''Gebruikers kunnen mij contacteren per e-mail''

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Divers

''Gebruikers kunnen mij contacteren per e-mail''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 20:36

Deze optie staat standaard aan als je je registreert op Bokt.nl

Dit betekent dus dat je e-mail adres beschikbaar is voor alle gebruikers op Bokt.nl, tot je dit uitschakelt. Ik denk dat veel Bokkers niet eens weten van deze functie.

Is het niet beter om deze functie standaard op nee te zetten tenzij een Bokker dit verandert?

Liefs

friendly

Re: ''Gebruikers kunnen mij contacteren per e-mail''

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:38

Goeie van je. Ik heb meteen naar mijn instellingen gekeken en deze stond al op nee maar er zit ook een optie dat de beheerders je kunnen e-mailen. Dit heb ik nu ook op nee gezet. Had je hier ook aan gedacht?

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 20:39

Ja, maar dat beheerders mij kunnen e-mailen vind ik niet zo erg.
Laatst bijgewerkt door Divers op 27-06-18 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:40

Ik geloof niet dat dat zo werkt.... als ik me niet vergis, word er dan via Bokt.nl een mail naar jouw emailadres gestuurd. Het is bij mijn weten niet zo dat jouw emailadres zichtbaar is voor alle andere bokkers.

Edit: kijk maar eens in mijn profiel en probeer mij maar een mail te sturen. Dat kan, maar mijn emailadres is niet zichtbaar.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:41

Overdrijven is ook een kunst...
Er staat dan gewoon een extra knop in je profiel onder "stuur een privébericht", je mailadres is niet zichtbaar...

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 20:47

Dan toch zou ik het niet fijn vinden dat het mogelijk is voor Bokkers om mijn inbox te bereiken, of dat nou wel of niet via mijn e-mailadres is. Als ik met iemand wil e-mailen geef ik zelf mijn e-mailadres wel...

edit: Of ik zet die functie aan ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:02

Waarom zou je als Blokker eigenlijk iemand willen e-mailen? Daar heb je toch de pb functie voor?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:02

Ik vind dit dus echt onplezierig - er is blijkbaar al een hele geschiedenis tussen bokt en jou, alleen kunnen wij dat als medegebruikers niet weten, toch probeer je ons daarin te betrekken. Dat geeft een rare en onprettige sfeer. Het interesseert me niets wie je buiten Bokt bent, maar in de context van Bokt vind ik het wel zo fijn om te weten met wie ik van doen heb.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:14

Ik snap de ophef niet. Als je het uitvinkt dan is er helemaal niets aan de hand. Sta je er voor open dan is het prima.

Ik begrijp overigens dat je een nieuw account hebt gekregen. Je snapt dat je hele "anonimiteit" nu wederom weg is? Iedereen kan wel raden van wie dit account is.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 21:16

Ik vind de optie aan/uit ook een prima optie, maar zou het graag zo zien dat de standaard instelling op 'uit' staat en niet op 'aan'. Ik kwam er nu per toeval achter.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:18

Het gaat dan volgens mij via een anonieme lijn, zie er op zich de meerwaarde niet van in gezien je normaal ook een mail krijgt als je een pb ontvangt maar in de huidige vorm heb ik er ook geen problemen mee l.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:50

Ik denk maar: "als jij je hier dik om kunt maken, dan ben jij een gelukkig mens want dan heb je blijkbaar geen echte problemen"...
Houden zo!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 01:55

Azmay schreef:
Het gaat dan volgens mij via een anonieme lijn, zie er op zich de meerwaarde niet van in gezien je normaal ook een mail krijgt als je een pb ontvangt maar in de huidige vorm heb ik er ook geen problemen mee l.

Precies zoals hierboven al aangegeven. Als je klikt op e-mail gebruiker kom je in een volgend scherm waar je geen mailadressen te zien krijgt. Je typt daar een onderwerp en je bericht in en verstuurt het en dan krijgt die persoon een mail met jouw bericht erin.

De functie bestaat eigenlijk zodat je nog contact op kunt nemen met bv gebande gebruikers en omdat veel mensen “mail mij als ik een PB krijg” uit hebben staan.

Dus no worries; je mailadres wordt nooit zomaar openbaar gemaakt. :)

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 09:15

Oke!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:24

Ga je ook al met masker de straat op omdat mensen anders kunnen zien hoe je er uit ziet? Maskeer je het nummerbord van je voertuig zodat ze niet weten dat het jouw voertuig is?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:35

Als je je zo drukt maakt om je privacy, waarom maak je dan een profiel aan???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:36

Orwell rolt zich rot in zijn graf }>
Ehrlich lacht ook hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:02

maximuss schreef:

Ik vraag me eerder af waarom jij je zo druk maakt over dit topic. :?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:27

Ik snap haar of hem wel.Die functie zou idd beter uit staan tot je hem zelf aan zet.Een bokker die je wilt bereiken kan dit per pb doen.Maar pestkoppen geeft dit de mogelijkheid om scheld mails en weet ik wat te sturen niet alleen via pb maar dan ook via mail.En ik kan me voorstellen dat niet iedereen in de gaten heeft dat je deze functie uit kan zetten.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:50

FZ is hier juist voor hè, om dit soort vragen te kunnen stellen. :j Is voor ons als team juist prettig, want ook een 'kleine' vraag kan ons weer stof tot nadenken geven. ;)

Ik heb trouwens geen idee hoe vaak deze functie überhaupt gebruikt wordt, ik gebruik 'm soms voor modberichten maar nooit als gebruiker.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:43

Marie_Anne schreef:
maximuss schreef:

Dat doe ik zeker niet maar de mensen in mijn omgeving die zich zorgen maken om hun privacy, die zitten gewoon niet op fora en social media...
Dus dan vraag ik mij af waar ts de grens trekt voor zichzelf...

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:51

zeurpiet. Je kan tegenwoordig overal wel over vallen }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:59

maximuss schreef:
Marie_Anne schreef:

Dat doe ik zeker niet maar de mensen in mijn omgeving die zich zorgen maken om hun privacy, die zitten gewoon niet op fora en social media...
Dus dan vraag ik mij af waar ts de grens trekt voor zichzelf...

Ik maak me ook zorgen over mijn privacy, zit daarom niet op Facebook en nog wat social media. En ik let goed op wat voor apps ik op mijn mobiel zet. Maar dat betekent niet dat ik nergens aangemeld ben.

Ik hoef persoonlijk ook niets in mijn mailbox vanuit bokt, dus heb het uit gezet. Maar standaard uit en aan zetten wie dat wil lijkt mij ook logischer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:06

beatje schreef:
Ik snap haar of hem wel.Die functie zou idd beter uit staan tot je hem zelf aan zet.Een bokker die je wilt bereiken kan dit per pb doen.Maar pestkoppen geeft dit de mogelijkheid om scheld mails en weet ik wat te sturen niet alleen via pb maar dan ook via mail.En ik kan me voorstellen dat niet iedereen in de gaten heeft dat je deze functie uit kan zetten.

De ironie dat jij dit uitgerekend plaatst. Schaamteloos.

Scheldberichten zijn zowel via pb als via mail ongewenst en uitermate sneu.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:31

Als hij niet automatisch wordt aangevinkt vinkt dus drie kwart hem niet aan omdat ze het niet weten. Dan is de functie waarvoo het ingesteld is ook niks meer waard.

En ja, ik snap dat je anoniem wil blijven maar dat kan soms nou eenmaal moeilijk op een openbaar forum. En ze zien toch nergens jouw mailadres?