wat te doen als Bokker artikel niet op stuurt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coby10

wat te doen als Bokker artikel niet op stuurt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 15:01

Ik heb op 8 januari al van een Bokker iets overgenomen. Ik heb het bedrag meteen via internetbankieren overgemaakt en het is ook van mijn rekening afgeschreven. Inmiddels is het 24 januari en heb ik nog niets ontvangen. Wel heeft de verkoper me op 13 jan een PB gestuurd dat het is opgestuurd dus ik heb iedere dag hoopvol in mijn brievenbus gekeken of er bericht was van de PTT dat het pakketje er was, maar helaas...

Ik heb inmiddels al twee PB's gestuurd, maar krijg geen reactie. Ik heb even gechecked, maar de betreffende bokker heeft geen berichten geplaatst nadat ik mijn PB heb gestuurd, dus het kan zijn dat ze het nog niet heeft gelezen, maar ik begin me inmiddels toch wel behoorlijk zorgen te maken of het uberhaupt nog wel komt.

Ik heb al wel bij het postkantoor nagevraagd of er iets voor me ligt, dus of ik het briefje van de PTT niet per ongeluk tussen de folders heb weg gegooid, maar dat is ook niet het geval.

Wat kan ik nog meer doen? Ik heb alleen een naam, maar geen achternaam of telefoonnummer oid. Heeft iemand dit ook een keer gehad en wat heb je toen gedaan??

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:07

hier word zo veel voor gewaarschuwd.
als je het niet op kan halen,alleen versturen onder rembours!!!
ik denk dat je voor nu gewoon je centjes kwijt bent.
je kan nog wel kijken of je het geld bij de bank terug kan laten boeken.
plaats desnoods een bericht bij bokt dat als er geen reactie komt je op deze site gegevens bekend maakt.
succes en nooit meer zomaar geld over maken Verward

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:08

voor het overmaken heb je toch iemand achternaam en woonplaats nodig?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:16

Ik vraag me nu toch werkelijk af of dit op mij slaat Verward

Maarja..... dat zou niet kunnen, want aan mij heb je op z'n vroegst op 13/1/05 wat over kunnen maken. Voor die tijd had je mijn naam, woonplaats en rekeningnummer nl. nog niet.

Maar ik vond het wel heel toevallig dat je dit topic nu net opent.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:18

Dan moet je even naar haar PB Sosha!!!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:20

Sosha schreef:
Ik vraag me nu toch werkelijk af of dit op mij slaat Verward

Maarja..... dat zou niet kunnen, want aan mij heb je op z'n vroegst op 13/1/05 wat over kunnen maken. Voor die tijd had je mijn naam, woonplaats en rekeningnummer nl. nog niet.

Maar ik vond het wel heel toevallig dat je dit topic nu net opent.

als je haar een berichtje hebt gestuurd dat het onderweg is en sindsdien niet meer gepost hebt, en als je nu 2 pbtjes van haar gekregen hebt, zal het idd wel over jou gaan?!?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:22

MissSisa schreef:
Dan moet je even naar haar PB Sosha!!!

Da's misschien wel een beter idee ga ik doen!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:30

Als ze iets via het postkantoor heeft verstuurd kan je aan haar het trace en tracknummer opvragen .Dan kan je via www.tracktrace.nl zien waar het pakketje is gebleven.
Als ze dat nummer niet wil geven moet je een beetje argwanend worden.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 15:44

Even voor de duidelijkheid en om misverstanden te voorkomen: Dit gaat niet over Sosha!

Ik heb geen gegevens van het nummer van het pakketje oid, want er is niet op mijn PB's gereageerd. Verward

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:48

Misschien is ze op wintersport? Boos! het zou wel laf wezen om dat pakketje niet op te sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:49

Open een topic op TEM en vraag of er nog meer klachten of opmerkingen ofzo over die gebruiker zijn binnen gekomen. Zo ja, dan weet je een hoop meer, zo nee... dan moet je het toch op andere manieren proberen.

Als jij iets via telebankieren hebt overgeboekt, dan weet je wel de achternaam (moet iig bij mij altijd...) en woonplaats, en anders kan je dat wel via de bank te weten komen.

Succes iig!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:51

kijk eens in je outbox. Als daar je verstuurde pb's nog staan heeft ze ze nog niet gekregen. Zo niet tja...Dan zou je je centen wel eens kwijt kunnen zijn...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:53

Er schijnt toch ook een manier te zijn om gedane betalingen binnen een maand nog terug te draaien? Ik heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt, weet dus ook niet zeker of het kan, maar ik zou maandag zeker even bij je bank informeren. Als je dan nog niets van de desbetreffende persoon gehad hebt, ben je nog op tijd.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 16:16

Je kan een moderator van de EA-forums een PB sturen of TeMmen. Zij kunnen je misschien verder helpen, maar ik geloof dat het de bedoeling is dat bokkers dit onderling oplossen. Hier zijn ook wel meer topics over geweest op Bokt.

Topic wat ik heb kunnen vinden met de zoekmachine:
[AM] Wat doe je als een bokker de spullen niet opstuurt

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:16

Sosha schreef:
Er schijnt toch ook een manier te zijn om gedane betalingen binnen een maand nog terug te draaien? Ik heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt, weet dus ook niet zeker of het kan, maar ik zou maandag zeker even bij je bank informeren. Als je dan nog niets van de desbetreffende persoon gehad hebt, ben je nog op tijd.

Helaas is dat niet mogelijk. Dit kan alleen als je iemand (bedrijf of instelling) gemachtigd hebt om het bedrag van je rekening af te schrijven. In dit geval heeft heeft ze het zelf overgemaakt en kan ze het dus niet terug halen via de bank. Wat wel mogelijk is om aan je bank kantoor te vragen of het bedrag daadwerkelijk bij de persoon is aangekomen en wanneer en via interpay kan je er achter komen bij welke bank de rekening loopt. Je hebt het via internet bankieren overgemaakt en heb je bij de naam dan alleen de voornaam gezet??? je hebt toch ook een woonplaats moeten invullen. Dit moet nl altijd. (het systeem waar ik mee werk wel ) Succes ermee

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:55

Ik heb even bij je berichten zitten neuzen... gaat het om de singel?

ik zie dat er meer mensen wat hebben gekocht bij deze gebruiker, misschien kun je hen eens mailen om te vragen hoe de koop is verlopen? Misschien hebben zij meer gegevens??

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 22:46

Hmm.. ik zal in ieder geval maandag de bank eens bellen. Op de overschrijving heb ik alleen een voornaam en woonplaats ingevuld, en dat accepteerde de bank dus. Ik zal wel even kijken of de bank me verder kan helpen. Ik baal er alleen wel vreselijk van en voel me eigenlijk wel behoorlijk blond... Ik heb een aantal dingen via bokt gekocht waar ik ook erg blij mee ben en dat is altijd perfect gegaan en dan nu toch behoorlijk wat twijfels....

Figora, het gaat trouwens niet om de dressuursingel maar om iets anders. Het is wel een goed idee om even te kijken of ik andere mensen kan vinden die iets van haar hebben overgenomen, om te kijken of die meer gegevens hebben (mocht het met de bank niet lukken...)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:49

ik heb wel eens gehad dat ik een pakketje opgestuurd heb en dat het echt pas een week of bij iemand zelfs 3 weken later binnenkwam.. Dan voel je je ook even banketstaaf als je diegene niet kan overtuigen dat je het toch echt hebt opgestuurd... misschien heeft ze er een goede reden voor?

en anders inderdaad even TEMmen..

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 22:56

#Ymke# schreef:
ik heb wel eens gehad dat ik een pakketje opgestuurd heb en dat het echt pas een week of bij iemand zelfs 3 weken later binnenkwam.. Dan voel je je ook even banketstaaflig als je diegene niet kan overtuigen dat je het toch echt hebt opgestuurd... misschien heeft ze er een goede reden voor?

en anders inderdaad even TEMmen..

Tja, maar dan reageer je toch wel op evt. PB'tjes neem ik aan?? Ik heb in ieder geval de Mod al een PB'tje gestuurd.Wie weet levert dat wat op.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:59

Ik heb ook zoiets meegemaakt. Ik heb half november 3 naambordjes gemaakt voor 2 bokkers en nog steeds geen geld ontvangen Boos! ! Van de ene persoon is het een beetje te begrijpen (i.v.m. thuissituatie) Maar mijn geduld begint nu aardig op te raken.
Ik vind het erg matig dat sommige personen zoiets doen.
(als iemand wilt weten welke bokkers dit zijn mag je me pb-en Verdrietig )

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:52

Ik heb ook zoiets meegemaakt met een bokker... ze is spoorloos verdwenen... met mijn geld!!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:11

Coby10 schreef:
Tja, maar dan reageer je toch wel op evt. PB'tjes neem ik aan?? Ik heb in ieder geval de Mod al een PB'tje gestuurd.Wie weet levert dat wat op.

Waarom laat je je betaling niet terugstorten? Even bij je bank navragen hoe dat werkt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:12

nou ik hoop dat het met mijn overboeking wat beter gaat!
hoelang duurt het eigenlijk, als je een overboeking opstuurt naar de bank en dat het dan ook werkelijk is overgeschreven?
echt heel vervelend voor je, misschien kun je de moderator van dat onderwerp inlichten?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:22

LDRD schreef:
Waarom laat je je betaling niet terugstorten? Even bij je bank navragen hoe dat werkt.

goed lezen;-)
dat kan alleen bij een machtiging, verder niet

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:30

Wat lastig!
Ik koop van een Bokker een springzadel over van de week, maar dat doen we ook onder Rembours, dan is er geen risico dat je zoals nu je spullen niet krijgt of de ander zijn geld niet.
Misschien kan je dat beter doen voortaan.