Foto's en ideen gevraagd voor de dressuursite die ik maak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DMED

Foto's en ideen gevraagd voor de dressuursite die ik maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 23:02

Ik heb een domeinnaam over dressuur (maak ik later bekend) en het is dus de bedoeling dat het een dressuursite word met informatie over dressuur, amazone en ruiter 'database', foto's van wedstrijden e.d. Nu vraag ik van jullie:

Een foto van jezelf met jou paard in de dressuur. De foto verwerk ik op de site als logo of dergelijke. Je geeft dus als je je foto in dit topic zet daarmee toestemming aan mij om hem te plaatsen. Ik ben echt op zoek naar zo net mogelijke foto's. Dus het liefst in wedstrijdtenue (liefst dressuurhoed), mooi getoilleteerd paard/grote pony en mooi moment.

Tevens ben ik op zoek naar namen van grote dresuuramazones/ruiters naast: anky, edward gal, arjan teeuwissen, coby van baalen, Tineke bartels. Dus weet je een paar namen? Graag hierneerzetten. Voorwaarde is dat het nederlandse amazones en ruiters zijn.

Als laatste item ben ik op zoek naar foto's (net als bovenstaande) van mensen met paarden en pony's die officieel starten. Daarbij graag een verhaaltje over je paard en jou, hoe jullie tot het niveau zijn gekomen, instructrice, waar je woont, hoe hoog je niveau is (mag elk niveau zijn) en bijzonderheden. Je geeft wederom toestemming dit te plaatsen op mijn site (ik ga een soort van database maken) als je dit in dit topic zet of naar me opstuurt. Je mag hier ook aan meedoen als je met je pony bij de paarden rijd.

Reacties naar e-mail, in dit topic, of via privébericht, wanneer de site af is meld ik dat natuurlijk hier op bokt.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!!
Laatst bijgewerkt door Katja op 14-03-05 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Pony's toegevoegd op verzoek van ts.

Renske_

Re: Foto's en ideen gevraagd voor de dressuursite die ik maa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:05

jammer dat onze profielen het nog niet doen, ik heb heel veel dressuurfoto's, ook wedstrijdfoto's(ncl dressuurhoedje Knipoog ) in mn profiel gehad hier op bokt

ik ga ff zoeken of ik nog kan vinden op welke msn group ik ze had staan, dan plaats ik ze wel in dit topic en anders krijg je ze via de mail Lachen

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 23:07

Renske20 schreef:
jammer dat onze profielen het nog niet doen, ik heb heel veel dressuurfoto's, ook wedstrijdfoto's, in mn profiel gehad hier op bokt

ik ga ff zoeken of ik nog kan vinden op welke msn group ik ze had staan, dan plaats ik ze wel in dit topic en anders krijg je ze via de mail Lachen

Dat zou heel leuk zijn!! En vertel er meteen 'je verhaal' bij.. hoeft niet per se lang te zijn.. gewoon een beetje info EN VOORAL: JE NAAM EN DIE VAN JE PAARD Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:35

even een vraagje, ben mn msngroups aan het afzoeken voor foto's, heb er een aantal gevonden, maar daarnaast ook veel foto's aan de longe, en wassen&vlechten etc voor de wedstijd, kan je daar ook iets mee of gaat het puur alleen om rijfoto's?

ik zoek nog ff verder en plaats daarna mn 'drama-verhaal' wat uiteindelijk toch een goede afloop heeft Knipoog en de rijfoto's natuurlijk Lachen

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 23:46

Renske20 schreef:
even een vraagje, ben mn msngroups aan het afzoeken voor foto's, heb er een aantal gevonden, maar daarnaast ook veel foto's aan de longe, en wassen&vlechten etc voor de wedstijd, kan je daar ook iets mee of gaat het puur alleen om rijfoto's?

ik zoek nog ff verder en plaats daarna mn 'drama-verhaal' wat uiteindelijk toch een goede afloop heeft Knipoog en de rijfoto's natuurlijk Lachen

Ik ben echt opzoek naar alleen rijfoto's want van ieder persoon komen er maximaal 2 foto's op anders word het teveel voor de database. Je mag je verhaal vertellen maar realiseer je wel dat het dus op de site komt Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 00:23

graag zelfs dat t verhaal bekend wordt, wie weet heeft een ander er nog wat aan Lachen

paard: Quentin, geboren: 22-7-'93 het is een BWP'er Magic Owl x Eclatant en is 1.70m.

ruiter: Renske Gravendeel 22 jaar, als je meer info nodig hebt over mij dan hoor ik het wel

Ik kreeg Quentin op mijn 17e verjaardag(3 maandjes eerder eigenlijk Knipoog ) en we begonnen heel leuk in de B, hij was op L/M niveau gereden dus een B proefje ging met gemak, en we werden steeds 1e en gingen al snel naar de L over, toen begon hij met klieren want hij werd ineens weer aan het werk gezet e hij vond die brave relaxte B proefjes veel leuker Knipoog
Ik was een brave E-pony gewend en hij verraste me met zn gestaak en gsteiger, en hij kreeg meteen door dat als hij ging steigeren of zn voorbenen op de bakrand zette etc dat hij dan snel klaar was met werken Knipoog

Uiteindelijk zijn we omgeklapt met het gesteiger, ik bang, Q nog dwarser en hij stond dus te koop, wilde hem toch niet kwijt, ben toen met hem naar mn huidige instructeur gegaan, Ton Wouters uit Bladel

met veel bloed zweet&tranen ging het steeds beter en ineens startten we M2, hij had wel al een jaartje af en toe moeite om rechtsachter mee te nemen, niet echt kreupel maar hij haperde af en toe even.
ben bij meerdere dierenartsen en klinieken geweest maar er werd niets gevonden, ook zn gestaak en gesteiger kwam niet daardoor zeiden ze en ik moest hem amar flink aanpakken...

inmiddels stond hij weer aan huis, want hij was ee stuk braver geworden, en in de wei is hij tussendoor nog een keer gevallen en hij heeft een keer vastgelegen op stal
april 2004 ons Z1 debuut, ik mocht eindelijk een dressuurhoedje op, en een Stang en trens hoofdstel was aageschaft, t wachten was alleen nog op de juiste onderlegtrens en dan ging ik met S&T rijden in mn les, en later ook op wedstrijden...althans dat was de bedoeling

eind april kreeg ik een auto ongeluk, had een whiplash en was daardoor even klaar met rijden, in augustus pakte ik het rijden weer op en ik merkte dat rechtsachter steeds slechter meekwam, eind september weer naar de dierenarts, weer niets gevonden, toen doorverwezen naar Utrecht

in Utrecht constateerden ze ataxie, en al behoorlijk erg....
ze zeiden dat het niet echt verantwoord was om te rijden, met name met de galop moest ik uitkijken, in die gang zou een zwaar atactisch paard het makkelijkste gaan vallen
Ik snapte het niet, ataxie is meestal pijnloos, maar Q had pijn en juist de galop was het makkelijkste voor hem....

Heb toen Steffi van der Laarse ( http://www.steffivanderlaarse ) erbij gehaald, en wat bleek, door het vallen is zn bekken jaren geleden scheef gaan staan, het vastliggen heeft het wrsch nog erger gemaakt, omdat hij flink aan werd gepakt(immers, hij was 100% gezond volgens de dierenartsen...) ging hij anders lopen om minder pijn te hebben, daardoor is er vanalles scheef gaan staan, uiteindelijk zijn zn spieren zo gaan verkrampen dat hij helemaal stijf was en de fysio kreeg het niet los, hij had moeite met zn hele achterhand, dit had Utrecht gezien als ataxie

na 3 behandelingen dmv acupunctuur en het manipuleren van zn bekken loopt hij weer als een trein!

starten zit er voorlopig nog niet in, heb zelf flink last van mn rug dus rij te weinig, en hij is nog niet helemaal terug op Z niveau, en omdat hij is afgekeurd door de verzekering, die heeft utibetaald, moet ik eerst vrijstelling vragen om te mogen starten

maar we zien wel, als hij thuis weer een Z1 proef kan laten zien vraag ik de verzekering toestemming om weer te mogen starten, dat is niet het belangrijkste voor mij, ik ben allang blij dat Quentin het weer zo goed doet en 100% zuiver loopt! Hyper!
ben blij dat ik eigenwijs was en evrder ben gaan zoeken wat er nou echt met hem aan de hand was....voor hetzelfde geld had hij inmiddels in de frikandellen gezeten, hij had echt pijn en ja dan moet je uiteindelijk een beslissing gaan maken
gelukkig hoef ik daar voorlopig niet meer aan te denken Haha! hij is nu losser en soepeler dan hij in jaren is geweest! e vooral veel vriendelijker en gewilliger met het rijden!

hier een foto gemaakt tijdens het losrijden voor onze eerste Z1 proef.
http://groups.msn.com/_Secure/0QQAjA5QS ... 4433731052

tijdens het ponyconcours van onze club mochten de paarden-leden losrijden in de Z-ring ivm de afmeting van die ring die de meeste leden thuis niet hebben, deze foto is 1 week voor ons Z1 debuut gemaakt
http://groups.msn.com/_Secure/0QQCrApkS ... 5338960629

hier 2 hele oude wedstrijdfoto's, zo'n 4 jaar oud denk ik Knipoog
http://groups.msn.com/_Secure/0RAAAAJUU ... 4440066924

http://groups.msn.com/_Secure/0RAAZA5EU ... 4437558345

http://groups.msn.com/_Secure/0QQAiA6MT ... 4596530992

foto gemaakt tjdens een les, zo'n 3 jaar geleden Knipoog
http://groups.msn.com/_Secure/0SQAfA8QW ... 4450284174

tijdens een Tyrza clinic, in april 2004

http://groups.msn.com/_Secure/0QQAfA44S ... 6879512904

http://groups.msn.com/_Secure/0QQAAAI8S ... 6887296339

http://groups.msn.com/_Secure/0QQAZA5IS ... 6889757197

http://groups.msn.com/_Secure/0QQAjA5ES ... 6897710840

foto's van de eerste les sinds ik weer ging rijden augustus 2004
http://groups.msn.com/_Secure/0QADrAmkS ... 9894611761

Afbeelding

hop dat je heir wat mee kan, op http://groups.msn.com/wisjepaard staan nog veel meer foto's (vanaf blz 3 bij foto's, als je er wat mee kan mag je ze gebruiken, anders staat dit topic zo supervol met al mn foto's Knipoog )
Laatst bijgewerkt door Katja op 14-03-05 19:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Heel veel foto's in een link veranderd anders wordt het meet ITP.

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 00:36

Top renske!! Je verhaal, 1e en laatste foto worden geplaatst bij het verhaal. (Die zijn in mijn ogen het mooist en het meest kwalitatief.)
Het duurt natuurlijk nog wel even voor de site klaar is maar ik hou je hier op de hoogte wanneer dat zal zijn!

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 12:42

Zijn er nog meer mensen die op de site willen? Het word heel leuk!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:06

graag gedaan hoor Lachen
de 1e en laatste foto vind ik idd ook de mooiste, de rest is of in een binnenbak gemaakt en daardor onscherp, of zijn met een gewone camera gemaakt en later ingescand, wat ook niet goed is voor de kwaliteit

ben heel benieuwd naar je site Lachen

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:41

Rij zelf niet echt op een hoog niveau maar vind het wel altijd erg leerzaam om bij dressuur clinics te gaan kijken
Hier kan je een hoop van leren .
Hoop ook echt dat ik de data's van clinics terug kan vinden op je site.

Denk ook eens aan Laurens van Lieren, heb hier pas een clinic van gezien en zie kan goed uitleggen en zeker goed rijden

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:51

Kirsten Beckers rijd toch nu ook vrij goed? Ik hoorde dat ze ook Broere Jazz, montecristo en zo nog een paar paarden reed. Haha!

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 18:04

Ik ga niet alleen mensen plaatsen die bij de paarden rijden maar ook bij de pony's dus kom maar op met je ponyfoto's!!!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:20

égt hele mooie foto's heb ik niet, maar kijk maar of je er wat aan hebt:

[img]http://images.sugababes.nl/user_pics/435/435744_f2a6edd719.jpg[.img]

Sorry als ik het verkeerd begrepen heb!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:21

oeps, zoe doet ie het wel:

Afbeelding

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 18:30

Sorry misshorse maar ik ben echt op zoek naar een foto van jou EN je paard of pony , en daarnaast mag je dan wel een foto van alleen je paard. En ik zou ook graag een verhaaltje van je willen Haha!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:36

Sorry, er worden waarschijnlijk volgende week zondag weer foto's van mn L1 debuut gemaakt, als ze lukken zal ik ze dan sturen Tong uitsteken

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:37

Ik verplaats dit topic even naar FZ daar is het denk ik beter op z'n plaats.
Willen jullie de foto's als link plaatsen of per mail en pb sturen zodat het geen foto-topic wordt.

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 19:49

Wil je hem alsjebliefd hier laten staan Haha! op forumzaken kijken minder mensen en er zullen geen foto's meer geplaatst worden hier dan Lachen (dus meiden stuur maar naar mijn mail *LOL*

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:19

Naam amazone: Shanna Alderliesten
Leeftijd: 17 jaar
Niveau: M2 dressuur
Pony's: Dubbelland's Boas - Mister Rollebol
Ponyclub: Varus te Varsseveld

Info:

Ik ben op mijn 11e begonnen met paardrijden. Na 7 maanden op de manege kreeg ik mijn eerste verzorgpony, een bruine merrie van 1.25m. Zij heette Kitty en met haar heb ik L2 dressuur en B springen gereden.

Na 2,5 jaar werd het tijd voor een grotere pony. Ik ben erg klein en kon dus met 14jarige leeftijd nog makkelijk op een C-pony. Dit werd de toen 3jarige New Forest merrie Dubbelland's Dancer. Ik heb haar zelf zadelmak gemaakt. Na 2 jaar op wedstrijd waren we M1 dressuur.

Toen kwam er een D pony. Dit is de Welsh K ruin Dubbelland's Boas (v. Anjershof Rocky) We hebben een aantal moeilijke periodes gehad, maar op het moment gaat het heel goed met ons. We starten M2 dressuur (met winstpunt) en zijn L springen startgerechtigd.

Tevens zijn we Gelders Kampioen M1 dressuur categorie D/E indoor 2005, en waren we 5 maart j.l. 6e van Nederland op de Kampioenschappen te Wanroij. Ik doe bijna alles zelf met hem, maar zo nu en dan les ik bij Betsie Hagens of word ik geholpen door Danielle van Aalderen.

Als je meer wilt weten, pb of mail gerust!

Even wat foto's zoeken Knipoog

Afbeelding
Dubbelland's Boas en ik tijdens het NK Wanroij 5 maart 2005

[img[http://www.mijnalbum.nl/Foto=OK3W46CV[/img]
Dubbelland's Boas en ik tijdens de clinic van Danielle van Aalderen

Afbeelding
En tijdens de training.

Foto's zijn verkrijgbaar in groot formaat en betere kwaliteit. PB maar Knipoog

Hoop dat je er wat aan hebt!!

Hier de grote versies, al is dit nog met het logo van MijnAlbum. Ik heb de foto's op mijn computer, dus mocht je mijn stuk wel willen plaatsen op je site dan mail ik je met alle plezier de correcte versie.

http://ww2.mijnalbum.nl/GroteFoto=SXW6FUVG

http://ww2.mijnalbum.nl/GroteFoto=TRMJ8BRB

http://ww2.mijnalbum.nl/GroteFoto=OK3W46CV

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:26

Trouwens; voor meer informatie over Danielle van Aalderen; zie www.daniellevanaalderen.tk

Danielle heeft ook wel 'naam' dus misschien kan je daar sowieso nog wat mee!

Ik zie dat de link naar de 'grote' versie van mijn foto's het niet doet. Hmm.. nouja PB staat nog steeds open, ik kan mijn bericht niet meer wijzigen.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:53

je moet eens bij ene bokker die heeft een shetlander tussen de paarden op wedstrijd lopen klasse L1
die bokker heet "ukkepuk"
dit is de topic over zorro de shetlander

viewtopic.php?f=29&t=382509

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 00:19

Hallo iedereen!!

De site is online www.DressuurOnline.nl, de profielen en andere dingen doen het nog niet maar dat komt in de loop van de week goed.

graag zou ik als je me een mail stuurt voor een ledenprofiel ook je e-mail adres ontvangen (die ik overigens niet kenbaar maak op de site hoor) maar dat is omdat ik in de toekomst een deken ga verloten met de sitenaam. Zet er ook nog een keer even je volledige naam bij dat is makkelijk voor mij dan hoef ik dat niet zelf terug te zoeken.

Groetjes, Daniëlle

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 08:36

Het ziet er erg netjes uit
Hoop maar dat alles snel zal gaan werken, komen er ook clinic data's op te staan?

Groetjes

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 10:05

Nou dat is latere zaak maar misschien komt het er idd wel op. Vingers aflikken

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 10:48

Mensen ik ga vanaf nu wat meer info plaatsen dus ik wil vanaf nu wat meer van jullie weten Lachen Het volgende:

E-mail: (Word niet kenbaar gemaakt op de site)
Naam:
Leeftijd:
Geslacht paard:
Geboortedatum Paard:
Ras:
Afstamming:
Schofthoogte:
Instructie:
Vereniging:
Klasse:

Als je meerdere paarden hebt waar je mee start dan wil ik daar ook graag de gegevens van. Er kunnen maar 2 foto's op je profiel dus je kunt er dan 1 van je ene paard en 1 van je andere paard maar 2 van 1 paard mag ook.

Groetjes, Daniëlle