gezochte paarden.....beetje onoverzichtelijk nu.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

gezochte paarden.....beetje onoverzichtelijk nu.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 17:50

[VMR] Verzamelplaats gezochte paarden.

ik heb dus begrepen dat alle paarden die je zoekt hier kan plaatsen, eigenlijk zonder foto maar die staan er meestal wel bij.

maar ik heb dus dat topic doorgespit, misschien dat iemand een paardje zoekt wat ik toevallig ken, maar na 3 blz gaf ik het op, vind t erg onoverzichtelijk, iedere post een ander paard, en dus staat alles snel weer op een volgende blz en wordt zo dus volgens mij niet echt vaak bekeken.

kan er niet net zoals paarden die te koop worden aangeboden/gevraagd een apart forum komen, desnoods tijdelijk om het uit te proberen?
dan is het makkelijker zoeken en hoef je niet alle posts te lezen, maar kan je t al aan de titel zien....als er dan bv ook nog de naam vd provincie ofzo wordt bijgezet waar zo'n pony wrsch is, maakt het t zoeken nog makkelijk

hoop dat ik t een beetje duidelijk heb uitgelegd Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:55

Ja vind ik beter ook! Nu ze toch met dat verbergen en niet verbergen forums ertussen hebben zitten.

Ik en ook anderen hebben het al eens eerder geopperd om een apart forum aan te maken, want dit is ook niks.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 18:51

Mee eens Lachen

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:42

Helemaal mee eens!
Heb ook wel eens door gekeken, wie weet ken ik een paard/pony en maak ik iemand dolgelukkig door te zeggen waar hij/zij is.
Maar op deze manier heb ik ook geen zin om alles meer door te spitten.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:18

Ook mee eens.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:25

Het is misschien wel een goed idee nu er verschillende fora verborgen gehouden kunnen worden ik zal het idee eens aankaarten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 12:28

Haha! jaaaaa Haha! super!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 17:54

gelukkig zijn jullie het dus met me eens Haha!
Ik zoek zelf ook een paardje, maar toen ik dus het topic ging doorkijken in de hoop dat ik een andere bokker blij kon maken door dat ik bv wist waar een ander gezocht paardje stond, zag ik t echt niet zitten om ze allemaal door te lezen ewn denk dat de meeste mensen zo denken, waardoor de kans dat iemand een paardje herkent wel erg klein wordt....

zou dus echt super zijn als er een apart forum voor komt OK dan!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:58

ik kijk het idd ook regelmatig door in de hoop dat ik een bokker blij kan maken, of er iemand toevallig het verleden zoekt van een pony die ik zoek.
Ik heb helaas via de huidige weg nog 0 reactie gekregen (zeg niet dat dat op een nieuwe weg wel beter gaat, maar het valt te proberen).
Daarnaast denk ik dat er gewoon veel duidelijkheid moet komen en dat de berichten over het algemeen van hetzelfde type zijn, dan kan je gewoon heel makkelijk kijken of je er 1 herkent zonder dat je een heel (emotioneel) verhaal door moet lezen.
Wat ik bedoel is dus:

Naam:
Stamboeknaam (optioneel)
Ras:
Ingeschreven stamboek:
Stamboeknr:
Geboortedat/jaar
Kleur:
Aftekeningen:
Hoogte:
Laatst gezien (plaats en jaar/maand)
Vermoedelijk naar die en die regio:
Overige bijzonderheden (littekens, opvallend tuig wat mee is verkocht, etc)
Foto. (en dan een duidelijke foto waar je ook e.a. van het paard ziet)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:49

Dat is idd handig stef, maar niet iedereen heeft of neemt de moeite/info om dat zo in te vullen.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:55

Sammie schreef:
Dat is idd handig stef, maar niet iedereen heeft of neemt de moeite/info om dat zo in te vullen.

Als je de moeite niet neemt om het in te vullen, ben je dan wel echt op zoek naar het betreffende paard?
Als je bepaalde informatie niet hebt oké, maar als je echt op zoek bent naar een paardje is dat toch niet teveel gevraagd om even in te vullen lijkt me?

_ortiz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:59

ik vind het ook wel een goed idee!
soms kijk in in het topic maar ga al snel weer weg wand je kan niks vinden.
en ook ben ik het met Natalie eens.
dat als je een paard zoekt wel de moeite neemt om het in te vullen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:47

Natalie schreef:
Als je de moeite niet neemt om het in te vullen, ben je dan wel echt op zoek naar het betreffende paard?
Als je bepaalde informatie niet hebt oké, maar als je echt op zoek bent naar een paardje is dat toch niet teveel gevraagd om even in te vullen lijkt me?

Je moet voor de gein maar eens even dat topic doorlezen, ik ben echt al een paar reacties tegen gekomen met: hallo, ik zoek pietje (vage foto), kent iemand hem?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:07

Helemaal mee eens... ik vind het topic zo onoverzichtelijk dat ik me niet eens meer kan herinneren wanneer ik er voor het laatst in heb gekeken. Toen dergelijke onderwerpen nog in aparte topics geplaatst werden keek ik nav de titel vaak wel.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:05

Ik zie er echt tegenop om een keer in dat topic te kijken.
Er wordt nooit een paard teruggevonden, alleen omdat er alleen mensen vragen of iemand hun pony kent, blablabla..

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:30

ja idd.. heb het vandaag ens doorgekeken.. allen degene met foto.. wordt neit echt overizchtelijk zo Lachen
Mischiene en tijdelijk forum van maken ofzo Scheve mond

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:31

Mag er dan maar tijdelijk gezocht worden naar paarden of pony's?

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:36

Ik vind het ook zeker een goed idee. Als iedereen nou gewoon het lijstje van stef invult, en zoniet, dat het bericht dan wordt verwijderd ofzo.. (wel veel werk natuurlijk) Zo is het plaatsen van het bericht wel effectiever. Als er toch niemand naar kijkt kun je het net zo goed niet plaatsen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:56

Maar loesjuh ook niet iedereen weet alles wat er in het lijstje staat van stef, mogen zij dan niet zoeken? Dat iemand pietje zoekte en het daarbij laat moeten ze geheel zelf weten, dat ze zoveel mogelijk info die ze weten erbij zetten lijkt mij handig en is zeer zeker aan te raden. Maar als ze dat niet doen, is dat eigen schuld dikke bult. maar om zo'n bericht dan te verwijderen, vind ik weer wat ver gaan.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:36

Sammie schreef:
Maar loesjuh ook niet iedereen weet alles wat er in het lijstje staat van stef, mogen zij dan niet zoeken? Dat iemand pietje zoekte en het daarbij laat moeten ze geheel zelf weten, dat ze zoveel mogelijk info die ze weten erbij zetten lijkt mij handig en is zeer zeker aan te raden. Maar als ze dat niet doen, is dat eigen schuld dikke bult. maar om zo'n bericht dan te verwijderen, vind ik weer wat ver gaan.

ja ok, maar dat ze het lijstje dan invullen, voor zover ze dat kunnen. en niet een heel verhaal van dit en dit is er toen en toen gebeurd. dat leest bijna niemand. het is juist de bedoeling om het overzichtelijk te houden, en daarom is zo'n rijtje handig. als je de gegevens niet weet, vul je ze gewoon niet in en verwijder je die.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:13

Lijkt me handig om een apart forum onderdeel hiervoor te openen ja. Het is echt ontzettend on overzichtelijk geworden, volgens mij kijkt ook bijna niemand er meer in. Ik heb ook al heel lang een gezocht paardje erin staan, maar ik denk dat het toch niet veel zal helpen.
Het is ook zoveel, door aparte titels kan je zelf kiezen wat je wilt lezen (met provincie ofzo)

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 00:31

ja ben het er ook meeeens. toevallig heb ik wel een reactie gehad. van iemand die net op bokt komt kijken.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:17

Heel goed idee! Inderdaad, het is op de manier van nu niet overzichtelijk en weinig mensen kijken er nu denk ik.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:05

tuurlijk heeft niet iedereen alle gegevens, maar het is gewoon overzichtelijk als de gegevens die er zijn geordent onder elkaar staan

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:25

Ja geordend is handig, alle gegevens hoeven er niet in. Het handigste is wel zoveel mogelijk, maar als je je oude verzorg pony zoekt, snap k best dat je al die stamboek dingen en ouders niet kan weten.