@Alane: Haha, je wilt niet weten hoe ik me een uurtje geleden voelde toen ik dit topic doorlas. Heb in de afgelopen jaren iig geleerd dat ik in die gemoedstoestand niet moet reageren

Ik ben inmiddels weer wat afgekoeld en ga dus toch maar een reactie geven op een aantal dingen die hier nu voorbij gekomen zijn.
Ten eerste het verhaal van Ilindra dat ik een PB 'openbaar' zou hebben gemaakt en dat die PB nu bij half Bokt bekend is... Ten eerste was dit een PB van een gebruiker aan de beheerder over een topic op Bokt. Een topic waar ik de achtergrond niet van weet. Dan kan ik daar wel op reageren op een manier die me op dat moment goed lijkt, maar dan maak ik die beslissing zo goed als ongeinformeerd. Dat lijkt mij niet handig en dus heb ik het aan het team voorgelegd. Bokt.nl wordt gemodereerd door het team, niet door mij. Als mensen mij een PB sturen die over een modereer achtig iets gaat maar waar persoonlijke info in staat dan vraag ik eerst na of het OK is als ik het bespreek met de rest van het team, dat leek me in dit geval niet bepaald nodig, er stond helemaal niets spannends in die PB.
[edit]alinea verwijderd waarin informatie uit een pb openbaar werd gemaakt, Jantien[/edit]
Waarom dit topic verwijderd is en andere topics niet? Ten eerste kunnen topics met ervaringen uit eigen hand die niet alleen bedoeld zijn om iemand af te kraken blijven staan. Als we die zouden verwijderen zouden we nog meer commentaar krijgen want dan mag je op Bokt weer niets negatiefs zeggen, moet iedereen alleen lief en leuk doen, etc, etc. Topics die gestart worden om iemand af te branden/in de zeik te zetten worden verwijderd. Aangezien die topics (over het algemeen behoorlijk snel) verdwijnen zie je die niet en zie je dus alleen de topics die een twijfelgeval zijn of die we botweg missen. Daarnaast is er tot nu toe idd geen enorm harde policy wat er nou wel/niet mag mbt 'negatieve topics', als die er wel zou zijn dan hadden we ook 4x zoveel, bijvoorkeur gekloonde, moderators nodig omdat we dan voor zo ongeveer alles een policy/regels nodig zouden hebben. Hoeveel smileys mogen er gebruikt worden per geplaatst woord? Wat is een scheldwoord en wat niet? Wanneer is iets kwetsend? Hoe kwetsend mag iets zijn en moet dat in verhouding staan tot wat er geplaatst is? Etc, etc. Niet echt een prettige situatie lijkt mij.
Het enige doel (iig in mijn ogen) van het topic dat op AM gestart is was het afbranden van 1 specifieke user (en dat het om een Bokker ging stond zelfs in dat eerste bericht) en dat soort topics daar zitten we niet op te wachten. Verder ook 1x raden wat voor een reacties er op een dergelijk topic komt