Hoe verwijder ik mijn account

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IJmmai

Hoe verwijder ik mijn account

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 10:35

Goedemorgen,

via Google kwam ik terecht op het Vinted forum van deze website. Daar wilde ik wel aan deelnemen. Na registratie zie ik dat er eerst 25 berichten over paarden moeten worden geplaatst, alvorens mee te kunnen doen aan het Vinted forum.

Helaas heb ik niks met paarden. Ze zijn prachtig, maar ik ben er bang van.

Ik zou dan ook graag zien dat mijn net aangemaakte account wordt verwijderd.
Hoe doe ik dat? Of kan een beheerder dat voor mij doen?

Alvast bedankt!

pien_2010

Re: Hoe verwijder ik mijn account

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:39

Je kunt op het rode uitroep ❗ teken klikken en dan ga je bij anders invullen dat je jouw account wil Verwijderen en dus ook dit topic. Ik heb alvast op het uitroep teken geklikt met daarbij de opmerking dat je jouw account wil Verwijderen.
Succes.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:50

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:17

Polly schreef:
In de Bokt help is te lezen dat het niet mogelijk is om je account te verwijderen.
Zie onderstaande link voor meer informatie
https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_ ... jn_account?

Op zich begrijp ik dit beleid.

Maar dit betreft iemand die een account geopend heeft voor een specifiek topic waar ze geen berichten kan plaatste ivm het bokt beleid.

In dit geval is er toch niemand bij gebaat dat dit account blijft bestaan?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:41

Krijg er ook een beetje human centipede achtige vibes bij, dat niet kunnen verwijderen want het staat in de voorwaarden ..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:43

Een beetje een bericht op hierboven, ik vind het erg jammer dat je berichten van jezelf niet zomaar kunt anonimiseren en dat via je profiel al je berichten te zien zijn of je moet een voor een aanvragen ze te verwijderen. Ik merk dat ik daardoor ook steeds minder plaats.

Als je altijd zelf je berichten kunt verwijderen dan kunnen er gaten vallen in een topic, maar ik vraag me af of dat zo erg is, op Reddit kan dat ook.

Dan zijn schaduw accounts ook niet meer nodig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 13:01

Berichten ouder dan een jaar kun je voortaan wijzigen en daar bijvoorbeeld een stipje zetten.
lekker omslachtig 1 voor 1 en quotes bljven bestaan.

Begrijp dat accounts en berichten sprokkelen van bokt niet zo.
Is dat nu nog steeds zo van belang voor inkomsten?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 13:06

DuoPenotti schreef:
Berichten ouder dan een jaar kun je voortaan wijzigen en daar bijvoorbeeld een stipje zetten.
lekker omslachtig 1 voor 1 en quotes bljven bestaan.

Begrijp dat accounts en berichten sprokkelen van bokt niet zo.
Is dat nu nog steeds zo van belang voor inkomsten?

Ah dat eerste wist ik nog niet, dat is dan wel al beter maar kun je dan ook je topics verwijderen?

Alsnog vraag ik me af waarom als je bijvoorbeeld al even lid bent geen berichten anoniem zou kunnen plaatsen of toch nog verwijderen? Ik las in het modje slotje topic volgens mij iets over veiligheid , maar is het niet veiliger als iedereen zelf berichten kan verwijderen of anoniem kan plaatsen?

Een mod kan dan altijd nog besluiten een topic te sluiten of berichten verwijderen als het niet gepast is of iets dergelijks.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 13:09

helemaal met je eens, niet meer van de tijd dit.

Kousen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 13:21

En voor zover ik weet qua privacywetgeving ook niet toegestaan. Op verzoek moet een bedrijf/persoon altijd de persoonsgegevens van een natuurlijk persoon (als je dood bent of als bedrijf geregistreerd staat heb je geen privacy) verwijderen. Dat Bokt dit niet doet lijkt me in strijd met (inter)nationale privacywetgeving.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 13:26

Kousen schreef:
En voor zover ik weet qua privacywetgeving ook niet toegestaan. Op verzoek moet een bedrijf/persoon altijd de persoonsgegevens van een natuurlijk persoon (als je dood bent of als bedrijf geregistreerd staat heb je geen privacy) verwijderen. Dat Bokt dit niet doet lijkt me in strijd met (inter)nationale privacywetgeving.

Dat is anonimiseren en dat wordt op verzoek gedaan

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 13:35

Heel suf maar misschien toch her en der dan wat berichten plaatsen.
Ik heb vroeger veel met paarden gedaan. Nu niks meer. Lees soms wat maar heb de kennis niet voor inhoudelijke discussies. Maar ik ben een fanatiek bokker juist omdat er op alle vlakken zoveel mooie themas zijn waarmee mensen de verbinding kunnen zoeken met elkaar. Jammer dat dit een eis is om deel te nemen aan dit forum.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:55

Kousen schreef:
Dit mag gewoon. Persoonsgegevens moeten worden geannonimiseerd, en dat kan ook op Bokt. Dat dat op aanvraag moet ipv automatisch is niet tegen de wet. Je hebt geen recht elk woord wat je ooit online tiept te laten verwijderen. Enkel de daadwerkelijke persoonsgegevens zelf, minus wat wettelijk bewaard moet worden.

Let wel dat pseudonimiseren (wat sommige websites doen, Bokt weet ik zo ff niet) niet genoeg zou zijn. Een pseudoniem is niet anoniem en vaak met een slimme querrie in een zoekmachine weer te linken. Een pseudoniem geld zelfs als persoonsgegeven volgens het AP. Maar alles anonimiseren mag wel.

Voor data omrent bedrijven geld deze wet (AVG/GDPR) sowieso niet, enkel op private personen. Uitzondering is als bedrijfsdata gelijk is aan een persoon (bijv. Jan Willem B.V.). Dat bedrijven niet kunnen verwijderen valt er dus sowieso buiten.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 15:14

Gezien alles in quotes nog blijft staan zou ik het wel pseudonimiseren durven noemen :')

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 15:20

Douce schreef:
Gezien alles in quotes nog blijft staan zou ik het wel pseudonimiseren durven noemen :')
Pseudonimiseren is een alias gebruiken (bijv. een uniek nummer ipv iedereen "anoniem").

Quotes laten staan is gewoon onvolledig werk. Helaas technisch lastig om te fixen, nog erger als je bedenkt dat niet iedereen altijd de hele naam username schrijft (bijv. DP voor DuoPenotti) en dat sommige usernames ook normale woorden zijn. Maar in de letterlijke zin is dat gewoon niet geheel geanonimiseerd en dus niet aan de wet voldoen.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 06-07-24 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 15:28

Ja fair enough, pseudonimiseren is natuurlijk meer dat alles op 1 plek te herleiden is. Maar met de quotes laat je zien dat anonimiseren niet eens mogelijk is.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 15:36

Overigens is pseudonimiseren ook discutabel. Als je naar de website van het AP kijkt mag het niet. Maar ik weet van websites waar men pseudonimiseerd en in afstemming het het AP geen directe problemen zijn gezien. Echter geeft het AP nooit een harde af- of goedkeuring buiten onderzoeken en rechtzaken.

Ik heb geen juridische correspondentie gezien omrent pseudonimiseren. Dus het blijft beetje lastig te zeggen of het "mag" of dat je er mee weg komt omdat het AP geen mankracht heeft om achter zulke dingen aan te gaan.

Maar het wordt een beetje OT nu. Laten we bij het onderwerp van het topic blijven.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:35

Douce schreef:
Ja fair enough, pseudonimiseren is natuurlijk meer dat alles op 1 plek te herleiden is. Maar met de quotes laat je zien dat anonimiseren niet eens mogelijk is.

Het kan wel. Voor de quote zou je een " als 'quote="Douce"' vervang door 'quote="Anoniem"' " kunnen gebruiken (dat zou op databaseniveau moeten kunnen), en voor anderen die je naam noemen kan het ook handmatig aangepast worden. Die laatste zul je dan wel zelf aan moeten dragen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 07:51

Quotes dienen ook verwijderd of geanonimiseerd te worden. Als ik mijn account laat verwijderen mag er nergens meer een verwijzing naar 'Germie' staan. Die naam mag niet meer voorkomen, alles moet geanonimiseerd zijn. Als iemand me dan GM noemt bijvoorbeeld, dan is dat al weer een afkorting. Die is later dan niet meer naar Germie te herleiden, dus is minder van belang.

Een replace van een naam inclusief en exclusief quotes is echt niet moeilijk, daar zou je gewoon een aantal standaardscript voor moeten hebben staan en deze uitvoeren als het nodig is.

Ook als iemand permanent gebanned is, ben je verplicht om alles te anonimiseren als de persoon dat wil, inclusief quotes of iemand die de naam dan genoemd heeft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:58

@Germie
Dat ook quotes geanonimiseerd worden vind ik prima, maar mijn berichten aanpassen omdat ik Germie wij heb staan gaat veel te ver. Hij mag niet bepalen welke naam ik wel of niet benoem. Of wordt hij de eerste in Nederland met de van "degene waarvan je de naam niet mag noemen"?

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 11:42

Brainless schreef:
@Germie
Dat ook quotes geanonimiseerd worden vind ik prima, maar mijn berichten aanpassen omdat ik Germie wij heb staan gaat veel te ver. Hij mag niet bepalen welke naam ik wel of niet benoem. Of wordt hij de eerste in Nederland met de van "degene waarvan je de naam niet mag noemen"?
Dit is niet helemaal correct. Op aanvraag van Germie zou de naam overal verwijderd moeten worden. Het is namelijk Germie's persoonsgegeven, niet die van jou. Zou je moeten bedenken, iemand anders die jouw doxed met naam en adres, en dan mag jij niet vragen het weg te halen want het is jouw bericht niet. Dus ja, de eigenaar van de naam mag bepalen (overigens een kleibe nuance, je kan niet zeggen "Brainless mag mijn naam niet noemen", maar wel "ik wil al mijn persoonsgegevens van Bokt weg hebben" waar dan jouw noemer onder valt).

Het woord Germie in een andere context dan de gebruikersnaam mag natuurlijk wel blijven staan. Dat maakt het ook lastig te automatiseren. We hebben bijvoorbeeld de gebruiker duopenotti. Maar wat als ik post "ik vind duopenotti zo lekker op brood!". Of de gevruiker koper, maar ik praat over een leiding van koper. (De enige reden dat ik die 2 Bokkers pak is omdat ik ze vaak voorbij zie komen en het goede voorbeelden zijn. Niks persoonlijks). Scripts zijn daardoor niet zo makkelijk als het in eerste ogenblik lijkt, hoewel een querrie op quotes wel zou moeten kunnen als je de hele "[quote=" string meepakt.

Als jij het later opnieuw noemt, zou Germie daar echter een nieuwe aanvraag voor moeten indienen. Monitoren op toekomstige berichten valt niet onder een AVG verwijderverzoek.

Overigens heeft Germie ook niet 100% gelijk, want afkortingen van gebruikersnamen zijn, net zoals pseudoniemen, ook net zo goed persoonsgegevens en dienen net zo goed geanonimiseerd te worden. En het is geen verzoek tot anonimisering, maar een verzoek tot het verwijderen van persoonsgegevens. Anonimisering is enkel een mogelijke manier om dat te doen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 11:54

IJmmai schreef:
Goedemorgen,

via Google kwam ik terecht op het Vinted forum van deze website. Daar wilde ik wel aan deelnemen. Na registratie zie ik dat er eerst 25 berichten over paarden moeten worden geplaatst, alvorens mee te kunnen doen aan het Vinted forum.

Helaas heb ik niks met paarden. Ze zijn prachtig, maar ik ben er bang van.

Ik zou dan ook graag zien dat mijn net aangemaakte account wordt verwijderd.
Hoe doe ik dat? Of kan een beheerder dat voor mij doen?

Alvast bedankt!

Welkom op Bokt, een van oudsher Paarden forum! Ja, je hebt je aangemeld op een paardenforum en vindt het nu raar dat je paard gerelateerde berichten moet plaatsen terwijl je niets met paarden hebt. Dan waarom aanmelden op een paardenforum? Er ging geen lampje branden toen je een account aanmaakte?

Viva,Flair, en andere vrouwfora hebben misschien ook een vintedtopic? Daar ben je misschien beter op je plaats.

En ja, inmiddels zijn er meer niet paardgeralteerde dan wel, maar Bokt is en blijft nog steeds een paardenforum. Juist km te zorgen dat dit geen Viva forum oid wordt, is de 25 berichten uitgevonden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 12:11

Ooit, zeer lang geleden heb ik mij op bokt aangemeld voor 'beestenboel' afdeling. Ik had 0 met paarden. Die 25 berichten waren zo gedaan hoor in paard gerelateerde topics. 'Oh prachtig veulen' en 'gefeliciteerd met de dracht' of 'wat een top prestatie' zoveel moeite kostte het niet. Ik had niets met paarden, was er ook bang voor. Dat ik nu een eigen trekpaard heb die wij volledig zelf thuis beleerd hebben en het echt fantastisch doet samen met het trekpaard van mijn man daar had ik toen nooitttt aan gedacht en iedereen vierkant uitgelachen als iemand dat überhaupt beweert had haha. Soms loopt het leven een heel andere route

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 12:28

Ja, bokt is een paardenforum, maar aangezien er ook een heleboel niet-paardentopics zijn, kan je via Google al snel op dit forum terechtkomen, ook als je niets met paarden hebt. Waarom zouden we TS overtuigen eerst 25 berichten te plaatsen die niets toevoegen, maar enkel bedoeld zijn om in bepaalde topics te kunnen reageren?
TS heeft wellicht niet alle regels etc gelezen voor ze een account aanmaakte. Natuurlijk is het beter dat wel te doen, maar er zijn veel mensen die dat niet doen of die “die fout” maken en dan achteraf op bepaalde regels botsen. In dit geval vind ik de vraag van TS echt niet vreemd… jammer dat het niet kan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 13:23

Als TS een nieuw wachtwoord opgeeft en dat niet meer via de email die je dan krijgt bevestigt, dan heeft ze een inactief account. Is dat heel erg anders dan helemaal geen account meer hebben?
Als ze hier verder niet meer komt, nooit iets heeft gepost, who cares?