"Geen haat"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

"Geen haat"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 19:06

Wordt ik oud? Ik zie steeds vaker "geen haat" in topics staan. Ik ga er vanuit dat er bedoelt wordt dat ze geen negatieve reacties willen en zie het voornamelijk bij jonge(re) gebruikers...
Vind het een aparte ontwikkeling dat je dit bij voorbaat al in je bericht zet en dat je daarmee denk de berichten te kunnen sturen... denk zelfs dat het averechts kan werken...
Maar afijn, is dit iets van nu of?

Roosje01

Re: "Geen haat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:10

Ja ik zie dat op youtube ook steeds vaker voorbij komen bij de comments onder filmpjes zal wel iets nieuws zijn van de jeugd. Geloof dat ze ermee bedoelen dat ze het niet als haat reactie plaatsen. Soort positieve feedback ofzo maar beetje raar verwoord.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:10

Mensen kunnen niet meer tegen kritiek... :-) Als het geen oehhh, ahhh, fantastisch reacties zijn dan is het direct haat...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 19:11

Maar goed, iemand die het niet met je eens is, of ergens anders over denkt... is wel iets heel anders dan dat iemand je haat natuurlijk...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:13

Tja, nieuw in de Nederlandse taal ja; 'haat hebben aan...'.
Zeer populair onder voornamelijk pubers en jong volwassenen. Ik hoor het bij mij in het onderwijs geregeld.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:15

Mijn dochters kennen het ook en 1 zegt het wel vaker in een gesprek wat richting ruzie gaat.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:15

Omdat sommige reacties snel gezien worden alszijnde "haat" reacties. De jeugd kan tegenwoordig niet veel meer hebben :+
Laatst bijgewerkt door Roosje01 op 26-03-17 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:16

LadyMadonna schreef:
Maar goed, iemand die het niet met je eens is, of ergens anders over denkt... is wel iets heel anders dan dat iemand je haat natuurlijk...

Dat onderscheid kan de jeugd kennelijk niet meer maken.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:16

Als iemand zegt dat hij 'geen haat wilt' wilt die persoon eigenlijk alleen maar positieve reacties. Als iemand zegt 'Geen haat (ofzo) maar ....' is het eigenlijk gewoon iets negatiefs wat misschien zo mooier verpakt is :P

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:18

En ik maar denken dat haten een werkwoord was en geen zelfstandig naamwoord 8)7

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:18

Dat is inderdaad als ze alleen maar bijval willen :+
Ik snap het niet, als je een topic opent, loop je altijd het risico dat iemand het niet met je eens is, maar goed.

lizy29 schreef:

Haat is altijd al een zelfstandig naamwoord geweest?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:20

ik vind het indd ook wel vreemde bewoording, dus wie weet ben ik ook al te oud met mijn 29 jaar.
Ik kan het op bokt wel eens voorstellen, want tegenwoordig is het ook best wel vaak haat en nijd hier op bokt. Ik vind het steeds verder gaan en echt tot de grond gelijk maken soms.
Maar de bewoording blijf ik vreemd vinden.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:20

Hier de daadwerkelijke jeugd. Geen haat betekent meer "veroordeel me niet", dat betekent niet dat je geen kritiek mag hebben, maar dat conclusies trekken waarvan je niet weet of ze kloppen, of veroordelende comments niet gewenst zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:21

Ik gok dat het over gekomen is van het engelse waar ze nogal eens spreken over "haters"
(Was het lilly Allen die "haters gonna hate hate hate" zong?)

Als ik het zie staan rol ik standaard met mijn ogen. :')

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:23

Persoonlijk vind ik wel dat sommige dingen wat vriendelijker verpakt kunnen worden, of in ieder geval positieve tips of kritiek. Vaak is dat volgens mij ook een beetje de bedoeling :) Er is nu ook een topic met een leeggehaalde OP, die jongedame kreeg ook van iemand een ontzettend botte opmerking.
Jongere mensen proeven dat er soms een beetje zo'n soort sfeertje is op bokt (in heel veel topics natuurlijk ook absoluut niet), en willen dat voorkomen door 'geen haat' neer te zetten.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:25

Destination schreef:
Dat is inderdaad als ze alleen maar bijval willen :+
Ik snap het niet, als je een topic opent, loop je altijd het risico dat iemand het niet met je eens is, maar goed.

lizy29 schreef:

Haat is altijd al een zelfstandig naamwoord geweest?

Klopt inderdaad zeg het niet goed. Maar niet in deze vorm klopt het bij mijn weten in ieder geval niet. Je kan een haatgevoel hebben of iets haten maar 'geen haat' mist een werkwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:25

En dan het liefst in de bewoording: "haten op..." Spreek gewoon NL asjeblieft...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:26

Lestrange01 schreef:
Hier de daadwerkelijke jeugd. Geen haat betekent meer "veroordeel me niet", dat betekent niet dat je geen kritiek mag hebben, maar dat conclusies trekken waarvan je niet weet of ze kloppen, of veroordelende comments niet gewenst zijn.

Maar waarom dan niet gewoon zeggen: alsjeblieft veroordeel me niet.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:27

Ayasha schreef:
Ik gok dat het over gekomen is van het engelse waar ze nogal eens spreken over "haters"
(Was het lilly Allen die "haters gonna hate hate hate" zong?)

Als ik het zie staan rol ik standaard met mijn ogen. :')

Dat was Taylor Swift :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:27

Ik ben "geen haat" al vaker tegengekomen op bokt. En echt hè, ik vind het zó dom overkomen. Alsof haten, zoals het woord haten van origine bedoelt is, en verkeerde conclusie, botte kritiek, etc hetzelfde zijn. :roll:
Laatst bijgewerkt door Palmera op 26-03-17 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:28

lizy29 schreef:
Lestrange01 schreef:

Precies! Haten is nogal een 'sterk' woord als je bedoelt dat je liever niet wilt dat mensen onaardig zijn. Commentaar betekent niet meteen dat iemand je haat? :?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-03-17 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

lizy29 schreef:
Lestrange01 schreef:

Geen haat, kort maar krachtig.

Ik zie het overigens ook heel vaak in het Engels op instagram "no hate", dus misschien komt het daar vandaan?

Neverland

Ik vind haten nogal een groot woord. := Je kan er toch ook andere woorden voor gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:29

Palmera schreef:
Ik ben "geen haat" al vaker tegengekomen op bokt. En echt hè, ik vind het zó dom overkomen. Alsof haten, zoals het woord haten van origine bedoelt is, en verkeerde conclusie, botte kritiek, etc hetzelfde zijn. :roll:

Ja ik ben het hier mee eens. Het komt nogal raar over.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:30

lizy29 schreef:
Lestrange01 schreef:

Nou ja, zoals je wellicht weet staat jongerentaal/straattaal/wat dan ook niet echt bekend om het correcte Nederlands. Dit is gewoon hoe zij dit graag/makkelijk verwoorden. Op fora die wat meer op jongeren/kinderen gericht zijn zie je dit nog een stuk meer.
Ze groeien ongetwijfeld wel over hun 'geen haat' periode heen :)