Wat is nou een goede PC ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Wat is nou een goede PC ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 15:41

Ik ben het nu ZO beu Stoom uit je oren

Zit al tijden te tobben met die PC , ding loopt elke keer vast , is af en toe gruwelijk langzaam , ik heb hier 3 printers staan waarvan ik er geen1 aan de praat krijg Misselijk ..... een collega zit al een jaar op me in te praten dat hij er wel Windows XP op zal zetten en dat alles dan beter gaat...

Ik wimpel het al een jaar af omdat ik bang ben dat ik dan ineens vanalles kwijt ben / helemaal niks meer kan , maar dat is niet zo , / ik kan alles nog terugzetten als het niet bevalt / blablabla.

Afijn onder die beloftes eindelijk overstag gegaan , heb PC terug , en heb zelf godzijdank weer een internetverbinding voor elkaar gekregen want dat klopte niet , printer doet het nog steeds niet , allemaal rare dingen , mail-bijlages openen niet , ding stijgt nu helemaal op af en toe als hij wat moet openen , en ik kan geeneens meer Internetbankieren enzo ...pffft.

Ik ben het zo zat , wil dan maar gelijk een nieuwe PC als ik toch alles opnieuw erin moet gaan zetten

Maar wat ??

Iedereen zit tegen me aan te praten : je moet dat merk nemen , nee dat moet je niet want *bla* enz. enz.

Wat kan ik nou het beste doen Verward

Ik hoef er geen snufjes op van DVD-branders ofzo in principe , gewoon een fijne snelle en betrouwbare PC om op te werken , met MS Office voor factuurtjes en dergelijke , Dreamweaver , PhotoSuite en PhotoShop..dat soort dingen , dat dat gewoon als een tierelier draait en dat ik daarnaast ook nog een paar vensters open kan hebben van Explorer en gewoon m'n Outlook. Dat dat lekker loopt allemaal , niet vastloopt of zo lang duurt...dat ik back-ups kan maken op een CD-rommetje.... en ik wil liefst 2 van die lange ouwe printerpoorten en dan een stuk of 4 USB-poorten.

Eventueel een simpel schermpje erbij , heb nu ook een oude 15" toeter van Compaq , is op zich prima alhoewel wat platter en 17" wel grappig is natuurlijk Knipoog

Aangezien ik er verder geen übermoderne snufjes op hoef vallen die dure dingen die je altijd in de winkels ziet eigenlijk al af.... ik moet een beetje voorzichtig zijn met wat ik uitgeef dus een 600 euro ofzo is waar ik eigenlijk op hoop Bloos Tong uitsteken

Iemand koop-tips qua wat / waar ?

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:54

Gezien je "eisen" denk ik niet dat je erg ingewikkeld moet gaan doen hoor, gewoon een leuke aanbieding zoeken.
Al sik jou was zou ik de advertenties van de Aldi in de gaten houden, die hebben regelmatig hele goedkope en complete pc's.

Het nadeel is dan dat je bijna met je slaapzak voor de winkel moet gaan liggen omdat ze in een half uur uitverkocht zijn (en dat is dus niet voor niks...)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:02

Je hebt ook van die bedrijven die een pc precies naar jou wensen kunnen bouwen.

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:08

Wat heb je nu eigenlijk precies ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 20:18

Een Packard Bell , gekocht eind 2000 , Iets van AMD celeron ofzo , 733 mHz , 64 MB werkgeheugen , 15 GB.

Monitor heeft het al een tijdje geleden begeven en toen ik hem er 2 weken geleden weer eens aanhing istie ontploft Tong uitsteken

Heeft een DVD-afspeel-drive , een CD-Rom speler / brander en een floppy drive.

DVD-ding gebruik ik eigenlijk nooit , helemaal niet meer nu ik een normale DVD-speler heb voor gewone films. Floppies doe ik ook niet aan... CD-Rom drive is het enig dat ik nodig heb , tenzij ze binnen nu en 2 jaar ofzo alle CD-Roms afschaffen Tong uitsteken

Ik heb er ook geen benul van of ik nu een AMD iets of Pentium of wat dan ook het best kan verkiezen , of dat qua kwaliteit echt uitmaakt...

Ik zit nu te denken aan een simpele PC zoals op de site van Correct in Rotterdam , dat klinkt wel aardig als wat ik zoek Lachen

Ik wil liefst een 17 inch scherm , hoeft niet meteen TFT te zijn , maar iets minder toeter is wel leuk. Wil er geen toetsenbord bij eigenlijk want ik ben deze nu gewend en ik neem aan dat ik die zo weer in een andere PC kan pluggen. Vind het zonde om een nieuwe dan weer ergens ongebruikt weg te zetten...ben al niet zo groot behuist Bloos

En ik wil er graag een muis bij met zo'n balletje aan de bovenkant erop , dat lijkt me wel wat

Dus is leuk als er ook nog wat te wisselen is bij die koop Lachen

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:28

muis met balletje aan de bovenkant = trackball, is wel erg wennen, maar daarna wil je niet anders meer (ik niet in ieder geval)!

oh, en als je een nieuwe pc koopt is deze (vandaag de dag) vaak zwart, en daar krijg jr dan een toetsenbord in dezelfde kleur bij, is wel zo mooi. Als je je oude wilt inpluggen even letten op de aansluiting, anders gelijk een adaptertje kopen (kost een paar euri)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 21:33

Ja een trackball idd , ik vergeet die naam steeds

Ik hoef niet zo nodig een zwart toetsenbord , maakt mij geen fluit uit hoe het eruit ziet want staat toch in een kast , dat zwarte trekt alleen maar stof aan Tong uitsteken

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:38

Je oude pc heeft eigenlijk alleen te weinig geheugen om windows XP te draaien. Een upgrade naar 256 mb en een nieuwe monitor zijn voldoende.
Maar uiteraard mag je zelf weten waar je je geld aan uitgeeft.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:56

Als je een nieuwe pc gaat kopen (misschien eerst nog even bij de kenners checken of het echt nodig is ? Knipoog) dan zou ik voor een Dell gaan.
Ik heb sinds kort ook een Dell en die bevalt me perfect.
Helaas was ie wel wat duurder dan 600 euro, maar je kunt voor bijna elk budget iets leuks samenstellen.
Ook leuk: meestal is er wel een goede aanbieding, bijv. een gratis printer of extra geheugen.
Ik ben ook erg te spreken over de service van Dell

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:03

Denk dat je al een heel eind komt als je 't werkgeheugen (RAM) uitbreid. Ik heb zelf een XP met 20 Gb harde schijf en 128 Mb ram en dat draait prima. De 64 Mb die er bij jou op staat is vrij weinig.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:29

op mijn werk heb ik allemaal Dell staan en het is 1 grote ellende, ik heb nog nooit zoveel storing gehad als sinds we op Dell overgegaan zijn....

ik heb thuis gewoon een simpele packard bell staan, wel met XP en er is al een hoop om zeep geholpen door fouten en onkunde van mij, maar hij voldoet prima, ik heb hem van een aanbieding bij BCC of iets soortgelijks

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:41

Volgens mij heb je helemaal niet zo'n slechte PC, alleen is het werkgeheugen idd niet meer toereikend. Ik zou voor tenminste 256MB gaan. Dat moet voor niet al te veel geld te regelen zijn, dacht ik.

Ik zag laatst bij BCC ook mooie schermpjes van Packard Bell in de aanbieding......... dus misschien niet zo'n gek idee om daar ff te informeren.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:21

Een beetje pc winkel kan ook een pc in elkaar zetten die aan jouw eisen voldoet. Heb ik ook gedaan, daarbij alles uit mijn oude pc wat nog bruikbaar was over laten zetten (harde schijf, cd romspeler, netwerkkaart). Ik was nog geen 300 euro kwijt, dat voor een nieuwe kast, moederbord, processor en geheugen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 00:09

Hmmm.... dat klinkt ook wel goed Naz , maar ik neem aan dat je je PC dan best nog een tijdje kwijt bent en dat kan ik niet hebben eigenlijk...

Het zal er toch een keer van moeten komen dat ik deze PC moet vervangen , hij is nu 4 jaar oud , heeft te weinig aansluitingen , te weinig werkgeheugen , monitor mag wel eens wat moderner , wil andere muis , heb geen geluid meer....om dat alles weer in orde te maken moet ik hier nog in gaan investeren , in een 4 jaar oude PC.... ik denk dat ik dan beter dat geld in een nieuw apparaat kan stoppen gezien ikzelf niet zo'n handige knutselaar ben daarin en gewoon een kant-en-klaar ding wil waar ik geen omkijken meer naar heb. Moet nu toch ook al alles weer in deze gaan zetten en als ik dat toch moet doen doe ik het liever in een nieuwe PC die weer minstens 4 jaar meekan...dat ik niet over een jaar of wat alsnog een nieuwe moet kopen met weer alle ellende van dien.

Ben al te lang aan het tobben met deze en als ik hier de stekker uithaal moet ik direct een andere hebben die het zonder problemen doet. Ik krijg zakelijk zo'n 50 mailtjes per dag binnen , moet betalingen doen enzo , 14 testzadels inplannen en regelen , en kan dus echt geen week zonder PC Nagelbijten / Gniffelen

Maar het klinkt wel heel mooi als je het grootste deel van je eigen processor kunt gebruiken voor een nieuwe !! Ik ben dan alleen veels te bang dat je daar niet mee moet gaan rommelen en er gedonder van krijgt , dat kan ik echt niet hebben. Moet gelijk goed zijn.

Dell is dus idd zo1 waar je zoveel tegenstrijdigs over hoort ...de 1 zweert erbij en 2 anderen zeggen weer dat ze veelteveel "ouwe rommel" erin bouwen , problemen geven... mijn voorkeur gaat uit naar gewoon een Compaq ofzo , klinkt betrouwbaar Tong uitsteken

Maarja dat zijn weer van die multi-media-kanonnen en daar ben ik niet naar op zoek Lachen

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:12

Ik zou als je iets vertrouwds wil hebben een Dell nemen...super goed...Haha!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:13

Compaq? Die bestaat niet meer is HP geworden....dat is pas rommel! Haha!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:17

Ik heb meer dan een jaar geleden een Medion notebook van de Aldi gekocht. Ben ik nog steeds erg tevreden over (512MB werkgeheugen). De desktops van de Aldi schijnen ook goed te zijn.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:18

Dat is wel waar Sosha, alleen zijn ze erg duur...ze zijn het wel waard...maar toch Haha!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:24

pmarena schreef:
Hmmm.... dat klinkt ook wel goed Naz , maar ik neem aan dat je je PC dan best nog een tijdje kwijt bent en dat kan ik niet hebben eigenlijk...

Ik was mijn pc 1 dag kwijt! Haha!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:42

Sundancer schreef:
Dat is wel waar Sosha, alleen zijn ze erg duur...ze zijn het wel waard...maar toch Haha!

Ik dacht dat de desktops wel mee vielen..... maar het kan zijn dat ik een paar aanbiedingen achterloop.

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 02:02

pmarena schreef:
Ik krijg zakelijk zo'n 50 mailtjes per dag binnen , moet betalingen doen enzo , 14 testzadels inplannen en regelen , en kan dus echt geen week zonder PC Nagelbijten / Gniffelen

Sorry hoor, maar als het voor zakelijke doeleinden is dan vind ik dat je ook niet moet zeuren over de prijs. Dan is het niet meer als een verstandige investering, En zakelijk gezien mag je die investering ook nog aftrekken van de belasting, wat de meeste onder ons niet (meer) kunnen sinds de afschaffing van de pc prive regeling.
Succes met je aankoop.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 02:59

Sosha schreef:
Ik heb meer dan een jaar geleden een Medion notebook van de Aldi gekocht. Ben ik nog steeds erg tevreden over (512MB werkgeheugen). De desktops van de Aldi schijnen ook goed te zijn.

Die hebben wij ook. Echt een super ding !

Ik ben benieuwd hoe duur de 'echte' computers bij de Aldi zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 08:34

Pegasus schreef:
Sorry hoor, maar als het voor zakelijke doeleinden is dan vind ik dat je ook niet moet zeuren over de prijs. Dan is het niet meer als een verstandige investering, En zakelijk gezien mag je die investering ook nog aftrekken van de belasting, wat de meeste onder ons niet (meer) kunnen sinds de afschaffing van de pc prive regeling.
Succes met je aankoop.

Het is toch een beetje sneu als ik een kanon van een PC koop , waarvan ik de helft nooit gebruik , en dan ondertussen m'n volgende inkoop-levering niet op kan brengen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:21

Ik heb er zelf een in elkaar gezet. Ik heb hiervoor een HP gehad. Dat was dus echt niks voor mij. Kon mijn werk er niet mee doen. Mijn zusje is daar nu gelukkig mee.

Ik heb dit in elkaar gezet:

Gigabyte GA-8I915G-MF Moederbord
Intel P4 560 3.6Ghz Processor
1gb geheugen
waterkoeling
Soundblaster Audigy2 (geluidskaart)
ASUS AX800 XT AGP 256MB (videokaart)
Maxtor 300GB 16MB 7200r SATA (hardeschijf)
dvdspeler
Sony dual layer dvd schrijver
Pinnacle PCTV Pro TV Kaart (tv-kaart)

Ik hou mijn pc vrij up to date. Eens in de maand koop ik er wat bij. Wat ik vervang gaat naar mijn broertje en zusje toe. Dus die zijn redelijk up-to-date.

Ik vind zelf in elkaar bouwen wat fijner dan een complete pc kopen. Ik kan hem nu afstemmen op wat ik wil hebben.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:27

Voor rond de 600 euro weet ik echt geen complete PC te koop. Sorry!