Rick, 31 jaar...vader van 5 ( 3 meisjes , 2 jongens )
Mijn oudste dochter gaat sinds een paar maanden naar paardrijles..
Nu ben ik de laatste tijd meer met dr aan het gaan , en ik heb geen idee wat ik aan het doen ben.
Ik kom zelf uit een hondenwereld ( Werkhonden ) waarmee ik jarenlang beveilingswerk heb gedaan.
Nu is het de laatste weken dus zo, dat ik met mijn dochter het paard ( manegepaard , chagerijnige knol ) uit de stal moet halen, zadel erop, bit erin etc... zelf moet doen...
Al meerdere keren hulp gevraagd wat ik niet krijg, behalve vorige week..toen een moeder van een ander kind uit het zelfde groepje me zag stuntelen met een ander paard
( Ik ben dan ook niet bijster positief over deze manege, maar dat terzijde )
Mijn vrouw is helaas hyperallergisch voor paarden, vandaar dat ik met mijn dochter braaf op vrijdag avond ga paardrijden ( mits mijn rooster dit toelaat )
Dit alles brengt mij op het volgende punt :
Aangezien mijn dochter dol is op paardrijden, en mijn vrouw te allergisch is , en mijn schoonmoeder ( heeft 2 eigen paarden ) de komende maanden niet aan rijden hoeft te denken..
Heb ik dus als vader besloten dat ik ook ga leren paardrijden..
Met mijn andere kinderen kan ik gaan zwemmen, voetballen..ballet...alles..
Maar mijn oudste dochter zou dan altijd alleen moeten paardrijden ( ook buitenritten in de toekomst etc ) en vroeg of laat komt ze toch om dr eigen paard vragen..
Dus ik heb op de betreffende manege wat rondgevraagd etc..en er zijn gelukkig wel wat mogelijkheden..zodat ze in de toekomst niet altijd alleen paard hoeft te rijden
Echter...ik heb geen ENKELE ervaring met een paard...mijn kennis van een paard is letterlijk : het heeft 4 benen en een staart.

ik weet niks..0...nada....get the point ?
Anyway, ik ben dit forum al een paar keer tegengekomen en ook hier heb ik wat gezocht maar kon niks specifieks vinden voor absolute beginners
Nu is vooral de basisvraag : waar begin ik?
Alle tips en tricks en info en hulp is uiteraard welkom...
Mocht iemand meer info willen over de manege waar ze nu rijd, pb me dan even...ligt in Zuid-Limburg in ieder geval..wellicht dat er betere opties zijn voor mijn dochter..
Greetz,
Rick