Zit al tijden te tobben met die PC , ding loopt elke keer vast , is af en toe gruwelijk langzaam , ik heb hier 3 printers staan waarvan ik er geen1 aan de praat krijg

Ik wimpel het al een jaar af omdat ik bang ben dat ik dan ineens vanalles kwijt ben / helemaal niks meer kan , maar dat is niet zo , / ik kan alles nog terugzetten als het niet bevalt / blablabla.
Afijn onder die beloftes eindelijk overstag gegaan , heb PC terug , en heb zelf godzijdank weer een internetverbinding voor elkaar gekregen want dat klopte niet , printer doet het nog steeds niet , allemaal rare dingen , mail-bijlages openen niet , ding stijgt nu helemaal op af en toe als hij wat moet openen , en ik kan geeneens meer Internetbankieren enzo ...pffft.
Ik ben het zo zat , wil dan maar gelijk een nieuwe PC als ik toch alles opnieuw erin moet gaan zetten

Maar wat ??
Iedereen zit tegen me aan te praten : je moet dat merk nemen , nee dat moet je niet want *bla* enz. enz.
Wat kan ik nou het beste doen

Ik hoef er geen snufjes op van DVD-branders ofzo in principe , gewoon een fijne snelle en betrouwbare PC om op te werken , met MS Office voor factuurtjes en dergelijke , Dreamweaver , PhotoSuite en PhotoShop..dat soort dingen , dat dat gewoon als een tierelier draait en dat ik daarnaast ook nog een paar vensters open kan hebben van Explorer en gewoon m'n Outlook. Dat dat lekker loopt allemaal , niet vastloopt of zo lang duurt...dat ik back-ups kan maken op een CD-rommetje.... en ik wil liefst 2 van die lange ouwe printerpoorten en dan een stuk of 4 USB-poorten.
Eventueel een simpel schermpje erbij , heb nu ook een oude 15" toeter van Compaq , is op zich prima alhoewel wat platter en 17" wel grappig is natuurlijk

Aangezien ik er verder geen übermoderne snufjes op hoef vallen die dure dingen die je altijd in de winkels ziet eigenlijk al af.... ik moet een beetje voorzichtig zijn met wat ik uitgeef dus een 600 euro ofzo is waar ik eigenlijk op hoop

Iemand koop-tips qua wat / waar ?