Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElviraKelan schreef:Waarom zou je het niet accepteren?
Mogelijk heeft de TS zelf wel door waar de verbeterpunten liggen dankzij een goede instructeur en word degene alleen maar onzeker van commentaar?
Mogelijk heeft degene bv helemaal geen instagram en wil wel graag zijn/haar foto’s delen ?
En wie ben jij dan om haar grens geen commentaar niet te willen respecteren?
moonsparkle schreef:Ik zou het bijna mooi vinden als er weer eens een beginnende ruiter de manegelessen hier zouden plaatsen. Ik krijg het gevoel dat je veel bokkers geen topic meer aan durven maken.
ElviraKelan schreef:Waarom zou je het niet accepteren?
Mogelijk heeft de TS zelf wel door waar de verbeterpunten liggen dankzij een goede instructeur en word degene alleen maar onzeker van commentaar?
Mogelijk heeft degene bv helemaal geen instagram en wil wel graag zijn/haar foto’s delen ?
Avalanche81 schreef:Het valt me steeds weer op in ITP topics, met name rij-topics uiteraard.
TS post een paar plaatjes, en daar kun je commentaar op geven, soms terecht, soms ook niet.
Vervolgens komen er dan reacties met hoe negatief de commentators wel niet zijn. Dit is wel met name als het om een mooi paard gaat, overigens. Als het een minder mooi paard is, of een minder mooie combinatie, zijn er veel minder van zulke reacties.
Persoonlijk vind ik het wat ergerlijk worden.
Als een TS geen commentaar wenst op rijfoto's, moet die persoon denk ik geen topic aanmaken. Commentaar is gewoon toegestaan, of je dat nu leuk vindt of niet, je kunt niet zelf regels gaan aanmaken voor je eigen topic. Plaats je foto's dan op Instagram of zo, daar kunnen mensen kwijlen, en op je eigen account kun je kalmpjes alle commentaar verbannen, en die reacties verwijderen.
Maar dat een fototopic dan verzandt in een discussie over of commentaar wel gegeven mag worden, en zo ja, hoe, en de commentators dan zelf persoonlijk aangevallen worden, is imo te zot voor woorden. Dat er dan wordt gedaan of een TS weet ik wat aangedaan wordt, en mensen een enorm drama maken van veelal terechte kritiek, vind ik echt volkomen belachelijk.
Daarna volgt er dan meestal een reactie op doordrammen. Wat ook wel echt gebeurt, maar ik denk, dat als er op een iets minder dramatische manier wordt gereageerd, dat er dan ook minder de neiging is tot doordrammen. Waarmee ik niet stel dat drammen oke is, ik denk dat de meeste mensen niet iets 85 keer hoeven te horen om het te begrijpen. Ik denk wel dat het een het ander in stand houdt.
En uiteraard is er ook onbenullig commentaar, wat gewoon nergens op slaat. En dat kun je dan gewoon naast je neerleggen, of gewoon negeren. Zolang er normaal gereageerd wordt op normaal commentaar, lijkt me dat niet per se een probleem. Ik vind dom commentaar soms ook ergerlijk, niet handig, soms worden er tips gegeven waarvan ik niet hoop dat er iemand is die ze opvolgt, maar je kunt moeilijk mensen gaan verbannen omdat ze niet helemaal weten waar ze over praten, lijkt me.
De reden voor dit topic? Ik vind het op zich wel een discussie waard, maar niet handig in de foto topics zelf. Met name RIJ-ITP dus.
CharleyT schreef:ElviraKelan schreef:Waarom zou je het niet accepteren?
En daar gaan we weer. Realiseer je dat je je foto's op een open forum plaatst. En dat een verzoek om geen of alleen ''leuk'' commentaar op sommigen weinig tot geen indruk maakt. En je kunt ze niet tegenhouden een reactie te plaatsten. Wat dat betreft is Instagram misschien een beter platform voor dit soort foto's.
Je kunt op social media nagenoeg geen invloed uitoefenen op de strekking en toon van de reacties.