Blogs een waardevolle aanvulling op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij blogs een waardevolle aanvulling op bokt?

Ja
36 (9%)
Nee
180 (47%)
Dat zou het kunnen zijn met een andere opzet
162 (42%)

Totaal aantal stemmen: 378

Esmee_RS

Blogs een waardevolle aanvulling op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 13:01

In het topic van de meest recente blog vroeg ik mij af hoe veel van de bokkers de blogs nou een waardevolle toevoeging vinden op bokt. Een paar medebolkers waren hier ook benieuwd naar, dus hier een poll.

Als dit topic niet toegstaan is of verkeerd staat, excuus. :o
Laatst bijgewerkt door Esmee_RS op 30-08-16 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Re: Blogs een waardevolle aanvulling op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:03

Ik kan deze vraag zo niet beantwoorden, ik vond de blog van de Mongol derby heerlijk om te lezen maar die van geenpaardhaar dan weer niet.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:03

Azmay schreef:
Ik kan deze vraag zo niet beantwoorden, ik vond de blog van de Mongol derby heerlijk om te lezen maar die van geenpaardhaar dan weer niet.

Dit dus. Geenpaardhaar vond ik in het begin wel leuk, nu hoeft het van mij niet meer. Maar sta wel open voor andere Bloggers!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:05

Er zitten een aantal leuke bloggers in het bloggers/vloggers topic. Misschien moet bokt daar eens naar kijken :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 13:09

Ik heb even een optie toegevoegd aan de poll, dat is misschien iets eerlijker. Ik heb het niet over 1 specifieke blogger, maar ik heb het over het algemeen.

Met andere opzet bedoel ik bijvoorbeeld dat blogs meer een onderdeel zoals de markt en de wiki worden. Een kopje bovenaan, en de blogs dan op een apart gedeelte en niet in de actieve berichten. Als je het leuk vind kan je daar de blogs bekijken, en als je geen interesse hebt hoef je ze dan ook niet te zien :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:09

De blogs zoals die van de derby waren fijn om te lezen :j geenpaardhaar daarintegen kan ik wel missen. Ik heb er totaal niks mee, en zo te lezen aan de reacties ben ik daarin niet de enige.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:10

Waardevolle aanvulling: nee, MAAR

Ik vindt het wel dat het zorgt voor een beetje nuchterheid op bokt. Helemaal de blog van geenpaardhaar. Die moet je nu eenmaal met een korreltje zout nemen, en dat vindt ik heerlijk. Gewoon even wat nonsens, wat ik makkelijk weg vindt lezen. Bij sommige reacties eronder denk ik dan ook dat mensen het te serieus opvatten. Natuurlijk zijn (pak de laatste blog er even bij) baby's niet met paarden de vergelijken. Maar boeien, ik vindt het een leuke kijk van een (niet paarden) man op de paardenwereld. En om heel eerlijk te zijn. Ik denk dat 90% van de mannen in mijn omgeving er waarschijnlijk net zo over denken, en met een glimlach zullen lezen.

De overige blogs lees ik wel, en ondanks dat ik ze interessant vindt (en daarom dus lees) vindt ik ze heel erg binnen bokt standaard. En dus meer als bokt.
Laatst bijgewerkt door sanne1992 op 30-08-16 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:10

Ik vind juist de blogs van Geenpaardhaar leuk en kijk zelden naar een andere. :o
Ben sowieso geen bloglezer eigenlijk.
Het meest recente blog vind ik wel iets minder leuk dan de vorige, maar ik stoor me er absoluut niet aan; het is maar een topic dat je weer kunt sluiten.
Gewoon niet te serieus nemen. :)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:13

Esmee_98 schreef:
Met andere opzet bedoel ik bijvoorbeeld dat blogs meer een onderdeel zoals de markt en de wiki worden. Een kopje bovenaan, en de blogs dan op een apart gedeelte en niet in de actieve berichten. Als je het leuk vind kan je daar de blogs bekijken, en als je geen interesse hebt hoef je ze dan ook niet te zien :)

Voor die paar blogs die er nu verschijnen lijkt me dat niet nodig. En ik ben bang dat als er een apart gedeelte voor blogs zou komen, die helemaal ondergesneeuwd zou geraken in euhm :o blogs van mindere kwaliteit, in het bijzonder door de Jongere Bokker :o

Er staat niet eens elke dag een blog tussen het nieuws, dus wat mij betreft is het prima zo hoor! Die van de mongol derby -en die vond ik heel erg leuk!- klikte ik aan omdat ik hem voorbij zag komen, maar ik denk niet dat ik ernaar op zoek zou gaan.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:14

Er is in de enquête over het nieuws die laatst gehouden is ook naar de mening over blogs op Bokt gevraagd. Ik weet niet of jullie je mening daar ook hebben gedeeld? Ik hoop van wel :)

Ik denk dat blogs zeker een toevoeging kunnen zijn aan Bokt, maar dat het gros van de blogs net als een aantal andere artikelen op de voorpagina (over verbranding van je paard en de warmte en wat in beide gevallen te doen) gewoonweg geen voorpaginanieuws zijn. Ze worden "dan maar" daar neergezet. Is het de beste oplossing? Nee, maar ik weet zo gauw ook geen goede andere tijdelijke plek (alhoewel ON vast heel geschikt is, maar e.e.a. vast te weinig exposure heeft). Het lijkt me wel raadzaam dat dat soort dingen een eigen plek krijgen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:15

Ik kan blogs leuk vinden. Waardevol voor bokt, nee. Leuk vermaak, dat wel. Maar dan wel van paardenmensen over paarden dingen. Ik snap echt niet dat bokt, de grootste paardenwebsite van NL, een blogger kiest die helemaal niet aansluit bij de doelgroep die ze willen aanspreken. Grootste deel van de bokkers zijn vrouw, ze nemen een mannelijke blogger. Iedereen hier heeft iets met paarden en/of zit in de paardenwereld en heeft er wat verstand over. Kiezen ze iemand die niets van de hele paardenwereld afweet. Dan ook nog iemand die constant taalfouten maakt. Ik snap serieus niets van die keuze.

Een apart gedeelte met blogs zou een idee zijn. Net zoals markt of een sub forum zoals de huiskamer. Dat het niet in je actieve lijst komt, maar je er wel kan kijken als je er interesse in hebt.

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:17

Het zou zeker een aanvulling kunnen zijn. De blogs van de derby waren inderdaad erg leuk. Ik heb net een bericht achtergelaten over de blogs van geenpaardhaar, waarin ik wat verbeterpunten aanhaal. Ik hoop dat er iets mee wordt gedaan. Zelf ben ik ook sinds 1 jaar werkzaam als blogger en ik heb ook de nodige fouten gemaakt. Echter moet er wel verbetering te zien zijn, zeker nadat iedereen deze duidelijk aangeeft. Nu zie ik dat nog niet bij geenpaardhaar, maar wie weet komt dit nog. Voor nu zou ik dan ook adviseren dat hij hier zelf mee aan de slag gaat. Hij kan dan de blogs aanleveren aan Bokt, waarbij die nagekeken kunnen worden. Ik verbaas me erover dat de blogs zo geplaatst worden, zeker het laatste blog. Je hoeft geen pro te zijn om te zien wat er mis is met het blog, dus het aanpassen hiervan is geen moeilijke taak. Toch wordt het niet gedaan.

Ik maak zelf als blogger ook weleens wat fouten. Ik haalde met moeite zesjes voor Nederlands tijdens mijn opleiding, maar inmiddels schrijf ik dagelijks een aantal blogs. D-DT foutjes sluipen er nog weleens in, maar meer zou het niet moeten zijn als je schrijft voor websites of blogs, anders komt het zo onprofessioneel over. Ik mis bij de blogs van geenpaardhaar ook echt een richtlijn. In het laatste blog schrijf hij over 2 onderwerpen tegelijk: paarden en baby's, en hoe je als vriend moet reageren op de paardenliefde van je vriendin. Dat zijn 2 verschillende blogs, verwerkt in 1 blog. Wat mij betreft onhandig, en het maakt het een onsamenhangend verschil.

De blogs zijn zeker de moeite waard. Ik begrijp alleen niet dat Bokt zoveel kansen geeft aan een blogger, terwijl er genoeg tijd voor verbetering is geweest en er veel tips zijn gegeven. Ik krijg ook regelmatig op mijn donder van mijn baas na het schrijven van mijn eerste blogs. Maar dat advies neem je mee, en je past jezelf aan. Je moet jezelf pushen om te veranderen, maar ik zie dit in de blogs van geenpaardhaar niet gebeuren en dat is een gemiste kans. Ik begrijp daarom niet dat Bokt dit blijft ondersteunen, want ik zie geen verbetering na alle adviezen die zijn gegeven. Ik begrijp dat het 'vrijwillig' is, maar dat is natuurlijk niet vrijblijvend. Geenpaardhaar geeft op deze manier ook een flinke reclameboost aan zijn eigen website, dus vrijblijvend is het zeker niet.

Anyway, blogs zijn zeker de moeite waard. Wanneer de content klopt, ergens over gaat en de SEO waarde van Bokt misschien ook een flinke boost geeft. Flinke blogs met nuttige informatie, opgedeelt met kopjes, eventuele interviews: erg leuk. De derby blogs waren dan ook super om te lezen.

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:19

Ik begrijp ook wel dat mensen zeggen dat de blogs van Geenpaardhaar niet echt 'serieus' zijn, en grappig bedoelt zijn. Natuurlijk, dat is leuk, maar in het laatste blog kwamen de grappen gewoon niet over door de zinsopbouw en de onsamenhangende vorm van het blog. Leuke/grappige blogs kunnen erg leuk zijn, maar als je de eerste alinea niet kan doorkomen (aangegeven door veel Bokkers) door de onsamenhangende zinsopbouw, dan mis je die mogelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:21

Ik vind de blogs die er nu zijn en zijn geweest, niet interessant. Ik lees ze ook niet. Ik denk dat als er andere blogs zouden komen ik ze ook niet zou lezen.

Een apart kopje zou dan wel fijn zijn, zodat bokkers die er geen interesse in hebben het ook niet op de voorpagina hoeven te zien.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:21

Ik vond de blog over de Derby zeker wel een waardevolle toevoeging aan Bokt. Ik vond het vrij uniek dat we zoveel inside info kregen en ik vond het interessant en prettig leesbaar.

Verder heb ik beide boekjes van de Manvan, die vond ik hilarisch. Geenpaardhaar vind ik totaal niet interessant, maar er zijn mensen die het wel leuk vinden. Dus ach, ik lees er wel omheen.

Denk ook zeker wel dat andere bloggers die meer informatieve stukken schrijven, me wel aan zouden spreken.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:31

Azmay schreef:

Precies dit :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 13:31

De blog over de derby vond ik ook heel interessant! Persoonlijk vind ik zulk soort blogs veeeele malen interessanter om te lezen. Zulk soort blogs zouden er van mij wel meer mogen komen, blogs die inhoudelijk interessant zijn. Als ik de visie van iemand zonder paardenverstand over de paardenwereld wil hebben kan ik net zo goed met mijn vader over paarden gaan praten.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:33

Vond enkel de derby blog boeiend, maar verder lees ik t niet omdat ik het echt geen aanvulling vind op bokt.

T mag van mij weg blijven

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:34

Esmee_98 schreef:
De blog over de derby vond ik ook heel interessant! Persoonlijk vind ik zulk soort blogs veeeele malen interessanter om te lezen. Zulk soort blogs zouden er van mij wel meer mogen komen, blogs die inhoudelijk interessant zijn. Als ik de visie van iemand zonder paardenverstand over de paardenwereld wil hebben kan ik net zo goed met mijn vader over paarden gaan praten.

Jij hebt duidelijk de boekjes van Manvan niet gelezen. :+

Maar even terug op de originele vraag: ik kan ook geen antwoord geven op je poll omdat ik het dus per blog verschillend vind. Misschien is het de moeite waard om de vraagstelling nogmaals te herzien.

Nessa

Grappig blogs uit de ogen van een partner als leek in de paard wereld, kan echt heel leuk zijn.
Heb ooit een keer een stuk gelezen over dit onderwerp en ik had het niet meer.

Maar dit was ook gewoon leuk geschreven en herkenbaar.

Yunaa

Ik heb niks met blogs, lees ze niet en snap het nut ook niet van een blog op een paardenforum.

De teksten vind ik vaak oninteressant en geen zin om alles te lezen van een onbekende blogger.
Laatst bijgewerkt door Yunaa op 30-08-16 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 13:35

Iris82 schreef:
Esmee_98 schreef:

Jij hebt duidelijk de boekjes van Manvan niet gelezen. :+

Maar even terug op de originele vraag: ik kan ook geen antwoord geven op je poll omdat ik het dus per blog verschillend vind. Misschien is het de moeite waard om de vraagstelling nogmaals te herzien.

Nee dat heb ik inderdaad niet, aanrader? :P

Hoe zou jij de poll herzien willen hebben? Wat is nog een goeie optie voor jou? :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:40

Heel fijn dat je de poll/het topic hebt geopend. +:)+
Dat geeft ons weer inzicht in hoe jullie er over denken. Ook uit de enquête (die overigens nog loopt: [FZ] [Dienstmededeling] Enquête Bokt Nieuws) kwam ook hele goede tips en adviezen over blogs. Daarvoor dank.

Ik kan jullie nog geen details geven, maar wil wel aangeven dat we ermee aan de slag zijn gegaan en dat er meer blogs komen. Waarbij er uiteraard gelet wordt op afwisseling tussen blogs en bloggers, zodat er (hopelijk) voor ieder wat wils is. Natuurlijk kunnen we niet iedereen tevreden houden en zijn er ongetwijfeld ook bokkers die het helemaal niets vinden. Maar over het algemeen vinden de meesten blogs wel een aanvulling op Bokt.

Ook de eindredactie nemen we onder de loep. Het is nieuw, dus ook voor ons is het even zoeken naar de juiste manier (hoeveel pas je aan in een blog, hou je het zoveel mogelijk in tact of niet, enz.). Daarom zijn we ook zeker blij met de gefundeerde adviezen en tips. We nemen ze weer mee. Maar we moeten ergens een keer beginnen en het is nog in de opbouwende fase. Ik wil jullie dan ook vragen daar rekening mee te houden en het even tijd te geven. We gaan er in ieder geval mee aan de slag om jullie een leuk en gevarieerd aanbod aan blogs te kunnen bieden :j

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:49

sanne1992 schreef:
Ik denk dat 90% van de mannen in mijn omgeving er waarschijnlijk net zo over denken, en met een glimlach zullen lezen.

Maar dat is de doelgroep niet O:)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:56

Opnieuw, ben nog niet helemaal thuis in de blogs op bokt blijkt :)
Ik ga eerst maar eens in dat topic kijken.
Laatst bijgewerkt door Boras op 30-08-16 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt