gaan met tegenstanders, geldt dat ook voor jou.

Dat wil zeggen dat mensen die niet op basis van je mooie blauwe of bruine ogen geloven in je methode, maar meer bewijs willen zien, het recht hebben kritische vragen te stellen, meningen te uiten etcetera. Dat doen ze dan ook. Wellicht is dat niet altijd wat je graag wilt lezen, maar het gaat nergens over de schreef. Het is ofwel een herhaling dat bepaalde vragen niet beantwoord zijn en een verzoek dat alsnog te doen, of het is een beschrijving van een evenement uit eerste hand. Iedereen die zich in de schijnwerpers begeeft met de melding van een nieuwe revolutionaire methode (of ze nu Anky, Monty Roberts of Aqua8horse heten) moeten voorbereid zijn op kritische vragen, commentaar e.d.

Op een forum als bokt moet dat helemaal kunnen. Als je de kritische vragen niet wilt, dan kun je altijd overgaan tot het huren van een banner, het starten van een eigen website, het huren van advertentieruimte in diverse paardenbladen. Het verkondigen van een boodschap zonder de mogelijkheid tot kritiek valt onder reclame. En daar is bokt dus niet voor.

Dat vind ik geen meten met twee maten.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:46

Ik heb nog nooit gereageerd in één van jouw topics, wel heb ik ze allemaal gelezen. Daarin zag ik dat jij eigenlijk alleen jouw mening als gelijk ziet, andere meningen worden genegeerd of afgewimpeld. Dus nu beweren dat jij van een stevige discussie houdt is onzin; alleen maar volhouden dat je gelijk hebt en selectief lezen vind ik niet discusseren.

Daarbij heb ik verschillende keren gezien dat je geen antwoord geeft op vragen van geinteresseerde mensen als ze je niet aan staan..

Om de schuld nu maar op de mods af te schuiven vind ik onfatsoenlijk.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:01

Ik vind idd dat er op bokt met 2 maten gemeten word!! Ja

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:07

stalleke schreef:
Ik vind idd dat er op bokt met 2 maten gemeten word!! Ja

Verklaar je nader.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 19:07

Voor mij heeft dit helemaal niet met gelijk krijgen of willen hebben te maken!!!
Het heeft te maken met gelijke behandeling en de regels die gelden op bokt!!! Gewoon je ervaring kunnen vertellen zonder daar bij door een aantal belachelijk gemaakt te worden. Ook vragen van werkelijk geinteresseerden willen beantwoorden omdat er onduidelijkheid blijkt, kan ik kennelijk op bokt niet doen zonder irritant gestoord te worden. Je voordurend moeten verdedigen voor onzin van een aantal terwijl je serieuze bokkers antwoord wil geven.
Via PB gaat dit prima. In alle rust kan ik duidelijk antwoord geven op de gestelde vragen, zonder dat ik of de vragensteller wordt gehinderd door "spam" Ja, het is heel jammer dat niet iedereen dan kan mee lezen want ik merk dat daar toch veel behoefte aan is.

Het ligt alleen niet aan mij, beste mensen...want zeg nu zelf zou jij als je voortdurend met altijd dezelfde mensen met hetzelfde negatieve geluid wordt lastig gevallen zonder respect, terijl zij ervan overtuigd zijn dat je dom bent, niet kan rijden, een grote bek hebt (allemaal woordelijk gezegd) etc. dan stel je toch je grenzen?

Ik heb dus, helaas, zelf die grens moeten stellen, ten koste van serieuze lezers die hele goede vragen hebben gesteld. Dat betreur ik. En daarom vind ik dus dat er met 2 maten wordt gemeten. Dat heeft dus helemaal niet te maken met of ik gelijk heb of niet maar gewoon met het normaal kunnen communiceren over dingen, of je het eens bent of niet is hierbij niet van belang!

PS voor de liefhebbers is er nog een topic van mij: viewtopic.php?f=1&t=408964

Ik ben het dus gedeeltelijk met je eens Anya. Ik ben niet bang voor kritiek en ik ben niet op bokt om commercieel te willen zijn. Mijn naam heeft te maken met een uitvinding die wij gedaan hebben en daar ben ik trots op. We hebben daar namelijk octrooi op gekregen en zijn daarom geregistreerd uitvinders. Als dat het bezwaar is, verander ik mijn naam zonder problemen in de naam van mijn paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:40

Je mag me wel bij naam noemen hoor Haha!

Verder doet je naam mij niks.
Je vind maar lekker uit en ik hoop voor je dat het zwembad er ook een keer daadwerkelijk staat en dat je droom daarin mag uitkomen.

Waar ik moeite mee heb, is dat de enige waarheid, de methode van jou is.
Dat dat de enige manier is van paardvriendelijk rijden.
En dat stuit mij (andere moeten maar voor zichzelf spreken) enorm tegen de borst.
Als er iemand zonder dwang of gemene hulpmiddelen rijd, ben ik het wel.
En daarin ben ik niet de enigste.
want bij mijn instructrice hoef je ook echt niet met rommel in de les te verschijnen.
Verder ook niet nodig, want we nemen de tijd, om te komen waar we willen, zonder dwang. Hoogstens tot net een mm over de grens, voor een paar passen, om het zo spierkracht uit te bouwen.
Want we willen geen gespannen paard.

Verder denk ik daar niet bij, dat "mijn methode" beter is dan die van jou.
Maar ook zeker niet minder.
Maar jij doet voorkomen, als of jou methode de enigste juiste is.
Zelfs de top kan nog van jou leren, laat staan wij bokkertjes.

Naar herhaaldelijk verzoek, heel lang geleden om duidelijk antwoorden, kwamen er steeds dezelfde zeer lange, voor ons domoren, niet begrijpelijke tekst.
Wil je dan iets promoten op i-net, zul je het ook op schrift duidelijk moeten kunnen maken.

Ik, en enkele andere bleven er om vragen, maar jij nam ons al snel niet serieus. (Zag ons zelfs als relschopper.)
Maar ik was dat toen nog steeds wel (zelf nu nog, al geloof je dat niet), want ik sta wel open voor iets nieuws.
En ook al pas je misschien niet alles toe, iets steek je er altijd wat van op is mijn motto.

Je zou honderd keer langs zijn gekomen bij kawa, voor het verzamelen.
Waar uiteindelijk een communicatie fout was. Ik bedoelde piaffe en passage in 10 min, jij alleen dragen, ik verwacht zoals een B ruiter fijn vind, maar je bedoelde iig geen passage. Maar ik als Z ruiter op vervolg van mijn training wel.
En toen kwam het voor mij over alsof je daarom steeds afhaakte op een afspraak te maken.
Wat ik eerst er jammer vond, maar later door je reacties in topics helemaal niet meer.
En heb toen ook gezegd dat het voor mij niet meer hoefde.
Ook al bleef ik interesse houden in je manier van trainen, waar ik nog steeds niks van snapte.

Maar toen na dreig mails, op mijn gewone vragen, werd voor mijn gevoel, alles bevestigd.
En dat is voor mij het gevoel van grootspraak en meer niet.

Ander was je wel op de verzoeken van andere bokkers of mij ingegaan, dan waren pb's met je trekt je knol te prut in ook niet nodig geweest.

En ik wil nu nog steeds duidelijke antwoorden, maar eerlijk open op een forum lijk jij ze niet te kunnen beantwoorden, omdat ze naar mijn idee voor jou te technisch zijn.
Anders was het een peulenschilletje.
En ik geeft toe, dat ik er moe van word, niet 1x een normaal antwoord van je te zien, want dat blijf ik tot in den treuren, wel verwachten.
Nu meer uit fatsoensnorm van jou, naar ons toe, dan wat anders.

Maar het met 2 maten meten zie ik nog steeds niet.
Het topic wat jij eerder aanhaalde, was al een vraag in je eigen geopende eerdere topic.
Dan word bij iedereen een topic met dezelfde inhoud daarover gesloten.

verder ben ik van menig, dat als je elke keer bij je eigen methode uitkomt als de beste, dat dit zeker commercieel is.
Of het goede reclame is, is wat anders.
Maar dat kun je er wel van maken, maar dan zal het beantwoorden van vragen zeker anders moeten.
En iedereen, ook die kritisch kijken, eerlijk moeten beantwoorden, zonder pb’s erbij.
Dan kan het positieve reclame worden.
Waar een groot medium als bokt geweldig voor is.
Dus denk dat je enorm gematst bent, al zolang je bent aangemeld, dat je topic niet bij de eerste berichten over je methode op slot zijn gegaan, door de commerciële tint.

Zo dat was mijn lange verhaal van vandaag Haha!