Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polly schreef:In de Bokt help is te lezen dat het niet mogelijk is om je account te verwijderen.
Zie onderstaande link voor meer informatie
https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_ ... jn_account?
DuoPenotti schreef:Berichten ouder dan een jaar kun je voortaan wijzigen en daar bijvoorbeeld een stipje zetten.
lekker omslachtig 1 voor 1 en quotes bljven bestaan.
Begrijp dat accounts en berichten sprokkelen van bokt niet zo.
Is dat nu nog steeds zo van belang voor inkomsten?
Kousen schreef:En voor zover ik weet qua privacywetgeving ook niet toegestaan. Op verzoek moet een bedrijf/persoon altijd de persoonsgegevens van een natuurlijk persoon (als je dood bent of als bedrijf geregistreerd staat heb je geen privacy) verwijderen. Dat Bokt dit niet doet lijkt me in strijd met (inter)nationale privacywetgeving.
Kousen schreef:Dit mag gewoon. Persoonsgegevens moeten worden geannonimiseerd, en dat kan ook op Bokt. Dat dat op aanvraag moet ipv automatisch is niet tegen de wet. Je hebt geen recht elk woord wat je ooit online tiept te laten verwijderen. Enkel de daadwerkelijke persoonsgegevens zelf, minus wat wettelijk bewaard moet worden.En voor zover ik weet qua privacywetgeving ook niet toegestaan. Op verzoek moet een bedrijf/persoon altijd de persoonsgegevens van een natuurlijk persoon (als je dood bent of als bedrijf geregistreerd staat heb je geen privacy) verwijderen. Dat Bokt dit niet doet lijkt me in strijd met (inter)nationale privacywetgeving.
Douce schreef:Pseudonimiseren is een alias gebruiken (bijv. een uniek nummer ipv iedereen "anoniem").Gezien alles in quotes nog blijft staan zou ik het wel pseudonimiseren durven noemen
Douce schreef:Ja fair enough, pseudonimiseren is natuurlijk meer dat alles op 1 plek te herleiden is. Maar met de quotes laat je zien dat anonimiseren niet eens mogelijk is.
Brainless schreef:Dit is niet helemaal correct. Op aanvraag van Germie zou de naam overal verwijderd moeten worden. Het is namelijk Germie's persoonsgegeven, niet die van jou. Zou je moeten bedenken, iemand anders die jouw doxed met naam en adres, en dan mag jij niet vragen het weg te halen want het is jouw bericht niet. Dus ja, de eigenaar van de naam mag bepalen (overigens een kleibe nuance, je kan niet zeggen "Brainless mag mijn naam niet noemen", maar wel "ik wil al mijn persoonsgegevens van Bokt weg hebben" waar dan jouw noemer onder valt).@Germie
Dat ook quotes geanonimiseerd worden vind ik prima, maar mijn berichten aanpassen omdat ik Germie wij heb staan gaat veel te ver. Hij mag niet bepalen welke naam ik wel of niet benoem. Of wordt hij de eerste in Nederland met de van "degene waarvan je de naam niet mag noemen"?
IJmmai schreef:Goedemorgen,
via Google kwam ik terecht op het Vinted forum van deze website. Daar wilde ik wel aan deelnemen. Na registratie zie ik dat er eerst 25 berichten over paarden moeten worden geplaatst, alvorens mee te kunnen doen aan het Vinted forum.
Helaas heb ik niks met paarden. Ze zijn prachtig, maar ik ben er bang van.
Ik zou dan ook graag zien dat mijn net aangemaakte account wordt verwijderd.
Hoe doe ik dat? Of kan een beheerder dat voor mij doen?
Alvast bedankt!