Op Facebook vind ik het altijd al heel vervelend. “Reclames” met allerlei opruiende teksten over bekende Nederlanders. Onwaarheden, enkel en alleen bedoeld om de lezer nieuwsgierig te maken en erop te laten klikken. Geen idee waar het klikken op zoiets toe leidt, maar vast niet veel goeds... Volgens mij zou je dit onder de categorie clickbait kunnen scharen. Ik zie nu voor het eerst ook zo’n “reclame” op bokt staan, deze is over Jort Kelder. Is het mogelijk om dit soort misleidende berichten te weren?
Zie deze adds inderdaad vaker voorbij komen. Laatst had ik er een met Ali B erop, voor bitcoinachtige dingen. Lijkt me idd iets dat niet heel wenselijk is voor Bokt.
Wat late reactie, maar ik heb vorige week een aantal van deze banners geblokkeerd. Vandaag weer een rondje gedaan en een aantal vergelijkbare advertenties gevonden.
Dit hoort idd niet op Bokt, vervelende is dat iedereen hier last van heeft, ook andere sites. Lastig te blokkeren, ook door b.v. Google, omdat deze clubs iedere keer weer nieuwe accounts aanmaken om de advertenties te plaatsen voor iedere keer nieuwe (en erg tijdelijke) sites.
Hier melden helpt, op het kruisje van de advertentie klikken (rechtsboven) ook
MikeyB
Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-20 13:33
Die van klikken op het kruisje rechtsboven op de advertentie zal ik onthouden!
chanicha
Geplaatst: 18-02-20 13:54
Krijg ik nu ook constant die reclame! Heb op het kruisje gedrukt
chanicha
Geplaatst: 18-02-20 14:48
Blijf aan het wegklikken zeg, nu staat hij ook weer hierboven!
Afgelopen week al een paar keer bovenstaande (en varianten daarop) geblokkeerd. Net weer een rondje gedaan en ze blijven maar komen met nieuwe rommel. Vervelende is dat het iedere keer via andere accounts en andere sites gaat. Bijzonder lastig/onmogelijk dus om ze bij voorbaat te blokkeren.
Kwam ook een Franse variant tegen voor de afwisseling: