Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Bovendien is chatGPT een tekstmachine, geen zoekmachine. Het kan alleen maar reproduceren wat er al eerder is ingestopt, dus er kan altijd informatie missen. Ik ben er geen fan van om als antwoord op een forum te droppen, ook vanwege het onpersoonlijke karakter.
druppeltje schreef:Het valt mij steeds vaker op dat reacties van bokkers volledig door chatGPT of AI worden geschreven. Dit staat er soms bij maar meestal niet, maar je herkent het aan het taalgebruik.
Op een ander forum is al een onderwerp geplaatst vanuit de moderator met de vraag om deze reacties eventueel te weren en ik vroeg me af wat bokt hiervan vindt.
Ikzelf vind dat de OP in chatGPT gooien en daar een antwoord op formuleren "Ik heb even gevraagd en dit is de reactie van ChatGPT" echt bloedirritant. Als ik dat wil, kan ik het zelf ook en ik ben juist op zoek naar persoonlijke reacties op een forum.
Een reactie laten controleren op taal en/of grammatica vind ik op zich prima.
Misschien is een schuifje bij een bericht a là instagram ook fijn "Dit bericht is gegenereerd met of door AI" waardoor je kan filteren.
Kortom, wat vinden jullie van reacties die volledig zijn gegenereerd door AI/ChatGPT?
Foaly schreef:prompter schreef:Bovendien is chatGPT een tekstmachine, geen zoekmachine. Het kan alleen maar reproduceren wat er al eerder is ingestopt, dus er kan altijd informatie missen. Ik ben er geen fan van om als antwoord op een forum te droppen, ook vanwege het onpersoonlijke karakter.
Precies dat, ChatGPT is geen zoekmachine en ik snap niet dat mensen het zo gebruiken. En er kan niet alleen informatie missen, maar hij kan ook gewoon wat verzinnen en er dus compleet naast zitten. En afhankelijk van de vraag kan dat nog gevaarlijk worden ook
Foaly schreef:prompter schreef:Bovendien is chatGPT een tekstmachine, geen zoekmachine. Het kan alleen maar reproduceren wat er al eerder is ingestopt, dus er kan altijd informatie missen. Ik ben er geen fan van om als antwoord op een forum te droppen, ook vanwege het onpersoonlijke karakter.
Precies dat, ChatGPT is geen zoekmachine en ik snap niet dat mensen het zo gebruiken. En er kan niet alleen informatie missen, maar hij kan ook gewoon wat verzinnen en er dus compleet naast zitten. En afhankelijk van de vraag kan dat nog gevaarlijk worden ook
Hiraeth schreef:Ergens vind ik niet dat de mods zich hier echt mee bezig hoeven te houden. Ik vind het meer algemeen fatsoen en beleefd als mensen het niet gebruiken voor het genereren van teksten en/of het duidelijk vermelden als het wel het geval is. Misschien is het wel handig om een sticky te maken waarin er bepaalde richtlijnen worden gegeven, waarin ook wordt genoemd dat ChatGPT niet bruikbaar is voor situaties zoals [vul in].
druppeltje schreef:Ik vind vooral de teksten "ik heb het aan chatgpt gevraagd en die zei 'insert lap tekst'" hetzelfde als een hele tekst vanuit Google plakken. Daar wordt volgens mij ook op gereageerd/gemodereerd.
Als iemand het alleen gebruikt om zijn of haar persoonlijke tekst leesbaar te maken, in welke zin dan ook, prima.
Kortom, nieuwe materie en daarom ook benieuwd hoe de rest het ervaart.