leeftijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 20:35

runningkawa schreef:
Vroegah stond de leeftijd links bij je naam
Maar dat is ook ooit een terug gedraaid.

En ik zelf, vind het wel een fijn idee om de leeftijden van bokkers te zien zonder dat ze profielviews krijgen.

Ook omdat sommige bokkers nooit in anderemans profiel kijken en daardoor soms opmerkingen maken die je beter niet kan maken tegen jongere bokkers.

[edit/ iets toegevoegd]
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 12-12-04 20:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:37

Inderdaad.. Ben ik wel met je eens Lachen

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:51

Ik kijk meestal in iemands profiel voordat ik bedenk wat voor iets ik zou kunnen zeggen, om de profielviews gaat het mij niet Tong uitsteken

En ik ben trouwens bang dat er dan teveel op leeftijd beoordeelt wordt.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 20:53

Rainie schreef:
Ik kijk meestal in iemands profiel voordat ik bedenk wat voor iets ik zou kunnen zeggen, om de profielviews gaat het mij niet Tong uitsteken

Raar, maar daar dacht ik ook aan. Ik zou ook neit op mijn leeftijd willen beoordeeld worden Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:54

Ik kijk altijd wel eerst even naar de leeftijd als ik een "pittige" opmerking ga plaatsen, maar aan de andere kant vragen sommige jongere bokkers er ook zelf om, als ze "volwassen" willen overkomen met hun reacties, kunnen ze ook een volwassen antwoord terugkrijgen Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 20:56

Ik reageer blijkbaar volwassenen. Maar dat doe ik niet bewust Haha!

Dus euhm ja Tong uitsteken

Roozzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:56

eensss

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:01

Ik denk dat veel bokkers dat dan niet invullen. Doordat ze het waarschijnlijk gewoon weg niet in het openbaar willen bekend maken. Dus dan heeft het eigenlijk geen zin. Omdat dan maar bij enkele de leeftijd te zien is.
Als ik zeer benieuwd ben naar iemands leeftijd kijk ik wel in die gene zijn/haar profiel. Knipoog

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:55

Ja das misschien wel heel handig inderdaad mee eens OK dan!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:52

Ik vind het wel handig... maar waarom is het eigenlijk ooit veranderd?
Misschien een hele goede reden daartoe?
Haha!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:22

Rainie schreef:

Mee eens. Ik zou dan vanwege mijn leeftijd al heel snel als pennymeisje worden geschat.

Misschien is de optie 'weergeef leeftijd naast bericht' dan een oplossing.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:32

Voor mij hoeft het niet. Je kunt je mening op een normale manier weergeven, en ik vind niet dat je rekening hoeft te houden met tere kinderzieltjes.

Op die manier krijg je situaties waarin je op leeftijd gaat beoordelen. Als bokt gelaten wordt zoals het nu is moeten users eerst in het profiel van andere users kijken om te zien hoe oud diegene is, de drempel ligt dan hoger.

Verder denk ik dat een hoop users hun leeftijd weg zullen halen. Wat IMO vrij logisch is. Lachen

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:50

Voor mij hoeft dit ook niet. Als je als 12-jarige(noem nu maar wat) heel volwassen kan reageren, kan er ook volwassen geantwoord worden.
Als een 17-jarige in "Breezah-taal" reageert, wordt daar waarschijnlijk op gereageerd als op een 12-jarige.
Ik denk dat je eerder dáarop moet "oordelen" dan van, oei, ze is nog maar 12, we zullen maar heel lief (en misschien schijnheilig) doen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:20

Dus je past je manier van posten aan aan de persoon die het topic heeft geopend?

Voor mij hoeft dat niet, dat zou er misschien voor kunnen gaan zorgen dat er niet eens meer geantwoord word op berichten van bokkers die jonger zijn.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 03:09

Op zich wel een leuk idee, maar ik vind het eigenlijk niet nodig.

Mijn leeftijd staat niet in mijn profiel, omdat sommige mensen eerst kijken hoe oud je bent en dan hun reactie aanpassen. En dat vind ik zonde ... het gaat toch om wat er gezegd wordt, niet wie het zegt?

De enige reden voor mij om te kijken hoe oud iemand is, is als iemand helemaal de grond in getrapt wordt en ik het vermoeden heb dat het om een erg jonge bokker gaat. Dan zeg ik wel eens "Joh, ze is pas ..."

Ann schreef:
Ik kijk altijd wel eerst even naar de leeftijd als ik een "pittige" opmerking ga plaatsen, maar aan de andere kant vragen sommige jongere bokkers er ook zelf om, als ze "volwassen" willen overkomen met hun reacties, kunnen ze ook een volwassen antwoord terugkrijgen
Daar ben ik het tot op zekere hoogte mee eens, maar het gaat vaak om mensen die niet volwassen zijn, ook al lijkt dat soms wel zo. Dat ze er zelf mee begonnen zijn maakt niks uit, jij als oudere moet daar eigenlijk boven staan. Jíj hebt een dikke huid, jij wéét hoe je dat soort dingen moet relativeren, zij kunnen dat vaak nog niet helemaal zo goed. Wat niet betekend dat je mensen altijd maar een hand boven het hoofd moet houden, maar een voorzichtige aanpak is toch meestal wel op zijn plaats.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:33

Sluit me wel aan bij Guinevere en Fairie.. Vind ik ook, het gaate r niet om hoe oud iemand is, maar om hoe diegene antwoord toch ?

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:39

Mik_beer schreef:
Sluit me wel aan bij Guinevere en Fairie.. Vind ik ook, het gaate r niet om hoe oud iemand is, maar om hoe diegene antwoord toch ?

ja dat dacht ik ook Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:48

Ik let normaal gesproken niet op leeftijd, maar als iemand iets heel doms doet of zegt en ik wil daar op gaan reageren (op een niet 100% vriendelijke manier) kijk ik eerst wel even naar de leeftijd.
Zo zag ik een tijdje terug een topic waarin een 9 jarig meisje minstens 20 posts volledig de grond in werd geschopt door iedereen, tot ik dus reageerde met dat ze 9 was, toen was het ineens over... dan denk ik had iemand anders dat niet even kunnen bedenken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:22

Ik let wel op leeeftijd in mijn antwoorden

Als iemand iets vraagt op bijv rt.
Zal ik dat aan een 10 jarige met meer jip en janneke taal uit leggen, dan aan iemand van 25, waarbij je meer met de termen gaat gooien.

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:30

Maar wat maken die profielviews uit?! Maakt toch geen flikker uit of iemand veel of weinig views heeft... Die link leg ik niet helemaal. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:32

Niks, maar met trage verbinding moet je wel eerst weer naar het profiel, terwijl je het ook zo in 1 keer kunt zien Lachen

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:38

Inderdaad helemaal mee eens, hoe vaak je niet iemands hele profiel (met 86 foto's, traaag) moet openen om alleen even de leeftijd te bekijken...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:41

Mee eens, RunningKawa. Maar aan de andere kant kun je het op de zelfde manier uit leggen als hoe de vraag word gesteld. Aan het taalgebruik van de TS kun je ook zien hoe je kunt antwoorden.

Ik weet niet of het werkelijk zo is, maar misschien komt het volgende dan voor:

'Oh, er word wat gevraagd over een musical waar ik vorige week heen ben geweest. *opent topic* Oh, meisje is pas 11, dat is de moeite niet *terug naar algemeen forum*'

Beetje idioot uitlegt... Maar hee komop, ik ben ook pas 16 Haha! Knipoog

Hopelijk is in iedergeval de boodschap die ik wil overbrengen duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:45

Ik denk juist dat ik nog liever wat aan een 11 jarige uitleg dan aan een 23 jarige die nog vraagt hoe aan de teugel rijden moet Haha! Tong uitsteken

Verder als ik als 30 jarige uit mijn slof schiet, mag ik best wat kritiek krijgen en dat ook kunnen ontvangen op mijn leeftijd.

Anders als wanneer iemand 11 is.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:59

runningkawa schreef:
Ik denk juist dat ik nog liever wat aan een 11 jarige uitleg dan aan een 23 jarige die nog vraagt hoe aan de teugel rijden moet Haha! Tong uitsteken

Verder als ik als 30 jarige uit mijn slof schiet, mag ik best wat kritiek krijgen en dat ook kunnen ontvangen op mijn leeftijd.

Anders als wanneer iemand 11 is.

mee eens *LOL*